Hyppää sisältöön

Kuva

Vieraalla valkoista?

• Kirjaudu vastataksesi
40 vastausta aiheeseen

#1 miiru

miiru

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 147 Viestit

Lähetetty 06 elokuu 2004 - 16:03

Mitä mieltä te morsiamet olette siitä, että vieraalla on valkoista päällä? Tiedän kyllä, että valkoinen on varattu morsiammelle, mutta entäs jos vieraalla olisi valkoinen hieman polven yli menevä hame ja musta yläosa. Onko mielestänne sovelias asu vieraalle? Yhden vaatekaupan myyjä sanoi tänään, että voi olla valkoista, jos vain osa asusta on valkoinen mutta ei kokonaan valkoista ei tietysti voi olla. En ole kuitenkaan varma ja siksi kyselen täällä. Meillä häät ensi viikonloppuna ja paras asukokonaisuus muodostuisi edellä mainitusta valkoisesta hameesta ja mustasta yläosasta. What to do :-/

#2 Hope

Hope

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 193 Viestit

Lähetetty 06 elokuu 2004 - 16:23

Kyllä minun mielestäni ainakin voi osa asusta olla valkoista. Eiköhän se vaan juuri sitä tarkoita, että KOKO valkoiseen pukeutuu vain morsian 8) 8) 8)

#3 pampam

pampam

.

• Ylläpitotiimi
  • PistePistePistePistePiste
  • 38 513 Viestit

Lähetetty 07 elokuu 2004 - 11:01

Kyllä munkin mielestä voi olla. Tarkoitus on kai, että morsian erottuu joukosta, ja tuskin tolla asulla sekaantumisen vaaraa on. :)

#4 Vieras_mimmi74_*

Vieras_mimmi74_*
  • Vieras

Lähetetty 07 elokuu 2004 - 13:03

Niin, jos se on vain hieman polven yli. Nimittäin PITKÄ valkoinen hame yhdistettynä värilliseen yläosaanhan näyttäisi naikkarien kuvien mukaan olevan todella yleistä morsiamen pukeutumista.

#5 Vieras_Heather06_*

Vieras_Heather06_*
  • Vieras

Lähetetty 14 tammikuu 2005 - 20:24

Minustakin asuu soveltuu vieraalle

#6 Utti

Utti

Utti

• Rouva
  • 5 597 Viestit

Lähetetty 14 tammikuu 2005 - 20:48

Itse en kyllä välittäisi, vaikka jollain olisi kokovalkoinen asu päällä. Anna mennä vaan  ;)

#7 Vieras_Lady_Myria_*

Vieras_Lady_Myria_*
  • Vieras

Lähetetty 15 tammikuu 2005 - 23:17

Se on jo aika hyvin, jos joku sekoittaa morsiamen ja vieraan keskenään. ;)

#8 marisavo

marisavo

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 217 Viestit

Lähetetty 24 helmikuu 2008 - 12:23

Minun mielestäni valkoinen on ihan kokonaan omistettu morsiamelle, ellei kutsussa ole muuten ilmoitettu morsiamen hääpuvun väriä. Mitä siis muut eivät saa käyttää. Esim. anitra ahtola ilmoitti kutsussaan punaisen olevan varattu väri.

Mutta yleensähän valkoinen on siis varattu morsiamelle ja se pitäisi kyllä vieraiden muistaa. Minä loukkaantuisin jos jollakin vieraista sattuisi olemaan valkoinen hame tms. Väri vaihtoehtoja on monia, niin miksi juuri valkoista pitäisi laittaa häihin päälle!!?? :huh:

Lähetetty kuva

#9 Minttu06

Minttu06

Konkari

• Naikkari
  • PistePistePistePiste
  • 1 864 Viestit

Lähetetty 24 helmikuu 2008 - 12:30

Meidän häissä yhdellä vieraalla oli pitkä valkoinen hame+värillinen yläosa ja yhdellä polveen ulottuva valkoinen mekko. EI haitannut yhtään, kyllä minä erotuin valkoisessa mekossa joukosta. Minusta se on aika älytöntä että morsian loukkaantuu jos jollain on jotain valkoista yllään (hieman mietityttää että mistäköhän se johtuu :rolleyes: )

#10 safira86

safira86

VIP

• Rouva
  • 8 046 Viestit

Lähetetty 24 helmikuu 2008 - 15:53

Polvipituinen valkoinen hame värillisen yläosan kanssa on mielestäni ihan käypä vaihtoehto vieraalle, mutta pitkä hame + värillinen yläosa tai kokonaan valkoinen asu + värilliset asusteet eivät ole soveliaita häihin ja on loukkaus morsianta kohtaan.

Mutta nämäkin ovat aina hää/morsian kohtaisia, toinen morsian loukkaantuu verisesti polvipituisesta valkoisesta hameesta ja toinen morsian ei suutu vaikka olisi pukeutunut koko valkoiseen.

#11 Satu-Sanna

Satu-Sanna

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 32 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2008 - 14:00

Minunkin mielestä häävierailla saa olla valkoista päällä, kunhan ei kokovalkoista. Koko valkoisenkin sallisin lapsille, jotka siis vielä näyttävät lapsilta eikä pieniltä aikuisilta.

Itsellänikin on ollut häissä valkoiset paita ja housut. Päällimmäisenä oli tosin polviin asti ulottuva vaaleansininen jakku, joten sitä valkoista ei nyt niin kamalasti näkynyt. Tosin näissä häissä morsian oli pukeutunut ruskeaan.

#12 Ariam

Ariam

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 2 144 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2008 - 15:36

Onhan se hassua jos pitää varota käyttämästä ollenkaan jotain tiettyä väriä. Silloinhan miehetkään eivät voisi pitää valkoista kauluspaitaa, jos saivarrella halutaan... :rolleyes:

Jos jotain varon häissä on hyvin vaalea puku kiiltävällä kankaalla (esim vaalea hopeanharmaa satiini), Valokuvissa se erehdyttävästi saattaa muuttua valkoiseksi. Pelkään että joku jälkeenpäin päättää kuvan perusteella minun pukeutuneen koko valkoiseen. :wacko:
"Aina olen itseäni kiittänyt, ja paljon on kiitosta riittänyt!"

#13 kirppunen

kirppunen

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 283 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2008 - 17:01

kertooko enemmän morsiamesta vieraan valkoiseen pukeutumisen kauhistelu,
vai vieraasta joka väkisin haluaa pukeutua upeaan kokovalkoiseen ;)
mielestäni vieraasta, mut riippuu ihan mekon tyylistä!

apua, nyt vasta tajusin et olen vissiin tehnyt vahingossa pukeutumismokan itsekin :huh: mulla oli muutama vuosi sitten serkun häissä vero modan lyhyt puuvillainen kesämekko, joka oli pohjaväriltä valkoinen ja siinä oli musta kukkakuosi, värit taisi olla fifty-fifty. ei kukaan kyl kattonu kieroon, onneksi, minusta siinä ei ollut mitään yhteyttä hääpukuihin, ja musta-valkoinen yhdistelmä on mielestäni mukava yhdistelmä pukeutumisessa (jaa, voin kuvitella et oon muuten mekon valinnut sillä perusteella etten olis ihan mustissa :rolleyes: anteeksi serkku rakas :-X )

#14 viiru

viiru

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 4 143 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2008 - 19:15

On mullakin ollut mustavalkoinen (fifty-fifty) mekko päällä mutta se on ihan eri juttu kun kokovalkoinen...
Lähetetty kuva

#15 Serene

Serene

VIP

• Rouva
  • 5 023 Viestit

Lähetetty 29 helmikuu 2008 - 16:05

Ainahan voi kysyä hääparilta pahastuvatko asustasi vai onko OK.

#16 M-a-r-i-a-n-n-e

M-a-r-i-a-n-n-e

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 412 Viestit

Lähetetty 01 maaliskuu 2008 - 00:46

Entäs sitten saako mies vieras pukeutua valkoiseen pukuun. Kesällä kun tuo tumma puku on kuuma. Meillä varuiksi tehtiin niin että ostettiin miehelle "beessiin taittuva" puku valkoisen sijaan kun ei tiedetty miten se etiketti nykyään menee miehillä. Mies tuskin kuitenkaan kilpailee morsiammen kanssa?! ;)

#17 Poppis-78

Poppis-78

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 739 Viestit

Lähetetty 01 maaliskuu 2008 - 12:33

Mutta nämäkin ovat aina hää/morsian kohtaisia, toinen morsian loukkaantuu verisesti polvipituisesta valkoisesta hameesta ja toinen morsian ei suutu vaikka olisi pukeutunut koko valkoiseen.

Minä komppaan tätä kommenttia ja lisäisin vielä, että joillekin jo tuo polvipituinen hame on loukkaava, vaikka väri ei olisikaan valkoinen. Meitä kun on NIIN moneen junaan.

Joku tuolla mainitsi, että laittoi päälleen musta-valkoisen mekon (50-50), koska ei halunnut pukeutua täysin mustaan. Se oli hyvä valinta, sillä häissähän ei naiset myöskään saa pukeutua kokomustaan, jonka katsotaan olevan surupuku -oliko nyt jotenkin niin, että nainen osoittaa moisella valinnallaan surevansa, kun hyvä mies menetetään jollekin toiselle... :D

Tuli tässä mieleeni, että kauankohan nuo "etiketin värikiellot" (tai miksi niitä pitäisi kutsua) ovat olleet voimassa? Sillä Suomessakin morsian pitkään pukeutui mustaan pukuun. Käsittääkseni tuo valkoinen morsiuspuku olisi sekin tullut Jenkeistä...saatan tosin olla täysin väärässäkin.

Olen itse käsittänyt tuon ohjeen niin, ettei naisvieraalla saisi olla KOKOvalkoista ja KOKOmustaa päällä. Mutta että näitä värejä saisi muuten käyttää. Mutta jos vieraalla on muuten juhlaan sopivat vaatteet/parhaansa päällä, niin kannattaako morsiusparin ihan loukkaantua värivalinnoista tai muista?! Hämmästellä jokainen tietenkin voi, mutta tuskin kuitenkaan moni vieras nyt tarkoittaa LOUKATA pukeutumisellaan juhlaparia (tosin niitäkin varmaan löytyy...ikävä kyllä).

#18 Vieras_Blossom_*

Vieras_Blossom_*
  • Vieras

Lähetetty 01 maaliskuu 2008 - 16:12

^ muistelisin, että koko mustaan pukeutuminen häissä kertoisi siitä, että on kateellinen eikä siitä surusta. Voin muistaa kyllä ihan päin honkiakin.

#19 Poppis-78

Poppis-78

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 739 Viestit

Lähetetty 02 maaliskuu 2008 - 20:44

-oliko nyt jotenkin niin, että nainen osoittaa moisella valinnallaan surevansa, kun hyvä mies menetetään jollekin toiselle... :D

Hmmm...eikös tuo nyt ole juuri sitä kateutta?! Eli muistelen Blossomin kanssa aivan samalla lailla -ja saatetaan molemmat muistella päin petäjiä.

#20 JetS

JetS

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 117 Viestit

Lähetetty 05 maaliskuu 2008 - 23:25

Olen ollut yllättynyt kun kovin moni kaveri on tullut kyselemään, että saako laittaa päälle sitä tai tätä. Olen vastaillut pilke silmäkulmassa, että olen kinnostunut lähinnä omasta mekostani (joka onkin super ihana :D ) ja jokainen laittaa päälleen sitä mikä hyvältä tuntuu. jos joku tulee koko valkoisessa tai mustassa niin minun puolesta. Jonkin verran vaikuttaa kyllä materiaali ja leikkauskin verraten kokovalkoinen puuvilla mekko ja kokovalkoinen satiini unelma.
Lähetetty kuva