Hyppää sisältöön

Kuva

Kuinka aikaisin ostitte vihkisormuksen?

• Kirjaudu vastataksesi
385 vastausta aiheeseen

#1 Elvi81

Elvi81

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 110 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 13:47

Moikka,

mielenkiinnosta mietin tässä, että ollaanko jotenkin hitaita, mutta häihin vajaat 3kk, eikä olla vielä hankittu mulle vihkisormusta. Nyt kyselisinkin, että kuinka aikaisin te muut olette ostaneet vihkisormuksen.

Elvi81

#2 Smirgelin

Smirgelin

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 69 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 14:14

Meillä oli häihin aikaa melko tarkkaan 5 kk nyt tammikuussa, kun vihkisormus hankittiin. Tammialennusten takia oltiin niin aikaisin liikkeellä ja kyllä kannatti  :). Saatiin ihan mukava alennus n. -35% unelmieni sormuksesta (paitsi alennus oli messujen takia, mutta kuitenkin). Tuskin kukaan voi kertoa tarkkaa aikaa, milloin sormus kannattaa ostaa, se on ihan hääparista kiinni.

#3 Vieras_hummy_*

Vieras_hummy_*
  • Vieras

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 15:50

Me ostimme sormuksen 27.1. ja häitä tanssitaan 29.7. Ostimme sen jo nyt, koska kyseisessä liikkeesä oli juhlavuoden kunniaksi sellainen tarjous, että yhdestä valitsemastaan normaalihintaisesta tuotteesta sai 25 % alennusta!

#4 Rouhe

Rouhe

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 177 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 16:11

Meillä oli päivää vaille neljä kuukautta häihin, kun sormus ostettiin.

#5 Janski

Janski

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 301 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 17:48

Ostettiin molemmille vihkit marraskuun lopussa ja häitä tanssitaan heinäkuun alussa :)

#6 Saaruskainen

Saaruskainen

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 237 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 18:15

Sormus käytiin varaamassa perjantaina (häämessualennuksella) ja käydään ostamassa se maanantaina  ;D. Eli onhan tässä vielä elokuun häihin aikaa  ;D

#7 siipi

siipi

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 3 216 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 18:38

Juuri sain kotiin omat sormukseni reilut 3kk ennen häitä :-X

#8 Lillie

Lillie

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 44 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 20:44

Katselin malleja jo vuotta ennen, sopiva sormus löytyi puoli vuotta ennen häitä.
Sormuksen mallikin ehti siinä välissä muuttua.

#9 Vieras_Jii83_*

Vieras_Jii83_*
  • Vieras

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 21:57

Mä meinaan kyllä ostaa heti kun se oikea :-X sormus tulee kohdalle ja kun on varaa vaan siihen.  :)

#10 JosPas

JosPas

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 82 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 22:03

Sain tiistaina sormukseni ja häihin nyt siis 3kk 3päivää...Se tilattiin kyllä jo pari viikkoa sitten.

#11 Piku_prinsessa

Piku_prinsessa

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 269 Viestit

Lähetetty 03 helmikuu 2006 - 23:05

Meillä käytiin sormus kaupoilla kun häihin 6 kk ja pari viikkoa :)

#12 Vieras_Katja A_*

Vieras_Katja A_*
  • Vieras

Lähetetty 04 helmikuu 2006 - 11:45

Meillä oli aika tarkkaan 4 kk häihin, kun vihkit tilattiin. Mun tehdään mittatilaustyönä (suunnittelin sormuksen itse) ja kultasepällä oli jo töitä aika paljon jonossa, niin saamme sormukset vasta huhtikuussa. Siltikin siis puolitoista kuukautta ennen h-hetkeä, mutta kannattaa ehkä ottaa aika enemmän huomioon, jos on teettämässä ;)

#13 Vieras_Lil`A_*

Vieras_Lil`A_*
  • Vieras

Lähetetty 04 helmikuu 2006 - 12:50

Sormuksen ostin kuluneella viikolla; itselläni alkoi olla jo hätä, vaikka hääpäivään on todella vielä aikaa!! Ajattelin, etten maan kuuna päivänä löydä mieleistä sormusta, joten nyt on se stressi ohi ;D

#14 Meba

Meba

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 600 Viestit

Lähetetty 04 helmikuu 2006 - 19:47

Tasan 8 kk ennen h-hetkeä, eli todella ajoissa  :)

#15 Vieras_Dharma_*

Vieras_Dharma_*
  • Vieras

Lähetetty 01 maaliskuu 2005 - 17:36

Häihin on aikaa kolme kuukautta ja sulho meinaa jättää rinkuloiden hommaamisen viime tippaan, apua! :-/ Pitäiskö olla huolissaan, vai onko tää ihan normaalia? En yhtään tiedä millaisen sormuksen haluaisin, eli en tiedä löytyykö sitä vai pitääkö teettää...Te jotka ootte teettäneet, kauanko se kesti?

Sit toinen kyssä, eli valitsistko itse sormuksen vai annoitko sen vaan sulhon omaan harkintaan? Olen kuullut jälkimmäisistä tapauksista, mutta en tiedä miten hyvin siinä on onnistuttu! Olen aika skeptinen...

#16 Vieras_Eshter_*

Vieras_Eshter_*
  • Vieras

Lähetetty 01 maaliskuu 2005 - 17:44

Kyllä nyt teillä ois jo aika (paitsi jos olet ihan varma, että löytyy suoraan kaupan hyllystä). Me teetetään ja käytiin noin 5 kk ennen häitä eka kerran jutskaamassa. Työ saatiin aluilleen noin 3,5 kk ennen ja sormukset valmistuu noin 1,5 kk ennen. Sit ehtii vielä korjata, jos onkin jotain vikaa koossa tai kaiverruksessa.

Me kierreltiin kahteen eri kertaan erilaisia kultaseppiä ja etsittiin ja katseltiin mikä tyyli olis mieluisa. Teettämispaikka oli mielessä aika varmana alusta saakka. Mulla oli vielä ongelmia löytää kihlalle sopiva pari (ja lopulta päädyttiin hyvin samantapaiseen).

#17 aprilli05

aprilli05

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 127 Viestit

Lähetetty 01 maaliskuu 2005 - 21:37

Käytiin ekan kerran katsomassa sormuksia vasta noin 3,5kk ennen häitä. Tilaukseen laitettiin noin 1,5kk aiemmin, ja pitäisi valmistua 3 vkoa ennen häitä. Vähän jännittää tuo aikataulu... Sormuksen runko on vasta kokeiltu, nyt tekeillä kaikki muu härpellys.

Sulho suunnitteli sormuksen, pari asiaa päätin itse, valmiiina näen vasta kun saan sormuksen virallisesti sormeeni. Ellen siis onnistu urkkimaan sen säilytyspaikkaa selville  ::)

#18 Vieras_Dharma_*

Vieras_Dharma_*
  • Vieras

Lähetetty 01 maaliskuu 2005 - 22:26

Tuli hiukan paniikki Estherin vastauksen jälkeen, mutta asia kuulemma järjestyy ja sormus voidaan teettää tarvittaessa lyhyessäkin ajassa...No, mutta silti ongelma on siinä kun EN OSAA PÄÄTTÄÄ!!! Ja silti sormuksen pitäisi olla Täydellinen ja juuri Minulle sopiva...blaah, kohtuuttomia vaatimuksia, tiedän! :P

#19 stella-maria

stella-maria

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 316 Viestit

Lähetetty 02 maaliskuu 2005 - 10:24

Suunniteltiin vihkisormus n. 6 kk ennen häitä, maksettiin se 4 kk ennen häitä ja se valmistui ja tuli meille kotiin 3 PÄIVÄÄ ennen häitä. (Sukulais kultaseppä teki sen.)

edit: Ja sanottakoon vielä että kultasepä alkoi tekemään sormusta hääviikon maanantaina tai tiistaina, en muista tarkalleen. Mutta äkkiä yksi sormus valmistuu.  

#20 Vieras_lebanquet_*

Vieras_lebanquet_*
  • Vieras

Lähetetty 02 maaliskuu 2005 - 10:44

Hoitakaa vaan niin ajoissa tuo asia alta pois kuin mahdollista!
  Koskaan ei tiedä mitä käy!

p.s. minulla muokattiin kihlasormuksesta
 vihkisormus ja muutos kesti n.1 kk. Mutta
 minulla kyseessä suht simppeli homma.