ihmeissäni olen välillä kurkannut tätä viestiketjua ja miettinyt että
asia ei ole lainkaan noin mustavalkoinen.
ammattikuvaaja voi olla huono/hyvä. valokuvaajanimike kun ei ole mitenkään "suojattu". tiedän eri alan työntekijöitä (esim. verovirkailija ja siivooja) jotka ovat päättäneet alkaa ammattikuvaajaksi. puhelinluetteloon vain mainos ja uskottavat nettisivut kehiin.
kameratkin ovat nykyään ihan kohtuuhintaisia ja aika helppokäyttöisiä. kuvankäsittelyllä tekee ihmeitä.
eipä ollut nega-/digiaikana ruuhkaa kuvaajien keskuudessa. silloin piti OSATA kuvata ja oli pakko luottaa ammattitaitoon.
harrastekuvaaja voi olla huono/hyvä. monet ovat innokkaita ja paljon kokemusta omaavia kuvaajia.
ratkaisuun että onko joku hyvä tai huono kuvaaja pystyy tekemään katselemalla valittavan kuvaajan ottamia kuvia, ei vain muutamaa kuvaa vaan kuvasarjoja.
sekä se että onko joku hyvä vai huono, on henkilökohtainen juttu. vaikuttaa myös mistä tyylistä pitää.
sekä toisten kemiat vaan toimii toisten kanssa paremmin.
kuvattavan pitää luottaa kuvaajaan myös ihmisenä ... hyvää kuvaa kun ei kuvaaja tee yksin vaan siihen on SUURI vaikutus myös malleilla. pitää olla hyvä kuvausilmapiiri, fiilis. sen luominen ja säilyttäminen on yhteistyön tulos.
siis tämä on myös persoonakysymys.
itse olen ollut ammattikuvaaja/hääkuvaaja jo kymmeniä vuosia, mutta silti luotin hääkuvaukseni 2008 harrastekuvaajan käsiin. olen nähnyt paljon hänen kuviaan ja meillä toimi kemiat tosi hyvin. kuvat ovat ihania ja juuri meidän näköisiä.
se että joku on ammattikuvaaja tai harrastekuvaaja ei tee hänestä hyvää tai huonoa hääkuvaajaa.
vaikeita asioita pohdittavaksi, mutta alkaa olko noin mustavalkoisia mielipiteissänne.
oikein ihanaa häiden odotusta tai avio onnea kaikille pareille !
t. tyytyväinen hääkuvaaja joka luotti harrastajaan