Hyppää sisältöön

Kuva

Kokemuksia morsiuspukuliikkeistä / Hki

• Kirjaudu vastataksesi
194 vastausta aiheeseen

#1 Piku_prinsessa

Piku_prinsessa

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 269 Viestit

Lähetetty 10 helmikuu 2006 - 13:43

Stilissimaan pitää varata aika ja moneen muuhun kannattaa varata esim. Morsmaikku, Tahdon.

Vip-juhlapukua pitää kyllä minunkin kehua sain sieltä parasta palvelua Morsmaikun ohella ja kävin monessa Helsingin pukuliikkeissä (Meslewiä lukuunottamatta). Vip:istä sitten unelma pukuni ostin, tuolla se roikkuu kaapissa kesää odotellessa.

#2 Lintsu

Lintsu

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 51 Viestit

Lähetetty 22 marraskuu 2009 - 18:56

Tällä viikolla kävin Niinattaressa sovittamassa paria pukua. Todella hyvää palvelua oli, ja pääsin pukujakin sovittamaan vaikka en ollut aikaa varannut. Tosin kävinkin arkipäivänä aamupäivästä, eikä siellä ollut muita asiakkaita.

Niinattaressa on kyllä todella ihania pukuja <3 Siellä olisi pari pukua, jotka kiinnostaisi, harmi vaan kun ovat aika hintavia :/

Lähetetty kuva

#3 MiniM

MiniM

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 092 Viestit

Lähetetty 08 tammikuu 2010 - 09:05

Stilissimassa ja Niinattaressa käyty eilen ja puku löydetty! Koska etsin lyhyttä, kevyttä ja TYYLIKÄSTÄ pukua, vaihtoehdot ovat olleet aika vähissä. Jyväskylän liikkeissa (en muista nimiä) tarjottiin ainakin aikamoisia kammotuksia.. Mutta tässä Helsingin liikkeistä:

Stilissimassa oli ahdasta ja ruuhkaisaa (tosin remotti menossa, joka vaikuttanee asiaan..) ja koska ei oltu varattu aikaa, ei oikein ollut palveluakaan.. Yrittivät kyllä, mutta hankalaahan se on, jos pitää montaa asiakasta palvella yhtä aikaa tuollaisessa asiassa. Muutamaa pukua sovitin, mutta lyhyiden pukujen valikoima oli aika... no, joku voi tykätäkin.. kai..

Stilissimassa oli selvästi hyviä, mutta myös huonompia asiakaspalvelijoita. Niinattaressa taas pidin jokaisesta, jonka kanssa juttelin. Mutta nämähän ovat makuasioita. Itse pidän enemmän ns. rennommasta tunnelmasta.

Niinattaressa sen sijaan ei ollut ruuhkaa ja tilaakin hieman enemmän. Lisäksi saimme loistavaa palvelua ilman ajanvarausta. Toisaalta tykkään liikkeestä toki sen vuoksi erittäin paljon, että ensimmäinen sieltä sovitukseen tarjottu puku oli täydellinen. Ja tasan ensimmäinen puku, josta pidin. Toisaalta tämä puku oli myös tämän liikkeen ainut hyvännäköinen lyhyt puku.

#4 Ilusao

Ilusao

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 369 Viestit

Lähetetty 13 tammikuu 2010 - 11:57

En tiedä onko tässä ketjussa ollut juttua Helsingissä sijaitsevasta Bridal House -liikkeestä. Itse en sattunut kyseisessä liikkeessä käymään, mutta juttuja nyt kuuleena hyvä etten mennyt ja kehottaisin kyllä ystäviäni ja muitakin välttämään kyseistä liikettä. Kolmisen vuotta sitten oli juttua lehdissäkin heillä sattuneesta skandaalista, joka johti omistajan vakeustuomioon. :rolleyes: Muutenkin toimintatavat olivat ja ovat epäilyttäviä ja yhtenä esimerkkinä heidän periaatteensa tilata ostetut puvut vasta viime hetkellä, vaikka maksu asiakkaalta olisi saatu aikoja sitten.

Viimeksi muokannut Ilusao, 10 huhtikuu 2010 - 13:01 .

#5 kalakola

kalakola

Vakkari

• Morsian
  • PistePistePiste
  • 134 Viestit

Lähetetty 25 tammikuu 2010 - 14:35

Tässä arvostelu kopioituna päikystäni. Tämä on minun realistinen kokemukseni.

Juhla-asu Oy: Aika oli varattu klo 10, mutta koska ovi oli auki ja sisällä valot, menimme sisälle klo 9:45. Sisään päästyämme meille huudettiin todella epäystävällisellä äänensävyllä: "Jos oottaisitte sinne kymmeneen!" Noh, odotimme sitten vartin pihalla kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Kun vihdoin saimme mennä sisään, meitä tuli vastaan pienikokoinen tummahiuksinen myyjä, joka kuunteli ja esitteli pukuja minulle. Ensin saimme kuitenkin itse katsella. Punatukkainen myyjä oli huutanut meille aikaisemmin, eikä ollut toisille asiakkaillekaan sen mukavampi. Hän vaikutti todella tympeältä ja epäammattimaiselta.
Pukuja oli melko vähän, mutta monessa eri koossa. Sovitin ehkä viittä erilaista pukua, jotka kaikki olivat sopivia. Yhden puvun varasinkin, ja mikäli olisin sen sinä päivänä ottanut, olisin saanut alennustakin! Kiitos tummatukkaisen pienen myyjän!

Morsmaikku: Ovessa oli lappu: "Ruuhkaa, odotathan sisäänohjausta." Ovi oli lukossa ja ulkona edelleen aika kylmä. Kaikki puvut oli sinä päivänä -50% ja sisällä oli melkoinen hulina. Liike jäi käymättä.

Kaunis morsian: Kun menimme sisään, kukaan ei huomioinut meitä mitenkään. Kukaan ei edes tervehtinyt. Sisällä oli kaksi myyjää, joista molemmat olivat asiakkaan kanssa. Vihdoin meiltä tultiin kysymään, että kuka meistä on morsian ja sitten saimme katsella kansioita. Kansiot olivat täynnä aivan järkyttäviä pukuja, vuodeltä 1980-90. Äitini on ostanut oman hääpukunsa sieltä ja voin vannoa, että juuri äitini puku oli vielä myynnissä. Pukuja oli muutamassa rekissä ja kaikki näyttivät todella halvoilta ja rumilta. Meitä katsottiin nenänvartta pitkin ja pyöriteltiin silmiä.. Lähdimme pois sanaa sanomatta. Pitkä miinus siitä, ettei kukaan edes yrittänyt saada meitä jäämään liikkeeseen pukuja sovittamaan.

VIP Juhlapalvelu: Ulko-ovi oli auki pikkueteiseen, johon piti jättää kengät ja vaatteet. Emme halunneet jättää takkejamme pakkaseen, joten otimme ne sisään. Meidän täytyi soittaa ovikelloa päästäksemme sisään. Meitä tultiin heti ovelle vastaan ja kyselemään, millä asioilla olimme. Meidät ohjattiin sovituskoppiin, jonne laukut piti jättää. Sitten saimme valkoiset hansikkaat käsiimme ja saimme lähteä katselemaan pukuja. Niillä oli kuulemma kova kiire, joten kukaan ei välttämättä ehtisi auttamaan meitä sovituksessa. Pukuja oli pilvin pimein, mutta kaikki olivat hyvin samantyylisiä, aivan liian prameita minun makuuni. Emme saaneet edes katsoa takimmaisia pukuja, koska "ne ovat aivan liian suuria". Vanhoja akkoja myymässä, jotka jälleen katsoivat meitä alentavaan sävyyn. Olemmehan nuoria, 23-vuotiaita. Olimme pukeutuneet erityisen siististi sinä päivänä, mutta ilmeisesti meidän olisi pitänyt olla 35-vuotiaita turkkeihin pukeutuneita, ehkä sitten olisimme saaneet arvokasta asiakaspalvelua. Kun sitten tympäännyimme paikkaan ja olimme lähdössä pois, pienikokoinen nuori myyjä kysyi, löysimmekö mitään. Kun sanoin, ettei ihan minunlaista pukua löytynyt, myyjä naurahti ja tokaisi:"Eikö yhtäkään?!" Lähdimme pöyristyneenä seuraavaan liikkeeseen, enkä sinne mene enää koskaan! Nuoret morsiammet huom! Kiertäkää tämä liike kaukaa!

Stilissima: Emme olleet saaneet sovitusaikaa, koska kaikki ajat olivat menneet jo viikkoa ennen. Heti kun pääsimme sisälle, kysyimme saisimmeko tulla silti katselemaan. Meidät toivotettiin lämpimästi tervetulleiksi. Liike oli melko pieni, mutta paljon erilaisia pukuja oli myynnissä. Perinteisiä oli aika vähän. Sitten saimme ensimmäistä kertaa palvelua! Nuori punatukkainen myyjä tuli kyselemään, löytäisinkö mitään sovitettavaa. Hän sanoi, että ehtisi nyt auttaa, mikäli haluaisin kokeilla jotain pukua. Hän ehdotti muutamaa ja pääsinkin heti kokeilemaan. Kokeilemani puvut eivät olleet kovin hienoja mielestäni, mutta ystäväni löysivät kansioista ihanan puvun, jonka myyjä kävi ripeästi hakemassa. Puku oli aivan ihana!! Sen tilaamisessa kestäisi liian kauan, eikä se ehtisi häihini, joten myyjä oli valmis myyymään sovituskappaleen. Kyseinen puku olisi ollut liian kallis budjetilleni, mutta myyjä laittoi puvun kuitenkin varaukseen. Pieni punatukkainen myyjä oli todella ystävällinen ja rempseä, paras myyjä koko kaupungissa! Kun meidän oli aika lähteä, myyjä tuli saattamaan meidät ovelle asti ja jutteli mukavia. Aivan mahtavaa! Tämä kokemus antoi vielä toivoa.

Niinatar: Tänne meillä oli aika varattuna, mutta menimme vartin etukäteen. Kun tulimme sisään ja ilmotimme, että meillä oli aika, myyjä (omistaja) huusi: "Kahden ajanvaranneet saapuivat!" Sitten lähdimme itse kiertelemään alakerran puvut läpi. Liike oli todella iso ja pukuja oli eniten kiertämistämme liikkeistä. Löysimme heti monta pukua sovitettavaksi ja sitten myyjä tuli luoksemme kyselemään tyylejä yms. Yläkerrastaki löysimme vielä monta hienoa pukua ja kokeilin ainakin kymmentä pukua liikkeessä. Myyjä oli selvästi vasta aloittanut, eikä oikein osannut ehdottaa mitään tai antaa mielipidettään. Tiesin aika tarkasti, millaista olin hakemassa, joten ehkä hän huomasi sen. Toiseksi viimeisin puku, jota kokeilin, oli sitten se oikea. Ihastuin siihen heti, vaikka puku olikin numeroa liian suuri. Kaasoni (!) löysi sitten kyseisestä puvusta pienemmä koon, jota kokeilin ja jonka ostin. Jossain vaiheessa paikan omistaja, Niina tuli paikalle ja tarkisti puvun. Halusin puvun heti mukaani, joten ostin sovituskappaleen. Siitä sain vielä -15% alennusta ja puku oli tullut edellisellä viikolla liikkeeseen. Niina oli ihanan rempseä ja rento myyjä, juuri minun tyyppiseni, eikä mikään turha hienostelija. Oli todella mukava asioida Niinataressa!

Yleisesti ottaen Helsingin morsiuspukuliikkeet (ne kuusi, joissa kiersimme) olivat todella huonoja asiakaspalveluistaan. Todella epäammattimaista käytöstä asiakkaita kohtaan. Kaikista eniten annan miinusta VIP:lle ja Kaunis Morsian:lle.
Plussaa sensijaan saa Stilissima!!

Viimeksi muokannut kalakola, 25 tammikuu 2010 - 14:40 .

K♥L= Neiti Näpsä 1o/o7
Haikaraa odotellaan marraskuussa saapuvaksi

Ei se,
miltä me näytämme,
eikä se,
mitä me aikaan saamme,
merkitse sen rinnalla mitään,
mitä me olemme
toinen toisellemme.

Lähetetty kuva

15o52o1o

#6 Alyssa

Alyssa

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 326 Viestit

Lähetetty 10 helmikuu 2010 - 16:43

Siis voi kyynel tuon Meslewin työntekijöiden asennetta! Soitin liikkeeseen varatakseni sovitusaikaa, mutta tuon puhelimeen vastanneen henkilön asenteen vuoksi päädyin siihen, etten varaa heiltä aikaa ollenkaan. Asenne oli todella ylimielinen, aivan kun ei lainkaan kiinnostaisi potentiaaliset asiakkaat.

Helsingin Stockmannin hääpalveluille iso plussa!

Viimeksi muokannut janiina, 09 kesäkuu 2014 - 17:54 .
Poistettu lainaus poistetusta viestistä

#7 merkkari*

merkkari*

Konkari

• Naikkari
  • PistePistePistePiste
  • 1 788 Viestit

Lähetetty 10 helmikuu 2010 - 19:15

Vaikka häihimme on vielä pitkä aika niin aloitin jo THE puvun metsästyksen. Tässä kokemuksia:

Juhla-asu:
Suhteellisen paljon pukuja, tosin useampaa mallia oli pariin kertaan eri koossa, joka oli mielestäni ihan hyvä. Aika oltiin varattu klo 17, mutta minua ehdittiin palvella klo 17.20 alkaen. Nuori tummahiuksinen tyttö palveli minua iloisesti ja parhaansa mukaan, mutta hän ei edes tiennyt mitä eri merkkejä heillä myydään. Omistaja puolestaan ei edes vilkaissut minuun vaan roudasi isoja pahvilaatikoita ulko-ovelta alakertaan kiroillen. Löysin 3 pukua sovitettavaksi, mutta mikään niistä ei miellyttänyt päällä. Myyjä oli jo palvelemassa muita ihmisiä (joilla ei ollut aikaa varattuna) kun pääsin ulos sovituskopista. Vähän huono maku jäi paikasta.

Suomen pukuvuokraamo:
Aika oli varattu ja minut otettiin iloisesti vastaan. Myyntipukuja oli ihan kiva valikoima ja kokojakin löytyi 36-48. En saanut pahemmin apua selaillessa pukuja lävitse, mutta löysin pari mieleistä pukua sovitettavaksi (Monet puvut olivat muuten hirveässä kunnossa, helmiä roikkui yms., mutta tärkeintähän oli että näkee kokonaisuuden päällä). Myyjä tuli koppiin auttamaan sovituksessa, mutta ei ollut pätkääkään kiinnostunut mun sovittelusta vaan katsoi mielummin viereiseen koppiin, jossa lyhennettiin helmaa sopivaksi. Kysymykset joita esitin, meni myyjältä ihan oli korvien ja päätin luovuttaa. Yksi puku oli kiva, jota jäin vakavasti harkitsemaan, mutta olisin ehdottomasti tilannut sen jostain muualta.

Niinatar:
Komppaan muita, eli ihanat ja auttavaiset myyjät, jotka olivat kiinnostuneita löytämään minulle oikeaa pukua. Sovitusaika oltiin varattu etukäteen. Ehdottelivat paljon erilaisia malleja, ja kuuntelivat mieltymyksiäni. Kokeilin viittä eri pukua, mutta mikään niistä ei kuitenkaan ollut päällä minun mieleen. Ei kuitenkaan mitään pahaa sanottavaa tästä liikkeestä. Suosittelen!

Stillisma:
Aikaa ei ollut varattu, joten en odottanut mitään sen kummempaa palveluakaan. Asiakkaat olivat hieman myöhässä, niin omistaja tällä aikaa vastaili iloisesti kysymyksiin ja auttoi minua puvun etsinnässä. Pukuja oli vähän, mutta suurin osa niistä oli ihania. Paljon taftipukuja! :-X Varasin tällä käynnillä myös sovitusajan, sitä odotellessa. :) Mutta hyvä ja asiantunteva maku jäi tästä paikasta.

Stockmann:
Melko vähän pukuja, mutta aivan mielettömän hyvä asiakaspalvelu!! Sovitusaikaa ei tarvitse varata, sillä hääpalvelussa on monta myyjää. Asiantuntevaa porukkaa. Satuin täältä löytämään myös sen unelmieni puvun, mutta hinnassa on selvä "stockalisä", eli tasan 10% kalliimpi kuin eräässä toisessa liikkeessä. Nyt harkisten mistä tämän ko puvun ostan: halvemmalta muualta, vai stockalta, jossa minua palvellaan todella hyvin ja asiantuntevasti ja jossa pukua saa säilyttää vaikka hääaamuun asti (heillä on oma hääpukujen säilytyshuone). Toki sitä saa siellä käydä kokeilemassa ja mallailemassa vaikka joka päivä!

Näiden kokemusten perusteella suosittelen Stillismaa, Stockaa ja Niinatarta! :girl_smile:

#8 j_l

j_l

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 23 Viestit

Lähetetty 12 helmikuu 2010 - 13:18

Kävin Helsingissä kahdessa paikassa, Stilissimassa ja Niinattaressa sekä Tampereella Morsiusgalleriassa.

Stilissima:
Olin varannut sovitusajan etukäteen. Palvelu paikan päällä oli ystävällistä, ja sain sovittaa niin montaa pukua kuin halusin. Liikkeessä oli monenlaisia pukuja, mutta kokovalikoima oli rajoitettu (varmaankin myymälän pienuudesta johtuen) joten monet sovittamistani puvuista olivat minulle koon-pari liian isoja.

Ko. liikkeen verkkosivujen perusteella olisin odottanut, että pukuja olisi ollut sovitettavissa enemmän, mahdollisesti sivulla näkyvistä esim. Cymbelinen puvuista tulee liikkeseen vain muutama kappale ja kun ne on myyty niin uusia ei tule. Voi myös olla että en vain huomannut kaikkia pukuja. Löysin täältä yhden ihanan puvun, mutta siitä ei ollut kokoani edes sovitettavissa eli puku olisi pitänyt tilata "sokkona" ja toimitusaikka olisi ollut 4 kk.

Niinatar:
Poikkesin sisään ilman sovitusaikaa, mutta palvelu oli silti ystävällistä ja pääsin sovittelemaan pukuja. Sovitustilat olivat varsin pienet, ja käytin samaa koppia vuorotellen toisen asiakkaan kanssa, mutta tämä on mielestäni parempi vaihtoehto kuin se, etten olisi päässyt ollenkaan sovittamaan ilman ajanvarausta.
En kuitenkaan löytänyt täältä pukua itselleni.

Morsiusgalleria:
Olin varannut sovitusajan. Palvelu oli täälläkin asiallista, ja sain sovittaa paljon pukuja, mutta en löytänyt mitään erityisen ihanaa. Myyjän mukaan liikkestä myydään puvut yleensä suoraan tangolta mukaan. Tämä on tietysti hyvä siltä kannalta, että puvun saa ilman tilaamista, mutta jotkin puvut vaikuttivat moneen kertaan sovitelluilta ja hiukan kärsineiltä (esim. organzapuvuista repsotti lankoja, jotka olivat tarttuneet johonkin kiinni ja vetäneet kankaan ryppyyn). Kuitenkin nämä puvut olisi myyty täydellä hinnalla.

Löysin pukuni loppujen lopuksi Messukeskuksen häämessuilta jyväskyläläisen Krinoliinin ständiltä. Puku istui täydellisesti, sen sai heti mukaan (mutta puku ei ollut yhtään sovitellun näköinen), ja hintakin oli huikeasti edullisempi kuin useimmissa sovittamissani puvuissa. Asiakaspalvelusta jäi oikein positiivinen kuva.

Yhteenvetona olen saanut kaikissa liikkeissä hyvää palvelua, mutta itseäni miellyttävien pukujen löytäminen on ollut vaikeaa.

Viimeksi muokannut j_l, 12 helmikuu 2010 - 13:19 .

#9 morsian_2010

morsian_2010

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 1 Viestit

Lähetetty 21 helmikuu 2010 - 11:17

En ehtinyt monessa liikkeessä käymään (vain Stilissima ja Niinatar) kun löysin itselleni täydellisen puvun. Molemmissa liikkeissä mukavaa palvelua. Pukuni ostin Niinattaresta, jonka nettisivuilta olin katsellut pukua jo etukäteen.

Olin varannut sovitukseen ajan etukäteen ja myyjät olivat todella mukavia ja asiantuntevia. Jos eivät jotain tienneet/muistaneet kyselivät aina toisiltaan ja ottivat selvää. Puku löytyi siis ensimmäisellä kerralla ja nyt se odottaa kaapissa ensi kesää.

Suosittelen lämpimästi molempia liikkeitä.

#10 Magie

Magie

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 380 Viestit

Lähetetty 26 helmikuu 2010 - 23:15

Osaisko joku kertoa vähän, että missä hintaluokissa näissä liikkeissä liikutaan? Esim. mikä liike on Helsingissä kallein? Toki tiedän että paljon myyvät alennuksella, mutta noin suurin piirtein. Vai ovatko puvut samoissa hinnoissa kaikkialla? :rolleyes:

#11 merkkari*

merkkari*

Konkari

• Naikkari
  • PistePistePistePiste
  • 1 788 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2010 - 09:48

Osaisko joku kertoa vähän, että missä hintaluokissa näissä liikkeissä liikutaan? Esim. mikä liike on Helsingissä kallein? Toki tiedän että paljon myyvät alennuksella, mutta noin suurin piirtein. Vai ovatko puvut samoissa hinnoissa kaikkialla? :rolleyes:

Mun mielestä ehdottomasti kalleimmat on Stockmannin hääpalvelusta ostetut puvut, niissä on aina se 10% extraa muihin paikkoihin verrattuna. Puvut, mitä itse olen kokeillut eri paikoissa, ovat pyörineet reilun 800 euron molemmin puolin (paitsi stockalla ne samat puvut oli siis kalliimmat). Toki joka myymälätsä löytyy myös niitä reilusti yli tonnin pukuja, mutta en ole sovittannut niitä koska ne menee yli budjetin. Turha ihastua sellaiseen mitä ei kuitenkaan raaski ostaa! :girl_wink: Halvimmat puvut ovat olleet Suomen pukuvuokraamossa n. 400e -> (uudet myyntipuvut kuitenki), mutta siellä on paljon sellaisia edullisempia merkkejä mitä muualla ei edes ole (esim. Nixa). Paikastakaan en itse tykännyt ollenkaan. Mutta makunsa kullakin!

Mutta siis periaatteessa liikkeissä pyöritään samoissa hinnoissa, jos kyseessä on sama puku. Mutta niitä pukujahan on sitten niin monessa eri hintaluokassa.

#12 MiniMrs

MiniMrs

VIP

• Rouva
  • PistePistePistePistePiste
  • 7 199 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2010 - 10:05

Mun mielestä ehdottomasti kalleimmat on Stockmannin hääpalvelusta ostetut puvut, niissä on aina se 10% extraa muihin paikkoihin verrattuna. Puvut, mitä itse olen kokeillut eri paikoissa, ovat pyörineet reilun 800 euron molemmin puolin (paitsi stockalla ne samat puvut oli siis kalliimmat). Toki joka myymälätsä löytyy myös niitä reilusti yli tonnin pukuja, mutta en ole sovittannut niitä koska ne menee yli budjetin. Turha ihastua sellaiseen mitä ei kuitenkaan raaski ostaa! :girl_wink: Halvimmat puvut ovat olleet Suomen pukuvuokraamossa n. 400e -> (uudet myyntipuvut kuitenki), mutta siellä on paljon sellaisia edullisempia merkkejä mitä muualla ei edes ole (esim. Nixa). Paikastakaan en itse tykännyt ollenkaan. Mutta makunsa kullakin!

Mutta siis periaatteessa liikkeissä pyöritään samoissa hinnoissa, jos kyseessä on sama puku. Mutta niitä pukujahan on sitten niin monessa eri hintaluokassa.

Minä taas sanoisin, että Meslewissä on yleisesti ottaen kalleimmat puvut. En ole käynyt itse siellä (boikotoin kyseistä liikettä jo siitä syystä, että kaikki ystäväni ovat saaneet siellä suorastaan pöyristyttävän huonoa palvelua), mutta olen ymmärtänyt, että hinnat ovat korkeat. Kävin itse kyllä Stockmannilla enkä tullut ajatelleeksi, että puvut olisivat jotenkin erityisen kalliita.

#13 merkkari*

merkkari*

Konkari

• Naikkari
  • PistePistePistePiste
  • 1 788 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2010 - 10:13

^ Itse en ole (myöskään) edes halunnut mennä käymään meslewissä tämän palstan kokemusten perusteella, joten sen puljun hinnoista en osaa sanoa. Stockmannista vielä sen verran, että siis puvuilla, joita olen kokeillut siellä ja esim Stilissimassa on ollut tasan 10% hintaero, vaikka kyseessä on ollut täysin sama puku. En siis tarkoita, että yleinen hintataso puvuilla olisi järjetön, mutta saman puvun saa muualta halvemmalla. :)

#14 MiniMrs

MiniMrs

VIP

• Rouva
  • 7 199 Viestit

Lähetetty 27 helmikuu 2010 - 10:19

^ Itse en ole (myöskään) edes halunnut mennä käymään meslewissä tämän palstan kokemusten perusteella, joten sen puljun hinnoista en osaa sanoa. Stockmannista vielä sen verran, että siis puvuilla, joita olen kokeillut siellä ja esim Stilissimassa on ollut tasan 10% hintaero, vaikka kyseessä on ollut täysin sama puku. En siis tarkoita, että yleinen hintataso puvuilla olisi järjetön, mutta saman puvun saa muualta halvemmalla. :)

Juu, voi olla että siinä se kymmenen prossaa on, ajattelin vain, että alkuperäiselle ehkä olisi hyötyä vinkata tuosta Meslewin hintatasosta. Noita liikekohtaisia eroja on kyllä puvuista riippuen monessa muussakin paikassa.

#15 Magie

Magie

Vakkari

• Rouva
  • PistePistePiste
  • 380 Viestit

Lähetetty 01 maaliskuu 2010 - 08:30

Kiitoksia! :) Mulla kanssa jäänyt vähän semmonen kuva Meslewistä ettei sen palvelu ole mitenkään hyvää. Hyvä tietää että muuten liikutaan suunninpiirtein samoissa hinnoissa.

#16 Lumikello

Lumikello

Juniori

• Morsian
  • PistePiste
  • 65 Viestit

Lähetetty 01 maaliskuu 2010 - 10:21

Omia kokemuksia:

Niinatar:
Aika oli varattu, mutta oli todella ruuhkainen... Se alkoi hieman ahdistaan kun ikäänkuin kiireellä ja tungeksimalla joutui sovittelemaan. Muuten palvelu ystävällistä.

Stilissima:
Hyvä palvelu ja otettiin heti vastaan sekä autettiin.

Linnanneito (Järvenpää)
Hyvä ja asiantunteva palvelu, oikein hyvä maku jäi.

Kaunis Morsian:
Kaikkea muuta kun hyvä kokemus.. menin sisälle, ketään ei näkynyt missään, koitin vähän kurkistella kunnes jonkun ajan kuluttua tuli myyjä. Kysyin, että oliko mahdollista tulla ilman ajanvarausta? "no ihan ekana meillä kyllä otetaan kengät pois" oli vastaus, ei edes tervehdystä (juu tiedän, että yleensä otetaan kengät pois, mutta a) en tiennyt voiko sinne edes jäädä B) en huomannut kenkätelinettä c) astuin vain pari askelta ovelta sisälle..) Olin siis astunut kaksi askelta ovelta sisälle päin. Noh sen jälkeen teki mieli kääntyä kannoillaa, mutta en sitten kehdannut. Myyjä oli kun evvk siinä ja antoi kansiot katseltavksi ja hävisi jonnekin. Noh sitten tuli takaisin ja kysyi, että löytyykö ja näytin paria pukua ja myyjä etsi ne siihen valmiiksi ja sitten sieltä vilahti toinenkin myyjä (kun katselin kansioita niin ihan kun näillä kahdella myyjällä olisi ollut jotain känää..) ja sitten tämä minun myyjä sanoi sille toiselle, että jaksaisitko sä sovitella näitä?? Johon tämä myyjä sanoi vitsillä "ei mahdu minulle". Joo oli vitsi tai ei mutta siinä vaiheessa teki oikeasti mieli jo lähteä kerta kumpaakaan ei tuntunut kiinnostavan puupennin vertaa... :girl_mad: Enkä todellakaan siis odottanut mitään punaista mattoa ja shampanjaa vaan ihan normaalia ystävällistä asiakaspalvelua. Lisäksi nämä myyjät haukkuivat erästä tavarantoimittajaa minun kuullen. Juu en todellakaan aio tilata sieltä pukua vaikka siellä olisi ainoat hääpuvut.

Stockmann:
Palvelu oli todella hyvää ja sovittamisesta jäi todella hyvä maku, joskin puvut ja pukujen korjaukset olivat kyllä todella hinnakkaita.

#17 Maddie-

Maddie-

VIP

• Rouva
  • 7 550 Viestit

Lähetetty 06 maaliskuu 2010 - 20:03

Kävin jokin aika sitten Niinattaressa. Soitin kelloa ja minut päästettiin sisälle. Pyysin päästä katsomaan Outlet-pukuja.
Käskivät odottamaan vartin. Yksi myyjistä soitti johonkin ja sanoi "mene vain sitten Outlet-puolen ovelle, sieltä tullaan avaamaan ovi".
Soitin siellä sitten kelloa muutaman kerran, odotin n. 10 minuuttia eikä kukaan tullut.
Yritin päästä takaisin päämyymälään, soitin kelloa ja odotin muutaman minuutin. Kukaan ei tullut.

En ollut varannut sovitusaikaa, mutta olisi mielestäni ollut kohteliasta tulla avaamaan se ovi uudestaan.

#18 Cybella

Cybella

Juniori

• Rouva
  • PistePiste
  • 98 Viestit

Lähetetty 10 maaliskuu 2010 - 13:50

Muutamissa liikkeissä tuli käytyä, vaikka puku löytyikin jo ensimmäisestä liikkeestä :)

Niinatar: Kävin kolmesti sovittamassa samaa pukua, jonka sit päädyin ostamaan. Lisäksi sovitin paljon muita, jokainen kerta ilman ajanvarausta (tosin päiväsaikaan). Erittäin hyvää palvelua, mukana olleet kaveritkin viihtyi erittäin hyvin. Ymmärsivät tosi hyvin, mitä hain. Kyselivät kaikista muista häävalmisteluista ja vaikuttivat aidosti kiinnostuneilta, vaikka varmasti kuulee niitäkin juttuja päivittäin koko ajan. En voi muuta kun suositella, aivan mahtavaa palvelua!

Stillissima: Ilman ajanvarausta kävin, myyjät oli ystävällisiä ja yritti auttaa, vaikka liike oli täynnä asiakkaita. Turhan pieni valikoima mun mielestä, mutta hyvää palvelua kyllä!

Lavem: Ei ollut aikaa varattuna tännekään, mutta heti pääsi sovittamaan. Vanhempi naismyyjä oli vähän tyrkky, en saanut sovittaa pukuja, mitä itse valitsin, myyjä valitsi mun puolesta.. Tyrkytti myös huntua, vaikka olin sanonut, ettei huntu ole mun tyyliä. Nättejä pukuja, hyvä valikoima, mutta myyjä ei kuunnellut mun mielipiteitä.

Meslewi: Jo aikaa varatessa oli todella nihkeetä.. Soitin varmaan neljästi ennen kun sieltä vastattiin, kun vihdoin vastattiin, myyjä puhui kahdelle muulle ihmisille samaan aikaan kun mulle... Ei kysynyt, mille päivälle haluaisin ajan vaan tarjosi itse.. Loppujen lopuksi sain ajan, joka mulle sopi. Kun menin liikkeeseen (varattu aika oli 30min), oli vielä aikaisempi sovitus kesken.. Ehdin alle 20 minuutissa sovittaa kahta pukua. Ulkomaalaistaustainen myyjä oli ihan mukava, huomattavasti ystävällisempi kuin nainen, joka otti varauksen puhelimessa. Ei jäänyt mitenkään hyvä maku..

VIP Juhlapuvut: Kaveri kävi täällä jo etsimässä vuosijuhlaan pukua, sanoi, että erittäin huonoa palvelua. Satuin kerran kävelemään ohi niin menin ilman aikaa katselemaan pukuja.. Myyjä oli erittäin epäystävällinen, meidän piti jättää ulkovaatteet kadulle avoinna olevaan eteiseen... Hyvä, että sai laukut edes ottaa mukaan! Tympeästi meille ilmoitettiin, et pitää laittaa valkoiset hanskat käteen. Myyjä ei yhtään tajunnut, mitä hain. Sanoin, että haluaisin kirkkaanvalkoisen puvun, mutta myyjä ilmoitti, että kuulemma Suomesta ei saa kirkkaanvalkoisia pukuja (mikä ei siis ole totta, kaikissa edellisissä liikkeissä oli kyllä!). Melko nopean kiertelyn jälkeen lähdettiin pois, valikoima ei miellyttäny mua ollenkaan ja palvelusta tuli ihan kylmät väreet! Kuten tuolla jo joku aikasemmin mainitsi, pitäis varmaan olla turkkia käyttävä tantta, että sais hyvää palvelua.

Niinatarta suosittelen lämpimästi! VIP Juhlapukua ja Meslewiä kehotan välttämään, mikäli haluaa oikeasti ystävällistä ja hyvää palvelua (tai palvelua noin yleensä :D)

Lähetetty kuva

#19 Arby

Arby

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 2 258 Viestit

Lähetetty 21 maaliskuu 2010 - 12:57

Stilissima

Valtava pettymys. Tuli tunne, että liike ratsastaa entisajan maineellaan, eikä enää ole oikeasti ollenkaan niin tasokas.

Olin aina kuvitellut ostavani ko. liikkeestä puvun, joten pettymys oli suuri kun vihdoin kävin siellä pukuja sovittamassa. Kun menin liikkeeseen, minut päästettiin sisään mutta sitten kukaan ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota ensimmäisen 10min aikana, ei edes tervehditty, vaikka olin varannut ajan sinne.

Minua palvellut myyjä oli tosi asiantuntematon, ei tiennyt mitä pukuja heillä on sovitettavana, ja kun kysyin jotain tiettyä pukua (esim. Cymbeline Dali), myyjän piti mennä katsomaan heidän nettisivuiltansa miltä puku näyttää. Puvut olivat mielestäni kaikki aika saman tyylisiä, sellaisia pönäköitä morsiussatiinimalleja ja hyvin pelkistettyjä, ja lisäksi jotenkin likaisen ja kuluneen oloisia ja useissa roikkuivat helmet ja muut koristeet irrallaan. En löytänyt yhtään oikeasti mieleistä mallia rekistä, enkä edes niitä mitä olin etukäteen miettinyt sovittavani (esim. Rembo, myyjä ei tiennyt onko heillä Rembon pukuja ollenkaan, epäili että ei).

Valitsin sitten jotain pukuja, ja menimme sovituskoppiin. Myyjä ei tarjonnut minulle kenkiä tai alushametta pukujen kanssa, vaan sanoi että suurin osa heidän puvuistaan ei tarvitse alushametta. Kaikki sovittamani puvut olivat 2-4 kokoa liian suuria minulle, ja myyjä ei panostanut siihen että olisi esim. nuppineulojen avulla yrittänyt saada niitä istumaan päälleni, joten puvut roikkuivat päällä ihan miten sattuu, ja sama näytti olevan tilanne muillakin samaan aikaan sovittaneilla. En siis saanut oikeastaan mitään käsitystä siitä, miltä mikäkin puku olisi voinut näyttää. Liike oli lisäksi todella ahdas, enkä mahtunut kunnolla pyörimään peilin edessä puvun kanssa. En tajua miten kukaan voi tuolta tilata pukua kuin sikaa säkissä.

Seremonia

Erittäin positiivinen kokemus, luultavasti tulen pukuni Seremoniasta ostamaan.

Seremoniaan voi mennä ilman ajanvarausta. Heti oven avattuamme meitä tervehdittiin iloisesti ja ohjattiin huoneeseen, jossa morsiuspuvut olivat. Myyjä kyseli tarkasti millaista pukua etsin ja ehdotti sopivia. Löysin heti monta mieleistä mallia. Siirryimme sitten sovittamaan.

Sovitustilat olivat tilavan oloiset (esim. verrattuna Stilissimaan). Ensitöikseen myyjä antoi minulle alushameen ja kengät, ja auttoi sitten pukujen sovittamisessa. Kaikki sovittamani mallit olivat minulle oikeaa kokoa (1-2, heiltä löytyy hyvin pieniä sovituspukuja), joten sain selvän käsityksen siitä, miltä puku näyttää. Lisäksi myyjä kertoi tarkasti miten mitäkin pukua voisi muokata ja paljonko puvulle tulisi muokkauksineen hintaa. Sovituksen lopuksi myyjä kirjoitti sovittamieni pukujen nimet, koot ja hinnan ylös.

#20 Kitty*

Kitty*

Konkari

• Rouva
  • PistePistePistePiste
  • 1 203 Viestit

Lähetetty 23 maaliskuu 2010 - 03:27

Kävin tänään tekemässä kierroksen seuraavissa liikkeissä.

Niinatar:
Varasin ajan samana aamuna. Myyjä oli todella avulias ja hurjan mukava! Tajusi nopeasti tyylini ja jutteli kovasti. Ilmapiiri oli rennon mukava ja sovitustioissa oli mukavan rauhallista sovittaa. Valikoimissa oli hurjasti pukuja joista en henk.koht hirveästi pitänyt, mutta yksi silkki(?) puku oli ylitse muiden. Myyjä myös innoistui ideoimaan häidemme teemaa kanssani, puhuimme matkustelusta yms. Ehdottomasti näistä ihanin asiakaspalvelija. Kenkiä en kuitenkaan saanut ja sovitettava unelmani oli liian suuri, eikä sitä laitettu neuloilla kiinni vaikka oli melkein 2 kokoa liian suuri. Myyjä ei osannut kertoa laahuksen kiinnityksestä tarkemmin, mutta jotain ideoita hänellä oli kuitenkin näyttää.

Stilissima
Tännekin varasin ajan samana aamuna. Liikkeessä myyjä oli aika hiljainen, vaikkakin todella mukava. Täytyy myöntää että alkuun tuli hiukan vaivaantunut tunne Niinattaren niin puheliaan ja reippaan myyjän jälkeen. Palvelu pelasi kuitenkin hyvin ja tuntui että sain rauhassa sovittaa pukuja eikä myyjällä ollu kiire muualle (vaikka loppuajasta vuorottelimme sovituskoppia toisen morsiamen ja hänen pukijansa kanssa).

Isolla peilillä oli tunkua ja saattoi joutua peilailemaan samaan aikaa kolmen morsiamen kanssa vaikka tilaa oli ehkä juuri sopivasti kahdelle. Parhaimmissa tapauksissa olit kuin morsianten lihatiskillä kaikkien toisten sukulaisten pällistellessä pyörähdyksiäsi :D

Myyjä kavensi aina neuloilla liiat pois ja vastaili kaikkiin kysymyksiini. Tosin olisin toivonut, että hän itse olisi kertonut laahuksen kiinnitysmahdollisuuksista jne ilman, että minun olisi tarvinnut kysyä. Hyvä silmä myyjällä oli sillä hän suostutteli minut kokeilemaan muutamaa pukua, jotka olisin itse tangolla ohittanut. Nämä molemmat puvut olivat ehdottomasti ne kaksi parhainta mitä koitin! :) Myöskin myyjä ehdotti toiseen suosikkiini vyötä ja koristesolkea (vaikkei pukuun itseensä sellaista kuulunut) ja puku nousi silmissäni heti hienosta aivan upeaan. Hurjasti kiitosta ammattitaitoiselle (vaikkei ehkä niin sosiaaliselle) myyjälle!

Kenkiä en kyllä täälläkään saanut jalkaani :o

Seremonia

Seremonia ottaa asiakkaita ilman ajanvarausta, joten kannattaa asennoitua valmiiksi siihen, että joutuu odottamaan. Katselin itse pukuja läpi kun myyjä katseli asiakkaan kanssa pukuja. Jäi vähän ikävä maku suuhun kun hän ei minua tervehtinyt (katsoi vain pitkään nenänvartta pitkin). Onneksi tämä myyjä kuitenkin lopulta sanoi, että toinen myyjistä tulee aivan kohta.

Sovitimme samaan aikaan tämän toisen morsiamen kanssa myyjinemme pukuja isossa sovitushuoneessa puolialasti, sillä sovituskopit olivat liian pienet minkäänlaiseen sovitukseen. Huone oli kyllä sitäkin hienompi, tilava ja täynnä peilejä! Minua palvellut myyjä oli mukava, ripeä ja ammattitaitoinen. Tämä oli ensimmäinen liike näistä kolmesta jossa sain morsiuskengät jalkaan sovituksen ajaksi. Hirveästi hänellä ei ollut esittää pukuja mieltymysteni perusteella, vaan osoittelin sitten pukuja joita halusin sovittaa.

Kaikista löytyi muutama upea puku niin, että TOP 5 on nyt kasassa. Myöskin kaikista liikkeistä jäi kuitenkin tosi positiivinen jälkifiilis :)

Viimeksi muokannut Morsian K, 23 maaliskuu 2010 - 03:38 .