Hyppää sisältöön

Kuva

Mitä kustannat kaasolle?

• Kirjaudu vastataksesi
85 vastausta aiheeseen

#1 Sunday

Sunday

Juniori

• Jäsen
  • PistePiste
  • 23 Viestit

Lähetetty 02 lokakuu 2011 - 21:10

Eli mitä asioita kuuluu mielestäsi morsiamen (minun) maksaa ja mitä kaason itse?
Esim kuuluuko kustantaa puku, jos kaaso saa valita sen vapaasti? Entä kampaus ja meikki?
Jos pidämme kaason kanssa palavereja ravintolassa, tarjoanko minä ruoan? Mitä muuta? (Toisin sanoen kuuluuko morsiamen hoitaa kaikki kaasolle tulevat kustannukset?)

#2 Linda V

Linda V

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 148 Viestit

Lähetetty 03 lokakuu 2011 - 20:17

Minä maksan ne kustannukset, mitä häiden suunnittelusta on suoraan aiheutunut.

Hääpukuni takia tehtiin kaksi reissua Tampereelle Helsingistä, ja molemmilla reissuilla oli yksi kaaso mukana. Maksoin matkakustannukset, ja ruokailun ravintolassa Tampereella. Kun meillä oli suunnittelutapaaminen Helsingissä ravintolassa, en maksanut kaasojen ruokia. En edes ajatellut koko asiaa! Mutta siinä myös juteltiin muista asioista kuin häistä (ehkä puolet ajasta), ehkä koin tapaamisen enemmän kaveritapaamisena kuin pelkästään hääsuunnittelutapaamisena.

En vaadi kaasoiltani mitään tiettyä pukeutumista, hiustyyliä tai meikkiä, joten en koe, että minun pitäisi maksaa ne. Jos haluaisin tietynnäköisiä kaasoja, maksaisin siitä aiheutuneet kustannukset.

#3 Vieras_lily_*

Vieras_lily_*
  • Vieras

Lähetetty 03 lokakuu 2011 - 21:48

Tässä äkkiseltään tulee mieleen matkakulut (bensat, kaukojunat / -bussit), joita kaasolle koituu häihin osallistumisesta tai järjestelyistä. Jos kaaso asuu lentomatkan päässä, jopa toisessa maassa, niin sitten kyllä harkitsisin, onko kaasovalintani aivan järkevä vai onko hän todella niin tärkeä ihminen, että kannattaa lennättää hänen omallaan / hääparin kustannuksella. Ravintolapalavereista toki myös ruoat morsiamen laskuun. Toisaalta, jos kyseessä on enemmänkin tyttöjen ravintolailta, niin ei sitä silloin tulisi yksin maksettua. Jos olisi erityisiä puku-, kampaus- tai meikkitoiveita, niin maksaisin nekin. Jos en puuttuisi mitenkään kaason ulkonäköön, en myöskään puuttuisi siitä koituviin kustannuksiin. Ja jos kaaso joutuisi majoittumaan esim. hotelliin, voisin miettiä myös sen kustantamista. Toisaalta ei nyt ihan niinkään, että hän toimittaisi mulle kasapäin kuitteja, että mihin kaikkeen meni rahaa, vaan että molemmille olisi alusta asti selvää ja ok, mitkä kulut korvataan.

Toki sitten kaasoa kuuluu erikseen jälkeenpäin kiittää avusta ja osallistumisesta erityisellä kaasonlahjalla, mutta se ei minusta ole mikään "kulukorvaus", vaan vilpitön kiitos.

#4 diadem

diadem

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 110 Viestit

Lähetetty 04 lokakuu 2011 - 18:29

En tiedä meneekö OT.. Mutta tarvitseeko teidän mielestänne puku kustantaa jos antaa ohjeistukseksi vain värin ja vieläpä sellaisen värin jota kaikilta kaasoilta vaatekaapista jo löytyy? Kun en ole ajatellut, että "vaatisin" tiettyä tyyliä vaan esittäisin vain toivomuksen värin suhteen :)

Itsekin kyselin toisessa ketjussa kuuluuko hääparin kustantaa meikki, kampaus ym. mutta olen päätynyt siihen ettei tarvitse ellei tiettyä tyyliä halua :) Olen kylläkin saanut käsityksen että moni näitä kustantaa, esim. osana kaasonlahjaa. Tätä olen itsekin harkinnut, eli että kaasot saisi valita esim. meikin/kampauksen/puvun, mutta tietyssä budjetissa..

Viimeksi muokannut diadem, 04 lokakuu 2011 - 18:29 .

o2pwq7at0kl0m.png

The greatest thing you will ever learn is just to love and be loved in return <3

Hääblogini tahdontahdon2014.blogspot.fi

#5 Mimsi

Mimsi

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 959 Viestit

Lähetetty 07 lokakuu 2011 - 15:18

Me maksettiin kolmelle kaasolleni heidän mekkonsa sekä järjestettiin hääviikonlopun majoitus hääpaikkakunnalla. Lisäksi ostin heille korut muistoksi päivästä. He maksoivat itse kampauksensa ja matkakulunsa.
CtXep3.pngaM4Vp3.pngmABPp3.png

"There is a difference in what we long for, what we settle for, and who we are meant for." - The Notebook

#6 Hyasintti

Hyasintti

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 3 326 Viestit

Lähetetty 07 lokakuu 2011 - 18:01

Me kustannettiin kaasoille kampaukset ja meikit, sekä edeltävänä iltana illallinen ravintolassa ja häitä edeltävä yö hotellissa. Mitään erityisiä matkakuluja tai muita kuluja meidän häistä ei varsinaisesti kaasoille aiheutunut. He saivat myös pukeutua halaumallaa tavalla, joten mekkoja ei kustannettu.

#7 Syyshäät-11

Syyshäät-11

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 6 Viestit

Lähetetty 13 lokakuu 2011 - 10:58

Kustansimme kahdelle kaasolle ennen häitä suunnitteluillallisen ravintolassa, kampaukset ja meikit, kevyen aterian juuri ennen hääjuhlapaikalle lähtöä ja kaasonlahjat. Mekot ja muut asusteet he hankkivat itse.

Viimeksi muokannut Syyshäät-11, 13 lokakuu 2011 - 10:59 .

#8 Miu

Miu

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 3 495 Viestit

Lähetetty 24 lokakuu 2011 - 14:00

Kaasoille ostettiin heidän itse valitsemansa puvut. Lisäksi maksan meikit ja kampaukset kun kumpikin niitä toivoi. Bestmanin puvun vuokra luonnollisesti kustannetaan. Tämä tarkoittaa sitä, että kolmen avustajan ulkonäköön menee n. 600 euroa. Muuutta, ei näitä kemuja järjestäessä rikastumaan pääse, se on vaan hyväksyttävä.

Tällä viikolla mennään porukalla illastamaan eli vähän miettimään sitä hääpäivää ja me maksamme laskun.
Kaikkien aikojen paras minä - Se riittää.

#9 Haley

Haley

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 84 Viestit

Lähetetty 24 lokakuu 2011 - 15:10

Koska kaasoni saapuu toisesta kaupungista kotikaupunkiini aion kustantaa hänelle yhden hotelliyön ainakin, sekä meikin ja kampauksen jos haluaa. Nämä siitä syystä että oma toiveeni on, että saamme rauhassa viettää edellisen illan ja aamun meikki ja kampaus -härdelli on aikataulutettu sopivasti. En aio pukua kustantaa kaasolleni, koska häneltä löytyy jo hienoja mekkoja ja saa niitä käyttää jos haluaa, itse en ole vaatimassa mitään värimaailmaa.

Varsinaisesti ei ole tarkoitus antaa kaasolleni tehtäviä, muuta kuin että on mukanani aamupäivän, auttaen puvun kanssa sekä kirkon jälkeen kuvauksissa. Muuten hänkin saa nauttia juhlista.

Viimeksi muokannut Haley, 24 lokakuu 2011 - 15:11 .

#10 Vicsu

Vicsu

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 95 Viestit

Lähetetty 07 marraskuu 2011 - 12:01

Minä maksoin kaason meikin. Mekon hän maksoi itse, koska en asettanut kaason pukeutumiselle mitään vaatimuksia, joten hän sai valita pukunsa itse. Kampauksen hän sai ilmaiseksi kampaaja-ystävältään.

#11 Vanda

Vanda

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 309 Viestit

Lähetetty 09 marraskuu 2011 - 11:37

Maksan kampauksen; meikin tekee meille molemmille ystäväni. Lisäksi kaaso mahdollisesti yöpyy kanssani hotellissa häitä edeltävän yön, eikä tästä tietenkään hänelle aiheudu kustannuksia (koska oma toiveeni ja aloitteeni, että näin toimittaisiin). Kaaso siis asuu kyllä hääkaupungissa, joten etäisyydestä ei sinänsä ole kyse. Kaason puvun suhteen mulla ei ole muita toiveita kuin että sekin olisi lyhyt kuten omani, ja olen ajatellut, että sen kaaso diilaa omilla varoillaan.

ojXtp2.png

#12 Valveuni

Valveuni

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 40 Viestit

Lähetetty 20 marraskuu 2011 - 20:59

Itse olin juuri oman kaasoni kaasona kun hän meni naimisiin. Hän ei kustantanut minulle mitään, mutta ei myöskään vaatinut mitään. Ja näin se toimii myös meidänkin häissä - en vaadi kaasoni päälle tietynlaista, hän saa valita itse ja päättää kampauksensa yms. Hänen serkkunsa on meikkaaja-kampaaja joten hän todennäköisesti tekee edullisesti nuo kaasolleni. Maksan hotelliyön jotta hänen(sekä ihanaisen kummityttöni ja kaasoni miehen) ei tarvitse lähteä ajamaan enää takaisin samana iltana vaan voivat nauttia olostaan. Kaasollani ei ole suurta roolia häiden etenemisessä, vaan hän toimii minun avustajana mm. vessareissuilla :D Mielestäni se menee ihan hyvin näin. Kaasonlahjan hän tietenkin tulee saamaan. ja maininnan kiitospuheessani :)

#13 Vieras_Satumainen_*

Vieras_Satumainen_*
  • Vieras

Lähetetty 22 marraskuu 2011 - 01:13

Me kustannetaan kaasoille ainakin mekot ja kukat hiuksiin/ranteisiin. Ostamme heille vielä jotkut kiitoslahjat. Näin äkkiseltään ei tuu muuta mieleen... :)

#14 stomp

stomp

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 4 456 Viestit

Lähetetty 22 marraskuu 2011 - 17:33

Tähän ehkä vaikuttaa vähän kaikkien taloudellinen tilanne, mitä toiveita morsiamella on kaasojen suhteen jne.
Itse olemme palkkatöissä ja kaasoni, jotka ovat minulle todella läheisiä, opiskelijoita. Mielestäni oli ihan oikeutettua, että maksoimme näiden kahden kaason puvut, pukujen korjaukset, kengät, laukut, kampaukset ja korut. Molemmat kaasot reissasivat eri paikkakunnilta käymään meillä useamman kerran ja kävivät kanssani askartelemassa ja muuta. Matkoja en maksanut, mutta ruuat tarjosin aina näissä tapaamisissamme. Lisäksi kaasot saivat kaasolahjat, koska nämä olivat mielestäni järjestelyjuttuja.

Mutta meillä tilanne oli mielestäni aika eri, kun pystyimme helposti hoitamaan nämä kustannukset. Mielestäni oli tärkeää, että kaasoille ei tullut turhia taloudellisia rasitteita häistä, kun olivat muutenkin niin täysillä mukana.
~~ Kirkko - helpoin tie ajaa kunniallinen kansankynttilä rappion tilaan. Kippis. ~~

Lähetetty kuva

#15 lime<3

lime<3

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 50 Viestit

Lähetetty 24 marraskuu 2011 - 10:38

Suunnitelmat ovat vielä auki, mutta ajattelin kustantaa kaasolleni hotelliyön häiden jälkeen, ruokia ja juomia suunnittelupalavereissa yms. sekä varmaan häiden jälkeen jonkun lahjan.

#16 SanSoi

SanSoi

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 52 Viestit

Lähetetty 13 tammikuu 2012 - 21:41

Hääbudjettiin olen laskenut neljän puvun teettäminen, meikki ja yksinkertainen kampus sekä kimput ja kiitoslahjat. Myös majoitukset hääyöksi on budjetoitu

I wanna wake up where you are

2.8.2013

#17 roma

roma

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 831 Viestit

Lähetetty 14 tammikuu 2012 - 15:46

Minulla kaasoina ovat omat siskot ja muutenkin talous on meillä kaikilla yhteinen (outo perhekommuuni) niin tuntuisi oudolta olla kauheesti heille kustantamassa. Kumpiki sisko käy ihan töissä ja tienaa niin saavat maksaa puvut, kampaajat, sun muut kaunistautumiset itse. Kummallekin varmaan ostan jonkun pienen kiitoslahjan, vaikka todennäköisesti heidän panostaan tarvitaan vasta polttareissa, hääviikolla ja itse häissä. Lisäksi tilaan jotkut rannekukat, jollainen tulee myös sulhon siskolle (ei kaaso).
Ei se vaihtamalla parane 21.7.2012

Täällä julkaisemiani kuvia ei saa kopioida minnekään muualle ilman kirjallista lupaa.

#18 p1qmyy

p1qmyy

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 635 Viestit

Lähetetty 24 helmikuu 2012 - 08:41

Ajattelin tarjota mahdollisten suunnittelu/askartelu -tapaamisten ruuat ja juomat, oli ne sitten ravintolassa tai meillä kotona. Lisäksi kampaajalla saavat halutessaan laskuuni käydä ja tietysti ostan jonkinlaiset kiitoslahjat. Koska en vaadi mitään erityistä heidän pukeutumiseltaan niin en ajatellut siihen panostaa. Laittakoot vaikka kokovalkoista, ei minua haittaa. B)

Oh continue to love me - never misjudge the most faithful heart of your beloved
ever thine, ever mine, ever ours.

4qzttu7s.png

Kurkkaa hääpäikkyyni

#19 Minde-

Minde-

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 51 Viestit

Lähetetty 24 helmikuu 2012 - 13:42

Kustannan kaasolleni mekon, sillä bestmanin puvun vuokraus tulee myös meidän piikkiin. En vaadi kaasoltani tietyntyylistä kampausta tai meikkiä, joten hän saa oman makunsa mukaan ne hoitaa. Suunnittelupalaveria ravintolassa vietteäessä ruuat tulee tietysti minun piikkiini. Asumme samassa kaupungissa,joten kuljetuksiin ei tarvitse käyttää rahaa, tietysti koukkaan kaasoni kyytiin jos olemme menossa katsomaan häihin liittyviä asioita.

Kiitoslahjat kaasolle ja bestmanille kustannamme tietysti :)

#20 Marena

Marena

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 50 Viestit

Lähetetty 24 helmikuu 2012 - 13:48

Maksan kaasojen puvut, kampaukset ja matkat. Yöpymisen maksamme kaikille vieraille.
Budjetti kaasoille noin 800 euroa.