Hyppää sisältöön

Kuva

Ensimmäinen posti uudella nimellä

• Kirjaudu vastataksesi
252 vastausta aiheeseen

#1 pampam

pampam

.

• Ylläpitotiimi
  • PistePistePistePistePiste
  • 38 494 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 12:39

Mikä oli ensimmäinen saamanne posti uudella nimellä? Ja milloin?

#2 matu

matu

VIP

• Jäsen
  • 5 799 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 12:46

Oltiin reissulla heti häitten jälkeen ja sillä aikaa oli tullut uus kela-kortti uuella nimellä. Se oli eka posti.

Viimeksi muokannut Trio, 29 huhtikuu 2008 - 15:47 .

#3 aakoo

aakoo

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 16 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 12:54

Minulle tuli myös ensimmäinen posti kelalta, eli uutukainen kela-kortti. Toinen aika yllättävä posti oli uusi plussa-kortti, joka tuli vain pari päivää kela-kortin jälkeen! Muihin kortteihin on tähän asti joutunut hakemaan itse muutosta.

#4 Pikkis

Pikkis

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 39 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 13:39

Mullekin oli tullut kela-kortti häämatkan aikana.

#5 Elovena

Elovena

Konkari

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 006 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 14:05

Tämä rupesi kiinnostamaan... Eli pitäisikö uuden kela-kortin tulla automaattisesti häiden jälkeen? Omista häistä on nyt reilu kaksi kuukautta eikä korttia kuulu ??? Ei sen puoleen ole kuulunut mitään muitakaan kortteja (paitsi yksi postikortti).

Sinulla on varmaankin ollut kuvallinen Kela-kortti? Sellaisen omistajille Kela ei lähteä automaattisesti uutta, koska he kai olettavat, että haluat uudenkin kortin kuvallisena, jolloin sinun pitää henk.koht. sellainen käydä hakemassa...

Viimeksi muokannut Trio, 29 huhtikuu 2008 - 15:47 .

#6 Maricken

Maricken

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 281 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 14:06

Mulle tuli kutsu johonkin seurakunnan nuori-aikuinen-iltaan. Sen jälkeen on tullut Hesarin mainokset uudella nimellä, mutta ei mitään muuta. Ei kelakorttia, ei plussakorttia, ei niin mitään. Toi eka posti tais tulla joskus kuukauden kuluttua häistä.

#7 Axel

Axel

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 331 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 16:15

Sinulla on varmaankin ollut kuvallinen Kela-kortti? Sellaisen omistajille Kela ei lähteä automaattisesti uutta, koska he kai olettavat, että haluat uudenkin kortin kuvallisena, jolloin sinun pitää henk.koht. sellainen käydä hakemassa...

No kun ei edes! Nimmarista päätellen sain Kela-korttini samana päivänä kun opin kirjoittamaan. Ja siitä nyt on jo pari vuosikymmentä. Ehkä pitää hieman aktivoitua noiden korttien uusimisessa...  Tuosta viereisestä ketjusta olin ymmärtävinäni, että Elovena on jo melkein synnytyslaitoksella. Eli erityiskiitokset kommenteistasi _tärkeään_ ongelmaan!

#8 Elovena

Elovena

Konkari

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 006 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2003 - 16:38

No kun ei edes! Nimmarista päätellen sain Kela-korttini samana päivänä kun opin kirjoittamaan. Ja siitä nyt on jo pari vuosikymmentä. Ehkä pitää hieman aktivoitua noiden korttien uusimisessa...  Tuosta viereisestä ketjusta olin ymmärtävinäni, että Elovena on jo melkein synnytyslaitoksella. Eli erityiskiitokset kommenteistasi _tärkeään_ ongelmaan!

Hmm... no ovat varmaan sitten "unohtaneet" sinut Kelassa... Minäkin sain avioitumisen jälkeen toiset veromätkyt, että kyllä ne sielläkin osaavat mokailla  ;)

Synnytyslaitoksella melkein juu, kun tapahtuisi jotain...  :-/

#9 Evie

Evie

Konkari

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 407 Viestit

Lähetetty 28 lokakuu 2003 - 10:48

Kela-kortti se oli. Olisikohan tullut reilu viikko häiden jälkeen.

#10 Pullapitko

Pullapitko

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 618 Viestit

Lähetetty 28 lokakuu 2003 - 11:02

Kaverin lähettämä kortti,joka tuli 3 pvää häiden jälkeen.

nim. melkein 2 kk häistä ja itse en ole tehnyt mitään nimenmuutoksen suhteen

#11 aakoo

aakoo

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 16 Viestit

Lähetetty 28 lokakuu 2003 - 11:43

Hmm. mielenkiintoinen juttu toi kelakortti. Mahtaiskohan se johtua paikallisista asioista kuten kirkkoherranviraston joutuisuudesta tms. Hehän ilmoittavat väestörekisteriin nimen muutokset. En tiedä..villi veikkaus kuitenkin.

Eikös jossain sanota, että ajokortti pitäisi uusia kolmen kuukauden sisällä? Jostain muistaisin tälläisen kuulleeni. Ajokortti ja passi pitää jokatapauksessa hakea erikseen ja yleensä pankkikortitkin.

#12 AnneJ.

AnneJ.

VIP

• Rouva
  • 20 360 Viestit

Lähetetty 28 lokakuu 2003 - 23:57

Onnittelukortteja  :)

#13 Kipatzu

Kipatzu

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 724 Viestit

Lähetetty 30 lokakuu 2003 - 19:21

Jos onnittelukortit jätetään pois laskuista niin ensimmäinen "oikea" posti tuli Keskolta eli sain plussakortin...he saavat kuulemma tiedot väestörekisteristä. Kortti tuli ennen kuin edes kerkesimme pois häämatkalta.. ;D

#14 Heideken

Heideken

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 61 Viestit

Lähetetty 31 lokakuu 2003 - 20:41

Ensimmäinen oli postikortti äidiltä, jossa hän toivotti meille vielä kerran sydämellisesti onnea  :-X

Kelakortti taisi tulla komisen viikkoa häiden jälkeen. Plussakorttia sain odottaa iät ja ajat, kunnes soitin asiakaspalveluun ja sanoivat, että meillä on vielä se vanha nimi täällä  :o Ja piti vaihtua automaattisesti väestörekisterin kautta....

Kaikki muut sai itse vaihtaa paitsi Kelakortin... Yves Rocherilla kuulemma voi osoitteenmuutoskin kestää puoli vuotta, joten sitä jään vielä odottelemaan...  ;D

#15 Axel

Axel

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 331 Viestit

Lähetetty 03 marraskuu 2003 - 13:08

Minä olen ruvennut epäilemään, että mihinkähän ruutuvihkoon minun nimenvaihdokseni oikein on siellä maistraatissa arkistoituna. Sen lisäksi, että Kela-, Plussa- ym. kortteja ei ole näkynyt, sain viime viikolla kirjeen, johon oli tulostettu osoitekenttään vanha nimeni. Kuulakärkikynällä oli sitten vedetty viiva vanhan nimen päälle ja kirjoitettu uusi nimi. Ja tämä kirje tuli...

MAISTRAATISTA  

Viimeksi muokannut Trio, 29 huhtikuu 2008 - 15:48 .

#16 AnneJ.

AnneJ.

VIP

• Rouva
  • 20 360 Viestit

Lähetetty 04 marraskuu 2003 - 00:53

Palaan asiaan sitten kolmannen kerran jälkeen ;-D

Viimeksi muokannut AnneJ., 07 huhtikuu 2012 - 01:20 .

#17 vaimo_2003

vaimo_2003

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 30 Viestit

Lähetetty 09 marraskuu 2003 - 11:18

Se oli synttärikortti mun kaasolta.

#18 Jonski

Jonski

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 70 Viestit

Lähetetty 11 marraskuu 2003 - 09:21

Eka postini uudella nimellä oli sen ravintolan lasku jossa häitä vietimme ;D

#19 katsuppi

katsuppi

Konkari

• Jäsen
  • PistePistePistePiste
  • 1 956 Viestit

Lähetetty 25 marraskuu 2003 - 12:16

Ihan ekaksi ennätti Tarski, joka postasi mulle matkaesitteitä (kiitos vielä kerran) :-X Kelakortti tuli seuraavana päivänä. Aku Ankassakin näytti olevan jo uusi nimi pari viikkoa häiden jälkeen  ;D

#20 Sacher

Sacher

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 344 Viestit

Lähetetty 15 joulukuu 2003 - 19:31

En kyllä enää muista mistä tuli eka posti uudella nimellä, mutta tänään tuli joulukortti nimellä perhe xxx. Se hätkähdytti, ekaa kertaa meitä tituleerattiin perheeksi  :D.