Wilmis

Tampereen seutu

1237 viestiä aiheessa

Hei! Joku joskus kauan sitten kyseli tällä listalla, millainen hääjuhlapaikka on Litukan siirtolapuutarhan kerhotalo. Kukaan ei siihen viestiin tainnut vastata. Tunnustaako kukaan edes koskaan nähneensä tätä paikkaa tai käyneensä siellä? Alkaa epäilyttää, onko koko taloa edes olemassa. Itse en valitettavasti vielä pääse käymään paikan päällä, joten olisin kovasti kiitollinen kaikista kommenteista.

Käytiin pihalla katsomassa ja oikeasti pihan reunaa kulkeva valtaväylä ajoi meidät pois ennen sisutilojen katsastustakaan. Paikka on niin todella huonossa paikassa juurikin tuon valtaväylän vuoksi  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu kyllä tuo Litukka on olemassa. :) Itse ajan joka päivä töihin kyseistä valtaväylää ohi Litukan talon ja se ei kyllä ulkoa päin ole sellainen paikka, jossa itse pitäisi häitä. :-/ En tiedä miltä sisältä näyttää, mutta ulkoa se on sellainen keltainen ja hieman kämänen seurojentalo. Mutta jokaisellahan on oma makunsa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli Litukka varattuna, kunnes löysimme toisen paikan. Mun mielestä se oli ihan kiva paikka, kasvillisuus peittää kesällä aika hyvin kuitenkin ohitse kulkevan tien. Sisältä se on ihan peruskamaa, hiukan nuhjuinen, mutta koristelemalla siitä varmasti saa kauniin. Itse sali oli muutenkin musta aika kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Merppa, kyselit Haiharan kartanosta. Olin siellä helmikuussa eräissä juhlissa, joissa vieraita taisi olla laskujeni mukaan 120. Kaikki mahtuivat samaan tilaan eikä ollut mitenkään erityisen ahdasta edes. Kartano on mielestäni ihanan tunnelmallinen ja pihapiiri myös hieno. Uskon, että se on varsinkin kesähäissä upea, kun ruokailusalin lasierkkeristä (en tiedä onko oikea sana?) aukeaa vehreä maisema.  :-X

Kyseisissä juhlissa bändi soitti rakennuksen toisessa päädyssä olevassa salissa. Jos on tulossa tanssihäät, tila ei ole ehkä kaikista ihanteellisin, sillä se on kapea ja "pitkulainen". Varsinaista kunnon tanssilattiaa ei siis ole. Minua se hieman häiritsi, mutta toiset eivät sitä varmastikaan koe ongelmaksi. En sitten tiedä, ovatko jotkut laittaneet bändinkin samaan tilaan mihin ruokapöydät. Voi varmaan toimia, jos vierasmäärä on reilusti alle sata.

Tilojen varauksesta mulla ei valitettavasti ole kokemusta, kun olin noissa juhlissa tosiaan vain vieraana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hakusessa juhlapaikka Tampereen lähistöltä kesälle 2007 (elokuu?). Vieraita tulossa n. 150 ja haluttais vuokrata tila, jossa kaikki vieraat on samassa huoneessa. Mielellään vietettäisiin ainutlaatuista juhlapäiväämme maaseudun rauhassa (max n. 40 km:n päässä Tampereelta), mutta ei kaupunkihäätkään ole poissuljettu vaihtoehto (kaupunkilaisia kun ollaan molemmat :D)...

Osaisko joku kertoa kokemuksiaan seuraavista paikoista:

- Kontulan juhlatalo, Sahalahti

- Honkala, Aitoo

- Koskiwerstas, Nokia

- Komediateatterin juhlasali, Tampere

- Olympia-sali, Tampere

Jos joku on varannut jonkun edellä mainituista paikoista lähiaikoina, voisitteko kertoa hinta- ja muita tietoja. Me haluttais viedä juhlapaikalle omat juomat, joten se varmaan sulkee ainakin Olympia-salin tuosta listalta pois (?). Tuntuu olevan todella vaikeeta löytää Tampereen läheltä juhlapaikkaa yli 120 hengelle! Vinkkejä otetaan vastaan mielellään :)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon tainnu ennenkin näitä kommentoida. :) Toi Kontula on tosi kiva ja toimiva paikka. Iso sali (mahtuu varmaan 200 ihmistä) ja saa viedä omat juomat. Oon ollu sekä kesä- että talvihäissä ko. paikassa ja homma toimi hyvin. Tää ois ollu meillä vahvoilla, mutta parhaan kaverin häät oli siellä ja olin kaasona ko. häissä. Siks ei otettu sitä. Komediateatteri on kaunis, joskaan en häissä siellä oo ollu.

Meillä on häät Knuutilan tilalla Vammalassa. Siitäkin on aiemmin täällä juttua. Se on meille täydellinen paikka. :-X

http://www.knuutilantila.net/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Siis mitä!? Nyt myrkyn lykkäsit. Sieltä vastattiin kesäkuun alussa sähköpostiin, että Tampereella saa kirkot varata 9kk aikaisemmin! Miten ne antaa noin ristiriitaista infoa? Ja kuulemma ei vaikuta se ulkopaikkakuntalaisuus mihinkään. Voi paskan paska. Pitää soittaa sinne heti huomenna, voi apua. Meneeköhän nyt koko hääsuunnitelmat sitten ihan mönkään. Toi on oikeesti ihan juridisestikin kova virhe sieltä.

Mille kellonajalle varasitte? Oliko silloin muita varausia? Ja missä vaiheessa veikkaat sen remontin olevan silloin?

Nyt oikeesti masentaa.

MUOKS nyt asiat suht kunnossa, Tuomiokirkko varattu 4.8.2007 ja alustavasti hääjuhlapaikka. Siellä oli ollut menossa kokeilu, että 9kk aikasemmin saa tilata kirkon, mutta olivat todenneet sen huonoksi. Eli jos jollekin on sanottu Tampereen seurakuntayhtymästä että kirkon saa varata vasta 9kka aikaisemmin, sääntö on poistunut ja varauksia tehdään kokoajan. Kiitos tämän foorumin kysyin asiaa uudestaan, olis muuten voinu käydä huonosti. :)

Siis mitäh?!?! Tarkoittaako nyt myös sitä, että ulkopaikkakuntalaisetkin saa varata kirkon jo nyt eikä vasta 9kk aiemmin???? Minä soittelin sinne kesäkuun alussa ja silloin olivat tosi myötämielisesti sitä aikaa antamassa, kunnes kuulivat etten olekaan Tampereelta...Jaa täytynee kai sitten soittaa sinne huomenna!

HAULITEHTAASTA, joku kysyi. Hintoja ensi kesälle ei ole vielä päätetty, mutta tänä vuonna maksaa muistaakseni 550e, johon sisältyy siivous. Vähän kuulemma sitä saattavat ensi kesäks nostaa, mutta niinhän sitä tuntuu kaikki kallistuvan. Me varattiin Haulitehdas helmikuussa ja jo silloin oli kesällä vissiin kaikki muut viikonloput menneet, paitsi juhannus ja tämä meidän haluama  ::) Mutta kun aikasin varaa, niin ihan varmaan tulee peruutuksia!!!

MUOKS: Jipiii...Saatiin mekin sitten vihdoin kirkko, Vanhassa kirkossa vihitään!!! Olisivat kyllä voineet olla sillon kesäkuussakin vähän enemmän ajantasalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JR 2007 kokemuksia..Itsekin olen saman asian perässä juossut, joten on kokemuksia muutamista luettelemistasi paikoista. Eli Komediateatterille ei muistaakseni ollut yhtään tilaa koska tilan vuokrausta rajoittaa heidän palvelunsa.  Tilakin oli aika arvokas, n. 50 e/hlö! Tähän sisältyy tilavuokra. Juomat saa tuoda itse mut siitä joutuu maksamaan 5 e/per hlö (sekä aikuiset että lapset)...Eli aika kallista ainakin meidän budjetille oli..

Koskiwerstas oli aivan upea paikka sisältä ja hinta muistaakseni oli 800 e. Ruuat ja juomat sai itse hankkia tai pyytää heidän kauttaan, mikä myös oli ruokien osalta mielestäni edullinen (n. 25e). Olisin valinnut ehdottamasti sen paikan, jos piha ei olisi siinä kunnossa mitä se on tällä hetkellä.. Pihalla on teollisuuskamaa ja ruosteisia häkkyröitä todella paljon ja rakennuksen edusta on hiekkaa. Ei siis todellakaan mikään kiva ulkoa.

Olympiasali oli mielestäni ihan viihtyisä ja juhlava, ei ehkä niin upea kuin mitä kuvissa näytti. Plussaa iso sisäpihaterassi. Hinnoista en tarkalleen muista, mut kakku ei sisältynyt heidän menuhintoihin. Muistaakseni kakun kanssa menu oli n. 40e.

Merppa: Kävin katsomassa Haihran kartanoa ja se on aivan upea ympäristö. mYös itse rakennus oli ok, valoisa ja siisti. Olen kyllä aivan varma, ettei siihen pääsaliin mene millään 120 henkeä! Max. 80 ja loput pieniin huoneisiin. Näin sanottiin meille ja näkemän perusteella sali ei tosiaan ollut iso.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Merppa: Kävin katsomassa Haihran kartanoa ja se on aivan upea ympäristö. mYös itse rakennus oli ok, valoisa ja siisti. Olen kyllä aivan varma, ettei siihen pääsaliin mene millään 120 henkeä! Max. 80 ja loput pieniin huoneisiin. Näin sanottiin meille ja näkemän perusteella sali ei tosiaan ollut iso.

No saattaa olla, että laskin sitten väärin, kun sain muka 10 pöytää, joissa jokaisessa istui 12 henkeä. Tein tosiaan laskutoimituksen teekkarisitseillä muutaman snapsin jälkeen, eli ei olis toisaalta mikään ihme, jos kertolaskut ei oo menny ihan oikein!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi hitsin hitsi..haluaisin kyllä niin uskoa, että saataisiin meidän 100 vierasta mahtumaan siihen Haiharan kartanon yhteen saliin. Tuntuu niin tyhmältä laittaa osa muualle, kun jää niin pienestä kiinni. Soitin itse Haiharan talonmiehelle, joka sanoi kanssa, että 80 mahtuu syömään siihen isoon tilaan. Oli kyllä aika äkäisen oloinen täti!

Mut vielä mua vaan mietityttää tuossa Haiharan kartanossa tuo, että tilan saa varata vasta 2.10.06. Kun päivämäärä varmistuu vasta tuolloin, on turha haaveilla mistään hyvistä pitopalveluista tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips...

Tiedustelin Koskiwerstasta itsekin. Hinta oli yli 900 euroa + alv. Siivousmaksu oli 80 + alv. Ja ainoa elokuussa vapaa lauantai oli 25.8. Mä luulin olevani kohtuullisen hyvään aikaan liikenteessä, kun häät on vuoden päästä, mutta kyselyjen perusteella aika täyttä näytti olevan. Mutta nyt on kirkko, juhlapaikka ja pitopalvelu samalle päivälle varattuna... HUH! Päästään sittenki naimisiin...  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

AKKIKI... Saako udella, mihin juhlapaikkaan päädyitte ja entäs mihin kirkkoon? Me päätettiin ens viikolla viimeistään alkaa varaileen paikkoja, joten siihen mennessä pitäis päättää joku päivä ja kiva paikka & kirkko. Meille kyllä sopii toukokuusta elokuuhun käytännössä mikä päivä tahansa, eli luulis vielä saavan haluamansa paikan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa oikeasti hoitaa tuo varaaminen ajoissa, meillä meinas koko homma kaatua siihen ettei meinattu saada sopivaa paikkaa millään. Syys-lokakuussa (viimevuonna siis)  oli kaikki elokuun -06 viikonloput suunnilleen menneet... Ja soiteltiin noin viiteentoista eri paikkaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Onko kokemuksia rusthollista häänviettopaikkana? Minkä hintainen paikka? Oliko ruoka hyvää jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on varattuna Hatanpää ja onhan se ihan hirvittävän kallis.. pakko katsoa muuallekin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia Kerholan sisätiloista?

Sisustus ja pinnat?

Tai siis kun sen hintaero Hatanpäähän on niin huima!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
AKKIKI... Saako udella, mihin juhlapaikkaan päädyitte ja entäs mihin kirkkoon? Me päätettiin ens viikolla viimeistään alkaa varaileen paikkoja, joten siihen mennessä pitäis päättää joku päivä ja kiva paikka & kirkko. Meille kyllä sopii toukokuusta elokuuhun käytännössä mikä päivä tahansa, eli luulis vielä saavan haluamansa paikan...

Hei JR 2007!

Varasin ensin kirkon 4.8. mutta sille päivälle ei ollu vapaana yhtäkään kyselemääni juhlapaikkaa. Siirrettiin kirkko 11.8. Aitolahden vanhassa kirkossa vihitään ja juhlapaikkana on tällä hetkellä Hempankaari Nokialla. Matkaahan siihen kertyy väliin (vähän yli 30 km), mutta haluttiin "oma" pitopalvelu, niin lähistön juhlapaikat oli kyllä kortilla. Vielä me vähän mietitään, mutta pitopalvelu on jo varattu ja varausmaksu maksettu, että samalle päivälle pitäs joku paikka löytää... Jos ei muuta löydy, niin Hempankaari se sit on! Kuulemma nätti paikka sisältä. Itse näen sen vasta perjantaina, mutta sulhanen on ollut siellä häissä, luotan siis hänen makuunsa täysin.

Aika hankala oli kyllä löytää nätti paikka 120:lle niin, että kaikki mahtuis samaan tilaan. Niin...ja kaikki muut oli vapaana vasta syyskuun puolesta välistä... Mulle olis käyny syksyhäätkin, mutta enhän mä sitä yksin päätä.  ;D

Jos on hyviä ehdotuksia niin otan kyllä vastaan!! Kyselin mm. Koskiwerstasta, Pispalan haulitornia, Kangasalan pirttiä, Sahalahden Kontulaa, Villa Macia...jne. Järkytyin kyllä, kun tajusin, että olis pitänyt olla liikkeellä jo keväällä... Mutta en usko, että mikään paikka sitä juhlaa onnistuis pilaamaan. Kunhan on katto pään päällä.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Akkiki, kuulostan varmaan tyhmältä, mut eiks Nokian kirkko olis aika luonteva vaihtoehto jos juhlat ovat Hempankaaressa? Meidät vihittiin sielä, kirkko on tosi kaunis ja mäen päällä järven siintäessä lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Akkiki! Meillä on myös juhlapaikkana Hempankaari. :) Melkeinpä ainoa varteenotettava vaihtoehto, sillä meille tulee vieraita n. 200. Vihkiminen on Nokian kirkossa, eli siitä on kyllä mukavan lyhyt matka siirtyä juhlapaikkaan. Juhlapaikan varasimme jo keväällä, kuulemma heillä on varauksia jo vuodelle 2009. Ihmiset on ajoissa liikkeellä. ;)

Olimme viime vuonna häissä Hempankaaressa ja mielestäni se on kaunis paikka. Ei paljon (mun mielestä ainakaan) koristeluja vaadi ja myös se on plussaa, että saa tuoda oman pitopalvelun. Hinta nyt on mikä on, mutta on niitä ehkä pahemmankin hintaisia. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin kai se Nokian kirkko olis lähellä, mutta jotenkin ihastuttiin Aitolahden vanhaan kirkkoon. Aika moni kirkko Tampereella on remontissa ensi kesän... Kirkkoa saa onneks muutettua vielä jos haluaa! (ehkä?! vai onko nekin jo niin varattuja...) Eikä mun mielestäni toi 30 km oo kovin paha..... Kerranhan sen vaan joutuu ajamaan ja kerran elämässä sitä vaan naimisiin mennään!   ;)

Ja hyvä jos Hempankaari on nätti!! Siitä ei oikein löydy kuvia mistään. Niin olen kanssa käsittänyt, että se ei vaadi paljon koristelua, mikä on mun mielestä vaan hyvä asia. Yksinkertainen on kaunista. Anoppi etsiskelee vielä kovasti muita paikkoja, mutta en kyllä osaa kuvitella viettäväni juhlia maatilalla, kun se ei ole yhtään mun/meidän tyylistä. Onhan se harmi, ettei Hempankaaressa se piha kuulemma ole suuri, mutta mitäs minä tietäisin, kun en oo nähny koko paikkaa  ;D. Kiva kuulla kyllä, että muutkin pitää juhlansa siellä! Siitä kun ei oo kauheesti ollu keskustelua... Ainakaan täällä.

Niin ja siitä hinnasta, että onhan se melko kallis, mutta niinpä tuntuu olevan joka paikassa. Halvin, mitä kysyin oli 400 euroa, että siihen nähden aika normaaleissa hinnoissa pyöritään. Vaikka kyllä se vähän yllättävää oli, että hinnat on noinkin korkeella...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on totta, että piha ei ole suuren suuri, mutta ei se kyllä serkkuni häissä haitannut. Kaikki kyllä mahtuivat pihalle, jotka halusivatkin. Tai ainakin luulen niin, ei kukaan ainakaan asiasta valittanut. :)

Mä kans olisin toivonut, että Hempankaaresta olisi enemmän keskustelua, mutta ilmeisesti meitä siellä juhlivia naikkareita ei paljoa ole. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietäisikö joku pirkanmaalta pientä ja tunnelmallista juhlapaikkaa? Saisi olla luonnonhelmassa ja järvenrannalla. Vieraita on tulossa vain n.30henkilöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aitoon Honkalaa haluaisin sen verran mainostaa, että yhteistyö meidän ja Aitoon Vpk:n (joka siis tätä tilaa vuokraa) välillä on sujunut todella joustavasti. Kaikki meidän erityistoiveet ja pyynnöt on huomioitu ja toteutettu, ja on saatu toimia todellakin oman pään mukaan. Olemme saaneet järjestää häät niinkuin itse halutaan ja omalla aikataululla. Majoituskin on järjestettävissä näppärästi ja edullisesti, kuitenkin hotellitasoisena soluasuntomajoituksena.

Viereinen Pitopalvelu Masto oli ehdottomasti paras, edullisin ja toimivin ratkaisu Honkalaan. Ei tarvitse stressata senkään suhteen.

Meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla, ja koska sali on niin tilava, saamme kaikki 120 vierasta, "alttarin" käytävineen, tanssilattian, ym. hienosti samaan tilaan. Ei siis haittaa vaikka vettä sataisi, happi ei lopu sisältä kesken!

Meillä siis häät ensi viikolla, joten lopullinen tuomio tulee sitten. Mutta se fiilis, ettei mulla ole stressiä eikä kiirettä, vaan luotan täysin siihen että kaikki menee hienosti ilman viime hetken järjestelyongelmia, niin se on se tärkein syy miksi valitsisin Aitoon Honkalan.

Kannattaa ainakin käydä katsomassa paikan päällä ja www.aitoonhonkala.com

Ainoa miinus on miljöö (hiukka karu takapiha), mutta ollaan kuitenkin maaseudun rauhassa, eikä missään näy ristin sieluakaan...lapsien turvallista leikkiä pihamaalla.

