Hyppää sisältöön

Kun ketään ei kiinnosta (?)

• Kirjaudu vastataksesi
8 vastausta aiheeseen

#1 Vieras_Hämillään_*

Vieras_Hämillään_*
  • Vieras

Lähetetty 19 elokuu 2012 - 10:20

Hei,

meillä on talvihäät n. 4 kk kuluttua ja tuntuu ettei ketään läheisiä juurikaan kiinnosta tulevat häämme :(

Olemme itse innoissamme ja hössötämme salaa kahdestaan, tuntuu kuitenkin että kukaan ei jaa innostusta kanssamme.

Kaveriporukassamme oli häät tänä kesänä ja myöskin ensi kesänä. Kun olemme esim. viettämässä iltaa porukalla puheenaiheena ovat lähinnä nämä tämän kesän ja ensi kesän häät, tuntuu että meidän häämme jäävät kokonaan huomiotta. Toimin itse myös kaasona yksissä ensi kesän häissä ja sinne pitäisi jo kovasti suunnitella kaikkea.. ihmiset vaan tuntuvat unohtavan että tässä ennen on myös omat hääni. Tämä morsian kenen kaasona toimin on myös itselläni kaasona, ja hänen huomionsa on jatkuvasti omissa häissään. Okei, onhan se tietysti ihan ymmärrettävää, mutta mäkin niin kovasti haluaisin kuulla mielipiteitä ym. Mua vähän salaa surettaa myös se, että hänen polttareitaan suunnitellaan nyt jo ihan fiiliksissä, kun taas mun polttareista ei oo puhuttu sanallakaan :girl_sad:

Myöskin vanhempiemme suhtautuminen harmittaa. Olisi niin kiva keskustella häistä esim. oman äitini kanssa, mutta hän ei vieläkään ole osoittanut kiinnostusta. Isäni ilmoitti jo alkumetreillä, että hän ei sitten osallistu suunnittelemiseen millään tavalla. Lähetin esim. hääpuvustani kuvan maililla hänelle, mutta en koskaan saanut vastausta. Tuleva anoppini ihmettelee kaikkea hankkimaamme ja kyselee mikä kiire tässä on. Musta 4 kk on vaan aika vähän aikaa enää. :huh:

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Miten itse hääpäivä sujui?

#2 Pähkinäinen

Pähkinäinen

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 225 Viestit

Lähetetty 19 elokuu 2012 - 11:31

*

Viimeksi muokannut Pähkinäinen, 14 helmikuu 2013 - 16:46 .

osvjjwjhf.png

#3 wilperi

wilperi

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 53 Viestit

Lähetetty 20 elokuu 2012 - 15:45

Meillä sukulaiset on kivasti olleet kiinnostuneita meidän häistä ja osa kavereistakin mutta mahtuu mukaan sitten niitäkin joita ei meidän häät juurikaan kiinnostaneet koska kaveriporukassa oli toisetkin häät muutama kk ennen meidän häitä. Tämä meidän häiden kiinnostuksen puute johti sitten loppujenlopuksi niin pitkälle että meillä meni vieraslistat jossain määrin uusiksi.

Samaa ehdottelisin kuin Pähkinäinen yllä ja ottakaa vaan rohkeasti työnjohtajan roolia. Yrittää vaikka saada porukkaa saman pöydän ääreen istumaan ja ideoimaan. :) Kyllä se siitä, viimeisinä viikkoina saatat vaikka joutua hätistelemään yli-innokkaita läheisiä tekemään välillä jotain muuta kun koko ajan hössöttämään teidän häistänne :girl_haha:
Lähetetty kuva

#4 kesä2014

kesä2014

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 103 Viestit

Lähetetty 28 elokuu 2012 - 12:43

Minä en oikein ymmärrä miksi kaikkien kavereiden pitäisi olla hirveän kiinnostuneita toisten häistä. Olettaen siis ettei ole kaasona, bestmanina tms. Itse en ainakaan ole hirveästi ystävieni hääjärjestelyistä udellut, jotkut tahtovat pitää yksityiskohdat yllätyksenä vieraille. Tietenkin jos joku selvästi tahtoo häistään puhua niin kuuntelen ja kyselenkin. Mutta siis pointtini oli, että ei ehkä kannata laittaa ystäväpiiriään vaihtoon siksi, etteivät he ole aivan sekaisin sinun juhliesi yksityiskohdista... Aloittajan tapaus on tietenkin asia erikseen, kun muiden häitä hehkutetaan. :<

Together is a wonderful place to be.
Patricia Walter

http://kesakuu2014.blogspot.fi/

#5 Essie.

Essie.

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 2 110 Viestit

Lähetetty 28 elokuu 2012 - 13:12

Mä olen vähän samoilla linjoilla kesä2014:n kanssa.. Miksi muiden kuin hääparin tarvitsisi olla niin hirveän kiinnostuneita häiden järjestelystä? Eiväthän kaikki edes itse halua järjestää suuria hääjuhlia, miksi toistenkaan hääjärjestelyt kiinnostaisivat? Ja haittaisiko tilanne sitten, jos järjestäisi vaikka vain esim. omia 30v. synttäreitä?

Musta pääasia on kuitenkin se, että hääpari on itse onnellinen tulevasta juhlapäivästä, heidän päivänsähän se on, muut ovat vain vieraita.

(Sitäpaitsi omien häiden hehkutusta varten on Naikkarit, täällä on aina joku, joka jaksaa kiinnostua muiden suunnitelmista! :))

#6 Sohfia

Sohfia

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 29 Viestit

Lähetetty 28 elokuu 2012 - 13:17

Oho, aika hurjaa lähteä rankkaamaan kutsuttavia vieraita sen perusteella, miten kiinnostuneita he ovat olleet häiden järjestämisestä. :girl_impossible:
Meillä vieraslista muodostuu meille tärkeistä ihmisistä, enkä millään tavalla oleta, että kaasoa ja BM:ä lukuunottamatta, he osallistuisivat millään tavalla häiden järjestämiseen. Pääasia on että tulisivat paikalle, ja nauttisivat meidän kanssa siitä meille erityisestä päivästä.

Tämä on kyllä sinänsä ihan ajatuksia herättävä ketju, että justiin tajusin, että yli-innokas morsian voi kyllä toisinaan puhua häistä vähän liikaa. Eräs ystäväni häitä järjestäessään ei osannut puhua puoleen vuoteen mistään muusta kuin hääjärjestelyistä. Korvista alkoi tulla pikkuhiljaa ulos vieraslistaspekuloinnit, pöytäkoristeet ym. Varsinkin kun tämä jatkui vielä monta kuukautta häiden jälkeenkin. Voin kyllä myöntää, että kiinnostus siinä kohdassa alkoi olla aika nollassa. Tottakai päivä on tärkeä hääparille, mutta liika on liikaa... Ensi kerran kun tapaan ystäväni, en taida puhua häistä ollenkaan, etteivät ihan minuun kyllästy. :blush: Onneksi on sitten naikkarit, jonne voi purkaa ylimääräiset häähössäykset.... varsinkin kun sulhokin osoittaa jo merkkejä siitä, että pikkasen yksitoikkoiseksi on alkanut mun jutut käymään :girl_haha:

#7 Pähkinäinen

Pähkinäinen

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 225 Viestit

Lähetetty 28 elokuu 2012 - 13:41

Olen aika samaa mieltä Essien ja kesä2014:n kanssa. En odota mitään kiinnostusta muilta vierailta, en välttämättä edes halua mitään kyselyä tai keskustelua aiheesta, jotta jotain pysyy yllätyksenäkin. Naikkareissa saa sitten rauhassa puhua, varsinkin tuolla morsianosastolla (:D). Mutta aloittajalle kuitenkin sympatiat, koska hän haluaisi selvästi puhua ja kysellä, mutta ei saa suunvuoroa.

Mutta, täytyy kyllä sanoa, että kaasoilta, bestmaneilta sekä hääparin vanhemmilta odotan edes jonkinasteista kiinnostusta. Ainakin nyt niitä asioita kohtaan, jotka heille on annettu hoidettavaksi tai ovat itse halunneet hoitaa. Ovathan hekin (ainakin meillä) tavallaan erityisasemassa ko. päivänä. Se tuntuu kyllä kurjalta, jollei niitä läheisimpiä tunnu kiinnostavan ollenkaan.

Vieraslistan rankkaaminen tuntuu kyllä kieltämättä aika hurjalta, mutta en nyt kommentoi sen enempää kun en tiedä, onko siinä muutakin takana. Itse saattaisin haluta pistää kaason vaihtoon, jollei hänestä olisi sitä tukea/apua jota haluan. Luultavasti en kuitenkaan laittaisi, kun olen vähän nössö, vaan ottaisin jonkun toisen siihen rinnalle :)

osvjjwjhf.png

#8 Vieras_bamhi_*

Vieras_bamhi_*
  • Vieras

Lähetetty 28 elokuu 2012 - 15:16

Voisiko olla ettei aloittajalle olla puhuttu hänen polttareistaan koska asia halutaan pitää salaisuutena? Olettaen että joku vieraslista ko. tapahtumaan on olemassa.

Itse taas en missään nimessä odottaisi muilta kiinnostusta häihini. Ideaali olisi enemmän hyvien ja helppojen juhlien suuntaan jossa kaikki voivat nauttia olostaan ja maksupalveluna hoituu suurin osa järjestelyistä. Tuleehan siinä tietysti kauemmin säästettyä mutta ainakaan ei homma pääse niin kaikennieleväksi että oletetaan jokaisen elämän pyörivän ko juhlien ympärillä.

#9 sprsilly

sprsilly

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 656 Viestit

Lähetetty 02 syyskuu 2012 - 10:35

Hei,

meillä on talvihäät n. 4 kk kuluttua ja tuntuu ettei ketään läheisiä juurikaan kiinnosta tulevat häämme :(
...

Tuleva anoppini ihmettelee kaikkea hankkimaamme ja kyselee mikä kiire tässä on. Musta 4 kk on vaan aika vähän aikaa enää. :huh:

Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Miten itse hääpäivä sujui?

Toi on kyllä todella tylsä tilanne, jos on niin monet häät samaan aikaan suunnitteilla, että jonkun häät jää 'vähempiarvoisiksi'! :( Täytyy kyllä myöntää, että kokemusta ei ole, meille ei onneksi näytä osuvan muita tuttujen häitä samalle vuodelle - mistä olen kyllä kiitollinen, sillä ehkä tämä on sitten pieni bridezilla kun mussa nostaa päätään, mutta mä haluan, että sitten keskitytään vaan meidän häihin, kun niitä juttuja suunnitellaan.

Mutta mutta.. takaisin aiheeseen. Tuolla olikin jo, että tuo tehtävien jako varmaan valveuttaa aika hyvin ihmisiä - olen samaa mieltä. Ite oon ainakin heti alusta asti ottanu ohjat käsiin, sanonu mun kaasoille et nyt sovitaan päivämäärä joka sopii kaikille ja suunnitellaan sillon sitten koristuksia ja kutsukortteja. Oon myös käskyttäny mun veljeä ja hänen vaimoaan. Kovasti tuntuivat olevan innoissaan, kun saivat 'tehtäviä' häihin, vaikka kysymys olisikin ihan pikkujutusta.

Mun mielestä kannattaa myös ihan suoraan puhua tästä asiasta sun kaasojen ja anopin kanssa. Ja sanoa, että sun mielestä neljä kuukautta ei ole enää niin hirveän pitkä aika, että kyllä kiire saattaa tulla ja että toivoisit apua!