Piku_prinsessa

Kokemuksia morsiuspukuliikkeistä / Hki

119 viestiä aiheessa

Stilissimaan pitää varata aika ja moneen muuhun kannattaa varata esim. Morsmaikku, Tahdon.

Vip-juhlapukua pitää kyllä minunkin kehua sain sieltä parasta palvelua Morsmaikun ohella ja kävin monessa Helsingin pukuliikkeissä (Meslewiä lukuunottamatta). Vip:istä sitten unelma pukuni ostin, tuolla se roikkuu kaapissa kesää odotellessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin pari viikkoa sitten ensimmäistä (ja samalla myös viimeistä) kertaa hääpukusovituksessa. Päätin aloittaa rauhallisesti, ja varasin ajan alkuunsa vain Niinattareen, siellä kun tuntui olevan laajin valikoima + kehuttua palvelua. Saavuimme kaasojeni kanssa paikalle 20 min ennen sovittua aikaa (kuten heidän nettisivuillaan kehotetaan), ja vastaanoton myyjä totesi meidän olevan niin kovin ajoissa (?), että pyysi meitä tutustumaan itseksemme valikoimaan. Mikäpä siinä, aloimme käydä pukuja läpi - rehellisyyden nimissä täytyy todeta, että olin kyllä vähän yllättynyt kuinka pieni tämä suureksi kehuttu valikoima oli. Kaikki puvut tuntuivat olevan toistensa kopioita paljetteineen ja tekotimantteineen...

Kun kello alkoi olla about 10 min yli sovitun ajan, tuli joku myyjistä kyselemään, että onko meillä varattu aikaa, koska myyjät ovat kovin varattuja. Totesimme, että on, ja lopulta meille vapautuikin elämäänsä kyllästyneen oloinen (liekö huono päivä) myyjätär, joka kehotti tutkailemaan valikoimaa ja näyttämään, mitkä puvuista viehättävät. Kerroimme tutkailleemme valikoimaa jo puolisen tuntia, ja käyttäisimmekin mieluusti hänen asiantuntemustaan sopivan puvun löytämisessä. Eli kuvailin hänelle unelmapukuni piirteitä (ei mitään niitä kimallekrumeluurijuttuja, ei vitivalkoista, helma kenties pitsiä tai pehmeää tylliä tms romanttista). Näytimme malliksi ainoan löytämämme puvun, joka oli tyyliltään miellyttänyt. Myyjä tuntui olevan aivan ihmeissään, kun toivoin löytäväni jotakin vähän erilaista kuin mitä 90% puvuista oli.

Loppujen lopuksi päätin unohtaa toivomani kriteerit, että saisin sovitettavaksi edes jonkun puvun (myyjä ei edelleenkään omatoimisesti ehdottanut mitään). Olen kokoa 42, joten ääni väristen yritin kysyä, että onko teillä valmiina liikkeessä ylipäätään yhtäkään pukua, johon mahtuisin - kokeilisin periaatteessa mitä tahansa. Myyjä mumisi jotain epämääräistä vastaukseksi (asiakaspalvelu-hommissa olevalta odottaisi "no tottakai on!" -tyyppistä vastausta), ja toi lopulta sovitukseen yhden kokoani olevan puvun.

Itse sovitustila oli todella ahdas ja alueella pyöri porukkaa kuin markkinoilla, joten varsinkin tällaiselle plus-kokoiselle oli kiusallista koikkelehtia siellä alusvaatteisillaan, kun myyjä yrittää ahtaa sinua 34-kokoiseen pukuun (se ainoa, josta olin siis pitänyt)... Lopulta kokeilin sitä omaa kokoani olevaa, mutta ei-tyylistäni pukua; 34-kokoista pitsipukua, josta olisin pitänyt, sekä liian pientä tyllikermakakku-unelmaa (ilmeisesti sen piti vastata toiveeseeni ilmavasta tyllipuvusta). Näiden kolmen puvun jälkeen myyjä antoi ymmärtää, että ehkä jäämme nyt miettimään että minkälaista pukua olen itseasiassa hakemassa, ja palaamme sitten asiaan. Jäimme suut auki ihmettelemään ja lopulta poistuin itku kurkussa kotia kohti.

Tulipas pitkä vuodatus! :D Jäi vain niin paha maku suuhun tilanteesta, jonka pitäisi olla tytön elämän hienoimpia hetkiä, niin pitäähän sitä jossain valittaa. Onneksi suurimmalla osasta morsioista kokemukset tuntuvat olleen paljon positiivisempia, minulle taisi sattua vaan huono tuuri. Morsiuspukuliikkeissä shoppailu loppui kuitenkin minun osaltani siihen, kun onnistuin löytämään ihanan ompelijan joka ymmärsi ajatukseni puvusta täydellisesti; eikä puvun mahtumisenkaan kanssa tule ongelmia, heh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Aika ihmeellistä, jos ei muka pukuja löydy koossa 42 kuin yksi? Eihän se nyt ole edes vielä mikään iso eikä todellakaan pluskoko! Mutta kieltämättä pakko sanoa että kovin suuri osa puvuista kaikkialla tuntuu olevan kokoa 36, varsinkin jos etsii vähänkään jotain kapeampaa mallia. Kurjaa joka tapauksessa, että jäi huono maku!

Niinattaren puolustukseksi täytyy sanoa, että itse olen juossut siellä nyt useammankin kerran lähiaikoina ja palvelu on ollut joka kerta hyvää. Minua on jaksettu kärsivällisesti palvella ja kuunnella, vaikka olen jo kolme kertaa käynyt sovittamassa samaa pukua enkä vieläkään ole sitä tilannut. :blush: Todennäköisesti kuitenkin päädyn kyseiseen pukuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse etsimässä lyhyttä pukua ja voi olla, että päädyn teettämään, mutta olen käynyt tutustumassa liikkeiden valikoimiin - tässä omia kokemuksiani:

Niinattareen olin varannut ajan, ja kokemus oli todella mieluisa. Lyhyitä pukuja ei ollut kovin montaa (mikä on tilanne noin yleensäkin), mutta myyjä ideoi hyvin myös pitkien pukujen mahdollista lyhentämistä. Lisäksi hän sovitteli huivin/olkainkappaleiden avulla, miltä puvut näyttäisivät pienillä hihoilla (toivoisin jotain muuta kuin täysin olkaimetonta pukua). Tunnin aikani ylittyi reippaasti, mutta ilmeisesti myyjälle ei vielä tullut seuraavaa sovittajaa. Muutenkin liikkeessä oli hiljaista (vaikka oli lauantai), koska kahdella muullakin myyjällä oli hyvin aikaa pyöriä ympärilläni auttamassa ja kommentoimassa. Tämä oli mukavaa jo siksikin, että olin itsekseni liikkeellä. Liikkeestä ei löytynyt täydellistä pukua, mutta monta muokkauskelpoisesti lupaavaa. Voisin hyvin kuvitella ostavani puvun sieltä.

Kauniissa Morsiamessa kävin ilman ajanvarausta (mitä sivuilla suositeltiinkin). Paikalla oli kaksi naista, vanhempi ja nuorempi, jotka kyllä toivottivat minut tervetulleeksi, mutta jatkoivat sitten keskustelua nuoremman iho-ongelmista :rolleyes: Yritin selittää hakevani vähän vintage-henkistä pukua ja äänsin sanan siis VINTAGE. Tähän vanhempi myyjä kärkkäästi huomautti, että ai siis VINTIZ :grin: Tätä äänneasua hän jaksoi siinä sitten muutaman kerran erikseen korostaa. Sovitin paria pukua, mutten löytänyt mieleistä. Toisen helmaa kommentoin liian pitkäksi, johon vanhempi myyjä huomautti kärkkäällä tyylillään "Siis toi on kyllä JUURI oikea pituus". Hmm. En erityisesti suosittele ko. paikkaa.

Stilissima oli hyvin samankaltainen kokemus kuin Niinatar. Myyjä tuntui ymmärtävän, mitä haen, ja ideoi lyhyitä versioita pitkistäkin. Sovitin muutamaa pukua, joista yksi nousi potentiaalisimmaksi suosikiksi, vaikkei edelleenkään ihan nappiosuma ollut. Plussaa Stilissimalle myös siitä, että siellä soi musiikki. Kaikki eivät toki tykkää, mutta itse kaipaan usein leppoisaa taustamusaa.

Suomen Pukuvuokraamossa sovitin myös (ajanvarauksella) muutamaa pukua, mutta siellä valikoima tuntui omaan makuun heikoimmalta. Myyjä sielläkin oli erittäin mukava ja avulias.

Seremoniassa poikkesin yhtenä iltana ex tempore ohikulkumatkalla. Selasin puvut, mutten sovittanut mitään. Myyjä vaikutti mukavalta sielläkin.

Stockmannilla kävin myös ilman ajanvarausta. Myyjällä oli kyllä aikaa, mutta kysymykseeni lyhyistä puvuista hän vastasi aika vähätellen "No on tässä pari, mut nää nyt on tällasia". Eivät siis olleet mitään järin kummoisia, mutta myyjän anteeksipyytelevä asenne lähinnä ärsytti.

Olen ajatellut vielä poiketa Juhla-asussa ja Lavemissa. Jälkimmäisessä eivät ole tosin vastanneet puhelimeen :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä olisi tämän päiväisiä kokemuksia Helsingin liikkeistä:

Seremonia

Oli ensimmäisenä vuorossa klo 10. Aikaa ei ollut varattu, kun sitä ei tarvittu. Myyjä palveli meitä heti ja esittelin kuvia, joita olin ajatellut. Mukaan poimittiin 3 pukua. Myyjä oli mukava ja kokeiluun sai kengät sekä vannehameen. Itsellä kävi sellainen tuuri, että koko ja pituus oli juuri sopiva melkein kaikista mallipuvuista. Sovituskoppi oli hieman pieni ja osassa kohtaa sattui myös toinen morsio sovittamaan. Kaksi kuitenkin mahtui hyvin peilin eteen ja loput ajasta olinkin yksin. Ruuhkaa alkoi olemaan sitten, kun puoli 11 jälkeen lähdettiin. Puvun sai laittaa päivän ajaksi varaukseen. Kuvaus ei ollut sallittua.

Juhlapuku

Olimme varanneet ajan tänne ja pääsimme heti valitsemaan sopivimpia pukuja. Puvut oli mielestäni hyvin laitettu kokojen mukaisesti, joten oli helppo poimia suunnilleen oikean kokoisia pukuja mukaansa. Olin myös yksin sovituskopissa tällä kertaa, kaksi olisi mahtunut. Myös täältä olisi saanut kengät sovitukseen, mutta minulla oli omat mukana. Käynniksi sattui sopivasti muuttomyynti ja kaikki puvut olivat 200 EUR. Löysinkin täältä itselleni puvun, jonka ovh. oli 1610 ja sain sen 260 EUR:lla sisältäen vannealushameen ja pukupussin! Pakko se oli mukaan poimia :) Alepukuja ei saanut kuvata ennen kuin ostopäätös oli tehty.

Lavem, Muotitalo Tyynelä

Aika oli myös varattuna tänne. Olimme hieman myöhässä sovituksesta. Myyjä oli ilmeisesti ulkomaalaissyntyinen ja puhui vähän huonosti suomea. Kun tulimme sisään hän ei sanonut mitään ja itselleni tuli ainakin sellainen olo, että mitähän tässä nyt tulisi tehdä. Löysin kuitenkin kuvien perusteella pukuja sovitettavaksi ja myyjä löysi hyvin erilaisia pukuja vaihtoehdoiksi. Muuten myyjä oli kuitenkin alun jälkeen ihan ok. Sovitustilat olivat kanssa hieman ahtaat ja peilin eteen tarvitsi mennä kaikkien nähtäväksi. Kaupassa ei onneksi kyllä ollut osaksi kuin vain me. Plussaa siitä, että pukuja sai kuvata! Itselleni oli vaikea muistaa edes edellisen liikkeen pukuja tarkasti.

Niinatar

Olimme tehneet ajanvarauksen myös tänne. Myyjät oli mukavia ja meitä palveli joku nuoremmista. Kaupassa oli selvästi ruuhkaa ja morsiammia ryntäili monta eri suuntiin. Löysin varmaankin 6 pukua, jotka olivat melkein kaikki jonkinlaisessa alennuksessa. Sovituskopit oli hiukan pieniä ja peilillä oli välillä ahdasta, kun monta peilaili samaan aikaan. Sovitukseen sain myös täältä kengät ja alushameen. Kaikin puolin kuitenkin myönteinen kokemus. Plussaa, että myös täällä sai kuvata! Puvut näyttivät olevan ilmeisesti syyskuun loppuun asti alennuksessa.

Stilissima

Aika oli varattuna myös täällä. Morsiuspukuvalikoima vaikutti muihin liikkeisiin verrattuna pieneltä. Juhlapukuvalikoima oli sitäkin isompi kyllä. Myyjänä oli mukava nuorempi nainen, joka kyseli pukujen pukemisen aikana kaikkea meistä. Omasta mielestäni oli mukavaa, kun ei ollut aivan hiljaista niin kuin osassa paikoissa. Myyjä naureskeli, kun kokeilimme suurimpia pukuja ja satuimme saamaan pienimmän sovituskopin. Täällä pystyi ilman kenenkään näkemättä sovittamaan, kun myyjä tuli sisälle koppiin. Peilillä oli välillä vähän ruuhkaa ja muidenkin makutuomarit näkivät myös muiden puvut. Täällä ei saanut kuvata!

Itseni kokoiselle (pukujen koko n. 34) tuntui löytyvän jokaisesta liikkeestä hyvin oikean kokoisia mallipukuja. Kaikin puolin kokemus oli kokonaisuudessaan hyvä ja sieltä se THE DRESSkin tarttuikin mukaan :)

Muokattu: , käyttäjä: cinnamon

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä myös minun kokemuksiani lauantailta (24.9.) muutamasta Helsingin liikkeestä. Oli liikenteessä kahden kaasoni ja yhden ystäväni kanssa. Toinen kaaso ja ystäväni sovittelivat pukuja myös itselleen, sillä he ovat menossa ensi vuonna naimisiin. Halusin katsella nyt jo pukuja ensi kesän hätä varten, sillä liikkeissä oli alennusmyynnit menossa.

Kaunis morsian

Menimme tänne aika pian liikkeen aukeamisen jälkeen, joten olimme ainoat asiakkaat ja molemmat myyjät palvelivat meitä. Sovitin itse neljää eri pukua, mutta mikään niistä ei näyttänyt kovin hyvältä päälläni. Kolme näistä oli alennuspukuja ja yksi normaalihintainen. Kaikki ovat oikeastaan väärän kokoisia. Ystäväni soivitti kolmea eri pukua ja piti näistä kaikista ja kaikki olivat sopivia. Hän aikoo mennä vielä uudestaan katsomaan niitä, ja saattaa jopa ostaa jonkun näistä puvuista. Myös toinen kaasoni sovitti hänen mielestään ihan kivoja pukuja. Myyjät olivat mukavia ja aika nuoria. Toinen vaikutti asiantuntevammalta, kuin toinen.

Stockmann

Emme olleet varanneet aikaa, joten emme päässeet sovittelemaan. Meitä kehotettiin katsomaan pukuja kuvastoista ja sanomaan, jos joku erityisesti kiinnostaa. Kaikkia kuvastojen pukuja ei kuitenkaan ollut vielä liikkeessä. Selailille vähän aikaa kuvia, ja lähdimme sitten pois.

Juhla-asu

Täällä kaikki morsiuspuvut olivat 200 euroa. Koska meillä ei ollut taaskaan aikaa varattuna (lähetin pari päivää aikaisemmin sähköpostia, mutta sovitusajat olivat menneet), emme saaneet oikeastaan palvelua. Saimme kuitenkin katsoa pukuja itse ja mennä keskenämme sovittelemaan niitä toiselle puolelle, kuin missä ajan varanneet ihmiset ja myyjät olivat. Kokeilimme muutamia pukuja toistemme avulla ja löysinkin ihan kivan puvun. En kuitenkaan ollut ihan varma, että onko se juuri SE puku. Kun lopetimme sovittelun ja myyjä kysyi löytyikö mitään, sanoin että se yksi puku oli kiva, mutta en ole varma että onko se ihan täydellinen. Myyjä laittoin sen takaisin tankoon ja sanoi vain, että tämän hintaiset puvut menevät nopeasti, mutta onhan niitä pukuja myynnissä keväälläkin. Olin vähän hämilläni, sillä olisin halunnut vielä miettiä asiaa. Kun lähdimme, niin myyjä kuitenkin sanoi hymyillen, että liike on kolmeen asti auki, ja voin tulla katsomaan sitä uudestaan. Jäi vähän hämmentynyt fiilis.

Seremonia

Emme olleet varanneet aikaa, sillä nettisivuilla muistaakseni luki, että ei tarvitse. Myymälässä oli paljon asiakkaita ja kaikki myyjät olivat kiireisiä. Löysin kivan puvun tangosta ja halusin sovittaa sitä. Kun seisoskelin liikkeessä puvun kanssa, myyjä (vanhempi nainen) ohjasi minut sovituskoppiin ja auttoi puvun päälleni. Puku oli ihan täydellinen ja tiesin heti, että minun on saatava se! Myös ystäväni olivat samaa mieltä. Myyjä oli kadonnut jonnekin, mutta jonkin ajan kuluttua eräs toinen vanhempi nainen auttoi puvun päältäni ja kerroin, että haluan ostaa sen. Tämä myyjä oli ystävällinen ja kehui pukua ja teimme kaupat. Vaikka en saanut myyjiltä kiireiden takia kovinkaan paljon palvelua, niin se ei haitannut, koska löysin ihan mahtavan puvun. Lisäksi puvun hinnassa oli vähän alennusta ja se sopi melkein budjettiini. Helmaa pitää lyhentää myöhemmin, mutta muita korjauksia ei tarvitse tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin lauantaina sovittamassa hääpukuja Niinattaressa ajanvarauksella. Todellakin kannatti tehdä ajanvaraus koska liike oli täynnä muita morsiamia. Saavuin liikkeeseen hyvissä ajoin ja katselin pukuja ensin ystäväni kanssa. Pian myyjä tuli myös apuun ja löysimme hänen kanssaan viisi minua miellyttävää pukua. Myyjä oli erittäin tehokas, mutta ystävällinen. Sain hyvin palautetta sovittamistani puvuista. Valitsin kaksi puvuista jatkoon ja myyjä kirjoitti pukujen tiedot ylös. Samalla kuulin myös että toinen suosikki puvuistani oli 50 % alennuksessa! Sitten tulikin vaikeus että mitä pitäisi tehdä, koska puku oli todella ihana, mutta mietin että voiko oikea puku löytyä ensimmäisestä kaupasta :D Vaikka myyjillä oli todella kiire ja sovitusajat täynnä koko päivältä sain vielä sovittaa pukua uudelleen. Kaikki myyjät olivat todella ystävällisiä eivätkä hoputtaneet mitenkään vaikka selvästi myyjillä oli kiire muidenkin asiakkaiden kanssa. Lopulta päädyin ostamaan puvun, koska se oli juuri sellainen mitä olin ajatellutkin ja tarjous oli niin hyvä <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Asioimme Niinattaressa sulhoni saketin vuokrauksen tiimoilta, ja aikatauluongelmiemme vuoksi tarvitsimme ja saimme ihan mieletöntä joustoa ja palvelua asioissa, joiden suhteen myyjillä ei olisi mitään velvoitetta olla niin avuliaita. :) Todella mahtava meininki ja total support Niinattarelle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinatar aivan mahtava liike!hyvä ja ammattitaitoinen palvelu.Puvut kauniita ja monipuolinen valikoima.Suosittelen kaikille!

Muotitalo Lavenista ei kauhean hyvää sanottavaa.Tyrkytetään liikaa pukuja ja sisälle ei päästetä vaikka ovikelloa soittaa.Vastaava myyjä haluaa liikaa päättää-ei kerro oleellsimpia asioita.Vuokrapuvut kamalia ja vanhoja.

Kaunis Morsian liikkeessä palvelu liian ynseätä ja epäaitoa.Pukujen kokoja ei kerrota-jäi semmonen tunne että vääränkokoisista puvuista yritetään korjaamalla saada oikeankokoisia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menee ehkä vähän ohi Helsingistä, mutta kävin tänään Järvenpäässä Pop-Weddingissä sovittelemassa pukuja ja palvelu oli kyllä todella ystävällistä ja tilat olivat hyvät :girl_smile: Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heihei, olisiko joku jo ehtinyt käymään Punavuorenkadulle avatussa Angelica Bride / Boutique Sanjassa? Entä Bellissima Fashion Mannerheimintiellä? :girl_smile:

Minulla on tiistaille varattuna aika Lavemiin ja Bellissima Fashioniin, vähän jännittää ^_^ Jos ehditään, niin myös tuon Angelica Bridesin varsinkin Franc Sarabian puvut himottaisi, mutta en tiedä uskallanko mennä edes katsomaan kun hinnoista ei ole mitään tietoa...:rolleyes:

Mutta, tässä tähän mennessä:

Niinatar: Oli aika varattuna heti liikkeen avautuessa, joten olimme kaason kanssa ensimmäiset asiakkaat. Meitä ei alkuun opastettu oikein mitenkään, vaan liikkeen tytöt vain hössöttivät jotain keskenään..:rolleyes: Kun olimme oma-aloitteisesti alkaneet katsomaan pukuja, mukava nuori nainen tuli neuvomaan mistä löytyy mitäkin, antoi muovirenkulat (7kpl, sen verran kuulemma juuri ehtisi sovittaa) pukujen merkkausta varten, ja häipyi sitten taas johonkin - ei tosin haitannut kyllä, ihan mielelläni katselin pukuja rauhassa keskenämme.

Myyjä oli mielestäni sopivan neutraali mutta ystävällinen, ja antoi vähän myös omia mielipiteitään sovittamistani puvuista. Sovitustila oli vähän ahdas, ja loppupuolella sen eteen tuli toinen asiakas myyjän kanssa sovittelemaan kenkiä, niin että jouduin ujuttautumaan joka kerta peilailemaan mennessä/tullessa heidän välistään ja yrittää olla kompastumatta lattialla lojuviin kenkiin :rolleyes:

Viimeisen tai toiseksi viimeisen puvun kohdalla myyjä taas hävisi johonkin, mutta tuli jonkin ajan päästä takaisin pahoitellen vilpittömän oloisesti että jouduimme vähän aikaa odottelemaan.

Kaiken kaikkiaan hyvä palvelu ja valikoimakin mielestäni ihan hyvä, vaikka en mitään erityisen sykähdyttävää lopulta sieltä löytänytkään.

Tosi kiva ja hyvä että sai ottaa kuvia!

Stilissima: Tännekin oli aika varattuna. myyjä kyseli alkuun minkälaista pukua etsin, ja alkoi sitten esitellä joitain vaihtoehtoja. Kesti vähän aikaa ennen kuin tajuttiin että oli lupa myös ihan itse selailla valikoimaa :D Taisin sovittaa kuutta pukua. Peilin edessä piti kivuta huteran tuntuiselle jakkaralle seisomaan - olen lyhyt kyllä, mutta oli vähän hankala yrittää kääntyillä ja nähdä puku eri kulmista kun piti pelätä putoamista.. :lol:

Sovitustila oli tilavampi kuin Niinattaressa niin, että myyjä mahtui sinne yhtä aikaa kanssani. Myyjä jutteli ja kyseli sovituksen aikana kaikkea hääjutuista, mikä periaatteessa oli ihan kivaa mutta... en tiedä, minulle tulee vain niin helposti vähän hölmö olo kun tuntuu että toinen silkasta velvollisuudesta juttelee :rolleyes:

Täällä oli parikin mielestäni aivan ihanaa pukua, joista toinen ylitti roimasti budjetin :lol: Toista jäin nyt vielä miettimään.. Kuvia ei saanut ottaa, mikä oli hirveän harmi, koska ei jotkut mallistokuvat kerro vähääkään siitä miltä puku juuri minun päälläni näyttää :girl_mad:

Kuuden puvun jälkeen aikaa olisi ollut vielä todella reilusti (25 minuuttia), mutta myyjä ei edes kysynyt haluaisinko sovittaa vielä jotain, vaan häipyi tiskin taa kirjoittamaan ylös suosikkieni tietoja. Kaiken kaikkiaan ihan asiallista palvelua, mutta ei mitenkään erityisen ystävällistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäinen kierros Helsingin hääpukuliikkeissä tehty viime lauantaina. Olen kokoa 42-44, ja etsinnässä oli romanttinen, muhkeahelmainen puku. Tässä kokemuksia:

Seremonia

Aloitimme Seremoniasta heti aamulla kymmenen jälkeen. Siinä vaiheessa sovittelemassa oli lisäkseni yksi morsian, mutta puoli yhdentoista jälkeen alkoi olla jo ruuhkaa ja jonoa. Palvelu oli ihan asiallista, vaikkakin ehkä vähän nuivaa varsinkin loppua kohden. Kokeilin kahta Maggie Sotteroa jotka olivat selkeästi pieniä, mutta joita pystyi kuitenkin sovittamaan, yhtä vähän isompaa Sotteroa joka ei ollut minun tyyliäni, ja paria värillistä iltapukua. Yleisvaikutelmaksi jäi, että puvuista oli järjestään vain pieniä kokoja. Sovitustilassa oli kolme melko pientä sovituskoppia, sekä peilailualue, jossa morsiamet tuntuivat pyörivän välillä alusvaatteisillaan. Kannattaa siis laittaa päälle siistit alusvaatteet ja mennä ajoissa, jos ei ole varannut aikaa!

Niinatar

Olin kuullut ja lukenut Niinattaresta paljon kehuja, joten olin vähän hämmentynyt omasta kokemuksestani. Olimme paikalla n.10 minuuttia ennen varattua aikaa. Käteen lätkäistiin seitsemän värillistä muoviympyrää, joilla merkata omaa silmää miellyttäviä pukuja ja käskettiin katsella pukuja itse. Pukuja oli paljon ja tunnelma oli kuin varastohallissa. Meidän oli vaikea kuvitella, miltä rekeillä olevat puvut näyttäisivät päällä, joten olisimme kaivanneet vähän enemmän apua myyjiltä. Paikka oli myös täpötäynnä ihmisiä. Kysyimme kahdesti, pitääkö pukuja valitessa kiinnittää huomiota puvun kokoon ja molemmilla kerroilla meille vastattiin, että ei tarvitse vaan myyjä sitten etsii sopivan. Valitettavasti tämä tarkoitti lopulta, etten voinut kokeilla kuin ehkä puolia valitsemistani puvuista, koska niitä ei ollut suurempana kuin 36/38. Kun myyjä vihdoin ehti auttamaan minua, hän ei osannut itse ehdotella yhtään sen tyyppistä pukua mitä etsin. Koska sain koko-ongelmien takia kokeiltua vain muutamaa pukua, meille olisi jäänyt ylimääräistä aikaakin, mutta myyjä ei tarjonnut yhtäkään muuta pukua sovitettavaksi. Myyjä kertoi, että suurin osa uutuuspuvuista saapuu ensin koossa 36 tai 38. Peilitilasta kamppaili useampi morsian, joten välillä joutui odottamaan puku päällä, että näkisi itsensä suuresta peilistä.

Kokonaisuutena kokemus oli kaoottinen, enkä tunne tulleeni palvelluksi. Kumma kyllä, täältä kuitenkin löytyi tämän hetkinen ykköspuku. Yleisesti pukuja selatessa tuntui, että korkeahkoista hinnoista huolimatta osa puvuista oli jotenkin viimeistelemättömiä eivätkä kovin hyvälaatuisia. Tämä oli myös ainoa paikka, jossa pukuja ei sovitettaessa suojeltu sovitushuivilla tai -hupulla.

Stilissima

Olimme Stilissimassa 20 min ennen varattua aikaa, joten saimme katsella pukuja ensin yksin. Pian kuitenkin meillekin vapautui myyjä. Myyjä oli ehdottomasti kierroksen paras; hän kuunteli tarkoin, mitä halusin ja alkoi sitten ehdotella juuri oikeanlaisia pukuja rekeistä. Täällä oli paljon parempi kokovalikoima, mm. yksi kokeilemistani puvuista oli aivan liian iso. Puvut olivat laadukkaamman oloisia kuin Niinattaressa, mutta silti muutaman satasen halvempia. Myös tunnelma oli huomattavasti rauhallisempi. Peilitilasta ei tarvinnut taistella toisten morsiamien kanssa ja myyjä oli todella ystävällinen ja avulias. Valitettavasti yksikään puku ei ollut juuri sitä, mitä etsin, tai ne eivät istuneet hyvin.

Kokonaisuutena paras kokemus oli Stilissimassa ja huonoin Niinattaressa. Muille morsiamille antaisin neuvoksi laittaa päälle kauniit alusvaatteet ja ottamaan mukaan vesipullon. Niinatar oli liikkeistä ainoa, jossa sai kuvata - tosin se oli siinä tungoksessa vaikeaa. Suurin osa puvuista tuntui joka liikkeessä olevan kokoa 36/38, ja yhtä pukua oli pääasiassa aina liikkeessä vain yksi kappale (poikkeuksena Stilissima, jossa muutamia pukuja oli paria eri kokoa). Jos siis olet isompikokoinen ja etsit jotain vähän muuta kuin yksinkertaista A-linjaista, varaudu kiertämään useita liikkeitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin, tässä tämän päivän kokemukset...

Lavem - Muotitalo Tyynelä

Aika oli varattuna heti kymmeneksi, joten oltiin ensimmäiset ja myös ainoat asiakkaat. Myyjä oli hyvin vähäeleinen ja välillä suorastaan tylyn oloinen, mutta jotenkin tuil olo ettei ollut henkilökohtaista, vaan ehkä vain slaavilaista asiakaspalvelukulttuuria..? (puhui jossain välissä kovin vihaisen kuuloisesti venäjää puhelimeen :rolleyes:).

Valitsin itse kolme pukua ja myyjä itse ehdotti yhtä pukua kokeiltavaksi. Vähän tuli hassu olo, kun auttoi heti ekana juuri itse valitsemansa puvun päälleni.. nyöritti erittäin huolella (ja tiukkaan :lol:), ja sommitteli vielä kaulakorun ja tukkalaitteenkin lisäksi! Minun valitsemani puvut sen sijaan kuroi aika hätäisesti paikoilleen, eikä hiuskoristettakaan tullut enää myöhemmin... Kaaso kertoi myöhemmin myös huomanneensa miten myyjä pyöritteli silmiään ja tuhahteli kun oli joku puku joka ei selvästi hänen mielestään minulle sopinut. Hmm :rolleyes:

Mutta myönnettäköön: lopulta se myyjän valkkaama puku oli kivoin näistä, vaikka en varmaan sitä päädykään ostamaan. Vähän vain jäi hassu fiilis, mutta periaatteessa oli kumminkin ihan okei paikka. Ja sai kuvata :)

Bellissima Fashion

Härreguud...

Tännekin oli aika varattuna, meidät otti vastaan rempseän oloinen täti. Kyseli vähän mitä olin etsimässä, ja laittoi meidät sitten selailemaan kuvastoja, kommentoi kovasti itsekin samalla. Kauhealla tohinalla esitteli kaikkia eri mahdollisuuksia, hehkutti etenkin mahdollisuutta tilata puvut juuri itse valituissa "custom" malleissa / kankailla / koristeilla jne. Innostui myös esittelemään miesten pukujen kangasvaihtoehtoja ja ties mitä solmioneuloja, vaikka yritin sanoa että sulho saa niistä itse päättää. Kaikki kommentit olivat todella tungettelevia ja raivokkaan "suorasukaisia".

Lopulta laittoi minut kokeilemaan paria pukua ja yhtä kaksiosaista pukua - sekä suorastaan väkisin huntua (en halua huntua ja sen myös kerroin, mutta vaatimalla vaati) ja omasta mielestäni mauttomia turkisboleroita (sellaista en myöskään tosiaan halua, mutta en tässä vaiheessa uskaltanut enää väittää vastaan). Kaiken kaikkiaan oli koko ajan hyvin aggressiivinen, päällepäsmäröivä ja raivostuttava tyyli - hänen näkemyksensä asioista oli ilman muuta painavampi kuin asiakkaan, eikä hän tätä arastellut tuoda esiin!

Plussaa että sai ottaa kuvia (joidenkin tiettyjen valmistajien puvuista tosin kuulemma ei), ja periaatteessa myös laaja valinnanmahdollisuus, mutta kumminkin jäi tosi paha maku koko jutusta. Vähän sellainen, että ellei ole todella päättäväinen ja varma siitä mitä haluaa, saattaa huomata lähtevänsä paikalta aivan erilainen puku tilauksessa kuin mitä olisi halunnut...:rolleyes: Paikan päällä lähinnä nauratti ja ärsytti, mutta sieltä lähdettyä päällimmäiseksi jäi lähinnä paha mieli ja harmitus. En tosiaan voi siis suositella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaahah... On nyt kai pakko tulla vielä tähänkin ketjuun kertomaan, että kaikista moitteistani huolimatta löysin nyt sitten kumminkin pukuni tuolta Bellissima Fashionista :lol::rolleyes:

Siellä oli yksi aivan ihana yläosa jota en kokeillut ja se jäi harmittamaan... Siispä kaasoni kanssa päättäväisinä marssittiin sinne torstaiaamupäivästä ilman ajanvarausta, henkisesti valmistautuneena ikävään myyjään. Oli sama myyjä (ehkä ei olekaan muita kuin tämä ja paikan oma ompelija?) paikalla, mutta yllättäen olikin huomattavasti mukavampi, huomaavaisempi ja "pehmeämpi".

Kokeilin sitä yläosaa ja yhtä satiinista helmaa, ja siinähän se sitten oli :)

Kokeilin varmistukseksi toistakin alaosaa, ja sitten vielä uudelleen sitä ensimmäistä, myyjä oli koko ajan tosi avulias eikä hermostunut pähkäilystä :rolleyes: Helmaa muokataan aika paljon ja yläosaakin vähän, paikan oma ompelija tekee sen, ja mielestäni ei ollut pahan hintaistakaan (45,-/tunti).

Nyt vain jännityksellä odotan että saan lopullisen valmiin puvun päälleni - ompelija vaikutti jotenkin aika hajamieliseltä, niin että en osaa olla täysin rauhassa ennen kuin kaikki on tehty ja varmasti on hyvä kaikin puolin. Onneksi tekevät nopeasti, ma tai ti pitäisi olla jo jonkinmoisessa vaiheessa.

Isona plussana vielä että meillä oli käytännön pakosta mukana kaason 10kk tyttö, ja sekä myyjä että ompelija suhtautu tosi hyvin! Vähän pelkäsin että olisivat pahana siitä että pieni lapsi tuodaan kalliiden pukujen keskelle, varsinkin kun pienellä meinasi välillä käydä aika pitkäksi, mutta hyvin sujui. Antoivat jopa käyttää liikkeen vessaa vaipanvaihtoon :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin Stockmannilla sovittamassa pukuja ja oli kyllä kokonaisuudessaan ihana kokemus! Palvelu oli todella ystävällistä, puvut kauniita ja tilat siistit ja toimivat. Suosittelen! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin sovittelemassa Helsingin liikkeissä pukuja.

Niinatar Outlet: Myyjä oli oikein mukava ja sovitin monta pukua. Niissä oli hinnat -50% eli n. 500-600 euroa. Siellä puvut ovat siis sovituskappaleita ja koot

mitä on. Puvuissa voi olla tahroja ja koristeet repsottaa. Myyvät puvut vikoineen mutta korjaavat maksusta. Eli tuolta voi tehdä löytöjä, varsinkin jos on kokoa 36 tai 38. Mieleiset puvut sai lapulle. Valokuvata sai.

Stilissima: Täällä oli oikein topakka ja reipas myyjä mutta ihan hyviä vaihtoehtoja löytyi sovitukseen. Valikoimassa ei kuitenkaan ehkä ollut minun mieleisiä pukuja. Minulla oli ajanvaraus. Täälläkin korjaukset maksavat erikseen. Valokuvia ei saanut ottaa. Kaikinpuolin hyvä ja asiantuntevalta vaikuttava liike.

Seremonia: Koska sinne ei tarvitse ajanvarausta jouduin hetken odottelemaan ja katselin sopivia pukuja. Seremoniassa on pikkuinen sovituskoppi mutta peilaustila on oikein hyvä. Kengät ja vannehameen sai sovitukseen niin kuin noissa muissakin liikkeissä. Myyjä oli oikein asiantunteva ja mukava ja osasi hyvin kertoa, miten pukuja voi korjata sopivaksi. Heillä on paljon mm tarjouspukuja, joista voi varsin hyvin löytää jonkun sopivan. Tämä oli ehkä paras näistä kolmesta ja harkitsin jo täältä puvun hankkimista. Normaalihintaisissakin puvuissa on eri hintaluokkia, joten aika hyvin jokaiselle jotakin. Korjaukset maksavat erikseen mm. helman lyhennys n. 150 eur. Vannealushame 40 eur.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Olen käynyt Boutique Sanjassa sovittamassa morsiuspukuja, paikka pieni mutta miellyttävä. Palvelu ystävällistä.Bongasin tämän liikkeen häämessuilta, en tiedä miten ihmeessä se on mennyt ohi kun netissä olen surffaillut :) Sovittelin siellä useampia pukuja, hintahaitari sovittamissani puvuissa oli 700-1300e. Ja sai valokuvata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin erittäin tyytyväinen palveluun NIINATAR OUTLETISSÄ, myyjä oli myös ompelija ja erittäin herttainen henkilö. En kuitenkaan ostanut pukuani sieltä. Oma "unelmapukuni" löytyi SEREMONIASTA, mutta tunnelma meni vähän pilalle kun heti kun maksut oli maksettu niin palvelu muuttui tosi tylyksi. Yritän antaa sen olla pilaamatta häähumuani. :skilletgirl:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maaliskuussa kiersin Stockmannin, Niinattaren ja Seremonian. Stockmannilla palvelu oli erittäin ystävällistä ja kaikin puolin hyvä palvelu. Pukuja oli kuitenkin harmittavan vähän liikkeessä. Se tosin saattoi johtua käynnissä olevasta ale-kampanjasta, mutta silti pieni oli valikoima verrattuna muihin liikkeisiin. Seremonian myyjä ei kovin innokas ollut, mutta asiallinen kuitenkin. Huonoin fiilis jäi kuitenkin Seremoniasta.

Niinatar on kyllä mun ykkönen, sieltä pukuni myös ostin. Ennen sovitusta oli 30min aikaa katsella ja valita pukuja. Sovituksessa ei ollut ollenkaan kiirettä ja myyjä ehdotti pukuja, jotka minulle sopisivat. Oikeastaan puku, jonka ostin, oli myyjän ehdotus ja siihen ihan täysillä ihastuin. Peilin edessä saattaa välillä olla vähän ruuhkaa, mutta aina siitä tilaa löytyi. Myyjä kirjoitti minulle kaikki ne puvut ylös, jotka oli mun lemppareita ja sain rauhassa miettiä asiaa. Yhtään painostuksen makua ei ollut. Menin sitten parin viikon päästä liikkeeseen uudestaan ja sovittelin lisää pukuja + sitä mun suosikkia. Tällä reissulla puvun ostin ja puolet maksoin etukäteen, puolet maksan kun puku saapuu liikkeeseen. Myyjät oli kaikki ihania ja onnitteli vielä naimapäätöksestä :) Tähän mennessä siis kaikin puolin tyytyväinen olen ja voin suositella Niinatarta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin kaasoni kanssa katsomassa Kauniissa Morsiammessa hääpukuja ja asusteita, ja saimme niin törkeää palvelua ettemme enään koskaan kyllä sinne liikkeeseen mene!! :skilletgirl: esim. Myyjä kokoajan piikittele minua pyörydestäni, eikä suostunut antamaan haluamaani mekkoa sovitukseen vaikka koko oli oikea. Myös kyseinen myyjä oli todella törkeä muille asiakkaille keitä liikkeeseen samalla sattui tulemaan. :skilletgirl: En todellakaan suosittele sinne menemistä.

Palautetta annoin liikkeelle asiasta, mutta mitään pahoitteluja en saanut.

Niinattaresta oli oikein hyvää palvelua! Toiveitani ja makumieltymyksiäni kuunneltiin. Voin suositella lämpimästi kyseistä liikettä :girl_wink:

Espoossa Zazabellassa sain myös hyvää palvelua. Myyjä oli asiantunteva, ehdotteleva ja hyväntuulinen. Ehdotti jotain sellaista, mitä en olisi ikinä kokeillutkaan - ja kivahan se päällä oli :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Miyu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinatar: Olin varannut Niinattareen sovitusajan. Menin liikkeeseen noin 15min ennen omaa aikaani ja annoin myyjälle netistä liikkeen sivuilta poimimani mallit, jotka myyjä etsi ripeästi käsiinsä kahta pukua lukuunottamatta, joita ei sillä hetkellä liikkeessä enää ollut. Lisäksi sain kierrellä vapaasti katselemassa pukuja ja valita sieltä mieleisiäni sovitettaviksi. Myyjä oli todella mukava ja avulias ja minkäänlaista painostamisen makua ei ollut. Loppujen lopuksi taisin löytää sen "the puvun", jonka mallin ja koon sain lapulle kirjoitettuna ylös. Ei ollut tarvetta merkata top 3 ylös lapulle, koska myyjä kannusti käyttämään omaa intuitiota ja siten pystyin karsimaan kaikki muut puvut pois. Taidanpa mennä loppukesästä tuon lemppari puvun sitten tilaamaan :girl_blum: Ainiin, ja omanlaisen hunnun päähän kokeileminen auttoi myös puvun valinnassa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitetaanpas minunkin alkuvuoden kokemukset. Hakusessa oli siis merenneitotyylinen puku.

Kaunis Morsian

Tämä oli ensimmäinen paikka missä kävin, eikä ollut hajuakaan miten sovittaminen tapahtuu saati minkälaista pukua tarkalleen etsin. Aloitimme kaason kanssa kuvastojen selaamisella, josta valittiin muutama sovitukseen. Lopulta varsinaiset sovituspuvut etsi vanhempi naismyyjä (omistaja?), ja hän oli tässä varsin taitava ja kärsivällinen. En sanonut missään vaiheessa mitään väritoivetta, mutta jostain syystä hän oli kuitenkin päätellyt etten halua vitivalkoista pukua. Loppuvaiheessa sanoin tuurilla johonkin väliin ettei värillä ole väliä, kun en vielä tiedä minkä värinen puvun pitäisi olla. Tämän jälkeen myyjä vasta otti rekistä todella kauniin vitivalkoisen puvun, jonka myötä päätin että pukuni tulee olla valkoinen.

Ainoa miinus tuli siitä, että tämän kesän tilaukset oli kuulemma jo tehty (kävimme sovittamassa helmikuun alussa) ja puvun tulisi sen vuoksi löytyä myymälän valikoimasta. En oikein ymmärtänyt ettei minulle voisi enää pukua tilata, kun hääni ovat vasta lokakuussa. Eli hieman joustamaton palvelu tästä näkökulmasta, ilmeisesti tilauksia tehdään vain muutaman kerran vuodessa.

Stockmann

Kävin stokkalla kahdesti sovittamassa pukuja. Ensimmäisellä kerralla minulle osui vähän kokemattomampi mutta mukava myyjä, jolla ei ollut pokkaa mennä kunnolla "hameen alle" kiskomaan vuorikankaat suoraksi. Siten sovitus eteni vähän hitaasti kun kokeilin muutamaa aavistuksen liian pientä pukua, joiden oikominen kesti jonkin aikaa.. Toisella kerralla myyjä oli eleettömämpi mutta hyvin ammattitaitoinen. Kumpikaan myyjistä ei kuitenkaan ehdottanut minulle mahtuvia malleja rekistä. Eli sovitusvalikoima oli aika suppea, vaikka tilaisivatkin minkä tahansa puvun kuvastosta. Harmi ettei pukua stokkan valikoimasta löytynyt. He olisivat ottaneet tilauksia vastaan koska vaan, ja ilmeisesti pientä korvausta (tai jopa ilmaiseksi?) vastaan pukua olisi voinut säilyttää siellä.

Seremonia

menin myymälään ilman ajanvarausta ex.tempore n. 50min ennen sulkemisaikaa arkipäivänä. Minulle osui todella mukava myyjä ja sain sovittaa yksin pukuja kaikessa rauhassa. Myyjä löysi minulle 3 todella hyvää vaihtoehtoa ja sain asiantuntevia neuvoja. Sain myös tarkat neuvot koska suosikkipukuni olisi pitänyt viimeistään tilata, ts. kuinka kauan ehdin vielä harkita. Jos suosikki olisi löytynyt niin olisin hyvin voinut ostaa pukuni täältä.

Stilissima

Minua palveli punatukkainen myyjä joka oli juuri sopivan rempseä. Ehdotti ennakkoluulottomasti minun kokoa olevia pukuja sovitettavaksi. Ennätin sovittaa todella monta eri vaihtoehtoa sen tunnin aikana, eikä myyjää haitannut vaikka lopullinen päätös venyi hieman sulkemisajan yli. Lopulta puku kun löytyi myyjän ehdottamista vaihtoehdoista :)

Niinatar

Täällä kävin vielä "varuulta" ex tempore sovittamassa pukuja ilman ajanvarausta, kun olin menossa tilaamaan pukuani Stilissimasta. Kyseessä oli maanantaipäivä ja pääsin sovittamaan yksin (!). Myyjä oli mukava, ja löysi rekistä kuvailemiani vaihtoehtoja. Lisäksi sain sovittaa yhtä pukua näyteikkunan mallinuken päältä. Ainoa miinus tuli siitä, että hän painosti valitsemaan väriksi ivoryn haluamani vitivalkoisen sijaan. (useampi myyjä sekä kaasot ovat todenneet valkoisen sopivan minulle paremmin). Lisäksi kun kysyin sulhaselle valkoista miestenpukua sain muistutuksen siitä, että etiketin mukaan vain morsian saa käyttää häissä valkoista. Sanoin ettei sillä ole meille merkitystä. Kuulemma joku etikettikouluttaja on pyytänyt kertomaan tämän aina asiakkaille, ettei tule etikettivirheitä vahingossa. Ymmärrän tämän, mutta lähtökohtaisesti morsiuspari saa mielestäni pukeutua vaikka juuttisäkkeihin, oli etiketti mikä tahansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paras kokemus mulla jäi Kaunis Morsian-liikkeestä, menin vaan katselemaan pukuja itsekseni enkä ollut varannut mitään aikaa, mutta henkilökunta rohkaisi mua kokeilemaan pukuja silti. Myös Niinattaressa sain ensiluokkaista palvelua, mutta Stilissimassa ei niinkään - mulle suositeltiin sen mallisia pukuja jotka eivät selvästikään sopineet mun vartalolle, mikä oli todettu jo aikaisemmissa liikkeissä monta kertaa. Kokeilin kolmea pukua, minkä jälkeen myyjä ei osannut enää tarjota mitään muuta sovitettavaa, levitteli vain käsiään, joten lähdimme pois. Ovella joku toinen myyjä tuli kysymään lähdemmekö me jo, ja ihmetteli selvästi miksi lähdimme niin nopeasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen itse isokokoinen morsian ja olen käynyt pukuja katselemassa ja otan vaan kantaa siihen miten minulle on löytynyt sovitettavaa.

Lavem; Löytyi useita pukuja sovitettavaksi ja muutamia ihan kivojakin.

Zazabella; Ei yhtään pukua sovitettavaksi oikeassa koossa.

Meslewi; Muutama puku oikeassa koossa löytyi, mutta yksikään ei ollut mieleinen sovitettavaksi asti.

Niinatar; löytyi about 2 pukua sovitettavaksi sopivassa koossa.

Stilissima; Löytyi muutamia pukuja sopivassa koossa, joista yksi oli sovitettavaksi asti kiva.

Suomen Pukuvuokraamo; Löytyi useita pukuja sovitettavaksi asti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku neuvoa, mikä valmistaja/ liike Suomessa myisi paljon pitsisiä pukuja? Haluaisin itse kokonaan pitsisen puvun, kauppojen valikoimaa netissä selailtuani, näyttää tilanne aika hankalalta. Harvassa tuntuvat olevan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään