Häämatkalle Italiaan
Lähetetty 20 elokuu 2003 - 12:13
Onko joku ollut/menossa :-Xhäämatkalle :-X Italiaan? Millaisia kokemuksia? Missä ja mihin vuodenaikaan?
Ollaan alustavasti suunniteltu häämatkaa Italiaan. Häät on heinäkuun alussa 2005 ja ajateltiin että silloin on vähän turhan kuuma siellä ja voi olla turistiryysiskin. Mietittiin että mentäis sitten ehkä syyskuun alkupuolella. Onkohan se hyvä aika?
Lähetetty 20 elokuu 2003 - 13:54
:-X :D ;D 8)
Lähetetty 20 elokuu 2003 - 19:07
Lähetetty 20 elokuu 2003 - 21:27
Rooma on aina ihana ja romanttinen paikka häämatkan kohteeksi. Samoin autoilu Toskanassa tai Umbriassa. Kummassakin on ihania ja romanttisia pieniä keskiaikaisia kyliä. Ja niin kauniit värit auringonlaskun aikaan. Nyyh, ikävä! Firenze on myös käymisen arvoinen. Etelä-Italiassa en ole itse käynyt mutta ystäväni kyllä ja he kehuivat tosi paljon Sisiliaa. Olivat siellä autoilemassa huhtikuussa. Saari oli kuulemma aivan uskomattoman vihreä ja upea. Joten koko Italia taitaa olla käymisen arvoinen, valinta vaan on niin vaikeaa. Tulipa haikea olo, kun muistelin taas Italiaa.
Lähetetty 21 elokuu 2003 - 09:45
Vielä on auki, etenemmekö pohjoisesta etelään vai päinvastoin, eli lennämmekö Roomaan vai Milanoon. Haaveissa olisi kierrellä, mutta myös viipyä joissain paikoissa pidempään ja rentoutua viinilasi kourassa... :D
Odottaa malttamattomana, enää reilu vuosi! :)
Lähetetty 21 elokuu 2003 - 14:17
Lähetetty 22 elokuu 2003 - 13:19
Itse olen todella ihastunut näihin Napolinlahden maisemiin, mutta pidän enemmän mantereen puolesta kuin vaikkapa Caprin saaresta, joka on niin täynnänsä turisteja, että ainakin minua jo välillä ahdisti siellä. Matkailijoiden valtava määrä näkyi myös paikan hintatasossa :P ja muutenkin siellä oli vähän kaikessa hirveä rahastuksen maku.
Ja kuten KiMa jo aiemmin totesi, Italiahan on täynnä ihania kohteita. Kannattaakin varmaan miettiä, mitä lomaltaan ensisijaisesti haluaa: rantoja, luontoa, historiaa, ulkoilua... ja sitten ruveta tarkemmin haarukoimaan sopivaa kohdetta.
Lähetetty 22 elokuu 2003 - 15:33
Rooma on tietysti myös vierailemisen arvoinen paikka ja siellä riittää katsottavaa ainakin viikoksi.
Lähetetty 22 elokuu 2003 - 23:29
Olemme menneet kihloihin Roomassa ja häämatkalle suuntaamme luonnonkauniille Sardinian saarelle..
Hääpäiväkin valittu vähän sen perusteella.. ::) Olen matkustellut ja oleskellut aika paljon Italiassa, ja haluan sinne aina vain uudestaan. Kyltymätön Italia-fani kun olen. :-X
Elokuu on ehkä pahin aika matkustaa, se on etelä-eurooppalaisten lomakuukausi ja kaikkialla on täyttä. Ja heinä-elokuussa on lisäksi ehkä liian kuumat ilmat. Minä suosittelisin kevättä ja syksyä! Roomassa tosin maaliskuussa illat olivat vielä tosi koleita - mulla oli sormikkaat kädessä!
Niin, ja niistä kohteista. Riippuu mitä haluaa. Kulttuuria löytyy jokapuolelta, erityisesti ehkä Firenze, Rooma ja Sorrento, jonka lähellä Vesuvius ja Pompeiji. Sorrentossa pääsee vähän rannallekin (ei hiekkarantoja tosin). Ja tosiaan lähistöllä paljon vierailemisen arvoisia paikkkoja, Capri, Amalfin rannikko (huikeat maisemat!).. Sorrento on yksi lempparikohteistani! :-*
Veronakin on kiva pohjois-italialainen pikkukaupunki, romanttinen Romeon ja Julian kotikaupunki, jonne voi tehdä retken vaikka Garda-järveltä. Italian Rivieralla on myös aivan ihania paikkoja, joista voi vierailla myös Ranskan puolen hienostokaupungeissa (Monaco jne.). Saarilla en ole vielä käynyt, mutta niitä kehutaan paljon.
