kieltäytyvä kaaso
Vieras_Vieras_Justiina_*_*
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 15:53
Vieras_Morre_*
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 16:05
Hääleikkien vetäminen perinteisesti kai on kaason ja/tai bestmanin hommaa, mutta yhtä usein sitä hoitaa seremoniamestari (joka meillä on myös bestman). Meillä bestman halusi pitää puheen. Kaikki muutkin saavat toki pitää puheen niin halutessaan.
Minusta kaason tärkein tehtävä on tukea morsianta. Kaikki muu on toissijaista. Periteisesti kaaso on morsiamen pukija.
Tuntuu, että nuo leikkien vetämiset, puheet ym. eivät aina ole ujouskysymyksiä, vaan myös luonnekysymyksiä - ne vaativat jonkinlaista esiintymistä mistä kaikki eivät pidä olematta ujoja.
Olisiko mitään ideaa pyytää vaikka toista kaasoa, jolle tuollainen esiintyminen olisi luontevampaa? Tai jos et halua ajatella kaasona, niin seremoniamestaria?
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 16:26
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 16:30
Ymmärrän kyllä pettymyksen, sillä oma kaasoni on hieman, kröhöm, rajoittunut esiintymisen suhteen. Olisi ollut kiva, että mm. vetäisi pari leikkiä, mutta en halua häntä pakottaa hänelle selkeästi vaikeaan tilanteeseen. Ja koska tiesin tästä asiasta, en häntä sen enempää ahdistellut tuon suhteen. Luulen hänen suostuvan johonkin pieneen esiintymiseen juuri siksi, etten painosta, pakota ja oleta mitään.
Vieras_Morre_*
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 18:31
Minäkin kaasona ollessani olen tanssinut. Joskin tanssin isäni kanssa (kyseessä oli siskoni häät) ja nimenomaan siksi, että hän oli isäni enkä siksi, että olin kaaso.
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 19:09
Morsiammelle tämä kieltäytyminen oli ihan ok, mutta koska toivoi kaasonsa osallistuvan ohjelmiin, pyysi hän minua.
Nyt ykköskaaso hoitaa askarteluihin liittyvät jutut (itse en jaksaisi askarrella... en jaksanut omissa häissänikään) ja auttaa pukeutumissa tms.
Minulle taas tuli enemmän kaikkea ohjelmaan liittyvää, suunnitteluja tms.
Olisiko teillä kakkoskaaso mahdollinen?
Vieras_CorpseBride_*
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 19:15
Lähetetty 26 toukokuu 2008 - 20:17
Omapa on sitten asiansa mitä vastaa, kun bestman tai joku muu menee pyytämään tanssimaan.
Totta kai se on hänen oma asiansa. On yleensäkin jokaisen oma asia, tanssiiko hääjuhlassa vai ei ja millä tavalla tuo esiin sen, ettei aio tanssia.
Sitä paitsi, niissä häissä missä olen ollut, ovat kaasot pitäneet puheita tai vetäneet leikkejä sekä tanssineet.
Mitä tekemistä tällä asialla on sinun kaasosi kanssa? Kyseessä kai ovat eri ihmiset kuitenkin?
Kaaso = morsiamen pukija.
Lähetetty 27 toukokuu 2008 - 15:27
Lähetetty 09 kesäkuu 2008 - 09:54
Vaimoilua
Minä olen meri, sinä olet lastu, purjehdi niin, ettei varpaasi kastu
Lähetetty 09 kesäkuu 2008 - 10:07
Toivon, että sekä kaaso, että BM pitävät puheet. Kaason häissä minä puhuin, mutta hänen kaasonsa taas ei.
Lähetetty 17 kesäkuu 2008 - 12:13
Mulla on nyt 1 kaaso ja myöhemmin pyydetty kaksi aikuista morsiusneitoa. Kaasoni on hoitamassa kyllä kaikki hommansa mutta halusin silti kaksi tärkeää ystävääni morsiusneidoiksi alttarille kanssani, morsiusneidoille en oo mitään erikoisempia tehtäviä jakanut. Toinen heistä lupautui kampauksen tekoon ennen morsiusneidoksi pyytämistä. Molemmilta olen saanut paljon tärkeää tukea, kuuntelevia korvia ja paasausseuraa murehtia kaikenlaista turhaakin!
Viimeksi muokannut mansikka06, 17 kesäkuu 2008 - 12:14 .
Vieras_kaasokaaos_*
Lähetetty 23 kesäkuu 2008 - 18:37
Hääpari ei saa OLETTAA että kaaso on suostuvainen suurinpiirtein pyyhkimään morsiamen per-set-tä vessakäynneillä kun NIIN ON VAAN TAPANA OLLUT tai KAASON KUULUU SE TEHDÄ.
Lähetetty 24 kesäkuu 2008 - 01:26
Itse olen yrittäny vapauttaa kaasoni ylimääräisistä paineista sanomalla, että millään muulla ei ole väliä, kunhan tulet tueksi ja turvaksi ja pidät hauskaa
Viimeksi muokannut vaniljasydän, 24 kesäkuu 2008 - 01:28 .
Vieras_vierailija_*
Lähetetty 24 kesäkuu 2008 - 11:20
Lähetetty 24 kesäkuu 2008 - 12:17
Lähetetty 30 kesäkuu 2008 - 20:05
Lähetetty 01 heinäkuu 2008 - 13:45
Eri asia sitten, jos joku kieltäytyy joistakin jutuista tyyliin "Mä en sit ainakaan osallistu kutsujen tekoon tai koristeluun" vedoten siihen, että häntä ei kiinnosta tms.
Olennaisinta on se, kuinka luontevasti asiat sujuu.
Lähetetty 02 heinäkuu 2008 - 14:25
Minun kaasoni tulee olemaan siskoni. Hän ehkä voi hikisesti vetää jonkun leikin, mutta puhetta hän ei tule pitämään. Sen tiedän jo kysymättäkin. Ja minusta hänen kaasona ei edes tarvitse pitää puhetta. Voi, mutta ei ole pakko. Hän auttaa minua hääpäivän aikana ja on tukena ennen häitä. Niin olen hänen osuutensa ajatellut.