Jump to content

Photo

Erilainen "hääkarkki"

• Please log in to reply
83 replies to this topic

#1 Jaana25

Jaana25

Vakkari

• Rouva
  • PipPipPip
  • 941 posts

Posted 30 March 2007 - 16:46

Mulla on ajatus, toteutus alkanut, ja nyt iski epävarmuus. Eli:

Pyykkipoikamagneetti.   Koristeltu tietysti, ajatuksena laittaa se jääkaapin oveen. Siihen voi laittaa killumaan vaikka ostoslistan... Elikkäs tämmöiset vieraille. Ehkä.  :-/

Pari viikkoa asiaa pähkäiltyäni mulla on fiilis, et toi on ihan älytön ajatus, naurettava ja totaalisen tyhmä.  :-[

Mut sit kuitenkin jos itse saisin sellaisen "lahjaksi" jonkun häistä, ajattelisin, et onpa nähty vaivaa, eikä ole tylsä ja tavallinen suklaakonvehti.

Mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin???

#2 Kirsikk.a

Kirsikk.a

Vakkari

• Rouva
  • PipPipPip
  • 178 posts

Posted 30 March 2007 - 18:15

Meillä tulee olemaan "hääkarkkeina" juuri pyykkipoikamagneetit! Koristeltuina :) Häät meillä on vasta 2009, mutta 80 pyykkipoikaa olen jo ostanut :)
Olen jo n. kaksi vuotta tiennyt, että meille tulee magneetit...ja mielestäni idea on erittäin hyvä. En sitten toki tiedä mitä muut (vieraat jne.) ovat mieltä  :D

Eli ideasi ei todellakaan ole totaalisen tyhmä!!! Vaan vallan mainio!  :P

#3 1472007

1472007

Juniori

• Rouva
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 30 March 2007 - 20:14

Meille tulee hääkarkin sijasta/lisäksi onnenlotto (lauantaille 14.7.2007). Olen ajatellut, että kupongin päälle kääräistään kauniille paperille tulostettu rakkausajatelma tai -runo.

#4 Vieras_temmitimmi_*

Vieras_temmitimmi_*
  • Vieras

Posted 30 March 2007 - 21:20

^ ERINOMAINEN IDEA!!!!  ;D

#5 tirpiainen

tirpiainen

Konkari

• Rouva
  • PipPipPipPip
  • 3,603 posts

Posted 30 March 2007 - 22:29

meille tulee ukon veistämät ihka aidot kaarnalaivat!

#6 pirttihirmu

pirttihirmu

Vakkari

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 154 posts

Posted 01 April 2007 - 09:06

;Dihanat ideat ,,siis pyykkipoika mangneetti sekä tuo lotto.
Meillä ihan piparminttukarkit. ;D

#7 Ceecilia

Ceecilia

Vakkari

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 303 posts

Posted 01 April 2007 - 22:52

Tuosta jokainen vieras muistaisi aina häänne joten ei ollenkaan tyhmä idea! :)

Meidän vieraat saivat teemaan sopivat avainperät, joihin oli kaiverrettu nimemme ja päivämäärä.

#8 Jaana25

Jaana25

Vakkari

• Rouva
  • PipPipPip
  • 941 posts

Posted 02 April 2007 - 16:39

Mahtavaa, kiitos mielipiteistä!! Nyt on taas epävarmuus kaikonnut, ja ratkaisu selvä; pyykkipoikamagneetit tehdään.

KIITOS!!

#9 daffodill

daffodill

Juniori

• Jäsen
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 08 May 2007 - 08:22

tosi hieno idea tuo pyykkipoikamagneetti! olen itsekin yrittänyt miettiä pääni puhki jotain korviketta perinteisen hääkarkin tilalle. Sipulikukka olisi ihana, mutta niitä ei vielä saa meidän häiden aikaan  :-/

Ei kai haittaa, jos perheeseen tulee sitten useampikin magneetti, kun kaikille vieraille se annetaan? Siis jos on äiti ja isä ja kolme lasta, niin perheeseen tulisi sitten 5 magneettia. Annatko sinä pyykkipojan kaikille?

Täytyy kyllä miettä, jos ottaisi idean käyttöön  ;D

#10 daffodill

daffodill

Juniori

• Jäsen
  • PipPip
  • 41 posts

Posted 08 May 2007 - 20:21

Vielä lisäkysymyksiä  ;)

Saakohan puunvärisiä pyykkipoikia ostettua ihan tavallisista kaupoista esim. prismasta?

Millaisilla väreillä niitä voi koristeilla? käykö akryylivärit?

Sitte vielä sitä mietin, että laitatko magneetin ohella jonkun tekstin, jossa kerrotaan mikä ja mihin käyttöön se sopii..?

Sori, näitä kysymyksiä tuli nyt kauhee liuta :D Hoksasin, että tietenkin voi perheeseen antaa jokaiselle magneetin, koristelee vain jokaisen erilaiseksi!

#11 pimpu

pimpu

Vakkari

• Jäsen
  • PipPipPip
  • 293 posts

Posted 09 May 2007 - 08:56

^ Ja tohon listaan lisäisin vie sen, et mistä niitä magneetteja saa? Kun ei taida löytyä valmiiks magnetisoituja pyykkipoikia?

Ite oon kyl eniten mieltyny tohon lotto-ideaan, mutta seki tuntuu tyhmältä, ku kahvitus on sunnuntaina. Ja ois sitten kiire laitella ne kupongit nätiks, ku eihän sitä nyt edellisen illan kuponkeja voi antaa eikä mulla oo harmainta hajuakaan, saako tällä viikolla ostettua ens viikolle valmiiks lappuja, jos ei kestoa.

#12 Jaana25

Jaana25

Vakkari

• Rouva
  • PipPipPip
  • 941 posts

Posted 09 May 2007 - 18:15

Heippa daffodill ja pimpu!! Mä mietin ihan samaa, et onko hölmöä, et yhteen perheeseen tulee monta magneettia, mut ei voi mitään... En kyllä koristellut niitä erilaisiksi, enkä kirjoitellut mitään.

Tavallisia puunvärisiä pyykkipoikia löytyy esim Anttilasta, siivousvälineosastolta. Ja mulla oli semmoista Tiimarista ostettavaa askartelumaalia, ja Tiimarista löytyy myös magneetteja, mitkä voi liimata kiinni...  ;D

#13 Yllikki

Yllikki

Juniori

• Rouva
  • PipPip
  • 74 posts

Posted 09 May 2007 - 22:52

Tosikiva idea ja muisto häistä vieraille! Tuskin mitään haittaa vaikka perhe saa useampia magneettipyykkipoikia, meillä ainakin on jääkaapin ovessa useampiakin tärkeitä muistilappuja magneeteilla kiinnitettynä yleensäkin. Siksipä olikin kiva kun joku vuosi sitten saatiin ystävän häistä muistolahjoiksi itse tehdyt nätit sydänmagneetit. Sydämet oli tehty askartelumassasta ja maalattu punaiseksi sekä taakse liimattu magneettipala. MUTTA valitettavasti oli säästelty magneetissa ja laitettu niin pikkuinen pala taakse, ettei se jaksanut kannatella sydäntä, magneetti putosi ja olisi hajonnut jollen olisi saanut kiinni. Joten jäivät käyttökelvottomina pölyttymään laatikkoon, josta erään siivouksen aikana joutuivat sitten roskiin. Kyllä oli harmi. :-[

Siis hyvää ideaa ei kannata pilata toteutuksessa, vaan tarkistaa että magneettipala on riittävä kannattelemaan pyykkipojan sekä siihen nipistettävät muistilappusetkin. Testatkaa siis toimivuus, niin lahjasta on myös muiston lisäksi iloa käytössä.  :-X

#14 rmarianne

rmarianne

Juniori

• Jäsen
  • PipPip
  • 67 posts

Posted 14 May 2007 - 16:36

Miten te niitä lotolappuja laitatte nätiksi?

#15 1472007

1472007

Juniori

• Rouva
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 19 May 2007 - 19:45

Itse ajattelin kääriä lottolappujen päälle mietelauseen/runon, joka on printattu teemaan sopivan väriselle paperille. Kiinnitys kapealla satiininauhalla.

#16 Feyah

Feyah

VIP

• Rouva
  • PipPipPipPipPip
  • 7,791 posts

Posted 27 May 2007 - 21:24

Tässäkin hiukan erilainen hääkarkki.

Lähetetty kuva

Häälehden mukaan Variety Games niminen yrityksellä on joku ohjelma noihin, en tiedä maksaako. Mutta voihan tuollaista koettaa itsekin tehdä :)

#17 1472007

1472007

Juniori

• Rouva
  • PipPip
  • 64 posts

Posted 30 May 2007 - 18:43

Maksaa, kävin katsomassa. Hyvä idea noin muuten, jos sanaristikossa kysymykset liittyisivät hääpariin.

#18 Feyah

Feyah

VIP

• Rouva
  • PipPipPipPipPip
  • 7,791 posts

Posted 30 May 2007 - 22:30

Tuosta pikkukuvasta ei näy, mutta vihjeet liittyvät juuri häihin ja hääpariin. :)

#19 SutturaSaara

SutturaSaara

Vakkari

• Rouva
  • PipPipPip
  • 738 posts

Posted 31 May 2007 - 19:21

Meille tulee "hääkarkeiksi" villasukat :-X Kaikki vieraat saavat sitten muistella meidän häitä aina kun varpaita paleltaa ;)

#20 Vieras_minniina_*

Vieras_minniina_*
  • Vieras

Posted 07 June 2007 - 14:44

Ajattelin, että voisin ostaa puusydämiä ja liimata niihin magneetit taustaan. Sydämiin tulisi jokin englanninkielinen lause rakkaudesta, jonka voisi kirjoittaa tussilla tms. Helppoa ja nopeaa:)