Minulta voi kysellä lisää, jos jotakuta kiinnostaa. Ja maailmanympari.net sivuiltakin löytyy paljon kivoja tarinoita Italiassa reissanneilta. :)
Karlotta :-X
Lähetetty 24 elokuu 2003 - 04:37
Häämatkalle olemme menossa Taorminaa, Pohjois-Sisiliaan. Saa nähdä mitä tuleman pitää, mutta melko varmasti on tiedossa kauniita maisemia ja hyvää ruokaa, eikä sitä kai muuta kaipaakaan. :D
Lähetetty 27 elokuu 2003 - 21:49
-Siena on aivan ihana ja tunnelmallinen paikka (yleensä koko kaupunki, Duomo, keskusaukio=Piazza del Campo, Palazzo Pubblico=kaupungintalo)
-San Gimignano, hyvinsäilynyt keskiaikainen kaupunki tai pikemminkin kylä. Ihana paikka vain kaduilla harhailuun. Luonnollisesti Duomo on hieno freskoineen.
-Pienza, pieni tunnelmallinen kylä, jonka keskusta on uudistettu renessanssityyliin. Yövyimme tässä kylässä muutaman yön ihanassa pienessä huoneistohotellissa (jos kiinnostaa niin voin antaa paikan tiedot) aivan muutaman kymmenen metrin päässä keskuspiazzalta (kylä on siis todella pieni!). Kylän toiselta reunalta on ihanat näkymät toscanalaiselle kumpareiselle maaseudulle ja värit auringonlaskun aikaan aivan ihanat.
-San Galganon luostarin rauniot.
-Sant'Antimon luostari ja kirkko
-Firenze!!! Paljon paljon nähtävää.
Meillä oli matkalla käytössä Kaupunkikirjojen Firenze ja Toscana -opas ja kaikki edellämainitut löytyvät sieltä. Toscanassa muita ihania paikkoja on mm. Cortona, Arezzo, Montalcino, Montepulciano, Pisa, Volterra, Lucca. Kaupunkikirjan aluekarttoihin on muuten merkitty myös luonnonkauniit tiet ja näköalapaikat. Sienan kaakkoispuolelta (akselilta Pienza, Montepulciano, Asciano, Montalcino) löytyy juuri sellaista ihanaa kumpuilevaa maisemaa.
:'( Suuri huokaus, sydämeni sykkii :-X Toscanalle ja Italialle. Katsottavaa löytyy niin paljon ja Toscanaan voisin lähteä uudelleenkin mutta häämatkamme suuntautuu aivan muualle. :-/
Lähetetty 29 elokuu 2003 - 11:10
Netistä olen katsellut paikkaa ja kivalta vaikuttaa..
Lähetetty 04 syyskuu 2003 - 18:28
Lähetetty 05 syyskuu 2003 - 10:59
Lähetetty 05 syyskuu 2003 - 17:02
Lähetetty 05 syyskuu 2003 - 20:59
Lähetetty 07 syyskuu 2003 - 21:27
Vieras_josefina_*
Lähetetty 08 syyskuu 2003 - 21:42
josefina
Lähetetty 08 syyskuu 2003 - 23:50
Ja Josefina: Rooman toukokuu kuulostaa ihanalta, en ole ollut siellä kuin maaliskuussa ja heinäkuussä, mutta voin vain kuvitella.. :-X :-X Kukkaloisto kauneimmillaan, muttei kuitenkaan liian kuumaa. Roomaa voin suositella lämpimästi!! Ainoa miinus voisi ehkä olla se, että siellä kun on loputtomasti nähtävää ja koettavaa niin jonkinlainen "stressi" voi iskeä.. Mutta sitten täytyy vaan muistaa heittää kolikko Fontana di Trevin suihkulähteeseen, jotta Roomaan paluu varmistuu.. ;)
Sinne kun haluaa aina vain uudestaan.. :-X
Karlotta :-X
Vieras_Maaretta_*
Lähetetty 09 syyskuu 2003 - 07:44
Joku aika sitten oli Koti ja Keittiö -lehdessä muutaman sivun juttu Sardiniasta. Mitään matkatoimistoja siinä ei mainittu, mutta oli sellaista yleistä infoa. Ja kivoja kuvia. En ikävä kyllä muista, minkä kuun lehti se oli (ehkä toukokuu), mutta tämän vuoden puolella kuyitenkin, joten eiköhän jostain kirjastosta löydy.Osaako joku (Karlotta, Monnax) kertoa lisää Sardiniasta?