Jump to content
Naimisiin.info

Sandbergin sormuksista tiedustelua


Touhu-Touko

Recommended Posts

Hei Uuri,

 

Kävin joskus kauan sitten ihailemassa mallistonne Suvituuli V-23W sormusta. Mikä sen hinta on keltakultaisena nykypäivänä?

Toinen kysymykseni on: onko keltakultaa erisävyisinä? Kihlani on 18k keltakultaa (ei sandbergin) ja omaan silmääni se näyttää todella "tumman kultaiselta". Onko mahdollista, että teidän Suvituulenne olisi sitten kovinkin eri sävyinen, vaikkakin 18k keltakultaa molemmat olisivatkin?

Link to comment
Share on other sites

Hei Karoida, 

 

Keltakultaisen V-23 sormuksen suositushinta 1365€.

 

Erisävyisiä 18K keltakultaseoksia on olemassa ja saatavilla. Meillä on käytössä keltakullassa ns. Suomen väri eli hivenen punertava keltakultaseos, mutta tilauksesta on saatavilla myös tätä keltaisempi keltakultaseos tai punaisempi varsinainen punakultaseos. Ei muuta kuin kihlan kanssa jälleenmyyjämme luo vertamaan värisävyjä!

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Haluaisin vihkisormukseksi Aamukaste V-239w sormuksen ja olen kokeillut sitä 0,54 kivellä. Mikä tuon sormuksen hinta on tällä hetkellä ja onko sitä mahdollista saada hieman alle 0,50 kivellä koska olen ymmärtänyt että hinta nousee yli puolen karaatin kivissä? Mikä on riittävä puhtaus tämän kokoisessa kivessä?

Link to comment
Share on other sites

Hei Minnie5,

 

V-239w sormuksen hinnat riippuvat pitkälti sekä timantin koosta että sen luokituksesta. Isommissa kokoluokissa timantit ovat yksilöitä sekä luokituksiltaan, ominaisuuksiltaan että hinnoiltaan, joten mitään vakiohintaa V-239w sormukselle 0,54ct timantilla ei ole. V-239w on saatavissa timantin koosta 0,33ct alkaen, joten myös hieman alle 0,50ct koko on mahdollinen.

 

Tässä muutamia suositushintaesimerkkejä tällä hetkellä saatavissa olevilla timanteilla (* merkityt ovat meilla varastossa):

V-239w 0,54ct G-vs2-exexvg 5750€ *

V-239w 0,51ct H-vs1-exexex 5590€ 

V-239w 0,51ct H-vs2-exexex 5350€ *

V-239w 0,51ct H-si1-exexex 4690€ *

V-239w 0,49ct G-vs2-exvgex 4590€

V-239w 0,46ct G-vs2-exvgex 4050€

 

Riittävä puhtaus puolen karaatin timantille...? Tämä on aika paljolti mielipide- ja arvostuskysymys. Joku pitää tärkeänä, että luupillakaan tarkasteltaessa ei kiven sulkeumia ole helppoa havaita ja haluaa siksi satsata harvinaisimpiin puhtausluokkiin asteikon huipulla (vvs, if ja fl -luokat). Toiselle taas riittää, ettei timantin sulkeumia näe paljaalla silmällä (vaikka ne luupilla katsoessa ovatkin aika runsaita / isoja) ja valitsee si-luokan timantin. Omat suosikkini ovat vs-puhtausluokat em. luokkien välissä ja etenkin vs2-luokka. Vs2-luokassa on mielestäni hinta-laatusuhde parhaimmillaan kokoluokissa 0,30-1,00ct. Vs2-luokan timantin sulkeumia ei voi nahdä paljain silmin ja ne ovat luupillakin katsottaessa niin pieniä ja vähäisiä, että kokemattomalta katsojalta ne saattavat jäädä kokonaan huomaamatta, vaikka kokenut timantin luokittaja löytääkin ne helposti.

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Katselin teidän sormuksia tänään liikkeessä nyt kotona olen yrittänyt opiskella pitkin nettiä :D

Haluan kiiltävän, hopeaisen ja ennenkaikkea kestävän vihkisormuksen (ja joudun kihlankin uusimaan vihkiin sopivaksi) niin mikä materiaali nyt on kaikkein paras?

Valkokulta, platina vai pallaudin, vai kenties vielä joku muu?

 

Terässormukseen kun on tottunut, niin ei oikein tiedä muista mitään..

Link to comment
Share on other sites

Hei Bloh,

 

Korkealaatuinen valkokulta on varsin hyvä valinta. Jos rodium-pinnoitteen kuluminen ja sen ajoittainen uusimistarve epäilyttää, voi valkokultasormuksen tilata myös ilman rodium-pinnoitusta. Tällöin sormuksen väri ei muutu, vaikka se ajan myötä käytössä kuluu ja naarmuuntuu. Monien mielestä valkokullan oma, hieman rodium-pinnoitetta metallisempi ja tummempi värisävy on miellyttävä ja hillitty.

 

Platina on kalliimpi, mutta tietyiltä ominaisuuksiltaan parempi vaihtoehto valkokullalle. Platinan oma väri on hyvin lähellä rodium-pinnan puhtaanvalkoista väriä, minkä johdosta platinasormuksia ei yleensä rodinoida. Siksi platinasormus säilyy käytettäessä aina saman värisenä; sekin toki naarmuuntuu käytössä, mutta kuluminen on samankaltaista kuin keltakultaisten sormusten kuluminen. Sitä on vaikeampi havaita, koska kulumajäljet eivät aiheuta värimuutosta sormuksen pinnassa. Platina on myös sitkaana metallina hyvin mekaanista kulutusta kestävää.
 
Omat sormukseni ovat - kuinka ollakaan - toinen rodinoimatonta valkokultaa ja toinen platinaa. :)
 
 
Terveisin,
 
Uuri Sandberg
 
Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Kyllä, teemme myös muutostöitä, joskin niiden osalta kapasiteettimme on rajattu 1-2 työhön kuukaudessa.

 

Tämän sinun sormuksesi muutostyötarpeen ymmärrän niin, että haluaisit siirtää nykyisen sormuksesi timantit 3 x 0,30ct, uuteeen V-239w mallimme tyyliseen, 3-kiviseen rivisormukseen. Menikö oikein? Vai olisiko tarkoitus uusia vain istutukset V-239w tyyliseksi ja säilyttää runko? Nämä molemmat onnistunevat hyvin ja olemme vastaavia tehneet aiemmin hyvällä menestyksellä.

 

Asiassa voit edetä esim. niin, että otat sormuksesi mukaan ja käyt jälleenmyyjäliikkeessämme kertomassa toiveesi. Kaikkein parasta olisi, jos pääsisit käymään esittelyssämme, jossa paikalla on oma asiantuntijamme. Esittelyjämme järjestetään keväällä viikottain ympäri Suomea. Voin lähettää sinulle tietoa alueesi tulevista esittelyistä, jos meilaat minulle tiedon, millä alueella / missä kaupungissa asut.

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Olen etsimässä itselleni kihlasormukseen sopivaa vihkisormusta. Minulla on kihlani aamukaste no: v-234w. Sormus on kaunis, mutta haluaisin sen rinnalle hieman näyttävämmän sormuksen. Ongelmana on etten oikein tiedä millaisen sormuksen haluaisin, kun olen käynyt katsomassa sormuksia olen ihan päästäni pyörällä kun kaikki ovat toinen toistaan kauniimpia enkä lopulta osaa päättää. Mikä sinun mielestäsi sopii kihlasormukseni pariksi? Jotenkin olen nyt mieltynyt kruunuistutukseen koska se on mielestäni näyttämpi kuin kanavaistutus. Ongelmana on ettei kultasepän liikkeessä joissa olen käynyt ole teidän malleista näitä kruunuistustuksellia malleja ja olen jotenkin mieltynyt ajatukseen, että kihla- ja vihkisormukset ovat samaa merkkiä.  Sopiiko mielestäsi esimerkiksi Tähtisumu T-139-7W sormukseni kanssa ja mikä sormuksen ovh hinta on?

