Hyppää sisältöön

Kuva

Morsiamen hääpukeutumisgallup

• Kirjaudu vastataksesi
69 vastausta aiheeseen

Äänestys: Morsiamen hääpukeutuminen (1421 jäsentä on äänestänyt)

Äänestä Vieraat eivät voi äänestää

#1 Admin

Admin

VIP

• Perustajajäsen
  • PistePistePistePistePiste
  • 7 177 Viestit

Lähetetty 12 maaliskuu 2008 - 12:27

Tähän kyselyyn voivat vastata kaikki morsiamet, myös he joiden häät ovat jo olleet tai jotka tietävät varmasti tulevan hääpukunsa.

#2 TiTeTu

TiTeTu

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 26 Viestit

Lähetetty 15 elokuu 2008 - 14:53

Pukuni oli täysin erilainen kuin mitä lähdin etsimään, mutta lopputulos oli oikein ihana, ja muutkin siitä pitivät. Kehuja tuli valtavasti.

#3 Vieras_Bellis_*

Vieras_Bellis_*
  • Vieras

Lähetetty 27 syyskuu 2008 - 08:43

Oman pukuni ostin Stockmannin iltapukuosastolta, hintaa puvulle ja tuli n. 300 euroa. Violettiin pukuuni ostin asusteiksi samansävyiset kengät ja laukun joihin meni yhteensä n. 50 euroa. Kaikkineen rahaa meni yhteensä n. 350 € :)

#4 Timotei

Timotei

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 693 Viestit

Lähetetty 27 syyskuu 2008 - 08:57

Pukusuunnitelmat muuttuivat ensimmäisen saavuttua kotiin ja samalla muuttui myös hinta. Lopputulos oli kuitenkin enemmän kuin täydellinen ja ainakin mekon yläosa on jatkokäytettävissä. Kengät oli niin halpikset, ettei haittaa vaikkei niille sellaisenaan ole jatkokäyttöä. Ja jos innostun värjäilemään, niin sitten niille saa lisää käyttömahdollisuuksia. Korut olivat löytö. Simppelit ja tyylikkäät, voi pitää joka päivä jos haluaa. Itse ei-koruihmisenä taitaa jäädä kuitenkin sellaisiin erityispäiviin ja tapahtumiin niiden pitäminen.

Niin, siis muita hankitoja morsinta varten ei meidän taloudessa tehty. Ei käsineitä, korsetteja, alusasuja ymsyms.

Viimeksi muokannut Timotei, 27 syyskuu 2008 - 08:58 .

#5 Janelle

Janelle

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 141 Viestit

Lähetetty 27 syyskuu 2008 - 21:22

Puku maksoi alennuksessa 788 €. Ovh olisi ollut jotain vähän päälle 1200 €. Pukuni väri on oikein haalea, vaalea beigen sävy, mutta kuitenkin selkeästi jotain muuta, kuin vitivalkoinen. Myyjä sanoikin, että esim. tummanruskeilla asusteilla puku menee häiden jälkeen iltapuvusta (vaikkakin todella komeasta sellaisesta ;) ). Ajattelin, että itsenäisyyspäivän linnanjuhliin puku olis oikein ihana (ja onkin itse asiassa jotenkin samaa tyyliä, kuin Eija-Riitta Korholan viimevuotinen puku), mut tuskin sinne ikuna kutsua saadaan :P Hehheee, mut voihan sitä istua kotona mekko päällä ja katsoa telkusta niitä juhlia... :P Joo, mua väsyttää, pitäis mennä nukkumaan.... :rolleyes:

Puvun lisäksi kuluja tulee alusvaatteista + sukkanauhasta, kunhan sopivat ja ihanat sellaiset jossain liikkeessä vastaan tulee.

Lähetetty kuva

#6 Pieta

Pieta

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 253 Viestit

Lähetetty 27 syyskuu 2008 - 22:08

Mun puku käytiin Tallinnasta hakemassa, ihan sattumalta. Puku ei ollut ollenkaan sitä mitä oli suunnitellut, mutta kaunis tuo on. Puku on väriltään varmaankin kerma. Hintaa puvulle tuli 320 ja vannehameineen ja huntuineen koko komeus maksoi 400 :) Alusvaatteet on hankittu ja ne maksoivat noin 70 €. Mutta alusvaatteet siis varmasti sopivat myös jatkokäyttöön *hih*. Kengät maksoivat noin 30, mutta saas nähdä josko tää kenkäfriikki vielä yhdet saapikkaat saa häihin hankittua :D

#7 Helina_08

Helina_08

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 205 Viestit

Lähetetty 16 lokakuu 2008 - 19:17

Minä kuulun tuohon prosenttiin, joka ompelee pukunsa itse. Tosin kuulin viime viikolla, ettei morsiammen saisi niin tehdä, koska se tuo huonoa onnea :girl_cray:

Uhmaan kuitenkin kohtaloa valkoisella, pitsillä koristellulla merenneitopuvulla. Kengät ostan ihan vain häitä varten ja muut asusteet (huntu ja laukku) teen itse. Puvun hinnaksi tulee n. 200 euroa + kengät. Lisäksi olisi tarkoitus ommella kaason puku ja kummipojalle sellaiset vanhan ajan talonpoikaisvaatteet.

Puvun alle ostin elämäni ensimmäisen ihanan korsetin :-X

#8 Curry

Curry

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 3 615 Viestit

Lähetetty 27 lokakuu 2008 - 10:32

Tuolta puuttuu alalaji: tilasin/teetin pukuni ulkomailta. Taidamme yhdistyä kotimaisella ompelijalla teetettyyn pukuun, mutta hinta on huomattavasti alhaisempi. (Omani Kiinasta, 206 e kaikkine muutoksine ja tykötarpeineen). Valkea punaisella tehostevärillä, mittojen mukaan teetetty. Laadusta en voi vielä kertoa, sillä puku on vasta tekeillä.

#9 kawa

kawa

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 108 Viestit

Lähetetty 11 marraskuu 2008 - 18:48

Tekisin itse, mutta olen taikauskoinen :D onneks on vaatturikoulusta jäljellä muutama niin hyvä kaveri, yksi heistä kaasoni, että uskallan luottaa puvun tekemisen heidän käsiinsä. Saakeli kun itse tietää mihin laatuun pystyy, on niin kamalan vaikea luottaa muiden, varsinkin tuntemattomien käsialaan. Nämä ihmiset sentään tietää mitä tarkoitan jos ja kun sanon 'korsetti', terveisiä vaan kaikille niille surullisille tapauksille joiden rigilenet on rullalla ekan istumiskerran jälkeen. Ja paloautonpunaista dupion-silkkiä ois tarkotus käyttää, sellasta pukua tuskin sais mistään kaupastakaan, varsinkaan tälle vartalolle istuvaa ;)

Kenkiä voisin miettiä sitte ku puvun malli on täysin selvillä, voisin jopa harkita kenkien teettämistä.

#10 pellavainen

pellavainen

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 13 Viestit

Lähetetty 12 marraskuu 2008 - 17:08

Hyvä ystäväni tekee puvun ja luotan häneen täysin. Puvulle en vain osaa vielä arvioida hintaa, kun en tiedä yhtään, kuinka paljon "palkkaa" maksaisin puvun tekemisestä. (Tähän ideoita/apua!) Kangas joka tapauksessa maksoi 30 euroa, joten eiköhän pelkkä puku jää alle 100 euroon... Hunnun ja alushameen ostin naikkareiden kirpputorilta ja olin todella tyytyväinen kumpaankin! Kengät löytyivät kaapin perukoilta...

#11 ainiliini

ainiliini

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 343 Viestit

Lähetetty 12 tammikuu 2009 - 11:29

Minä ostin teetetyn puvun kerran käytettynä eli ostin yksityiseltä :) Ihastuttava pukuni on koko valkoinen ja tehosteena on hopean värisiä kirjailuita. Puvusta maksoin 300 euroa ja siihen sitten kengät (joita pitää voida käyttää myöhemminkin) ja varmasti jokunen koru pitää ostaa :spruce_up:

#12 Skye

Skye

Untuvikko

• Morsian
  • Piste
  • 18 Viestit

Lähetetty 04 helmikuu 2009 - 21:06

Hui!

