Jump to content
Naimisiin.info

Puku jota lähdit etsimään vs. puku jonka valitsit


Nanshe

Recommended Posts

Mun puku oli aikalailla sellainen, jonka alunperin luulin haluavani. Mielikuva perustui omaan vartalotyyppiin ja tyyliin (minkälaiset vaatteet olin jo kokenut hyviltä näyttävän).

 

Malli ja pituus: halusin pitkän puvun ja aidon merenneitomallin (siis pyllyä halaavan) ja sellaisen lopulta löysin. Kokeilin kyllä muitakin pitkiä malleja, mutta ei kolahtanut.

Väri: ei ollut niin tarkkaa, hain ivorya, taitettua valkoista yms. ja sellainen tuli (tiesin, ettei valkoinen sovi mun iholle ja värillinen puku ei käynyt mielessä)

Materiaali: ennen sovituskierrosta en tiennyt varmaksi muuta kuin, että en halua kokopitsiä tai kermakakkutylliä tms. - oma puku oli satiininen, jossa oli sitten ohut koristesifonki ja pitsikirjailu yläosassa.

Koristeet: en halunnut mitään liian eleetöntä tai yksinkertaista, vähän blingiä piti olla - omassa puvussa oli aikas paljon yksityiskohtia ja pieniä "timantteja". Sinänsä siis hieman erosi alkuperäisestä, että puvussa oli enemmän eri elementtejä (sifonki, kirjailu, timantit), kuin olin ajatellut.

 

Ainoa juttu, missä piti alkuperäisestä visiosta tinkiä oli olkaimettomuus. Halusin olkaimellisen (hihattoman kuitenkin) ja v-kaula-aukkoisen puvun, mutta sellaisen löytäminen osoittautui todella vaikeaksi, joten pukuni oli olkaimeton, koristeolkaimella.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Minullakin suunnitelmat muuttuivat aika paljon matkan varrella. Tarkemmin ajateltuna ei minulla ollut etukäteen kovin tarkkoja kriteereitä tai mielikuvaa siitä, millainen puvun pitäisi olla (paitsi täyspitkä ja edullinen), mutta etsintöjä aloitellessa listasin avuksi joitain asioita, joita en ainakaan halunnut puvussa olevan. Näitä olivat sydänpääntie ja merenneitomalli. Kuinka ollakaan, puku johon lopulta päädyin oli tuollainen puolimerenneito... :D Mutta sellaisista puolireiteen asti tiukoista, trumpettihelmaisista en vieläkään välittäisi.

Puvun etsintä oli kyllä melkoisen tuskaisaa! Morsiusliikkeiden tilausvalikoima oli aika lailla budjettini ulkopuolella ja minua viehätti muutenkin ajatus joko käytettynä ostetusta tai vintagepuvusta. Kerran kävin liikkeessä sovittamassa ja lisäksi sovitin useampaa käytettyä pukua häämessuilla. Mikään noista ei kuitenkaan tuntunut omalta. Sen jälkeen selailin paljon Etsyä ja yhdessä second hand -/vintageliikkeessä vierailin moneen otteeseen katsomassa pukuja kuitenkaan löytämättä oikein mitään sopivaa. Tässä vaiheessa mielikuvani pyörivät kuitenkin jo täysin jossain vintageviritelmissä. Lopulta päädyin kuitenkin ostamaan merkkipuvun käytettynä tori.fin kautta. Siinä oli juuri sellainen pitsiyläosa ja -helma, josta olin haaveillut, joten tältä osalta puku vastasi alkuperäistä visiota. En kuitenkaan ollut kuvitellut, että ihastuisin pukuun, jossa on kauttaaltaan pitsikoristeita ja lasihelmiä ym. "tilpehööriä". En vielä ensi kertaa sovittaessakaan ollut täysin varma puvusta, mutta onneksi päätin ostaa sen. Pukua tuli sovitettua useampaan kertaan ennen häitä ja ihastuin siihen joka kerralla enemmän. Hääpäivänä se oli täydellinen ja keräsi paljon kehuja vierailta. Ja näyttäähän se kauniilta kuvissakin! :girl_sigh:     

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulla on aika lailla sellainen mekko, kuin halusinkin. Fiftarityylinen kellohame, puoleen sääreen. En halunnut missään nimessä valkoista, tämä mun mekko onkin hopean värinen. Aluksi olin ajatellut tuota tyyliä, mutta pitsimekkoa, oma mekko on satiinia.

En kierrellyt yhtään morsiuspukuliikkeitä vaan löysin omani verkkokaupasta ja vieläpä poistuvana tuotteena, eli halvalla lähti. Ideoita olin etsinyt Googlen kuvahaulla sekä Pinterestistä. Vähän kyllä harmittaa, ettei tullut kierreltyä, mutta lähinnä siitä näkökulmasta, että se jäi tekemättä. En usko, että olisin löytänyt parempaa mekkoa, jos olisin käynyt vaikka kymmenessä liikkeessä sovittamassa pukuja. :tender:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Mulla ei oikein ollut visiota kun lähdin sovittelemaan. Ainoa mitä tiesin oli, että en halunnut merenneitomallia enkä pitsiä. Mites sitten kävikään, mukaan lähti kokopitsinen merenneitopuku. Tuntuu kyllä hassulta että mieli muuttui aivan täysin! Niin vaan kävi kun se täydellinen puku tuli vastaan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...