 

Kiitos vastauksestasi jo etukäteen!

Muokattu: , käyttäjä: niian
Link to comment
Share on other sites

Hei niian,

 

T-139-7w sormus sopii V-234w:n kanssa mainiosti. Sen suositushinta on 2375€ (timantit yht. 0,50ct). 

 

Harkinnan arvoisia vaihtoehtoja V-234w:n seuraksi ovat myös Tuulenvire-malliston rivisormukset V-37-7w, suositushinnat alkaen 1695€ (timantit yht. 0,32ct) ja V-38-5w, suositushinnat alkaen 2155€ (timantit yht. 0,40ct). V-38-5w sormuksen saa tilauksesta myös 7-kivisenä, jolloin hinnat alkaen 2550€ (timantit yht. 0,56ct). 

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Sandbergin nettisivuilla lupaillaankin kuvia uutuuksista lähiaikoina (uutinen 13.2.) Olen päivittäin käynyt kurkkimassa, joko jo näkyisi... Onko tarkempaa tietoa uusien kuvien julkaisuajankohdasta. Polttelisi kovasti lähteä sormuskaupoille, mutta haluaisin ensin nähdä tuon uutuuden....

Terveisin eräs kovin malttamaton Sandberg-fani:)

Minunkin puolestani kiitokset tästä mielettömästä palvelusta, että vastailet täällä palstalla!

Hei omppo,

 

Uuden V-26-10 sormuksen ensimmäiset kappaleet valmistuvat parin viikon kuluessa. Ei siis tarvitse pitkään odotella!

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Hei omppo,

 

Juuri eilen hoputin kuvaajaamme, että kuvia jo kovasti kaivataan.

 

Olen toiveikas, että ensi viikolla ensimmäiset uutuudet on kuvattu ja kuvat saatu julkaisukuntoon. Heti, kun saan uudet kuvat koneelleni, laitan ne sivuillemme. Vielä vähän jos jaksat odottaa... :)

 

Ja kiitokset palautteesta - mukavaa, että voin olla avuksi.

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Hei vielä ja kiitos todella paljon aina niin nopeista vastauksista!

 

Olin siis suunnitellut Vuoripuro-V14-w sormuksen hankintaa platinaisena, kun tulin eräässä liikkeessä sovittaneeksi keltakultaista versiota, johon suureksi yllätyksekseni tykästyin. Olin ollut varma siitä, että haluan nimenomaan vaaleaa metallia, todennäköisesti platinaa. Nyt pohdin, kun kyseinen sormus on tulossa siis kihlasormukseksi ja myöhemmin todennäköisesti saman malliston rivitimanttisormus vihkisormukseksi, tulisiko vihkin tällöin olla myös keltakultaa ylimääräisen kulumisen välttämiseksi, vai voinko yhdistää keltakultaisen kihlani sitten platinaiseen rivivihkiin? Pidän kylmän vaalean ja lämpimämmän keltaisen metallin yhdistelmästä kovasti.

 

Ja kiitokset vielä kovasti ahh niin täydellisen sormuksen suunnittelusta ja toteutuksesta! Sydän jätti varmasti muutaman lyönnin väliin, kun sen pujotin sormeeni (liekö osa kunniasta tältä osin vieressä olleen miehenkin, mutta..;)). Erityisen kaunis on mielestäni sormuksen hieman "terävä" tai kulmikas reuna, en tiedä miten paremmin sen kuvailisin.

Link to comment
Share on other sites

Hei Cecce,

 

Kahden vierekkäin olevan sormuksen toisilleen aiheuttaman kulumisen suurin aiheuttaja on väärän kokoiset sormukset. Jos toinen tai molemmat ovat liian suuria ja siksi pääsevät pyörimään ja hankaamaan toisiaan vasten, kuluttavat sormukset pitkässä juoksussa toisiaan huolimatta siitä, ovatko ne samaa materiaalia vai kahta metalliseosta. Sopivan kokoiset sormukset istuvat sormessa mukavan napakasti paikoillaan ja eivät juurikaan pääse pyörimään.

 

Platina kyllä kestää mekaanista kulutusta paremmin kuin kultaseokset, mutta ero ei ole niin suuri, että sen takia olisi tarpeen luopua niiden yhdistämisestä pariksi. Ja ainahan voi sormukset juottaa yhteen, jolloin ne taatusti eivät hankaa toisiaan. Tässä on tosin se huono puoli, että jos joskus myöhemmin on tarpeen muuttaa sormusten kokoa, on se yhteenjuotetuille sormuksille selvästi työläämpää - mutta kuitenkin tehtävissä tavalla tai toisella. Vaihtoehto platinalle voisi olla rodinoimaton valkokulta, jonka metallinen, hieman rodinoitua valkokultaa tummempi sävy sopii mielestäni hyvin yhteen keltakullan kanssa.

 

Mukava kuulla, että V-14 sormuksen malli miellyttää sinua. Makuasioitahan nämä ovat, mutta itsekin olen mieltynyt tuohon sormuksen rungon kulmaan. Sydämenlyöntien väliinjääminen johtui varmaan kuitenkin miehestäsi :)

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Hei annyu_,

 

Tässä suositushintojamme:

 

V-141w  2750€ + V-130w  1395€ = 4145€

 

V-140w  1795€ + V-143w  2970€ = 4765€

 

V-268w  1999€ + V-212w  1895€ = 3894€

 

V-86w  1169€ + V-86-8w  1405€ = 2574€

 

M-66w  2030€

 

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

 

Millainen rivisormus sopisi V-86 sormuksen kanssa? Olen V-86 sormukseen mieltynyt ja sen kaveriksi sopisi mielestäni ihanasti jokin rivisormus. Olisiko esim. M-48 hyvä vaihtoehto? Sormuksen runko taitaa olla hieman kapeampi, mutta sopivat kai kuitenkin hyvin yhteen? Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla? Mitkä ovat hyvien vaihtoehtojen suositushinnat?

 

Kumpi on parempi jatkuvassa käytössä olevaan sormukseen 14K vai 18K kulta?

 

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Link to comment
Share on other sites

Hei merjam,

 

V-86 sormuksen vierelle sopivista rivisormuksista tuli minullekin ensimmäisenä mieleen kanavaistutteiset sormukset M-48 ja M-49. Samasta Kassiopeia-mallistosta myös M-55 ja M-57 olisivat hyviä ehdokkaita. Samoin suuremmilla timanteilla varustettu V-246.

 

Mutta kannattaa myös harkita sopivan mallisia rivisormuksia, joissa on raeistutus (esim. Kallioranta V-86-8, V-238-9 ja Kuunsilta E-187) tai kynsi-istutus (esim. Aamukaste V-335, Tähtisumu T-139-7 ja Tuulenvire V-37-7).

 

14K ja 18K keltakultaseoksien välillä ei ole merkittävää eroa käytön kannalta.

 

Tässä suositushintoja:

M-48  1019€

M-49  1199€

M-55  1299€

M-57  1739€

V-246 alk. 0,56ct timanteilla 2470€

V-86-8  1295€

V-238-9  1599€

E-187  1199€

V-335  alk. 0,68ct 2985€

T-139-7  alk. 0,50ct 2295€

V-37-7  alk. 0,33ct 1635€

 

Terveisin,

 

Uuri Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...