Hyppää sisältöön

Tervetuloa hääfoorumille!

Kirjaudu sisään tai rekisteröidy saadaksesi täydet oikeudet foorumille. Rekisteröidyttyäsi voit osallistua keskusteluihin, saat käyttöösi kuvagalleriat, blogit ja yksityisviestittelymahdollisuuden muiden yhteisön jäsenten kanssa. Tervetuloa mukaan!

Kuva

Kulosaaren kartano (Helsinki)

• Kirjaudu vastataksesi
204 vastausta aiheeseen

#1 **Emmi**

**Emmi**

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 384 Viestit

Lähetetty 25 joulukuu 2003 - 15:48

Tästä on varmaan jutskattu täällä aikasemminkin, mutta kaipaisin kokemuksia Kulosaaren kartanosta. Olemme varanneet paikan ensi syyskuisia häitämme varten. Ihastuimme kauniiseen rakennukseen ja ympäristöön heti.

Yläkerrassahan on yksi isompi huone (montako siihen suunnilleen mahtuu??) sekä muutama pienempi. Meille on vieraita tulossa n. 75. Alakerran tanssisali tuntui kyllä hiukan matalalta mutta muuten oli viihtyisä. Ja iso plussa oli se, että häissä on mahdollisuus pistäytyä ulkona haukkaamassa happea!

Mutta siis miten juhlanne ovat kyseisessä paikassa onnistuneet? Mitä vieraat ovat paikasta olleet mieltä? Itse olen kerran ollut ko. paikassa valmistujaiskekkereissä ja kartano toimi siihenkin tarkoistukseen loistavasti.

Jouluiloa!!  ;)

#2 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • PistePistePistePistePiste
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 27 joulukuu 2003 - 21:37

*

#3 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 27 joulukuu 2003 - 21:40

*

#4 **Emmi**

**Emmi**

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 384 Viestit

Lähetetty 28 joulukuu 2003 - 10:31

Hei Tarski!!

Olipa kiva löytää hääpaikkakaima  ;) ja kiitokset antamistasi tiedoista! Joko teille on vahvistettu kartanon hinta ensi vuodelle? Meille ilmoitettiin, että tänä vuonna hinta on ollut 50€/tunti, mutta v. 2004 hintaa ei olla vielä vahvistettu. Entä miten muuten tuo maksupolitiikka? Mulle jäi hiukan epämääränen kuva viimesestä pikavisiitistämme Kulosaareen, yritin kysellä maksetaanko me nyt jokin varausmaksu tms. vai maksetaanko koko roska sitten vasta häiden lähestyessä.. Vaikka ilmeisesti maksaa aletaan vasta sitten kun hinnat on vahvistettu, näin olin ymmärtävinäni.

Menettekö koristelemaan paikkaa edeltävänä iltana? Laskutetaanko siitä erikseen? Entä mihin asti tila on teille varattu? Meille on puolilleöin, lisätunteja ei herunut, vaikka niiden perään kyseltiin.

Paikka on kyllä kaunis, todellinen helmi. Me juhlitaan siellä sitten reilut kolme kuukautta teidän jälkeen  :)

Pitää varmaan ottaa taas känny kauniiseen käteen ja soittaa tuonne kartanoon, näin kun alkaa miettiä, niin koko ajan tulee uusia kysymyksiä mieleen. Ja pitää käydä lukasemassa sun päikkäriä myöskin...  ;)

Kiitos  vielä avusta !

#5 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 10 tammikuu 2004 - 22:40

*

#6 **Emmi**

**Emmi**

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 384 Viestit

Lähetetty 10 tammikuu 2004 - 23:06

Juuh, tuo paikan koristelu on pieni ongelma... Hääpäivänä siihen ei tosiaan ole aikaa, mekin kun asumme toisella puolella kaupunkia. Pitänee vielä miettiä asiaa. Muuten oon löytänyt sun päikkäristä vastauksen moneen pulmaan ja ens viikolle odotan sitä paikan pohjapiirrustusta, kiitos vielä siitä!  :)

#7 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 19 heinäkuu 2004 - 20:22

'

#8 roosa77

roosa77

Untuvikko

• Kaaso/avustaja
  • Piste
  • 7 Viestit

Lähetetty 21 heinäkuu 2004 - 22:01

Moi Tarski!

Ei sulla sattuis olemaan kuvia kartanosta sisäpuolelta? Tai jotain sivua josta löytyis? Ulkoopäin tosi makeen näkönen paikka!  :D

#9 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 22 heinäkuu 2004 - 09:45

Heips Roosa77!

Löytyy kuvia sisältäkin..

