MimosaX

Polttareiden ajankohta (yhdistetty)

50 viestiä aiheessa

Meillä oli polttarit n. 1,5 kk ennen häitä (häät siis 7.1.2012 ja tässä juuri ennen uusivuosi, joulu, pikkujoulut...). Niin ja siis oli lauantaina :)

Muokattu: , käyttäjä: Heire

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun polttarit oli lauantaina, tasan 4 viikkoa ennen häitä. Ihan sopiva ajankohta mielestäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun polttarit oli lauantaina n. kuukautta ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla polttarít huomenna (APUA!), 2 viikkoa ennen häitä. :) Jänskättää kauheasti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No itse en tiedä vielä kun ovat vasta tulossa, mutta toivoisin, että olisivat vähintään muutama viikko ennen häitä. Toivottavasti toukokuussa, kun häät on sitten 23.6. Ja joku lauantai olisi varmasti sopivin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on polttarit tänään (lauantaina), itse asiassa ovikello voi soida hetkenä minä hyvänsä :D

Häihin on viikko!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli sitten lauantaina 3 viikkoa ennen häitä mikä oli oikein sopiva. :)

Huomenna vietämme ystäväni polttareita, ja hänen häät on kahden viikon päästä. Ja Flik, en mä tiedä onko se nyt niin outoa, mutta rajoittaa ehkä joidenkin osallistumista tai jotain ohjelmajuttuja, jos on arkena. Meillä on ystäväni polttarit huomenna sunnuntaina, mikä oli meille sopiva päivä - saatiin helpommin varattua kaikkia ohjelmajutut ja kuitenkin koko päivä aikaa, toisin kuin arkena olis ollut. :) Mun miehen polttarit oli maanantai-päivänä ja hänen ystävänsä oli kaikki ottaneet vapaata / osa oli kesälomalla, kun tulivat hakemaan miestä aamulla seitsemän jälkeen. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli polttarit ihan perinteisesti lauantaina, kaksi viikkoa ennen häitä. ^_^ Ne piti kuulemma olla jo neljä viikkoa ennen häitä. mutta kaason miehen veli päätti järjestää häät kuukauden varoitusajalla (keskellä kesää!!), ja polttarit piti siirtää. Ei harmita muuten yhtään, mutta kaksi ystävääni olivat pyytäneet vuorotöistä vapaaksi sen aiemman viikonlopun, eivätkä päässeet osallistumaan tähän uudelleen valittuun päivään. Ei kesällä saisi noin pienellä varoajalla häitä järjestää, ainahan ihmisillä on kesällä vaikka mitä ohjelmaa... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli polttarit toissapäivänä, eli perjantaina, 8 päivää ennen häitä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko teillä oli/on(jos tiedätte polttariajankohtanne etukäteen) aikaa polttareista häihin? Ja jos on perusteluja niin, mielellään kertokaa! :) Minulla on tasan 2 kuukautta ennen, sillä en saa töistä lomaa muulloin esim. heinäkuussa. Elokuussa ei ehtisi polttareita ennen häitä oikein järkkäämään. Onhan se aikaisin, mutta pääasia, että polttarit järjestetään. Myös toinen siskoni, joka ei välttämättä pääse häihimme pääsee kesäkuussa osallistumaan polttareihin. Vaikka tiedän polttareiden ajankohdasta etukäteen on sisältö aivan arvoitus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä toivon hartaasti että polttarit ei tule olemaan 1,5kk:ta aiemmin. Mielummin sitten jo vaikka 6kk ennen jos jotain.
Meillä on aika tasan vuoden päästä häät ja 1,5kk:ta ennen häitä meillä on 3 syntymäpäivät, joulu ja uusivuosi. Sen lisäksi myös se, että jokainen on halunnut rauhoittaa menonsa, juhlinut jo ihan tarpeeksi ja tuhlannut rahansa muutenkin. Plus että häihin osallistuminenkin maksaa (siis matkat, yöpyminen jne). En halua että meidän päivän vuoksi kukaan joutuu kattelemaan Mattia kukkarossaan, saati siksi että juuri ennen häitä on vielä tarvinnut polttaritkin järkätä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa huomata, etten ole ihan outolintu täällä, vaikka suurimmalla osalla on polttarit n. kuukautta ennen tai vielä lähempänä häitä. Olen vain ajatellut, etteivät polttarivieraat ole kehdanneet sanoa minulle mitään polttareideni ajankohdasta! Kaaso parka se varmaan (jos) joutuu kuuntelemaan enemmän sitä kritiikkiä kuin minä polttareihin liittyen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko teillä oli/on(jos tiedätte polttariajankohtanne etukäteen) aikaa polttareista häihin? Ja jos on perusteluja niin, mielellään kertokaa! :)

 

Yksi perustelu, joka olisi hyvä ottaa huomioon ajankohtaa suunnitellessa, on morsiamen stressi. Viimeiset häitä edeltävät viikot voivat olla aika stressaavaa aikaa, eikä morsiamella silloin välttämättä ole niin hauskaa kuin muuten. On tietenkin mahdollista, että hauskat polttarit tuovat juuri sitä rentoutumista, mitä morsian kaipaa, mutta kannattaa miettiä, millainen ihminen on kyseessä. Toisilla tuo toimii ja toisilla ei. Minusta kuukausi tai enemmän ennen häitä olisi paras aika, koska silloin on monien häiden järjestelyissä rauhallisempi vaihe, ja morsian jaksaa keskittyä kunnolla hauskanpitoon.

Muokattu: , käyttäjä: talvihäät2014

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä veikkaisin että mun polttarit olisi puolisen vuotta ennen häitä. Toisella puolella Suomea asuva kaasoni puheli jotakin, että hän tulisi kesällä meillä käymään (häät siis helmikuussa), joten mikäli hän itse aikoo polttareihin osallistua, tuo olisi todennäköisintä ;) Välimatkaa kun on n. 600 kilometriä, niin ei ihan millon vaan tavata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

polttareita järjestävät kaverini ovat kyselleet koska haluaisin polttareitteni olevan, olen pyytänyt että jos mahdollista niin mieluiten huhtikuun aikana, siis pari kuukautta ennen häitä kun viimisinä viikkoina tuntuu olevan paljon hommaa erilaisia tapaamisia ja menoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häihin on aikaa neljä kuukautta. Mä olen töissä noin joka toinen viikonloppu. Kaasolla on lista mun vapaista viikonlopuista häihin asti. Niitä on enää kahdeksan. Apua. Voi toivottavasti ne on suunnitelleet jo jotain. Voi apua. Koskahan mun polttarit on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin on viisi kuukautta (jos laskin oikein). Ei mitään hajua koska polttarit on :D

 

Viikko sitten ilmoitin kaasoille vieraslistan, mitään en ole kuullut aiheesta sen jälkeen enkä usko kuulevanikaan. Mutta luulisin että kaasoni järkkäävät polttarit aika hyvissä ajoin kun kesällä on aina niin paljon kiireitä ja eivät varmasti halua stressata mua järkkäämällä niitä liian lähellä häitä. Eli veikkaisin huhti- toukokuuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä sain joku aika sitten kuulla, että polttarini ovat tasan kaksi viikkoa ennen häitä. Minulla oli siis vain yksi viikonloppu koko kesän osalta joka ei olisi mulle sopinut, joten saivat sitten kaaso ja muut koordinoida keskenään, ja tämä kyseinen viikonloppu oli sopinut koko polttariporukalle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei ole mitään havaintoa mun polttareista, eikä mieskään tunnu tietävän päivää. Olen laskenut 1+1 todella monta kertaa, mutta en koskaan tunnu saavan vastausta. Kesällä on todella paljon kaikkea, enkä löytänyt kalenterista kuin yhden itselle vapaan viikonlopun! APUA! Ja se viikonloppu on kohta. Häät heinäkuun lopussa.

Mutta en usko että polttarit olisivat juuri sinä viikonloppuna, joten oletan että mun oletettuihin menoihin on koira haudattuna!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävän polttarit pidetään n. 3 viikkoa ennen häitä. Itselläni oli kuukausi ennen. Minusta juuri kuukausi-kolme viikkoa on hyvä aika, häihin ei ole kovin pitkäaika, mutta ei sotke viimeisiä järjestelyjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli polttarit n. puoli vuotta ennen häitä! Tämä siksi, että olen muuttamassa ulkomaille, ja kaaso halusi järjestää Suomessa polttarit. Minusta oli aivan ihanaa, ja sai enemmän taas hääfiilistä ja odotusta nostatettua itsellenikin! Englannissa paikalliset ystäväni haluavat myös järjestää polttarit, eli ehkä jotain pientä pidetään myös siellä lähempänä hääpäivääni. Sopii minulle, aina on hyvä syy juhlia. :) Ehkä vähän pienemmin menoin kuitenkin nää seuraavat, Suomen polttarit olivat tosi tapahtumarikkaat ja hurjat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä, meneeko hieman OT:ksi, mutta kysyn kuitenkin: olisiko outoa järjestää polttarit häiden, tai oikeastaan vihkimisen, jälkeen? Meillä kun on sellainen tilanne, että lähden kuukauden päästä sulhon kotimaahan, jossa meidät vihitään. Mun kaaso ei millään ehdi järjestää polttareita ennen lähtöäni, ja en itsekään varmaan ehtisi sellaisiin osallistua. Matka tuli siis vähän lyhyellä varoitusajalla meille kaikille. Sulhasen kotimaassa en tunne ketään, joka voisi siellä järjestää mitään, ja mun kaverit tai kukaan muukaan Suomesta ei siis tule mun mukana paikan päälle. Polttarit ei edes kuulu paikalliseen hääperinteeseen. Olen aina haaveillut polttareista, ja minua surettaa, jos en koskaan saa kokea niitä :( Periaatteeni on ollut, että polttareita pitää viettää, kun on vielä naimaton, mutta olisi kiva kuitenkin viettää päivä kavereiden kanssa Suomessa matkani jälkeen, vaikka olenkin jo virallisesti naimisissa. Hääjuhla Suomessa järjestetään vasta kesällä 2018, eli ehkä "polttarit" voisivat olla myös ennen niitä juhlia. Vai onko ihan tyhmää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omasta mielestäni todellakin saa järjestää polttarit häiden jälkeen! Ja kun kukaan ei tule mukaasi ulkomaille vihkimiseen, niin voitte polttareilla juhlistaa nimen omaan naimisiinmenoa jälkikäteen tai hääjuhlaa etukäteen. Vaikkei ne varsinaiset polttarit olisikaan, niin vaikka sitten tyttöjen ilta, juhlat naimisiinmenon kunniaksi :)

Aleze likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään