Jump to content
Naimisiin.info

Recommended Posts

Perinteistä seurataloa etsivän kannattaa vilkaista myös Kimonkylän seuratalo. Esim. Elimäeltä 10km matkaa, talolle on nopea siirtyä, sillä on aivan valtatie 6 vieressä, mutta kuitenkin suojassa niin etteivät autot kuulu. Talo on ahkerassa käytössä, ja paikat ihan siistissä kunnossa. Hääjuhlista talolla minulla ei ole kokemusta, mutta syntymäpäivät yms. ovat sujuneet ihan mallikkaasti.

Seuris_sis%C3%A4_1a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 392
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Me vietimme viime syksynä häitä Tolkkilan kartanossa, ja ainakin meille se oli ihan täydellinen paikka. Jos joku haluaa kuvia, voi laittaa vaikka privaa, niin voin pistää sähköpostiin.

Ja jos joku Kouvolan seudun tulevista morsiamista tarvitsee häätavaraa (esim. maljakoita, vilttejä jne.), minulla olisi myynnissä: http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?/topic/81149-pogo-valokuvatulostin-oranssiapunaista-maljakoita-kakunkoriste-ym/page__p__2969980entry2969980.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä oli häät Ratulan seuratalolla, siis vajaa 10 km Elimäen kirkonkylältä. Ihastuin tuohon isoon ja valoisaan saliin niin että siinä ei hilseilevät ikkunankarmit paljoa haitanneet. Meillä oli vierita n. 130, jotka sijoitimme kaikki tuonne saliin, noutopöydälle oli oma tilansa. Tanssin alkaessa siirsimme yhden pitkän pöydän pois koska emme halunneet alunperin tunkea pöytiä lähekkäin vaan morsiamen mekolle jäi isot kulkukäytävät :) Orkesteria yms. varten siis näyttämö, jonne oma takasisäänkäynti.

post-34531-1309076512,8555_thumb.jpg

post-34531-1309076523,2387_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ratulan seurataloa miettivät huomio!

Paikan vesi on ruosteista eli käyttökelvotonta! Tänäkesänä siellä häitään viettänyt pariskunta oli joutunut ostamaan 30 litran vesikanistereita hommien mahdollistamiseksi. Kuitenkaan vesi ei riittänyt tiskaamiseen vaan pelkkään huuhteluun, astiat pesi sitten seuraavana päivänä joku kotonaan. :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Paikan vesi tosiaan voi sisältää ruostetta, niinpä me varmuuden vuoksi käytimme juoma- ja kahvivetenä kanisterivettä ettei vaan tulisi makuvirheitä. Mutta ei tiskaamiseen/käsienpesuun/ruuanlaittoon tietenkään tarvitse kantovettä, mutta tiskikonetta paikalla ei harmi kyllä ole. Meillä oli niin paljon astioita että katsoimme helpommaksi viedä suurimman osan tiskikoneeseen pestäviksi, etenkin kun astiasto oli ollut kotona käytössä muutenkin. Paikka on ookoo vaihtoehto jos on käytössä vähän aikaa ja vaivaa ja haluaa puuhastella juhlien eteen, sillä glamouria paikka ei toki tarjoa, nostalgiaa kylläkin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Kuivalan nuorisoseurantalo on muutettu ilmeisesti teatteri käyttöön, joten siellä ei paljoa enää häitä tanssita. Olisimme järjestäneet siellä häät ensi vuonna, mutta nyt täytyy miettiä jokin uusi paikka juhlille.

Mutta siis meillä ainakin oli häät Kuivalassa nyt viime kesänä, vaikka se on muutettu teatterin käyttöön. Saatiin koristeltua paikka todella nätiksi ja se, että pöydät ja tuolit olivat korokkeella, jossa normaalisti siis teatteriyleisön istumapaikka, ei haitannut ollenkaan! paremmin itseasiassa toimi kuin oltiin odotettukaan. Tanssitilaa oli mielestämme riittävästi ja bändi soitti teatterilavalla. Omasta mielestäni se oli upea paikka, kun päästiin koristelemaan :) "Kahvilan puoli" joksi vuokraajat sitä kutsuivat, toimi oivana seisovanpöydän paikkana. Siellä keittiöhenkilökunta sai työskennellä huomaamatta ja rauhassa.

Pihaakin on laitettu nätimmäksi sitten 90-luvun ja omasta mielestäni iso plussa oli se, että sieltä löytyi pyörätuoliliuskat ja Inva wc sukulaispojallemme!

Suosittelen lämpimästi! :)

Ainoa miinus mielestäni Kuivalassa oli, että pihalla oli valtava pressukasa kaempana pihalla, mutta kun meille selitettiin kyseessä olevan remonttirojua, ymmärsimme ja annoimme asian olla. Rojukasa kuulemma häviää siitä, kun remontti on valmis.

Link to comment
Share on other sites

Kuivalan nuorisoseurantalo on muutettu ilmeisesti teatteri käyttöön, joten siellä ei paljoa enää häitä tanssita. Olisimme järjestäneet siellä häät ensi vuonna, mutta nyt täytyy miettiä jokin uusi paikka juhlille.

Mutta siis meillä ainakin oli häät Kuivalassa nyt viime kesänä, vaikka se on muutettu teatterin käyttöön. Saatiin koristeltua paikka todella nätiksi ja se, että pöydät ja tuolit olivat korokkeella, jossa normaalisti siis teatteriyleisön istumapaikka, ei haitannut ollenkaan! paremmin itseasiassa toimi kuin oltiin odotettukaan. Tanssitilaa oli mielestämme riittävästi ja bändi soitti teatterilavalla. Omasta mielestäni se oli upea paikka, kun päästiin koristelemaan :) "Kahvilan puoli" joksi vuokraajat sitä kutsuivat, toimi oivana seisovanpöydän paikkana. Siellä keittiöhenkilökunta sai työskennellä huomaamatta ja rauhassa.

Pihaakin on laitettu nätimmäksi sitten 90-luvun ja omasta mielestäni iso plussa oli se, että sieltä löytyi pyörätuoliliuskat ja Inva wc sukulaispojallemme!

Suosittelen lämpimästi! :)

Ainoa miinus mielestäni Kuivalassa oli, että pihalla oli valtava pressukasa kaempana pihalla, mutta kun meille selitettiin kyseessä olevan remonttirojua, ymmärsimme ja annoimme asian olla. Rojukasa kuulemma häviää siitä, kun remontti on valmis.

Link to comment
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia häistä Orilammen majalta? Onko kaikki sujunut hyvin, miten ruoka ja millainen on ollut bändi? Missä olette pitäneet vihkitilaisuuden? Tuntuu että joka paikasta on aika paljon matkaa Orilammelle...

Link to comment
Share on other sites

Heissan!

En jaksanut kahlata läpi koko ketjua, kun on niin vietävän pitkä. Tarvitsisin kokemusta häistä Moision kartanosta, Elimäeltä. Meillä häiden suunnittelu kovassa vauhdissa ja olen pyytänyt pitopalveluilta tarjouksia, sekä muutamista juhlapaikoista.. Meille tulee talvihäät ja osuvat ajankohtaan, jolloin Moision kartano ei peri tilavuokraa ollenkaan, mutta menu onkin sitten kakkuineen päivineen n. 1300e kalliimpi, kuin yhdessäkään muussa pitopalvelussa, joista olen sitovat tarjoukset saanut.. Eli muiden pitopalveluiden kautta hinta on siinä 29e-31e/hlö (vieraita n. 100) sisältäen myös hääkakun, keittiöhenkilökunnan ja kuljetuksen 30km säteelle vihkipaikasta. Moisiossa vastaava menu ILMAN kakkua (ja sanoivat etten alle 500e saa sellaista kakkua, kuin toiveissa on) toki sisältäen paikan loppusiivouksen, kattaukset, kynttilät, servetit yms 38e/hlö. Miten saman palvelun/tavaran hinta voi heitellä noin yltiömäisesti? Jotenkin tuntuu, että yrittävät kompensoida tilavuokraa, joita eivät siis talvikuukausilta peri (500e). Isäntä rakastui paikkaan yhtä paljon kuin minäkin ja toitottaa vain, että maksetaan kiltisti ja ollaan ihan shh. (Perustelee myös henkilökunnan määrällä/loppusiivouksella.. Siis että noiden takia maksaa) Mä vaan olen niin paljon tarkempi rahasta ja sen kulutuksesta.. Tuollainen vaivainen 1300e heitto, kun tuntuu jo ihan kiitettävästi kukkarossa. Tiesin kyllä, että Moision kartano on kallis, enkä mitään toiveita elätellyt, että suht' halvalla saisin koko paketin, mutta tuo on vähän jo liian iso hintaero. Mainittakoon vielä, että iltapala kahdessa muussa tarjouksessa sisältyy tuohon 29e:oon ja mm. Lounaskahvila Kulma hinnoitteli haluamani iltapalan 2e/hlö, kun taas Moisiossa saman iltapalan hinta on 6e/hlö.

Kenelläkään siis kokemuksia itse häiden järjestämisestä ko. paikassa?

Käytiin katsomassa paikkaa ja pitäjä Anne Hasu oli kyllä erittäin mukava ja ystävällinen (anoppikin tykkäsi ja häntä on melko vaikea miellyttää:), mutta selvästi myös bisnesnainen. Tuskin saan tarjousta laskettua, mutta haluaisin sitten olla varma, etten heitä rahaa kankkulan kaivoon, vaan saan tuolla hinnalla täydellisen juhlan, eikä mistään tarvitse itse huolehtia, vaan kaikki sujuu kuin rasvattu!

Olen menossa tapaamaan Annea uudemman kerran piakkoin, joten kokemuksia kaivataan pikaisesti!! Mitä luultavammin joudun lyömään tarjouksen lukkoon hinnalla millä hyvänsä, mutta olisi mukavaa tehdä se varmoin ja luottavaisin mielin! :)

Kiitos :)

Link to comment
Share on other sites

Heissan!

En jaksanut kahlata läpi koko ketjua, kun on niin vietävän pitkä. Tarvitsisin kokemusta häistä Moision kartanosta, Elimäeltä. Meillä häiden suunnittelu kovassa vauhdissa ja olen pyytänyt pitopalveluilta tarjouksia, sekä muutamista juhlapaikoista.. Meille tulee talvihäät ja osuvat ajankohtaan, jolloin Moision kartano ei peri tilavuokraa ollenkaan, mutta menu onkin sitten kakkuineen päivineen n. 1300e kalliimpi, kuin yhdessäkään muussa pitopalvelussa, joista olen sitovat tarjoukset saanut.. Eli muiden pitopalveluiden kautta hinta on siinä 29e-31e/hlö (vieraita n. 100) sisältäen myös hääkakun, keittiöhenkilökunnan ja kuljetuksen 30km säteelle vihkipaikasta. Moisiossa vastaava menu ILMAN kakkua (ja sanoivat etten alle 500e saa sellaista kakkua, kuin toiveissa on) toki sisältäen paikan loppusiivouksen, kattaukset, kynttilät, servetit yms 38e/hlö. Miten saman palvelun/tavaran hinta voi heitellä noin yltiömäisesti? Jotenkin tuntuu, että yrittävät kompensoida tilavuokraa, joita eivät siis talvikuukausilta peri (500e). Isäntä rakastui paikkaan yhtä paljon kuin minäkin ja toitottaa vain, että maksetaan kiltisti ja ollaan ihan shh. (Perustelee myös henkilökunnan määrällä/loppusiivouksella.. Siis että noiden takia maksaa) Mä vaan olen niin paljon tarkempi rahasta ja sen kulutuksesta.. Tuollainen vaivainen 1300e heitto, kun tuntuu jo ihan kiitettävästi kukkarossa. Tiesin kyllä, että Moision kartano on kallis, enkä mitään toiveita elätellyt, että suht' halvalla saisin koko paketin, mutta tuo on vähän jo liian iso hintaero. Mainittakoon vielä, että iltapala kahdessa muussa tarjouksessa sisältyy tuohon 29e:oon ja mm. Lounaskahvila Kulma hinnoitteli haluamani iltapalan 2e/hlö, kun taas Moisiossa saman iltapalan hinta on 6e/hlö.

Kenelläkään siis kokemuksia itse häiden järjestämisestä ko. paikassa?

Käytiin katsomassa paikkaa ja pitäjä Anne Hasu oli kyllä erittäin mukava ja ystävällinen (anoppikin tykkäsi ja häntä on melko vaikea miellyttää:), mutta selvästi myös bisnesnainen. Tuskin saan tarjousta laskettua, mutta haluaisin sitten olla varma, etten heitä rahaa kankkulan kaivoon, vaan saan tuolla hinnalla täydellisen juhlan, eikä mistään tarvitse itse huolehtia, vaan kaikki sujuu kuin rasvattu!

Olen menossa tapaamaan Annea uudemman kerran piakkoin, joten kokemuksia kaivataan pikaisesti!! Mitä luultavammin joudun lyömään tarjouksen lukkoon hinnalla millä hyvänsä, mutta olisi mukavaa tehdä se varmoin ja luottavaisin mielin! :)

Kiitos :)

Taisipas olla meikäläisen väärinkäsitys koko homma! Unohtakaa siis vuodatus.. ^^ Toki voi vielä kommentoida, jos jollakin on kokemusta Moision kartanosta hääjuhlapaikkana.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Moikka. Myö ollaan vissiin jo vähän myöhässä noiden tilojen vuoksi. Alkaa olla kaikki "suosituimmat" varattu ensikesäksi, mm. Tirva on iha täysi.

Pari tarjouspyyntöä vielä uupuu. Yksi olisi aivan mahtava paikka, mut mahtava on myös HINTA. 750 e pelkästä tilasta on AIKA paljon.

Katsotaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest Kesä 2013

Etsinnässä hääpaikka järvi/jokimaisemalla. Ehdotuksia? Kokemuksia? Paras vaihtoehto olisi myös majoitusmahdollisuus vieraille samassa paikassa.

Kallioniemen lava todella kaunis miljöö, mutta ei valitettavasti käy aikataulujen takia (tilavuokra la klo 8 - su klo 11).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Juhlimme vanhempieni 60-vuotissyntymäpäiviä Voikkaalla Kartano Koskenrannassa. Kartano on erittäin hyvällä maulla sisustettu ja ruoka todella hyvää sekä omistajat mukavia.

http://www.kartanokoskenranta.fi/

Menun hinta per aikuinen oli meillä 33€/aikuinen ja lapset (4v. ->) olivat puoleen hintaaan ja alle 4v. ilmaiset. Lisäksi paikkaan sai viedä omat juomat.

Kartanossa on kaksi isoa salia, joihin mahtuu noin 40-50 kumpaankin. Meitä oli vähän alle 50 joten sovimme mainiosti yhteen saliin ja toisessa oli karaokea (talolla laitteet) ja esityksiä.

Illan kruunasi iltapala, mikä tarjoiltiin isossa kodassa noin 100m päässä kartanosta. Vieraat olivat innossaan kun puitteet olivat todella tunnelmalliset.

Mitä mainioin paikka pitää juhlia!

Link to comment
Share on other sites

Etsinnässä hääpaikka järvi/jokimaisemalla. Ehdotuksia? Kokemuksia? Paras vaihtoehto olisi myös majoitusmahdollisuus vieraille samassa paikassa.

Kallioniemen lava todella kaunis miljöö, mutta ei valitettavasti käy aikataulujen takia (tilavuokra la klo 8 - su klo 11).

Kysypäs Kartanohotelli Radansuusta. Voi olla, että heillä jo suht täysi kesä, sillä on vissiin aika suosittu. Suht tyyris paikka, mutta aivan upea maisema!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...