*kuvat kadonneet Ifi albumin lakkauttamisen myötä*

#10 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 22 heinäkuu 2004 - 09:49

*kuvat kadonneet Ifi albumin lakkauttamisen myötä*

#11 roosa77

roosa77

Untuvikko

• Kaaso/avustaja
  • Piste
  • 7 Viestit

Lähetetty 22 heinäkuu 2004 - 13:29

Kiitos sulle vaivannäöstä!  :) Otetaan ehdottomasti vaihtoehdoksi näiden kuvien perusteella! Tosi romanttisen olonen paikka...  :)  :-X

#12 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 22 heinäkuu 2004 - 13:44

Ole hyvä roosa77.. hyvä vaihtoehto...  ;)

#13 Vieras_Viivit_*

Vieras_Viivit_*
  • Vieras

Lähetetty 22 heinäkuu 2004 - 13:53

Heipp E.H!
Paikan varaaminen esim. koristelua varten maksaa erikseen.. Ja minimivaraus perjantai-illalle (kai muillekin?) on 4 tuntia...  :P. Mä varasin sen just viime viikolla, joskin pitkin hampain. En halunnut jättää koristeluita ja muuta hääpäiväksi. Ne tosin sanoivat, että jollei mitään varauksia ole edelliselle illalle, niin voivat lähempänä ajankohtaa varata sitä lyhyemmäksikin aikaa. En halunnut ottaa sitäkään riskiä, että se on perjantaina varattu!

Ja paikan pitää tosiaan olla tyhjä klo 24.00  :P.

Itse täytyy muuten viedä roskat (ja muut omat kamat) pois, mutta muuten he tekevät loppusiivouksen.
Keittiössä on jää-viileäkaappi ja lisäksi yksi tavallinen jääkaappi, kaksi hellaa, kahvinkeitin, mikroaaltouuni...

Paikka on tosi kaunis! Myös se ihana puisto siinä edessä!

Olisin kysellyt, että kuinka monelta tunnilta teiltä laskutettiin? JOs esim. perjantaille varaa 4h laittamisaikaa ja lauantaina juhla olisi 15-24, niin
maksetaanko maksu siis lauantaina 9h ja perjantaina 4h? (tietenkin pitää pitopalvelulle/ruoan laittajalle varata aikaa lauantaille, mutt noin suunnilleen) Vai tuliko maksu koko lauantaipäivältä (eli 24h) plus 4h perjantailta?

#14 Vieras_nasunalle_*

Vieras_nasunalle_*
  • Vieras

Lähetetty 03 elokuu 2004 - 20:57

Täytyy vielä kommentoida tähän sen verran tuosta paikasta että tämän kesän häissä sateen vihmoessa ulkona ja lämpötilan ollessa noin 15 astetta juhla tiloissa oli todella kylmä! :-/

#15 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 05 elokuu 2004 - 11:32

*

#16 annia

annia

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 375 Viestit

Lähetetty 06 elokuu 2004 - 12:33

Mä aloin kiinnostumaan myös tuosta paikasta. :)  :-X

Onko määrätty pitopalvelu vai saako tuoda oman?
Onkohan siellä todella kylmä syksyllä tai talvella? Kukaan ollut silloin?

#17 Tarski

Tarski

VIP

• Rouva
  • 27 075 Viestit

Lähetetty 07 elokuu 2004 - 11:26

Onko määrätty pitopalvelu vai saako tuoda oman?

Ei ole määrätty mitään tiettyä pitopalvelua. Saa valita oman. Keittiössä on hyvä, keväällä -04 uusittu varustus.

En osaa vastata tuohon mahd. kylmyys-asiaan...  :-/

#18 Lasikukka

Lasikukka

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 39 Viestit

Lähetetty 05 helmikuu 2005 - 17:35

Osaisko joku auttaa!! Jos isoon saliin mahtuu max.65 ihmista, montako menee pikku huoneisiin?

#19 Tude

Tude

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 95 Viestit

Lähetetty 08 helmikuu 2005 - 03:59

Harmittaa etteivät Tarskin kuvat näy mun koneella, ainoastaan ne virallisen kuvaajan ottamat, jotka olivat sun päikyssä. Olisin ollut kiinnostunut siitä miltä paikka näyttää sisältä. Ollaan kyllä menossa ens viikolla kattomaan sitä livenä :-X :-X
Tosta kylmyys jutusta mäkin olisin halunnut tietää enemmän, sillä vaikka meidän häitä tanssitaankin keskellä heinäkuuta en haluaisi joutua palelemaan, kun itse olen aivan hirveä vilukissa :-[
Mulle se vahtimestari nainen sanoi, että ylös mahtuu hyvin 120 vierasta, onko puhunut läpiä päähänsä, kun täältä saan vähän eri informaatiota?
Ulkoapäin paikka ainakin näyttää kivalta, toivottavasti se myös muuten vastaa odotuksia. :)

#20 Lasikukka

Lasikukka

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 39 Viestit

Lähetetty 08 helmikuu 2005 - 21:54

Mullekkin kerrottiin että mahtuu se 120 yläkertaan. (Nyt siellä on tuolitkin sille määrälle, aina ei ole ollut ;) )Onhan siellä ylhäällä huoneita minne jakaantua, mutta kuinka monta niihin muihin menee???