Natte-15

Syyskuu 2015

52 viestiä aiheessa

Nyt kun näitä omia ketjuja kuukausille 2015 alkaa olla niin kuinkas moni sanoo tahdon syyskuussa?

Missä vaiheessa suunnittelut ovat ja monellako lähtee STD:t postiin?

Tänne siis turinatupa samoihin aikoihin avioituville. :)

 

Me juhlimme häitämme mieheni kanssa lauantaina 19.9 Paraisilla.

Hoidettuna/varattuna on nyt:

-kirkko

-juhlapaikka

-pitopalvelu (tulee äidiltäni)

-kuvaajat

-siskoni (kaaso) on hoitanut kampaajan ja meikkaajaan

-suuri osa koristeista äitini kautta tai juhlapaikasta

-oma hääpuku pitkän pohdinnan ja monen sovittelun jälkeen tilattu

-STD & kutsujen materiaalit hankittuna (vain motivaatio väkertämiseen puuttuu)

-kaasoilla kiivas etsintä mekoistaan käynnissä

 

Ja varmasti moni muukin juttu on tehtynä joita en nyt muista...

Ja hei!! Yhtenä suurena pointtina tähän: Minua ei ole vielä kosittu!! :D

Virallisesti siis... Sormuksia ei ole sormissa eikä oikein kukaan tiedä vielä suunnitelmistamme mitään. Tämä hääsuunnittelu lähti vain aikoinaan käyntiin kun kummallekin oli selvää mitä halutaan ja jossain kohtaa mies tajusi että senhän pitää kosiakin että "voidaan" naimisiin mennä. :D Sormukset, myös vihki, ovat teetetty ja valmiina olleet jo hetken aikaa, joten on vain ajan kysymys koska saan pujottaa sormeeni sen sinetin tälle kaikelle ja alkaa varovasti kertomaan myös tutuillekin aiheesta. Vielä täytyy pitää suu supussa. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän Suuri Päivämme koittaa 12.9. :) Minua kosittiin "jo" 31.5.2012, mutta tässä välissä olemme ehtineet erotakin jo kerran :D Ei sitä kai varsinaisesti eroksi voi sanoa, minä muutin naapuritaloon ja puolta vuotta myöhemmin mies tuli perässä, vuokrasimme samaisesta talosta uuden, yhteisen kodin... Aikamoista tuuliviirimeininkiä :--D Mutta tuo pieni pesäero oli meille kyllä ihan tarpeellinen.

 

Hääsuunnitelmat meillä (minulla) on jo hyvällä mallilla, ainakin tosiaan suunnittelun tasolla. Pari viikkoa sitten ostin hääpuvun, kirkko, juhlapaikka ja bändi on jo varattuna. Ai niin, ja valokuvaus ja kuvaaja juhlapaikalle ja kirkkoon :) STD-kortteja emme lähetä, vaikka suunnittelinkin alkuun lyöväni kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja lähettäväni STD-kortit joulukorttien muodossa :D Lopulta en kyllä tule lähettämään kumpiakaan ;<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me astutaan avioon Porvoossa 19.9. Kihlauksesta tulee tässä kuussa kaksi vuotta, sen jälkeen enemmän ja vähemmän häitä tullut pohdittua.

 

Samat isot linjat on päätetty mitä teilläkin. Syksyllä on ollut pahojakin hääkuume-hetkiä, joten suunnitelmat on aika pikkutarkkojakin jo (mm. kattaus), mutta viimeaikoina en ole paljoa jaksanut höösätä. Ensvuoden puolella sitten, ehkä maaliskuussa pitää alkaa aktivoitua isosti yksityiskohtien suunnitteluun. Läskiä tosin pitää alkaa polttaa ennen maaliskuuta kun morsiuspuvun ostin yli vuosi sitten ja olen lihonnut 10 kiloa.. :P

 

SD-kortteja ei lähetetä, suurin osa tietää jo mitä ja koska on odotettavissa :)

Muokattu: , käyttäjä: Miljamaaria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilannepäivitys: Nyt on mies kosinut! Voi ihan virallisesti alkaa suunnittelupuuhiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Olemme menneet kihloihin jo 1.1.2013. Vasta pari viikkoa sitten päätettiin, että jos mentäis nyt tulevana syksynä naimisiin päivää ei olla vielä päätetty. Sen verran ollaan jo järjestelty asioita, että ollaan kysytty juhlapaikka tarjousta jo heti ensimmäisenä, vieraslista on laadittu jo ja kohta kutsuja ynm. tilamaan. Mutta kaikistahan tärkein on se päivä. '

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syyskuun 2015 morsian täälläkin! Me kihlauduttiin 31.10.2014 ja hääpäiväksi valikoitui 12.9.2015. Otin kovan alkuspurtin ja varasin heti juhlapaikan sekä cateringin mutta sitten iski marrasväsy ja tässä on vähän junnailtu paikallaan. Bändiä ja valokuvaajaa olen alustavasti kysellyt mutta mitään varauksia ei ole vielä tehty. Mekkoa olen sentään käynyt sovittamassa mutta vielä ei ole tärpännyt. Sorrun aika helposti ajattelemaan, että tässähän on vaikka miten paljon aikaa mutta yllättävän nopeasti tämäkin vuosi on taas alkanut lähennellä loppua. :D

 

Puhuin juuri tänään kaasoni kanssa kutsuista ja meillä oli hieman erimielisyyksiä siitä milloin ne kannattaisi lähettää. Olen itse sitä mieltä, että toukokuun loppu/kesäkuun alku riittää mutta kaaso taas sanoi, että ne olisi parempi postittaa jo huhtikuussa. En aio lähettää STD-kortteja, sillä meille tulee melko pienet häät ja voin hyvin kertoa päivän kasvotusten kutsuttaville.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei tervetuloa kaikki! :)

Aika tosiaan menee liian nopeasti. Enää yhdeksän kuukautta!! :o

Mullakin taisi olla jokin marrasväsy enkä saanut mitään aikaiseksi. Oikeastaan ihan ärsytti kaikki häihin liittyvä. Nyt olen taas vähän herätellyt fiiliksiä ja aktivoitunut täällä sekä pinterestiä selaamalla. Sieltä kyllä löytyy niin ihania ideoita että toivon voittavani lotossa! Mies tuossa sanoi että jos joululomalla yritettäisiin vähän niitä kortteja tehdä yhdessä. Se niin haluaa osallistua kaikkeen. :wub:

Mutta sitten muutin mieleni korteista ja nyt pitää hakea uusia materiaaleja :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oih, onnea vauvasta! Osuuko juuri sinne suunniteltujen häiden tienoille kenties? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos! :) arvioitu LA olis 23.8 neuvolan kalkulaattorin mukaan, eli nelisen viikkoa ennen hääpäivää. Soitin jo tänään kirkkoherran virastoon ja varasin kirkon 16.5. Nyt alkaa sitte pohdinta että pidetäänkö tosi pienet "ravintola" häät, vai samalla porukalla mutta ilman dokumentaarista kuvausta ja bändiä (-2100e pois budjetista siis kun nämä jättää pois ja)- ja siis riippuen että mikä paikka on vapaana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös syyskuussa suuri päivä  :) Kihloihin ollaan menty jo 20.10.2011 ja hääpäiväksi valikoitui 19.9./Espoo.

 

Suunnitelmat on jollain tasolla jo mietitty, mutta toteutus vielä vaiheessa  :D Juhlapaikka, pitopalvelu ja bändi on jo varattu, mutta ajattelin että nyt vuoden vaihteen jälkeen alkaa varsinainen koristelujen ja ohjelman yms. tarkempi suunnittelu ja sitten niiden tavaroiden hankinta. Eilen jo Ebaysta tilasin ensimmäisiä koristelutarvikkeita  :P 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syyskuussa hääpäivä meilläkin. Lauantai 19.9 on meidän the day, Tampereella juhlitaan. Sulho pääsi yllättämään täysin kosinnallaan 23.8.2014. :girl_in_love:

 

Järjestettyjä juttuja on jo juhlapaikka, koristeet, kirkko, pitopalvelu, bändi, kuvaaja, kampaaja, meikkaaja, hääpuku, kutsut, paikkakortit, hääkakun koriste, sulhon vaatteet jne.. Sormukset lähtee tilaukseen tammikuulla, mutta ne on jo katottu valmiiksi. Tykkään järjestellä ajoissa.. :girl_haha:  Suurimman päänvaivan aiheuttaa tällä hetkellä bolero, jota pidän kirkossa. Olen saanut tietynlaisen ajatuksen siitä, millainen sen pitää olla, mutta mistään ei löydy valmiina. Joutunee teetättämään ompelijalla ja guipurepitsin kanssa hinta mukavat 200e.. Huoh. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Azure, sinähän oot pitkälle jo päässyt! Meillä laahaa kaikki tekeminen ja suunnittelu aikataulusta jäljessä ja koitankin ottaa itseäni taas niskasta kiinni tämän viikonlopun aikana. Taas tajusin tuossa, että vajaa kuukausi mennyt ihan hujahduksessa ohi mitään järkevää tekemättä. Pelkään että tulee kiire, kun meidän olisi tarkoitus tehdä mahdollisimman paljon itse. Save the datet pitäisi kohtapuoleen lähettää ja niitä en ole saanut edes aloitettua, kun ensimmäisen suunnitelman jälkeen vaihdoin mielipidettäni korteista ja kun aloin uusia väkertämään, mies ei kelpuuttanutkaan niitä. :D Tämä on aika säätöä välillä kun ei olla keritty nähdä kauheasti ja suunnittelu puhelimen välityksellä osoitti että meidän ajatukset poikkeaa sittenkin joskus toisistaan! :D

 

Sitten siskoni, joka pyörittää äitini kanssa Turun liepeillä pitopalveluyritystä ja ovat ihan konkareita jo häiden suhteen, muistutti taas että pitäisi varata jo hääsviittiä yms. En ollut taas edes tajunnut tuollaistakaan. Mulla on nimittäin mielessä yksi tietty huone eräässä upeassa hotellissa. Siihen saattaa hyvinkin olla kysyntää enemmänkin! Mitään varasuunnitelmaa ei ole. Mitenkä muut olette ajatelleet hääyönne suhteen? Kotiin, hienoon hotellihuoneeseen, mökille...? Ja paljonko se saisi enintään maksaa? Musta tuntuu, että meillä paisuu budjetti ihan tolkuttomaksi näiden mun suunnitelmien kanssa. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt iski meikäläiseenkin joku ihme uuden vuoden puhde  :grin:  Sain varattua jo vihkijän juhlapaikalle (tai no en itse hekilö kun eivät vielä tiedä miten vuorot menee, mutta siis aika on varattu meille), plan B vihkimiseen sateen varalle hahmotteilla (tarkoitus siis olisi, että vihkiminen on ulkona ja sitten juhlat sisällä), tiedustelin alustavasti hääautoa, kutsukortti ja menu/ohjelma/pöytänumero -härpäke (sellainen pahvista taiteltu kolmio) luonnosteltu ja tietty mahdollista hääyö -hotellia katseltu (hieno huone ehdottomasti oltava -on sen verran spesiaali tapahtuma, joten en kyllä halua palata juhlahumussa kotiin kaaoksen pariin. Mutta en kyllä halua siitä itseäni kipeäksi maksaa, joten ei mitään ihme sviittiä 500 eurolla, vaan joku deluxe-huone, myöhäinen check out ja aamiainen huoneeseen. Hinta varmaankin n.250e). Ehdin jo myöskin vähän kuuntelemaan eri vaihtoehtoja häämarssiksi ja poistumismusiikiksi.  :D Ensi viikonloppuna ollaan menossa ottamaan mittoja juhlapaikalta, että koristelujen suunnittelun voi laittaa kunnolla käyntiin.

 

Meillä budjetti on hieman joustava... tai siis alkuperäinen laskelma on kyllä nyt jo ylittynyt, kun saan kokoajan uusia ideoita  :D Perkuleen Pinterest ja sitten kun täällä lueskelee kaikista hienoista ideoista, niin pakko niitä on vaan jotenkin saada mukaan. Alunperin olin sitä mieltä, että melko pienet ja simppelit häät. Noh, väkimäärä ei ole kauheasti kasvanut suunnitellusta, mutta koristelu ynnä muut kyllä  ^_^ Ja kerranhan sitä vaan naimisiin mennään, joten kyllä se sitten kunnolla pitää tehdä myös  :P

 

Tuo puhelimen kautta suunnittelu on varmasti melko hankalaa.  ^_^ Me remontoidaan tällä hetkellä meidän asuntoa ja siinä sen on kyllä huomannut, että miten erilailla mielletään asioita. Aika erilaiset ajatukset on olleet oikeastaan kaikesta, mutta onneksi myös yhteisymmärrykseen ollaan päästy  :lol: Parempi kun saa ihan näytettyä kuvia/esimerkkejä/malleja, siitä minkä suuntaista ajattelee. Jotenkin itselläkin helpompi silloin mieltää, mitä toinen ajaa takaa. Voihan puhelimellakin napsia kuvia ja lähetellä niitä sitten  :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain varattua sviitin ja koska sain sen -60% hintaan piti se ottaa koko viikonlopuksi (koska sehän nyt on kuin laittaisi rahaa pankkiin :D). Eli mennään kaasojen kanssa huoneeseen yöksi ennen häitä ja siellä aamulla valmistautuminen, myös kuvaaja, kampaaja ja meikkaaja tulevat aamulla sinne. Saadaan myös kunnon tuhti buffetaamiainen syötyä ennen päivän kiireitä niin pärjää sitten ehkä jollain proteiinipatukoilla päivän yli kunnes pääsee juhlapaikalle syömään. Hotellihenkilökunta laittaa huoneen sitten päivällä kuntoon hääyötä varten. :-X Sviitti on siis Turussa aivan Aurajoen rannalla. Siitä löytyy myös sauna jokinäkymällä ja kylpyamme. :wub:

Me lähdetään häämatkalle vasta helmikuussa joten ajateltiin mennä johonkin kylpylään vielä jatkamaan viikonloppua pitkäksi häiden jälkeen. Sen takia aloinkin tehdä alustavaa budjettia (jota meillä ei miehen mielestä ole) ja sehän pomppasi jo yli 15 000€!! :o Kaikki on toki laskettu yläkanttiin ja tuo summa tulee valumaan hiljalleen alaspäin, mutta silti pelotta, koska tuossa ei ole vielä esim asusteita, sulhasen ja bestmanien pukuja, eikä koristeita!! Lisäksi meillä meni hieno idea STD- ja kutsukorteista ihan uusiksi kun käyttämämme korttipaperi olikin liian ohutta ja käpristyi kummalliseksi kun liimasin tekstipaperin päälle. Pitää siis tilata uudet pohjat vielä jostain ja siihenkin menee lisää rahaa. Viinabudjetti mietityttää myös kovasti. Haetaan Virosta alkoholit ja ei ollut kyllä sitten mitään hajua siitä miten paljon siihen olisi hyvä varata rahaa. Nyt tuntuu, että budjetoin siihenkin liian vähän?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääpäivä oli jo sovittu kun mentiin kihloihin 8.10.2011 että 24.10.2015 kun mies täyttää 30 niin meilolä häät. Tuli tässä suunnitteluvaiheessa sellainen mutta kun olen juhlapaikan tilavuuden suhteen melko vaativa. Pitää olla tilaa leikeille ja tanssille ja bändille. Tilaksi valikoitui eräs nuortentalo turun alueelta. No heille ei sitten käynyt lokakuu koska heillä omat tanssit lauantaisin. Tietysti vaihtoehtona olisi ollut perjantai mutta kun vieraita tulee kotikonnuilta pohjanmaalta asti niin päätettiin siirtää eli meidän hääpäivämme siirtyi ja uusi päivä on 26.9.2015. Miehen veli on laittanut omat häänsä 4.7.2015 että nyt sitten toisaalta tuli nekin taas kuukaudella lähemmäs ja pelko vertailusta kasvaa mutta minkäs voit....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa uudet mukaan ketjuun!

PaRe89; en edes tiedä miten itse suhtautuisin jos en löytäisi juhlatilaa jolle sopisi oma haluttu päivämäärä. Jotenkin olen ajatellut että se mikä on päätetty pitää ja tunne olisi varmasti aika kuohuttava jos joutuisin sitä muuttamaan. Oliko miehen veli muuten päättänyt hääpäivänsä ennen vai teidän jälkeen?

 

Meillä aloitettiin vihdoin STD-korttitehdas ja liukuhihnatyönä väänsin eilen omasta mielestäni ainakin satakunta korttia kasaan. Tänään innoissani niitä kaivoin painon alta aamulla hypisteltäväksi ja siellä oli kuusi valmista korttia! KUUSI!! :girl_haha: Oikeasti meinasin saada itkupotkuraivarit. Oikeastaan nekään eivät ole valmiita, vaan niihin pitää vielä solmia juuttinarua ympärille ja sen vääntäminen kauniisti rusettiin on aika homma. Yhteen korttiin sen tein ja meinasi loppua usko kesken. Vielä olisi viitisenkymmentä edessä. Jonka jälkeen olisi viralliset kortit... Huoh! Kutsulistakaan ei ole vielä kokonaan valmis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa, meillä on häät 5.9. :)

Tosi paljon ollaan saatu jo aikaseksi, vielä puuttuu miehen puku (on tekeillä), miehen sormus, kutsut, meikkaus ja kampaus sekä ehkä se tärkein... VIHKIJÄ :D

 

Meillä on siis siviilivihkiminen juhlapaikalla ja maistraatista antavat aikoja meidän paikkakunnalla vasta 3-4 kk ennen häitä. Ajattelin tässä muutaman viikon sisällä kuitenkin soitella vielä käräjäoikeuteen, sillä olen kuullut huhuja että heiltä voisi varata paljon aikaisemmin :) Saapa nähdä miten käy. Myös kampaajan ja meikkaajan suhteen saattaa tulla pian kiire...Toisaalta syyskuu ei ole enää ihan hääsesonkia joten ehkä valinnanvaraa vielä tässä vaiheessa on. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

STD-kortit saatu viikonloppuna valmiiksi ja lähtevät postiin tällä viikolla kunhan saan viimeiset osoitteet sukulaisilta. Jännää kun moni ei osaa edes odottaa mitään tällaista. :)

Hääsuunnitelmat on muutenkin edenneet mukavasti kun äitini on alkanut päästä tähän häämoodiin ja suunnittelupalavereita on pidetty useampia viime aikoina. Alkaa pieni jännitys nostaa päätään pikkuhiljaa kun kongretisoituu asiat entisestään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikka varattu, bändi varattu, kirkko varattu, puku ostettu ja korjaussovitettu ja kokonaan maksettu. Sormus on, Kampaaja ja meikkaaja tiedossa mulle ja kaasoille. Pitopalvelu pitää viel valita ja sit alkaa olee kaikki. Seuraavaks korttien tilaaminen ja lähettäminen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä save the date korttien lähetys viivästyi kun sulhorakas päätti keksiä jostain kiven alta lisä'ä ihmisiä keitä pitää kutsua. Ongelma tuli vain siinä, kuinka monta korttia meillä nyt on. Tarpeet on käytetty millilleen ja uusia ei ole enää saatavilla. Nyt pohditaan ketkä saa STD:t ja ketkä ei. Nuo olisi tarkoitus lähettää ihan päivänä minä hyvänsä ja viralliset kutsut lähetetään sitten heinäkuussa niin että elokuussa rsvp. Elokuussa menemme nimittäin tekemään viimeiset suunnitelmat pitopalvelun ja juhlapaikan kanssa jolloin vierasmäärän pitää olla selvillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään