Hyppää sisältöön

Kommentoiko joku sormuksesi hintaa?

• Kirjaudu vastataksesi
155 vastausta aiheeseen

#1 Vieras_Kristalli_*

Vieras_Kristalli_*
  • Vieras

Lähetetty 05 elokuu 2005 - 19:57

Tuli vaan mieleen, onko jonkun vanhemmat, ystävät tai muu henkilö kommentoinut upouuden vihkisormuksen hintaa. Tuossa äitini kanssa hääbudjetista puhuttaessa tulin maininneeni sormukselle lasketun summan ohimennen, ja nyt hän sanoi hinnan olevan aivan älytön, oli kuulema menettänyt yöunensa sen takia  ???. Mä en nimenomaan sanonut suoraan sormukseni hintaa, mutta että kehtaakin puuttua hankintaan, joka on minun itseni valitsema ja kustantama  :o. Äitini sanoi, että saisin isäni äidin vihkisormuksen. No, liian myöhään tarjosi sitä. Olen sormukseni tilannut ja se on pienennettävänä ja kaiverrettavana. :-X Muille en sitten hinnasta sano enää mitään.

#2 Vieras_Rouva_B_*

Vieras_Rouva_B_*
  • Vieras

Lähetetty 05 elokuu 2005 - 21:29

Kuule Kristalli, tiedän tunteen! Ole vain rauhassa ylpeä sormuksestasi! Unohda muiden kommentit!! Tulet kuitenkin koko elämäsi katsomaan ko sormusta, joten hinnasta viis. Kateus on niin yleistä, mutta älä välitä!!! Nauti! ;)

#3 Vieras_swee_*

Vieras_swee_*
  • Vieras

Lähetetty 06 elokuu 2005 - 16:42

Mä en ole kertonut hintaa kenellekään, mutta äitini tuumasi ettei noin kalliita sormuksia kannata pitää joka päivä  ;D mitäköhän varten ne sitten hankittiin...
Mun sormukset ei todellakaan ole edes mitkään pyörryttävän kalliit.

#4 Vieras_Tähdikki_*

Vieras_Tähdikki_*
  • Vieras

Lähetetty 07 elokuu 2005 - 11:13

Äiti kommentoi että Herrajumala  :o

itse ei osaa eikä tykkää pitää sormuksia ollenkaan.
Mun mielestä nimenomaan silloin jos on kallis sormus,
sitä täytyy pitää kädessä eikä jättää mihinkään laatikonpohjalle unohtumaan

#5 Vieras_Lady_Myria_*

Vieras_Lady_Myria_*
  • Vieras

Lähetetty 07 elokuu 2005 - 16:27

Mieluummin niin, että onpas kallis kuin: Eikö teillä ollut varaa kalliimpaan sormukseen? :o... ;D

#6 Cathi

Cathi

VIP

• Rouva
  • PistePistePistePistePiste
  • 10 617 Viestit

Lähetetty 07 elokuu 2005 - 16:30

Mieluummin niin, että onpas kallis kuin: Eikö teillä ollut varaa kalliimpaan sormukseen? :o... ;D

Ei kai kukaan oikeasti sanonut teille noin...? :o

#7 Vieras_Lady_Myria_*

Vieras_Lady_Myria_*
  • Vieras

Lähetetty 07 elokuu 2005 - 16:35

Ei kai kukaan oikeasti sanonut teille noin...? :o

No ei. ;D

Mutta kyllä mä ainakin voisin mielellänikin opiskelijabudjetilla häitä järjestävänä kuulla, kun joku kauhistelis sormuksen kalleutta. ::)

#8 Fifi

Fifi

VIP

• Rouva
  • 14 492 Viestit

Lähetetty 07 elokuu 2005 - 19:42

Vihkisormusta ei viela ole mutta kihla on suomalaisen mittapuun mukaan aika kallis. Aina kun multa on kyselty paljonko se maksoi olen ihan pokkana sanonut etten tieda... Enka oikeastaan tiedakaan, mies sen hankki ihan itsenaisesti, kaipa se sen perinteisen kuukausipalkan verran (tai jotain sinne pain) siita pulitti  ;D

#9 Winter_Bride

Winter_Bride

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 431 Viestit

Lähetetty 07 elokuu 2005 - 22:25

Ei kerrottu kihlojen hintaa, eikä kerrota vihkisormuksenikaan hintaa. Kuitenkaan se ei tule olemaan mikään kallis, mutta sukuni tuntien vaikenen kuin muuri.

#10 Vieras_mölliskö_*

Vieras_mölliskö_*
  • Vieras

Lähetetty 08 elokuu 2005 - 23:43

Ainoastaan äiti, isä, sisko, kaverit......jne jne........ ;D ;)

#11 Vieras_Grace_Land_*

Vieras_Grace_Land_*
  • Vieras

Lähetetty 09 elokuu 2005 - 11:45

Kihlasormuksen hintaa ei mielestäni ole kukaan edes kysynyt. Suhteessa meidän tuloihin se oli kovin kallis (yli 200 euroa), mutta on niitä kalliimpiakin.

Vihkisormuksen hinnasta en vielä osaa sanoa mitään. :)

#12 Vieras_Tuulia__*

Vieras_Tuulia__*
  • Vieras

Lähetetty 10 elokuu 2005 - 10:30

Ei ole kukaan suoranaisesti hintaa kommentoinut, mutta hyvin hyvin pettyneiltä näyttivät, kun sormuksessa ei killottanut yhtään timanttia. Joku taisi häissä kommentoida jotain "ai ei ees yhtään pientä halpaa kiveä", kai tuon voi jonkinlaisena hinnanarviointikommenttina ottaa. Eipä se monia jaksanut sitten kiinnostaakaan, kun ei sormuksesta kiviä löytynyt.
1-vuotishääpäivän kunniaksi siihen laitettiin pienenpieni timantti ja niin olisi tarkoitus tästä eteenpäinkin joka vuosi. Ja tämä siis oli ideana alunperinkin.  ;)

#13 Safiiri

Safiiri

Untuvikko

• Jäsen
  • Piste
  • 9 Viestit

Lähetetty 14 elokuu 2005 - 14:10

No naimisiin asti ei olla vielä päästy eikä tulevan vihkisormuksen hinnasta ole tietoa, mutta teetettyjen kihlasormuksiemme hintaa jotkut on kauhistelleet. Omassani on kolme timanttia, kun halusin hirmuisesti jotain muuta kuin perusrinkulan, niitä mitenkään väheksymättä. Miehellä samantapainen, mutta ilman kiviä. Äiti kysyi, että oliko kalliit, ja minä vastasin että no kai ne oli, mihin äiti että joo en halua tietää enempää!  ;D Parempi näin. Harmittaa, kun työkavereille menin sanomaan hinnan, kun suoraan kysyivät, ja hintaa jaksettiin sitten päivitellä  >:(

Todennäköisesti tuleva vihki on kihlaa halvempi, koska siihen tulee sinisafiiri eikä timantteja  :-X

#14 Vieras_henskuliini_*

Vieras_henskuliini_*
  • Vieras

Lähetetty 14 elokuu 2005 - 14:58

Ei olla kerrottu sormuksen hintaa kenellekään, olisivat varmaan järkyttyneitä miten kallis... :o Sormuksta ei ole vielä muut kuin sulho ja minä nähneet, joten hääjuhlassa varmaan tulee kyselyitä. Minusta sormuksen hinta ei muille kuulu, jos sulhanen haluaa siihen panostaa, niin se on silloin ihan meidän oma asiamme.

#15 Elvi81

Elvi81

Vakkari

• Jäsen
  • PistePistePiste
  • 110 Viestit

Lähetetty 02 syyskuu 2005 - 09:28

Mun kihlasormuksen hintaa ei ole kukaan onneksi kysellyt, koska se oli melkoisen paljon edullisempi, miltä näyttää.

Se on kapea kultainen sormus, jossa on pieniä "timantteja", jotka eivät kuitenkaan ole timantteja. Mutta niin ihmiset luulevat. Aidoilla timanteilla se olis maksanut 2000 euroa.

Rakastuttiin miehen kanssa molemmat tuohon pieneen sievään sormukseen, mutta miestä sen edullisuus hieman harmitti. Se päätti, että kivet vaihdetaan oikeisiin timantteihin sitten vuosien kuluttua, kun siihen on rahaa.  ;)

#16 Coordinator

Coordinator

VIP

• Rouva
  • 5 485 Viestit

Lähetetty 09 marraskuu 2005 - 07:24

Nosto, aihe kiinnostaa!

#17 Vieras_Bagel_*

Vieras_Bagel_*
  • Vieras

Lähetetty 09 marraskuu 2005 - 07:57

Hintaa ei ole kerrottu kuin kahdelle ihmiselle naikkareita lukuunottamatta, joten eipä siitä ole kommentteja tullut. Timantista sen sijaan "ihan liian iso ::) :D" ja "älä ui ton kanssa, vajoat vielä pohjaan". Jälkimmäinen naikkarilta miitissä, eka sukulaiselta häissä.

#18 Vieras_Nanna74_*

Vieras_Nanna74_*
  • Vieras

Lähetetty 09 marraskuu 2005 - 09:44

Meillä kuului: Ette sitten voineet kallimpaa ostaa, eihän tuon hintainen vihkisormus ole. Minkäs teet kun tykästyi tuohon sormukseen

#19 Vieras_eLeppis_*

Vieras_eLeppis_*
  • Vieras

Lähetetty 09 marraskuu 2005 - 12:13

Vihkisormusta ei vielä ole, mutta kihlat hankittiin opiskelijoille aika korkeeseen hintaan. Tulevalle anopille kerroin hinnan kun suoraan kysyi. Onneksi se ei kuitenkaan paheksunut ääneen vaikka ilmeestä (ja äänekkäästä nielauksesta) kyllä huomas, että halvemmat ois pitäny olla.
Aivan sama. Omat on hankinnat, itse maksetut ja hirrrrveän rakkaat :-X :D

#20 Coordinator

Coordinator

VIP

• Rouva
  • 5 485 Viestit

Lähetetty 09 marraskuu 2005 - 12:53

Meillä kihlautumisesta kuultuaan anoppi katsoi sormukseni tarkkaan ja sanoi "onneksi se on tuollainen ihan tavallinen" (eli sileä puolipyöreä keltakultakihla). Jäin miettimään, mitähän anoppi oikein mahtoi tarkoittaa... olisiko kivillä varustettu kihla ollut jotenkin huonompi valinta?

Tulevan vihkisormuksen hankinta minua oikein pelottaa sen osalta, mitä anoppi ja muut "härregyyd-miten-kallis-ja-kaikki-tuo-vain-yhdestä-sormuksesta" -tyypit sanovat.  Tiedän, että vihkisormuksen hankintaa tullaan kommentoimaan nimenomaan hintamielessä, enkä pidä siitä - jos saamme säästetyksi vaikka tuhat euroa rahaa ja ostamme minulle unelmieni sormuksen, kenen ongelma se on ja MIKSI??