Nyt tuli tuhlaileva olo.. :blush: No toisaalta, minulla rahamäärää nostaa se, että yhden puvun jo ostin mutta nyt pitää hommata toinen kun juhlan laatu vahän muuttui matkan varrella. Onneksi tuleva anoppi tuntee hyvän ompelijattaren ja lupasi vähän sponsoroidakin. :girl_haha: Toista pukua ei siis ole vielä mutta tiedän minkälaisen suunnilleen haluan ja mitä tulee suurinpiirtein maksamaan, joten rohkenin vastata kyselyyn. Tunnustan, olin utelias!

Marriage is not a ritual or an end.
It is a long, intricate,
intimate dance together
and nothing matters more
than your own sense of balance
and your choice of partner.

#13 Vieras_Morsmaikku/2009_*

Vieras_Morsmaikku/2009_*
  • Vieras

Lähetetty 27 helmikuu 2009 - 11:27

Tuolta puuttuu alalaji: tilasin/teetin pukuni ulkomailta. Taidamme yhdistyä kotimaisella ompelijalla teetettyyn pukuun, mutta hinta on huomattavasti alhaisempi. (Omani Kiinasta, 206 e kaikkine muutoksine ja tykötarpeineen). Valkea punaisella tehostevärillä, mittojen mukaan teetetty. Laadusta en voi vielä kertoa, sillä puku on vasta tekeillä.

Täälläkin on jännitystä ilmassa, eilen puku tilaukseen Kiinasta... Toivottavasti tulee sellaisena kuin on sovittu. Mut jos tulee, niin oon ihan tosi tyytyväinen. Hintaa alle 120 €, vastaavaa sovitin Suomessa, hinta 1400 €...!!

#14 Keijunen87

Keijunen87

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 152 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2009 - 15:11

Ostin puvun pukuliikkeen alennusmyynnistä. Tarkoitus oli mennä sinne vain katselemaan, mutta rakastuin ensisilmäyksellä pukuun, joka näytti vielä hyvältä päällä! Puku oli muuten täydellinen, mutta helmasta piti lyhentää hieman. Puvun hinta oli 50€ ja korjaukset maksoivat 30€. Koska lyhennyksen jälkeen puku jäi vielä aavistuksen pitkäksi (en olisi itse tähän edes kiinnittänyt huomiota), myyjä lupasi myydä minulle korvaukseksi alushameen vuokrahintaan. Oli siis aivan älytöntä säkää!

Niin ja pukuun kuuluu lisäksi "hartiahuivi", jossa samaa koristelua kuin puvussa, siitä maksoin 15€.

#15 Huldis

Huldis

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 25 Viestit

Lähetetty 26 maaliskuu 2009 - 12:32

Löysin oman pukuni huutonetistä. Sovittamaan en päässyt, joten jännitti kun paketti saapui. Upea pukuhan sieltä tuli, ja juuri sopivan kokoinen, pikkasen pitää jostain kohtaa pienentää, jotta istuu täydellisesti.
Häiden jälkeen puku lähtee uuteen kiertoon, meinaan myydä sen huutonetissä.
Budjettiin merkkasin tietty, että puku on tavallaan vain lainassa, saan rahat takaisin kun sen eteenpäin myyn. :D
Tämä tosin edellyttää, että puku on ehjä ja puhdas häiden jälkeisenä aamuna....
Naimisiin 19.6.2009

#16 Catla

Catla

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 4 289 Viestit

Lähetetty 02 huhtikuu 2009 - 12:41

^Noin miekin ajattelin mut on miun puku kyl niin kaunis etten raaski myydä sitä :girl_haha:

#17 Tuu-tikki

Tuu-tikki

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 543 Viestit

Lähetetty 26 huhtikuu 2009 - 12:21

puku teetettiin thaimaassa, kengät sellaiset joita voin käyttää myöhemminkin, ei laukkua, korut on jo ennestään, alushousut ostan ja tisseihin kai jotkut teipit tms., koska puvussa on luut ja rintsikoita en viitsi tunkea enää alle. yhteensä siis hintaa tulee kaikille alle 200€.

muoks. ja puku siis ei ole valkoinen hääpuvun näköinen vaan vihreä, polvimittainen, jota voin käyttää myöhemminkin.

Viimeksi muokannut Tuu-tikki, 26 huhtikuu 2009 - 12:21 .

"Tiedättekö eron ensimmäisen ja viimeisen rakkauden välillä?
- Ensimmäistä rakkautta luulee aina viimeiseksi, ja viimeistä ensimmäiseksi..."
(Sirkusprimadonnan hevonen, sarjakuva Muumipeikko rakastuu)

Lähetetty kuva

Olethan ystävällinen etkä kopioi, lainaa tai muutenkaan käytä tällä foorumilla kirjoittamiani viestejä muissa yhteyksissä ilman lupaa. Kiitos.

#18 tikki

tikki

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 61 Viestit

Lähetetty 25 kesäkuu 2009 - 15:57

pukuni ostin uutena. (tai no, puolet on vielä maksamatta ja puku tulematta mutta kuitenkin)
ja värinä pääosin musta.
muuta pelkästään hääpäivänä käytettävää onkin vain huntu. :girl_sigh:
hintaa tosin puvulla oli 990 + korjaukset, joten valitsin hintahaarukaksi 1000-1300.
enemmän kuin odotin, mutta en kyllä ole katunut hetkeäkään.

kengät ovat mustat kävelykenkätyyppiset saapikkaat, joita aivan varmasti käytän myöhemminkin.
mitään hiuskoristeita ei tule, ja korutkin ovat vanhoja, lahjaksi saatuja.
alusasua en laita, paitsi tietenkin alushousut.. ja luultavasti valitsen jotkin hyvän tuntuiset, ei ne sieltä alta kuitenkaan mihinkään näy! ja mieskään niitä ehdi paljon juhlan jälkeen katsella.. :girl_wink:
Lähetetty kuva

#19 MadameMaria

MadameMaria

VIP

• Rouva
  • PistePistePistePistePiste
  • 9 671 Viestit

Lähetetty 09 heinäkuu 2009 - 17:00

Ensin piti teettää äidin vanhasta puvusta jotain uudistettua, mutta löysinkin tällä viikolla "sen oikean", vaikka olin vain katselemassa ideoita morsiuspukuliikkeestä. Ei silti kaduta, sain pienellä vaivalla (vaikkakin suunniteltua suuremmalla budjetilla) puvun joka sopii minulle täydellisesti (siis pienten sisäänompelujen jälkeen kylläkin ;)
Harmi kun puku säilytetään liikkeessä niin en voi sitä ihailla joka ilta :girl_sigh: No, onpahan paremmassa tallessa siellä.

Muita asusteita en varmaan hanki, ellen sit uusia rintsikoita.
Huntu on äidin vanha, kengät tulee siskolta, sukkanauhan pyydysti sulhanen eräissä häissä viime talvena (sehän tiesi hyvää naimaonnea, vaikka kihloissa oltiin jo silloin). Korut etsitään omasta korurasiasta tai sit laitan äidin helmet.. Pussukka ei taida riittää mulle, kaaso joutunee kanniskelemaan valtavaa kassia, jossa on mun tavaroita laastareisa ja särkylääkkeistä hiuslakkaan :D

Voin paljastaa sinulle, että minä olen ollut aika suosittu. * Voin myös paljastaa, että minulla on "uskottuja faneja". *

Ole kuitenkin varovainen nimittelyissäsi, olen julkisuuden henkilö. * Shittiä tulee anyway. * Ja olin myös VIP kutsuttu, että näin. *

Voin vakuuttaa, että työpaikan hakijamäärissä oli yhteensä kaksi nollaa perässä. *

Väittävät että kirjoitan bull shittiä blogeissani. Aikamoinen väite.

cQAFp3.png TAMxp2.png

#20 Marlene

Marlene

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 111 Viestit

Lähetetty 10 heinäkuu 2009 - 08:55

Tälle morsiammelle ei tule perinteistä pukua, eikä edes iltapukua, vaan tavallinen (tosin mielestäni maailman kaunein) mekko Mexxistä. Kyseessä siis kirkkohäät pienimuotoisilla juhlilla. Hintaa mekolla oli alennusmyynneissä n.35€.
Tahdotaan 09.01.2010

Lähetetty kuva