Uskon kuitenkin että paikka kun paikka tampereen lähistöllä, joka mainostaa itseään hääjuhlia varten, on hyvä ja tuskin joutuu pettymään. Kuten myös suurin osa pitopalveluista. Minulle henkilökohtaisesti merkitsi paljon palvelun laatu ja vastaanotto, mikä sai minut päätymään Aitoolle. Tässä siis vähän ajatusta jakoon...

Jos kysymyksiä, vastaan mielelläni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tietäisikö joku pirkanmaalta pientä ja tunnelmallista juhlapaikkaa? Saisi olla luonnonhelmassa ja järvenrannalla. Vieraita on tulossa vain n.30henkilöä.

Niistä paikoista joissa oon ite käyny niin Marttilan pirttu täyttää noi vaatimukset. Pirtin pääsali ei ole kolho pienessä tilaisuudessa. Maisemat on aika messevät. Peltoa on ja Näsijärvi. Aitolahden vanha kirkko ihan vieressä, jos vihkiminen vanhassa kivikirkossa kiinnostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aitoon Honkalaa haluaisin sen verran mainostaa, että yhteistyö meidän ja Aitoon Vpk:n (joka siis tätä tilaa vuokraa) välillä on sujunut todella joustavasti. Kaikki meidän erityistoiveet ja pyynnöt on huomioitu ja toteutettu, ja on saatu toimia todellakin oman pään mukaan. Olemme saaneet järjestää häät niinkuin itse halutaan ja omalla aikataululla. Majoituskin on järjestettävissä näppärästi ja edullisesti, kuitenkin hotellitasoisena soluasuntomajoituksena.

Viereinen Pitopalvelu Masto oli ehdottomasti paras, edullisin ja toimivin ratkaisu Honkalaan. Ei tarvitse stressata senkään suhteen.

Meillä on siviilivihkiminen juhlapaikalla, ja koska sali on niin tilava, saamme kaikki 120 vierasta, "alttarin" käytävineen, tanssilattian, ym. hienosti samaan tilaan. Ei siis haittaa vaikka vettä sataisi, happi ei lopu sisältä kesken!

Meillä siis häät ensi viikolla, joten lopullinen tuomio tulee sitten. Mutta se fiilis, ettei mulla ole stressiä eikä kiirettä, vaan luotan täysin siihen että kaikki menee hienosti ilman viime hetken järjestelyongelmia, niin se on se tärkein syy miksi valitsisin Aitoon Honkalan.

Kannattaa ainakin käydä katsomassa paikan päällä ja www.aitoonhonkala.com

Ainoa miinus on miljöö (hiukka karu takapiha), mutta ollaan kuitenkin maaseudun rauhassa, eikä missään näy ristin sieluakaan...lapsien turvallista leikkiä pihamaalla.

Uskon kuitenkin että paikka kun paikka tampereen lähistöllä, joka mainostaa itseään hääjuhlia varten, on hyvä ja tuskin joutuu pettymään. Kuten myös suurin osa pitopalveluista. Minulle henkilökohtaisesti merkitsi paljon palvelun laatu ja vastaanotto, mikä sai minut päätymään Aitoolle. Tässä siis vähän ajatusta jakoon...

Jos kysymyksiä, vastaan mielelläni.

Kiva kuulla, että on näin hyviä kokemuksia Honkalasta! Me nimittäin varattiin se ensi kesälle. Tosin vielä käydään katsomassa yhtä paikkaa, mutta sen täytyy olla kyllä aika loistava, että voittaa tuon Honkalan. Niin toimivalta ja mukavalta paikka näytti. Me ei olla varattu vielä pitopalvelua, mutta olis kiva kuulla niistäkin jotain kommentteja. Eli Honkalassa juhlineet, mitä pitopalvelua ootte käyttäneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.