Jump to content
Naimisiin.info

Tuoliongelmat (yhdistetty)


Guest Tikru1981

Recommended Posts

Entä jos laitat tuoleihin huput tai kaikkiin jonkun samanvärisen koristenauhan, joka yhdistää eri väriset toisiinsa. Käy kurkkaamassa Now and Foreverin uutuksia, sinne oli minusta tullut juuri tuoleihin koristeita!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Meidän hääpaikalla myös odottaa ihanaiset tummanruskeat muovituolit. Aluksi olin toisten tuolien vuokraamisen tai vastaavasti huputtamisen kannalla, sillä halusin mahd. vaalean/valkoisen somistuksen, mutta päätin kuitenkin ratkaista asian itselleni hiukan helpommalla tavalla ja valitsen muutoin vaaleaan kattaukseen tummanruskean kaitaliinan tai t.rusk. organzaa. Muutoin tummaa ruskeaa lisään ainoastaan esim. paikkakortteihin. Saa nähdä miltä lopputulos lopulta näyttää.. :girl_sigh:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä on myös iso tuoliongelma! Hääpaikassa, jota olemme katselleet on ainakin neljää erilaista tuolia! Ja näitä tuoleja on 120 kappaletta, mutta entien ongelmaa tuottaa se, että osassa on käsinojat ja osassa ei...tietysti ne on myös kaikki erivärisiä ja mallisia, rupea siinä sitte huputtamaan! Hyviä ideoita otetaan siis vastaan ja jos keksin jonkin fiksun ratkasun niin voin postata sen tänne :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kysyisin nyt tällaista, että kuinka kalliiksi tulee tehdä itse tuolien huput? Tuoleja tulee olemaan n. 120 kpl, ja ne ovat sellaiset perus puutuolit, ilman käsinojia. Kankaalla ei nyt ole niinkään väliä, ehkä jtn. tavallista valkoista lakanakangasta (?). Mikä nyt tulee halvimmaksi :D Mietinkin tässä, että kumpi tulee edullisemmaksi, vuokrata huput, vaiko itse tehdyt? Istuin osalle ei tule mitään, eli huppu peittää vain selkänojan... Mietin myös sitä, että mitä teen näille hupuille häiden jälkeen? Paljonkohan kangasta menee ja paljonko tulee maksamaan? Katselin tuolta Now And Foreverin sivuilta tuolien huppujen hintoja, ja ne ovat 60 € / pakkaus (sisältää 10 kpl) eli maksaisin niistä 600 €?! Aivan järjetöntä mielestäni! Miten muut ovat hoitaneet tämän asian? Vinkkejä otetaan vastaan ;)

Link to comment
Share on other sites

Kysyisin nyt tällaista, että kuinka kalliiksi tulee tehdä itse tuolien huput? Tuoleja tulee olemaan n. 120 kpl, ja ne ovat sellaiset perus puutuolit, ilman käsinojia. Kankaalla ei nyt ole niinkään väliä, ehkä jtn. tavallista valkoista lakanakangasta (?). Mikä nyt tulee halvimmaksi :D Mietinkin tässä, että kumpi tulee edullisemmaksi, vuokrata huput, vaiko itse tehdyt? Istuin osalle ei tule mitään, eli huppu peittää vain selkänojan... Mietin myös sitä, että mitä teen näille hupuille häiden jälkeen? Paljonkohan kangasta menee ja paljonko tulee maksamaan? Katselin tuolta Now And Foreverin sivuilta tuolien huppujen hintoja, ja ne ovat 60 € / pakkaus (sisältää 10 kpl) eli maksaisin niistä 600 €?! Aivan järjetöntä mielestäni! Miten muut ovat hoitaneet tämän asian? Vinkkejä otetaan vastaan ;)

Me tehtiin itse huput tuoleihin, niillä peitettiin myös istuin osa. Huppuja oli 90 ja perus lakanakangas makso noihin n. 200€. Tokihan niissä on melkonen työ ommella, mutta kyllä ne oli sen verran hyvän näköset että kannatti ehdottomasti!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Mua ei tuolit niin kamalasti harmita. Ovat vaaleaa puuta ja istuin ja selkänoja ovat päällystetty semmoisella vihreällä kuviollisella kankaalla. Ne on aika hirveet suoraan sanottuna, mutta en aatellut ottaa niistä stressiä, tuolithan ne vaan on. Jos ne alkaa vaivaamaan, niin kerään perheeltä ja kavereilta valkoisia tyynyliinoja, jotka sitten laitan selkänojan päälle (istuimethan ei edes näy ahterin alta ja silloin, kun tuoleissa ei istu kukaan, niin ne kuitenkin jää pöytäliinan alle) ja ostan mustaa tylliä, leikkaan siitä nauhoja ja solmin sillä kiinni. Tulee halvemmaksi, kun ostaa jotain sikakalliita nauhoja. Tylli maksaa 2e metri ja esim kahdesta metristä saa varmaan jo neljään tuoliin nauhat. Meillä on onneksi pienet häät tulossa, ei tartte kuin n. 50 tuoliin laittaa. Toinen vaihtoehto on ostaa kirppikseltä vanhoja pitsiverhoja tai muita kankaita ja leikata niistä nauhoja, joita käyttää sitomiseen. Kirppiksiä ja kierrätyspaikkoja ei kannata väheksyä hääsomisteiden hankkimisessa. Kun aloittaa ajoissa, löytää varmasti kaiken tarpeellisen. Meillä lähestulkoon kaikki on kirppikseltä tai muuten käytettyä. Tuntuu tyhmältä ostaa yhden päivän takia kamala rovio turhaa krääsää.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mulle on tulossa 30kappaletta valkoisia lakanoita, joista ajateltiin tehdä 160 tuoliin päälliset!

Kaikkiin tuoleihin noi lakanat ei ehkä riitä, mutta laskin että yhdestä lakanasta (150x260cm) saa viiteeen tuoliin päälliset! Meinattiin tehdä sellaset kaistaleet, vähän niinkuin kaitaliinat smile.gif Ja laittaa ne jotenkin satiininauhalla kiinni. Meijän juhlapaikalla on siis oranssit muovituolit sad.gifangry.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tuolit ei oo muoviset eikä todellakaan kaikkein rumimmat tai pahimmat, mut haluisin ne silti nätimmiksi. Niissä on vähän vihreetä, enkä haluu, et se vihree näkkyy. Tuolien selkänoja on kaareva ja istuinosassa ei oo käsinojia mut semmoset rimat selkänojasta lähtee istuinosaan. Hassut tavallaan. Sopiikohan mitkään vuokrahuput/ostettavat huput näihin?

http://www.google.fi/imgres?q=joensuun+teatteriravintola&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1280&bih=578&tbm=isch&tbnid=V-vSw5ZW7xH9bM:&imgrefurl=http://haatennenmaailmanloppua.blogspot.com/2010/09/ja-nain-tarina-paattyy.html&docid=uVJTG4kt8ieQQM&w=620&h=360&ei=Wxc0TryaJsuSswa0s-G5Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=385&vpy=101&dur=1070&hovh=171&hovw=295&tx=186&ty=149&page=1&tbnh=110&tbnw=189&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:1,s:0

Tuossa pitäis olla linkki tuolikuvaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meillä on sellaset kamalat ruskeat leveät ja koverat muovituolit, joihin on pakko saada kans huput päälle. Ebaystä saisi tilattua noin 200€:lla 100 huppua ja rusetteja aika edullisesti myös. Kannattaako alkaa tilaileen omia vai mitä täällä vuokratut huput ovat maksaneet? Kun katselin netin kautta, niin 4€ / huppu tulee niin kalliiksi, etten kyllä siihen halua lähteä. Melkein yhtä kallista kuin hääpaikan vuokra!

(sori jos olette jo puhuneet tästä, en ehtinyt nyt lukea kaikkia seitsemän sivun kirjoituksia läpi ;) )

Link to comment
Share on other sites

^ Itse huput tilanneena voin kertoa että tilaaminen tulee maksamaan paljon enmmän kuin mitä ne maksavat, sillä eniten tulee rahti+tullimaksuja, ne tekivät suuremman summan kuin itse huppujen teettäminen/ostaminen. Mä sanoisin, että se, mitä sun kannattaa tehdä, riippuu siitä, että haluatko esim. vuokrailla huppuja tai myydä ne sen jälkeen kun olet itse käyttänyt. Jos kiinnostaa, niin kannattaa tilata Kiinasta. Ovat siellä halvimpia. Ja koska rahti ja tulli tulee maksamaan suurimman osan, kannattaa tilata suuren määrän huppuja (monet eivät edes ala myymään pieniä määriä), pöytäliinoja sekä kaitaliinoja ja vaikka kangasservettejä jos niitä haluaa käyttää somistukseen. Itse tuotteet kun eivät älyttömän paljon maksa per kpl vaan enemmän tosiaan oheiset kulut. Ja tosiaan ainahan voit ne myydä eteenpäin jos et jaksa vuokrailla/säilytellä tavaraa omien häiden jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Mutta kyllähän ebay esim. ilmoittaa, että paljonko rahti ym maksaa. Eli kun maksaa ostoksen, niin voiko olla, että jälkikäteen tulee vielä lisää maksua vai? Oon tilannut vasta pieniä tuotteita, kuten hääkoristeita ja ripsientekotarvikkeita, ne eivät ole mitään tullimaksuja vaatineet.

Link to comment
Share on other sites

Mitä itse olen ebaysta tilannut tai ulkomailta yleensäkin niin rahtikulut on aina olleet oikein, mutta riippuen tuotteiden arvosta niin verot saattaa tulla päälle tullissa ja nämä voi nostaa kuluja reilustikin. Tietyn summan yli kun menee tulee verot, en tähän hätään muista mitä summia

Link to comment
Share on other sites

Muistaakseni viidenkympin luokkaa oli se raja, siitä yli kun menee tulee tullimaksut ja verot tilauksen päälle.

Tullimaksuja en muista, mutta verohan on se alv 23%.

Eli kyllä huppujenkin hinta kohoaa ihan toisiin lukemiin mitä tuossa joku edellä mainosti.

Kannattaa ottaa selvää, ettei luule saavansa 200e tuolinhuppuja ja kokonaishinta onkin ihan toista....

Link to comment
Share on other sites

Joo, totta puhut. Jos itse tuote on 200 €, niin käsittely- ja postituskulut toisen samanmoisen päälle. Olen tässä yrittänyt miettiä, kuinka tuon sais "keplottelemalla" onnistuun halvemmalla. Jenkeissä asuu yks kaveri, että jos postittais ne ensin hänelle, ja hän välittäisi ne sitten mulle tänne Suomeen... Mutta kai siinä silti tulee jotkut tullimaksut, vaikka yksityishenkilö lähettää ne eteenpäin eri paketissa. Vai onko teillä asiasta enempää tietoa? Onko kukaan lähettänyt koskaan Jenkeistä jotain isompaa pakettia Suomeen?

Toisaalta saatan olla valmis maksamaan tuon nelisen sataa noista hupuista, jos niitä sitten voi vuokrata eteenpäin ja saada niin korvattua omat kustannukset. Meidän häät vasta ensi talvena, joten jos tilaisi jo ennen seuraavaa kesää, voisi niitä vuokrata jo ennen omia häitä eteenpäin. Täytyy vähän kuulostella, mitä mieltä tuo sulhanen on asiasta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mitähän se pesettäminen oikeesti kustantaa... Jos vuokraa esim 110 huppua ja pitää itse pesettää. Mietiskelin täällä aiemmin tota ebaystä ostamista ja siinähän tuli kamalat tullikulut, jos tilaa jenkeistä. Mutta voihan sitä tilata vaikka briteistä. Eikös EU:n sisällä postitettavat tule silloin halvemmaksi? Hintaa tulee edelleen se 300€ varmaankin, mutta jospa niitä sit vuokrais kans eteenpäin ja saisi siten omansa takasin. Enpä olisi uskonut että tuolihupuista tulee hääjärjestelyiden isoin pään vaiva!

Link to comment
Share on other sites

Arvonlisävero tulee maksettavaksi myös Briteistä tilattaessa, samoin tullit, tullihan ne verot veloittaa.

Noin 50e on se raja kun veron määrä jää niin pieneksi, ettei sitä peritä.

Mut karkeasti kun lasket tilauksesi hinnan plus rahdit, siihen lisäät alv. 23% ja joitain kymppejä tullimaksuja,

siinä kokonaishinta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

HUOM!

Kaikenlainen häätarvikkeiden vuokraus on foorumimme kautta kiellettyä. Poistin ketjusta kaikki vuokraus-ilmoitukset ja pyynnöt, joissa tarvikkeita halutaan vuokrata.

Ketjuun rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa kommentteja eri liikkeistä mitkä vuokraavat, mutta kaikki vieraiden laittaman kehut ja haukut poistetaan.

Toimitaan sääntöjen mukaan, kiitos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

En pidä juhlapaikkamme tuoleista (kuvia http://www.metsolacenter.fi/juhlatilaisuudet kelaa sivua alas) ja olen miettinyt valkoisten tuolihuppujen ompelemista. Mutta näyttääkö ne typeriltä noin leveiden ja matalien tuolien kanssa? Toinen vaihtoehto on koristella tuolit pelkällä nauhalla http://www.dotsrentals.com/wp-content/uploads/2012/06/chair-sashes.jpg joka olisi HUOMATTAVASTI edullisempi vaihtoehto.

Onko tuo pelkkä nauha/rusetti typerä ajatus? Muitakin ideoita otetaan vastaan!

Link to comment
Share on other sites

Mun mielipide on se, että noi rusetit saattaa korostaa entisestään just noita tuoleja. Eli jos haluat ne ikään kuin huomaamattomiksi niin noi rusetit saattaa olla huono juttu. En osaa noista tuolihupuista sanoa, että sopisko ne, mutta itse oon ainaki sen verran laiska etten jaksaisi sellasia lähtee tekemään. Ja mun mielestä noi tuolit on ihan nätit, eikä ne vieraat niin tarkkaan kaikkea katso. Mulle on jääny kaikista häistä mieleen vain yleinen tunnelma, ei ne koristelut ja pienet yksityiskohdat, mutta toki näin itsekin häitä suunnittelevana ajattelee kaikkia pikkujuttujakin. Tämä kaikki siis vaan mun mielipide, toivottavasti siitä oli jotain apua :)

Link to comment
Share on other sites

Oli apua, sillä tätähän tämä on juuri tässä alkuvaiheessa - suuruuskuvia ja haaveita siitä, miten haluaa kaiken olevan! ja sitten pitäisi palata takaisin maanpinnalle ja miettiä, mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei. Nyt kun koristelua miettii, niin tuo tuoliasia on vaan sellainen joka minua häiritsee ainakin tällä hetkellä. Mutta kun tarkemmin miettii, ne on vaan tuolit! Mutta rumat sellaiset :girl_sad: En tiedä kehtaisinko paikan omistajaa vaivata asialla sen verran, että tekisin yhden tuolihupun mallikappaleeksi ja kävisin testaamassa.. jos urakka on mahdoton, siitä on pakko luopua.

Link to comment
Share on other sites

Ei noi tuolit näytä mun mielestä ollenkaan pahoilta :) Tietysti sininen saattaa haitata mahdollisia muita teemavärejä, mutta jos muissakin koristeluissa olisi sinistä, tuolit sulautuisivat huomaamattomammin joukkoon. Nuo eivät kuitenkaan ole sellaiset parvekemuovituolihökötykset, joten siinä mielessä voit olla huoletta. Eikä ne niin paljoa näy kun ihmiset istuvat niissä. Jos asia silti sinua hirveästi häiritsee, suosittelisin ennemmin tuolihuppua kuin rusettia, rusetit tosiaan vaan korostavat sitä tuolia kuten Aada12 mainitsikin. Tuolihuput ja rusetit sen sijaan olisivat oikein nätti yhdistelmä. Tuolihuppujahan saa myös vuokrattua, niin ei tarvitse itse väkertää koko kekoa. Kyseisen palvelun tarjoajia löytyy mm. foorumin palveluntarjoajat-osastolta, onpa niitä näkynyt naimisiin.infon etusivun pikkumainoksissakin.

Link to comment
Share on other sites

Minä jo ennätin kokeeksi tilata 25 organzanauhaa ebaysta, koska here in Finland we have niin isot hinnat kaikessa.. Aion kokeilla tuolihuppua ja laskeskella, miten kannattaa asia tehdä ,vuokrata vaiko ommella itte. Sinänsä tilannetta helpottaa se, että äitini ja äidin sisko osaavat nämä käsityöhommat ja äidin sisko tekee sitä ammatikseen, voisi saada kankaatkin hieman halvemmalla kuin kangaskaupasta. Jos näyttää ihan pöhköltä, niin unohdan koko homman.. Häidemme teemavärit kun ovat niinkin siniseen sopivat kuin turkoosi, valkoinen ja kulta :girl_haha: Tämäkin vakava seikka tulee mainita: olen horoskoopiltani neitsyt ja älyttömän (tulevan mieheni mielestä rasittavan) pikkutarkka :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jokohan teillä ehti olla häät? Kuitenkin; jos ajatellaan että kyseessä on tosiaan ainutkertainen juhla, miksipä siitä ei tekisi juuri sellaista kuin haluaa kaikessa suuruudenhulluudessaan? Jos tuolit häiritsevät, niin sitten ne on huputettava. Onhan tuollainen sininen aika räiskyvä jos ei satu olemaan teemaväri; ja tosiaan kuten aiemmat mainitsivat niin pelkkä nauha vain korostaa. Olisin mielelläni kuullut mihin päädyit, mä olen nimittäin myös päättänyt huputtaa vastaavat ruskeat tuolit ja mietin mistä repäsen 70 huppua maksamatta niistä maltaita... Juhlatilan ilmettä voi miettiä muuten katsomalla vaikkapa kuvia tiloista jossa tuolit on huputettu; vaikkei sitä niin ajattelisikaan vieraana, niin visuaalisuus luo sitä tunnelmaa joka on ainakin minulle tärkeintä juhlassa. En ole koskaan ollut häissä jossa tuolit olisi huputettu, mutta leijonaluonne - minkäs teet. Perfektionistikin vielä! :D

Link to comment
Share on other sites

Mullekin kyllä juhlatilan tuolit ovat tärkeitä. Kyllä tuo sininen pehmuste aika silmiinpistävä on. Ilman sitä olisivat varmaan ihan ok.

Tykkään tuosta organzanauhaideasta, mutta niinkuin yllä joku sanoi, se varmaan korostaa entisestään sitä tuolia, eikä peitä sitä "virhettä" mikä niissä on..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...