Guest Harmistuttaa

Pettynyt polttareihin

179 viestiä aiheessa

Polttarit on juttu, mitä ainakin minä odotin innokkaan pelokkaasti ja sitten homma räjähti käsiin:

Kaveriporukka yllätti aamulla ja homma lähti hyvin käyntiin. Kaikki tuntuivat olevan mukana hommassa, vaikka pientä alkukankeutta oli havaittavissa. Aamupäivä meni mukavasti, oli pari aktiviteettia, joista kaikki tuntuivat pitävän jne... en tiedä sitten oliko aamupäivän meno liian aktiivista muulle polttariseurueella vai missä oli vika, mutta ruokailun jälkeen puolen päivän jälkeen kaverit alkoivat kangerrella ja pahasti. Ihmettelin vaan mielessäni, kun kellään ei tuntunut olevan pahemmin sanottavaa tai kysyttävää ja mietin, että minunko tässä täytyy alkaa viihdyttämään muita? Tunnelma oli vaivautunut ja väsähtänyt (muut eivät juuri edes juoneet mitään!) ja aktiivinen ohjelma loppui päivän osalta siihen vaikka kuvittelin, että nyt vasta päästiin vauhtiin. Päivän tähdelle ei ollut varattu edes pahemmin mitään tehtäviä, joita ratkoa.

Ehkä omat odotukseni olivat liian korkeat mutta kummalliselta tuntui, että muutaman aktiviteetin jälkeen lähdimme keskellä päivää mökille monen kymmenen kilometrin päähän sivilisaation ulottumattomiin emmekä edes piipahtaneet kaupungilla (kun olisi ollut kiva esitellä vaatetustani ja saada hieman huomiota päivälleni). Olin esittänyt taannoin toivomuksen, että olisi kiva, jos voisimme illalla lähteä yhdessä ulos. Kaikki polttariporukan jäsenet myös tiesivät varmasti, että olen (tai ainakin olin ennen) juhlija henkeen ja vereen, joten tuntui oudolta, että nyt kukaan ei tuntunut olevan kiinnostunut tanssipaikasta tms:ta illanvietosta kanssani tai Edes Ehdottanut mahdollisuutta siihen.

Mökillä illan aikana ruokailun jälkeen tunnelma vaimeni, saunakin vaikutti pakkopullalta muille osallistujille ja väki nuukahti ennen puolta yötä. Kukaan ei ollut varannut edes seurapeliä mukaan, jolla tunnelma olisi ehkä saatu käyntiin.

Ei tästä oikein kehtaa napista asianomaisille,kun ehkä kuitenkin yrittivät parhaansa mutta täytyy sanoa, että harmittaa. Lisäksi tuntuu, ettei muullakaan seurueella tuntunut olevan hauskaa (tai mistäs minä tiedän..) vaan olivat jotenkin väkinäisesti mukana, vaikka kaikki ovat tai ainakin kuvittelin olevan hyviä ystäviäni! Ehkä olisi pitänyt avata suuni jo päivän aikana mutta hienotunteisena ihmisenä en sitä tehnyt ja nyt harmittaa. Ihmettelin vaan, että MIKÄ MENI PIELEEN??

Kaasoille/bestmanille ja muille polttariporukoille vinkiksi: Kysykää juhlakalulta mitä hän Todella odottaa polttaripäivältään älkääkä tehkö oletuksia hänen puolestaan. Päivä on kuitenkin ainutkertainen! Ja yrittäkää edes vähän tsempata edes juhlakalun iloksi, ei kukaan jaksa happamia naamoja katsella. Ja varatkaa mieluummin Liikaa tekemistä kuin liian vähän. Morsian/sulhanen odottaa kuitenkin päivältä paljon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: MessyBun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On vaan niin valitettava tosiasia, että varsinkin naisporukoissa, sitä yhteistä säveltä suunnitteluihin on vaikeaa löytää. Ja vaikka jokainen kaveri tietäisi juhlakalusta jotain, niin se ei paljon auta, jos ei anneta kaikkien edes osallistua. Voi olla, että kavereillasi on ollutkin paljon hyviä ideoita, mutta niitä ei olla kuunneltu...

Ja sitten vielä sekin erityisesti naisten ongelma, että sitä yritetään väkisin keksiä tekemistä, josta ihan kaikki pitävät. Kun ei millään voida järjestää sellaista, että porukasta 1 tai 2 ei välttämättä pidä niin paljoa, mutta sitten toisesta aktiviteetista taas he pitävätkin ja jotkut muut eivät. Pääasiahan on, että juhlakalu tykkäisi :).

Niin ja multa tosiaan kysyttiin toivelista ja en todellakaan odottanut että kaikki toteutuu, mutta näin kävi :).

Ja en kyllä välttämättä lähtisi sitten kaasoa syyttämään - kaikki ei vaan ole organisoijatyyppiä (vaatii kumminkin paljon puhelahjoja saada muu porukka suostumaan ideoihin jne jne), varmasti yritti parhaansa :).

Lisäys: Todennäköisesti et ihan oikeasti edes halua tietää, mikä meni pieleen, koska saatat kuulla asioita, joita et ehkä haluaisi kuulla :)

Muokattu: , käyttäjä: heko

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luin tekstisi niin tuli hieman omat polttari vuosi sitten mieleen. Eli lähinnä se että porukka oli jotenkin väsähtänyttä(liikaa juhlia peräkkäin vai saunako väsytti) ja morsian oli ainut jolle juoma maistui. Yritin jutella kaikkien kanssa ja innostaa hauskanpitoon mutta ei se oikein onnistunut. Me emme myöskään päässeet baariin asti...Oliko porukka liian yhteensopimaton(vai ujosteliko ihmiset vain toisiaan liikaa) vai mikä mätti, mietinpä myös vain. Ohjelma oli kyllä mukavaa ja sellaista kuin toivoinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pakko myöntää et me oltiin mun siskon kanssa ihan kauheita meidän kolmannelle siskolle:) se toivo polttareistaan muutamaa asiaa,eli EI äitiä mukaan, EI mitään kauneushoitoja ja päivä sais kestää kauan. noh me tuotiin se tosi tökerösti eka helsinkin muka salaa ja sit grillattiin mun toisen siskon partsilla ja äiti teki sille jalkahoitoa. Sit ruvettiin venyttelee ja haukottelee et ei millään jakseta lähtee baariin kun ollaan niiiiin väsyjä,et ei kai haittaa? sisko parka oli ihan et "joo ei täs mitään"

ei kestetty katella sen naamaa ja paljastettiin et sen oikeat polttarit on vasta seuraavana päivänä:) se purskahti itkuun kun oli niin helpottunu. seuraavana päivänä meillä oli sit tosi kivaa ja ainutlaatuiset polttarit teki siskon onnelliseks.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ :D:D:D

Toi oli hyvä.

Aloittajalle: kiinnostaisi kuulla mitä nyt kuuluu. Oletko päässyt keskustelemaan asiasta polttarien järjestäjien kanssa? Oletko kuullut jotain selitystä heidän käytökselleen?

Muokattu: , käyttäjä: Jaimee

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tuli mieleen, et kaverit on keskenään polttareita suunnitellessa saaneet välinsä jotenkin rikki, joku on just jyrännyt toisten suunnitelmia tai ylipäätään on mielipiteet mennyt ristiin, tulehtuneessa tilanteessa on vaikea sitten saada kunnollista päivää ja hyvää mieltä aikaiseksi, niin tärkeää kuin se olisikin morsion yhtenä suurena päivänä :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on oli just omat polttarit ja petyin niihin todella pahasti... Oma kaaso oli niin saamaton ettei saanut mitään aikaseksi ja otti yhteyttä muihin niin lyhyellä varoitusajalla et suurin osa ei päässyt mukaan. Mun polttarit oli biknik ja sanomista. Ihan mukava ilta oli, ei siinä mitään mut olin kans kaikkee luetellut mitä esim. haluisin tehdä ja mihin mennä unohtumattomana päivänäni enkä saanut niistä mitään... Illalla kun muut oli löhdössä kotiin, olisin yksin voinut lähteä baariin, mut ei sit ollut kanttia mennä sinne polttarivaatteissa yksin heiluun... Mä olin todella verisesti pettynyt kun polttareiden pitäisi olla ikimuistoiset ja ne on ehkä toivottavasti vaan kerran elämässä ja sit yks pilaa ne saamattomuudellaan. Kiitti vaan... Tässä tapauksessa ei ollut kyse mistään riidoista tms. vaan siitä et kukaan muu kaveri ei halunnut astua kaason varpaille tässä asiassa ja tulos oli toi. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli pakko kirjottaa tänne koska ymmärrän hyvin miltä teistä ja ketjun aloittajasta on tuntunut.

Itse petyin myös polttareihini. En nyt viitsi mennä yksityiskohtiin, ettei kaverit tunnista jos nyt sattuisivat näillä sivuilla pyörimään. Sillä totuushan on että minähän en voi kaasoilleni paljastaa että olen pettynyt. He varmaan kuvittelevat että polttarit olivat vallan mainiot ja jos minä nyt sitten menen niitä arvostelemaan niin saan vaan bitchin maineen. Ei ihmiset yleensä kestä mitään arvostelua, sen oon jo oppinu. Joten pidän suuni kiinni. Mun polttareista puuttu ohjelma lähes kokonaan ja tuntui että mun polttarit oli päivän kakkosteema, ei siis se tärkein asia. Lisäks kaasot ja puolet muusta juhlaväestä lähti kotiin 22 lauantai-iltana ja mitään ei oltu suunniteltu enää 22 eteenpäin. Pienemmällä porukalla lähdettiin sitten baariin, missä pidin väkisin hauskaa ja nostin tunnelmaa niin että muutkin pääsivät vauhtiin, mutta oikeesti mun fiilikset oli kyllä jo menny.

Eniten omalta osaltani harmittaa juuri tuo sama mikä teitäkin tuntuu harmittavan, eli ei ole kuunneltu toiveita tai polttarit ei oo yhtään juhlakalun näköiset. Mua harmittaa juuri eniten se, että tuntuu ettei mun kaverit tunne mua sitten kuitenkaan yhtään tai eivät välitä oikeesti. Tässä kohtaa ei voi kun syyttää itseään, valitsin väärät kaasot ja ihmisellä on kai sellaiset ystävät kun hän ansaitsee, en tiedä. Mulla oli vielä kaasoja kolme eli järjestelyjen ja ideointien ei ois pitäny ainakaan kaatua vaan yhden niskaan. Lisäks polttarit oli lähes ainoa askare minkä kaasojen piti järjestää. Ja kaikki mun kaasot tietää että olen ollut sinkkuvuosinani kova juhlimaan, tykkään kaikesta villistä jne. Polttarit oli kyllä sitten jotain ihan muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikeaahan se on porukalla suunnitella "isoa" tapahtumaa. Itse olen ollut mukana kaksien polttareiden järjestelyissä. Toisessa kaasot olivat päättäneet ohjelman rungon ja se oli oikein mukava ja sujui mutkattomasti. Morsian ja vieraat olivat kaikki tyytyväisiä.

Toiset taas olivat yhtä hösellystä. Morsian itse oli antanut ohjeistuksia mitä haluaa ja mitä ei. Kaasot kyselivät osallistujien mielipiteitä, mitä ohjelmaa pitäisi olla. Kuitenkin kaikkiin ehdotuksiin tuli vastaukseksi "no me tunnetaan morsian paremmin, ei se tuosta tykkäis". Missään vaiheessa kaasot eivät kertoneet että morsian itse oli sanellut ohjelman. Jälkeenpäin tuntui tosi typerältä kun itse bileissä morsian arvasi kaikki käänteet ja esitti yllättynyttä...

Välit järjetelyissä kiristyivät aikalailla koska kaasot eivät paljastaneet ohjelman olevan morsiammen käsialaa. Kaikki muut vaan ihmettelivät kaasojen ylimielistä asennetta ehdotuksia vastaan ja juostamattomuutta. Morsian tuskin tänäkään päivänä miten kireällä välit olivat.

Minusta ehkä olisi ihan hyvä että morsian itse osallistuisi niin suunnitteluun ja miksei kuluihikin. Silloin vältyttäisi esim kalliilta mökki/saunavuokralta jos morsian ei sellaista kaipaa. Kyllä pieniä ylläreitä voi järkätä mukaan vaikka päivän runko yhdessä morsiammen kanssa suunniteltaisiin.

Muokattu: , käyttäjä: tipiliinis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mä tiedä... jotenkin jos olisin itse morsmaikkuna niin en haluaisi olla myös poltareita järkkäämässä. Toisaalta olenpa ollut polttareissa, joissa melkein jo kysyttiin morsiamen mielipidettä kun on hiukan temperamenttinen ja omaa vahvoja mielipiteitä ja mieltymyksiä.

Harmi kyllä sinänsä jos kovasti odottaa ja sitten saakin pettyä. Mutta oman kokemuksen mukaan jos jotain kovin odottaa, niin aina pettyy ja jos taas sillain pääsee yllättymään, niin yllättyy myös positiivisesti. Ehkä jollain tasolla monet odottavat aika paljon polttareiltaan, joskus ehkä sitten liikaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kim78, oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa. Avoimin mielin pitäis lähtee kaikkeen tällaseen kivaan (ylimääräseen) mukaan. Eihän polttarit mikään pakkotapaus oo. Pitäis muistaa vaan olla onnellinen, että joku on nähny morsiamen/sulhasen eteen edes jonkinverran ylimäärästä vaivaa. Liian suuret odotukset voi pilata kaiken. (Ja eiks ne häät oo kuitenkin se pääasia..?) :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle järjestettiin kahdet polttarit (porukoiden asuessa eripaikkakunnilla) ystäväni asuinpaikkakunnalla järjestivät omat ja sukulaiset ja ystävät toisaalla...

Ensimmäiset näistä olivat laimeat ja ehkä jotenkin pakkopullaa niin juhlakaluille kuin muillekkin.

Kaasoni järjesti tilaisuuden yksin ja tilaisuus meni kutakuinkin näin:

Tiesin kyseisen päivän etukäteen, minut tultiin hakemaan ilta 5 aikaan vietiin ystäväni luokse jossa olimme kahden, koska muut ystäväni eivät päässeet/ kerenneet tulemaan paikalle.

Olimme siellä ja hoidimme hänen lastaan. leivoimme mokkapaloja joita emme ehtineet syömään,kun porukka saapui paikalle ja oli kiire lähteä ravintolaan syömään, ravintolan jälkeen yksi ystävistäni häipyi paikalta, koska hänen kaverillaan oli syntymäpäivä juhlat, piti niihin keretä.

sieltä menimme lopulla porukalla keilaamaan ja ilta loppui siihen, että menimme 10 aikaan illalla juomaan yhdet baariin ja sieltä kotiin.

Eräs ystävistäni mökötti koko keilauksen ajan ja ravintolassa käydessämme hän soitti miehensä hakemaan hänet, koska mies kuulemma mökötti kun ei olisi naisensa halunnut lähteä mihinkään.

Hienoa.

Olo oli todella mahtava tämän illan jälkeen.

Ainoat kiitokset reissusta sai Kaasoni ja eräs hyvä hyvä ystäväni jotka olivat kahden yrittänyt keksiä edes jotain.

Toiset olivatkin ikimuistoiset. Ja aivan mahtavat <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksissä polttareissa kaaso oli morsiamen kymmenen vuotta vanhempi isosisko joka asuu 300 km:n päässä morsiamesta eli näkevät todella harvoin. Kaaso tyrmäsi kaikkien muiden ideat sanomalla "ei se tosta tykkää" ja "ei se tohon ala" jnejnejne kun me muut, morsiamen kanssa päivittäin tekemisissä olevat läheiset ystävät ehdoteltiin jotain erikoisempia juttuja jotka olisi ollut mahdollista toteuttaa edullisestikin suhteita käyttämällä. Polttareista tuli kyllä mukavat ja morsian viihtyi täysillä, mutta oli pakko kertoa myöhemmin (siis pitkästi häidenkin jälkeen) mitä olimme ehdotelleet (esim ratsastustuntia, benjihyppyä jne) ja morsian olisi ollut aivan haltioissaan jostain vastaavasta päivän kohokohdaksi. Eli joskus vain se suunnittelu ei toimi syystä tai toisesta, siksi kannattaakin miettiä tuo kaasopolitiikka TODELLA tarkasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polttarini eivät olleet sitä mitä odotin...

Valitsin kaasoiksi ystävistäni (kuvittelin ainakin heidän olevan sellaisia) sellaiset tyypit joilla ei ole elämäntilanne tai mielikuvituksen puute rajoittamassa suunnittelua. Juurikin erillaisten elämäntilanteiden vuoksi en pyytänyt eräitä toisia. (Jälkeen päin ajateltuna hölmö minä!). He olivatkin hieman pettyneen oloisia, vaikka eivät sitä näyttäneet suoraan. Molemmille esitin kaaso asian niin, että kaikki maailman mahdollisuudet kieltäytyä olisi ollut. Enkä myöskään mielestäni ole juuri heitä halunnut rasittaa häävalmisteluilla ja askartelulla. Toiveeni jonka ääneen heti aluksi esitin oli juurikin nuo polttarit ja ohjelmaa häissä.

No polttarit tässä tulivat ja menivät. Kaikille jotka toivon paikalle tieto ei ollut kulkenut perille, ja kumpikaan heistä ei ollut asiaa ihmetellyt kun vastauksia ei kuulunut. Kyseessä oli vieläpä minulle erittäin läheinen ihminen.

Intro itse polttari päivään lupasi enemmän kuin sitten toikaan. Ensiksi olin todella jännittynyt ja innoissani. Mutta aika pian selvisi, että päivästä ei olisi tulossa mitään mitä kuvittelin. Aikataulut uupuivat ihan kympillä. Puolet päivästä meni peukaloita pyöritellessä ja päätä nyökytellessä. Kaasot pitivät koko ajan palvereita ja minun käskettiin kirjaimellisesti seisoskella sivummalla odottelemassa, että he kaksisivät jotain tekemistä. Suunniteltu ohjelma oli jäänyt idean tasolle ja tehtäviä ei ollut ollenkaan. (Näitä juurikin odotin, että polttareissa olevan.) Hätä ratkaisuksi he sitten keksivät kaikkea ei niin miellyttävää (ja sellaista jotka olisi voinut olettaa heidän itsensä tehneen jo polttareita valmistellessa) ja jättivät minut yksin niitä sitten toteuttamaa, kun itse riensivät toisaalle. Morsius-sauna onneksi oli ja muutamat asiaan liittyvät taiat (nämä olivatkin ne päivän parhaat palat.) Kaasot juopuivat hieman ja hihittelivät keskenään, kun muut ihmetellen sitä katsottiin sivusta.

Myöhemmin ystäväni jonka kaasona olin ollut sanoi, että hänestä tuntui ihan pahalta miten kyseinen päivä meni. Hänen tarjoamaansa apua ei kuulemma oltu tarvittu. Ilmeisesti päivä oli ollut pettymys muidenkin silmissä ja minun venähtänyt naama ei ollut jäänyt huomaamatta.

No häät on vielä edessä. Totesinkin eilen sulhaselle, että on meidän itse suunniteltava ohjelma jos sellaista on tarkoitus häissä nähdä. Tiedusteluihin mahdollisesta ohjelmasta on tullut ympäripyöreitä vastauksia, ja puheita ainakin on kuulemma turha odottaa. Tuntuu, että heillä on niin kiire haukkua toisia ihmisiä ja juosta miesten perässä.

Ottaa koko tilanne aivoon! Ja anteeksi kamala tilitys. Tuntuu jo paremmalta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on häät ja polttarit vielä edessä ja eniten askarruttaa tulevat polttarit! Alusta lähtien polttarit ovat olleet ongelma -kaasolle. Paitsi että hän on kommentoinut suuresti niihin osallistuvia (kai minä itse saan päättää ketä kutsun polttareihini??) niin olen muutenkin saanut palautetta asiasta polttarit, milloin mistäkin syystä. Polttarit on viikon päästä ja tiedän niistä jo etukäteen, enkä odota niitä mitenkään innolla. Kiitos kuuluu hyvälle ystävälleni kaasolle, joka on purkanut kaiken stressinsä, kiukkunsa ynnä muunsa minuun. Kun kukaan ei ole halukas osallistumaan polttareihin saati sitten ehdottanut mitään ohjelmaa, niin kaaso päätti useaan otteeseen haukkua paitsi minut niin myös muut ystäväni, jotka hänen mielestään olisi pitänyt valikoida paremmin. Kaasolla on kuulemma liian paljon tekemistä polttareiden järjestämisessä ja kun juuri kukaan ei ole kiinnostunut tulemaan, niin jäämme päivän jälkeen suurin piirtein kahdestaan viettämään polttareita. Tämän kuulin siis kaasoni suusta jokin aika sitten. Tietenkin pahoitin tästä mieleni ja olen miettinyt ja stressanut sillä, että onko minulla todella tällaisia ystäviä, jotka eivät halua tulla polttareihini. No sitten sain parilta polttareihin osallistuvalta kuulla miten asia todellisuudessa on, kun heille surujani kertoilin. Kaaso onkin itse päättänyt polttareiden ohjelmasta ja lähinnä "ilmoittanut" vain mulle että tällaiset ovat vaihtoehdot ja näiden mukaan mennään. Koko päivälle on kuulemma tehty minuuttiaikataulu eli pukattu ihan täyteen ohjelmaa siellä täällä ja kaiken lisäksi kaikki ohjelmat/tekemiset ovat erittäin arvokkaita. Lisäksi kaasoni oli päättänyt ajankohdasta ja paikasta itse, mikä vaikutti osaltaan erittäin paljon muiden kavereiden osallistumiseen. Muitakin paikkoja+aikoja oli ehdoteltu ja vielä enemmistön suusta, mutta kaaso oli itse valkannut sopivimman ajankohdan ja paikan, sopivimman siis hänelle. Nyt joudun itse hakemaan polttareihin tulevat tuttuni (joita on siis oikeasti vain muutama 15 hengestä) ja ajamaan polttaripaikkakunnalle viettämään omia polttareitani! Sen lisäksi ohjelmassa on kaikkea sellaista mikä oikeastaan kiinnostaa enemmän itse kaasoa kuin morsianta. Alunperin annoin sinänsä kaasolle vapaudet polttareiden suhteen, mutta esitin toiveina että kunhan se olisi semmonen hauska tyttöjen päivä+ilta ja että mahdollisimman moni pääsisi paikalle. Lisäksi toivoin, ettei minua puettaisi ihan älyttömyyksiin tai nolattaisi ihan täydellisesti, ei myöskään muita polttarivieraita. Sanoin olevani valmis pukeutumaan, mutta kunhan ei mitään älyttömyyksiä olisi (tyyliin "Bridget Jones puputyttöasua"). Lisäksi ohjelmasta sanoin sen verran, että saavat ihan itse päättää, mutta kunhan se olisi hauskaa kaikille eikä vaatisi ihan hirveitä rahallisia panostuksia. Minullakin on opiskelijatuttavia, joilla ei ole välttämättä laittaa suuria summia polttareihin, kun tulossa ovat vielä itse häät toisella paikkakunnalla ja lahjankin osto. Morsiamen toiveita ei ole pahemmin kuunneltu, joten saa nähdä millaiset polttarini ovat. En ole kaason kanssa ollut pariin viikkoon puheväleissä, joten ei voi sanoa hyvillä mielin tässä olevan.

Niin ja mitä tulee häiden järjestelyihin, niin yhtään en ole kaason apua pyytänyt ettei hänelle tule liikaa tehtävää! Tästäkin sain kuulla heti alussa pyydettyäni häntä kaasoksi, siis että hän ei rupea mitään askarteluhommia tekemään tai liikaa omaa vapaa-aikaansa käyttämään. Jos nyt voisin vielä vaihtaa kaasoa, niin tekisin kyllä sen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polttarit mitkä semmoset on?

Omat "polttarini" menivät kutakuinkin näin....

paikalle oli kutsuttu äitini, enoni vaimo, minä ja kaasoni. (olen näin surkea paska että mulla ei ole kavereita). Menetiin sitten leffaan ja syömään ja kotiin...

kaikenlisäksi vettä satoi ihan hirveästi joka latisti myös tunnelmaa, kun jouduimme kävelemään ruokapaikkaan, eikä mulla ollut edes sateenvarjoa. Olin aikaisemmin sanonut kaasolleni että en halua mitään konttaamista pellepuvussa kaupungilla, mutta kuitenkin olisi voinut keksiä jotain extraa. En valita leffa oli hyvä, ja no ruoka oli ihan ok, mutta ei kuitenkaan sitä mun lempparia.

Annoin kaasolle täysin vapaat kädet ja oletin että jotain hemmottelua tms, hän olisi järjestänyt, kun olin muutenkin tosi ressaantunut ja kireä häiden takia, mutta näin... ois voinut vaikka muutamalle mennä syömisen jälkeen tai jotain edes... mutta ei...

Se että äitini ja enon vaimo oli paikalla oli mun oma toivomus, ja oli ihan mukavaa että he tulivat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla on häät ja polttarit vielä edessä ja eniten askarruttaa tulevat polttarit! Alusta lähtien polttarit ovat olleet ongelma -kaasolle. Paitsi että hän on kommentoinut suuresti niihin osallistuvia (kai minä itse saan päättää ketä kutsun polttareihini??) niin olen muutenkin saanut palautetta asiasta polttarit, milloin mistäkin syystä. Polttarit on viikon päästä ja tiedän niistä jo etukäteen, enkä odota niitä mitenkään innolla. Kiitos kuuluu hyvälle ystävälleni kaasolle, joka on purkanut kaiken stressinsä, kiukkunsa ynnä muunsa minuun. Kun kukaan ei ole halukas osallistumaan polttareihin saati sitten ehdottanut mitään ohjelmaa, niin kaaso päätti useaan otteeseen haukkua paitsi minut niin myös muut ystäväni, jotka hänen mielestään olisi pitänyt valikoida paremmin. Kaasolla on kuulemma liian paljon tekemistä polttareiden järjestämisessä ja kun juuri kukaan ei ole kiinnostunut tulemaan, niin jäämme päivän jälkeen suurin piirtein kahdestaan viettämään polttareita. Tämän kuulin siis kaasoni suusta jokin aika sitten. Tietenkin pahoitin tästä mieleni ja olen miettinyt ja stressanut sillä, että onko minulla todella tällaisia ystäviä, jotka eivät halua tulla polttareihini. No sitten sain parilta polttareihin osallistuvalta kuulla miten asia todellisuudessa on, kun heille surujani kertoilin. Kaaso onkin itse päättänyt polttareiden ohjelmasta ja lähinnä "ilmoittanut" vain mulle että tällaiset ovat vaihtoehdot ja näiden mukaan mennään. Koko päivälle on kuulemma tehty minuuttiaikataulu eli pukattu ihan täyteen ohjelmaa siellä täällä ja kaiken lisäksi kaikki ohjelmat/tekemiset ovat erittäin arvokkaita. Lisäksi kaasoni oli päättänyt ajankohdasta ja paikasta itse, mikä vaikutti osaltaan erittäin paljon muiden kavereiden osallistumiseen. Muitakin paikkoja+aikoja oli ehdoteltu ja vielä enemmistön suusta, mutta kaaso oli itse valkannut sopivimman ajankohdan ja paikan, sopivimman siis hänelle. Nyt joudun itse hakemaan polttareihin tulevat tuttuni (joita on siis oikeasti vain muutama 15 hengestä) ja ajamaan polttaripaikkakunnalle viettämään omia polttareitani! Sen lisäksi ohjelmassa on kaikkea sellaista mikä oikeastaan kiinnostaa enemmän itse kaasoa kuin morsianta. Alunperin annoin sinänsä kaasolle vapaudet polttareiden suhteen, mutta esitin toiveina että kunhan se olisi semmonen hauska tyttöjen päivä+ilta ja että mahdollisimman moni pääsisi paikalle. Lisäksi toivoin, ettei minua puettaisi ihan älyttömyyksiin tai nolattaisi ihan täydellisesti, ei myöskään muita polttarivieraita. Sanoin olevani valmis pukeutumaan, mutta kunhan ei mitään älyttömyyksiä olisi (tyyliin "Bridget Jones puputyttöasua"). Lisäksi ohjelmasta sanoin sen verran, että saavat ihan itse päättää, mutta kunhan se olisi hauskaa kaikille eikä vaatisi ihan hirveitä rahallisia panostuksia. Minullakin on opiskelijatuttavia, joilla ei ole välttämättä laittaa suuria summia polttareihin, kun tulossa ovat vielä itse häät toisella paikkakunnalla ja lahjankin osto. Morsiamen toiveita ei ole pahemmin kuunneltu, joten saa nähdä millaiset polttarini ovat. En ole kaason kanssa ollut pariin viikkoon puheväleissä, joten ei voi sanoa hyvillä mielin tässä olevan.

Niin ja mitä tulee häiden järjestelyihin, niin yhtään en ole kaason apua pyytänyt ettei hänelle tule liikaa tehtävää! Tästäkin sain kuulla heti alussa pyydettyäni häntä kaasoksi, siis että hän ei rupea mitään askarteluhommia tekemään tai liikaa omaa vapaa-aikaansa käyttämään. Jos nyt voisin vielä vaihtaa kaasoa, niin tekisin kyllä sen!

Miksi et voisi siis vaihtaa kaasoa? Onko kaason titteli niinkin virallinen nimike, että ei voi edes suhdetta säästääkseen vaihtaa? Ihan alusta loppuun sulla on mahdollisuus sanoa, ettei tämä ehkä nyt toimi ja vaihtaa kaasoa. Ihan ystävällisesti ja sovinnollisesti ja ilman että riitaannut kaasosi kanssa. Tai ottaa lisäkaasoja! Mulla on kolme kaasoa ja kaikki auttavat mua eri jutuissa. Ja auttavatpa parit muutkin ystävät, jotka eivät edes millään kaason tittelillä kulje. Mun mielestä häiden järkkääminen ja kaasoilut ovat sellaista elämän mukavaa ylimääräistä kivaa ja jos nämä kaasosuhteet olisivat kiukuttelua, riitelyä ja pahoitettua mieltä täynnä, mä irtisanoutuisin koko jutusta ja tekisin jutut ilman kaasoa.

En oikein ymmärrä mitä iloa juhlistamisesta on jos ei olla puheväleissä..? Mieluummin tosiaan tuossa tilanteessa sanoisin kaasolle ystävällisesti, ettei tarvitse järkätä polttareita ja ottaisin pari parasta ystävää (niitä oikeita ystäviä, joita tuo kaaso ei taida olla) mukaani viikonlopun ulkomaan reissulle tai vaikka kylpylään tai mökille yöksi. Joisimme ystävien kanssa viiniä, kikateltaisiin ja puhuttaisiin syntyjä syviä. Ei tarvitse hauskoihin polttareihin minkäänlaista yllätyksellisyyttä, varsinkaan jos vaihtoehtona on riitely ja juhlat, joissa ei edes itse viihdy..

Toivottavasti polttarisi toimivat jos niihin menit! Ja toivottavasti olet kaason kanssa vielä puheväleissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis ihmettelen kyllä mikä joidenkin kavereita on vaivannut. Kaason/Kaasojen tulisi mielestäni yhdessä muiden polttarijuhlijoiden kanssa pohtia ohjelmaa ja kaikkea mukavaa morsiammelle. kaasot voivat vastata vaikka juuri ohjelmarungosta ja mahdollisista paikkojen varauksista ym. Tarkoituksena kuitenkin viettää yhdessä mukava ja ikimuistoinen päivä ja jos jollekin ei esim.keilaus sovi niin voi olla silti mukana ja edes yrrittää pitää hauskaa! :)

Hauskoja polttareita jatkossa kaikille! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämän ketjun kun luin, niin jopa iski angsti ja ahdistus. Olenkohan juuri minä tuollainen besserwisseröivä kaaso? Sellainen olo on nimittäin, että torppaan muiden ideoita koko ajan. Olen siis kyllä yrittänyt saada koko porukan mukaan suunnitteluun mutta vain kohtuullisella menestyksellä.

Eikö kaason vastuulla ole myös järjestää polttarit siten, että mukana olisivat kaikki morsiamen toivomat henkilöt tai ainakin suurin osa (jotain esteitä nyt tietysti voi olla, joihin kaaso tai kukaan ei voi vaikuttaa)? Minä olen tyrmännyt ideoita lähinnä siksi, että moni vieraista on ilmoittanut budjettinsa olevan todella pieni (opiskelijoita). Sitten saan joiltakuilta muilta kaikkia lennokkaita ideoita, jotka yksinkertaisesti maksavat liikaa. Hieman harmittaa, koska itse olisin valmis laittamaan hyvän ystävän suureen päivään rahaa enemmänkin ja tiedän, että hän nauttisi "villeistä" jutuista. Toisaalta ei sekään ole hyvä, jos kutsutuista (joita ei edes ole kuin 7) paikalle tulee vain muutama, koska suurimmalla osalla ei ole varaa osallistua. Olen siis sillä linjalla, että mieluummin jotain edullista, jsokin ehkä hieman tavanomaista ohjelmaa, johon kaikilla on varaa osallistua, kuin hienoja stuntteja koko päivän kolmen hengen porukassa.

Tästä ketjusta sain tukea sille ajatukselleni, että päivän ohjelma kannattaa suunnitella väljäksi, ettei tule sellainen päivä, että vain juostaan ympäriinsä. Toisaalta täytynee keksiä jonkin verran varaohjelmaa niin, että jos jossain välissä on luppoaikaa, niin siihen voi sitten äkkiä heittää jonkun jutun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Surullista lukea pettyneiden morsiammien tilityksiä. Minun mielestäni polttaripäivän pitäisi olla tulevan morsiammen tyylinen yllätyksineen!!

Itselläni oli äskettäin polttarit ja täytyy myöntää että päivä oli niin täydellinen vesisateesta huolimatta. Hymy huulilla muistelen touhujamme.

Kolmesta kaasostani yksi teki koko työn ja hänet "palkitsinkin" ihan radiossa asti :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En haluaisi oikeastaan lainkaan polttareita, koska tykkään mieluummin tarjota itse juhlat ihmisille kuin olla juhlinnan keskipisteenä. Mutta olen varma että kaasoni ne tulee järjestämään ja koska hän on normaalilla älyllä varustettu ihminen, uskoisin että pirskeistä tulee paremmat kuin luulenkaan. Hän saattaa jopa konsultoida minua, mitä haluaisin duunailla ja erityisesti keitä haluaisin paikalle.

Omiin korviin on kantautunut siskon ystävän polttareista, että sielläkin kaaso päällepäsmäröi, eikä kuunnellut muiden toiveita eikä huomioinut budjettirajoitteisia. Näin ollen osallistujia oli vähemmän kuin olisi ollut mahdollista, ja morsian oli sitten itse häissä ollut siitä pahoillaan. Lisäksi polttarit oli häiden aatonaattona, siis nykykäsityksen mukaan hiukka liian lähellä itse juhlaa - morsian ei ollut viitsinyt juoda eikä syödä niin paljon kuin teki mieli, ettei turvotus olisi näkynyt juhlapäivänä.

Lisäksi kaveripiirissä oli joku vuosi haasteena alkoholittomien polttareiden järjestäminen alko-ongelmaiselle... oli vaan kuitenkin järjestävä taho tehnyt parhaansa ja adrenaliinihumala tuli hankittua benjillä ja ampumaradalla, joten kaikki on mahdollista - myös hauskanpito ilman viinaa! Voitteko uskoa!?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En haluaisi oikeastaan lainkaan polttareita, koska tykkään mieluummin tarjota itse juhlat ihmisille kuin olla juhlinnan keskipisteenä. Mutta olen varma että kaasoni ne tulee järjestämään ja koska hän on normaalilla älyllä varustettu ihminen, uskoisin että pirskeistä tulee paremmat kuin luulenkaan. Hän saattaa jopa konsultoida minua, mitä haluaisin duunailla ja erityisesti keitä haluaisin paikalle.

Omiin korviin on kantautunut siskon ystävän polttareista, että sielläkin kaaso päällepäsmäröi, eikä kuunnellut muiden toiveita eikä huomioinut budjettirajoitteisia. Näin ollen osallistujia oli vähemmän kuin olisi ollut mahdollista, ja morsian oli sitten itse häissä ollut siitä pahoillaan. Lisäksi polttarit oli häiden aatonaattona, siis nykykäsityksen mukaan hiukka liian lähellä itse juhlaa - morsian ei ollut viitsinyt juoda eikä syödä niin paljon kuin teki mieli, ettei turvotus olisi näkynyt juhlapäivänä.

Lisäksi kaveripiirissä oli joku vuosi haasteena alkoholittomien polttareiden järjestäminen alko-ongelmaiselle... oli vaan kuitenkin järjestävä taho tehnyt parhaansa ja adrenaliinihumala tuli hankittua benjillä ja ampumaradalla, joten kaikki on mahdollista - myös hauskanpito ilman viinaa! Voitteko uskoa!?

Mäkään en haluaisi perinteisiä polttareita vaan lähinnä halusin itse järjestää kiitokseksi mökkijuhlat ystävilleni, jotka ovat auttaneet ja ideoineet häitä kanssani. Tekisin erinomaiset ruuat oikein ajan kanssa, valitsisin hyvät viinit ja sampanjat ja saunoisimme jutellen. Istuttaisiin iltaselle mökin kuistilla kuuntelemassa luonnon ääniä kynttilänvalossa. Ne olisi mun unelmapolttarit. Enkä haluaisi kenenkään humaltuvan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kaasona hyvän ystäväni häihin ja keräilemässä oikeastaan ideoita tällä osastolla, tämä keskustelu jotenkin osui silmiin ja tuli siitä omat polttarit mieleen. Mulla ei mitään ihmeempää kauhujuttua ole kerrottavana, mutta pettynyt olo silti polttareista jäi. Ainut asia, mitä olin erikseen toivonut oli, että olisi yhteistä kivaa tekemistä ja kaikki pääsis paikalle, niin polttareissa oli tosi paljon "vain morsiamelle"-juttuja. Kuljetusten takia muut eivät juoneet juuri mitään alkoholia ja se ehkä vaikutti siihen, ettei tunnelma oikein missään vaiheessa päässyt hirveästi nousemaan. Iltapäivällä ajettiin kaverin mökille, jonne sitten jäätiinkin yöksi, ja kaikki jo pitkälti ennen puolta yötä nukkumaan. Olin silloin illalla niin pettynyt, että itketti (en kyllä näyttänyt sitä muille). Oon aika kova juhlimaan ollut aina ja myös innokas kokeilemaan kaikennäköistä hölmöä, niin olin aika pettynyt, kun ei menty baariin ollenkaan. Mutta itku-pettynyt vasta siinä vaiheessa, kun ei menty baariin vaan jäätiin mökille JA mentiin aikaisin nukkumaan. Koin, ettei ystäväni tunne minua ollenkaan ja että olen todella tylsä ihminen. (myöhemmin kuulin, että eräät ystäväni olivat kovasti ehdottaneet baarimenoa illaksi, mutta heidät oli torpattu, koska minä en kuulemma halua baariin. ilmeisesti tuo ajatus oli lähtenyt siitä, kun sanoin, että minulle ei tarvitse järjestää ihmeellisiä polttareita, riittää, että ollaan yhdessä. ajatuksena, että opiskelijoilta ei mene hirveästi rahaa.) Joku juttu siinä mökki-illassa meni pieleen, koska vasta myöhemmin kävi ilmi, että mökille varattu mm. viininmaistelu (joka oli hyvä idea), mutta sitä ei ikinä järjestetty. Kaverit tekivät sitten niin, että antoivat viinit minulle ja pidin maistelun myöhemmin heille.

No, tähän oli syynä osittain se, että polttarit jatkuivat vielä yllätyksenä seuraavankin päivän, jolloin vasta oli myös pääohjelmanumero tiedossa.

Koko juttu on vähän hölmönlainen, tai saa tuntemaan itseni sellaiseksi, kun oikeasti polttareihin oli nähty kovasti vaivaa ja niissä oli kaikennäköistä ajattelevaista ohjelmaa, ja se pääohjelmanumero oli oikein hieno juttu. Oikeastaan ainoa, mikä kokonaisuudesta puuttui, oli tunnelma. Ja se kun olis se kaikkein tärkein... Kaverini osallistuivat erittäin kiitettävästi, mutta ongelma taisi olla se, että he eivät oikein tunne toisiaan ja kuulin myöhemmin, että yksi ja toinen oli hieman kyllästynyt joihinkin muihin. Joten se kai sitten heijastui tunnelmaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en ole saanut esittää toiveita polttareideni suhteen. Minulle sanottiin suoraan, että morsianhan ei suunnittele omia polttareitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään