Vintage- /vanhat tai vanhan tyyliset hääpuvut
Lähetetty 13 marraskuu 2008 - 20:47
Olen menossa naimisiin noin vuoden päästä talvella ja vähitellen alkanut katsella itselleni sopivaa pukua. Muutaman häälehden selaamisen jälkeen samanlaisina toistuvat nyt muodikkaat puvut alkavat lähes ällöttää. Olen sovittanut äitini ja mummoni vanhaa hääpukua, joka olikin ihan hyvä (ajaton, erittäin yksinkertainen, kapea, pitkähihainen), mutta olen vielä kiinnostunut erikoisemmista puvuista. Kivoja malleja olen löytänyt paljon enemmän vanhojentanssipuvuista kuin hääpuvuista ja yksi vaihtoehto onkin teettää esimerkiksi 40- tai 50-luvun tai viktoriaanistyylinen puku, mieluiten hihoilla. (Teettämisessä ei kuitenkaan täyty ekologisuuden ihanne!) Haluaisin kuitenkin, että puku olisi valkoinen ja sitähän puvut eivät vielä kovin montaa kymmentä vuotta ole olleet.
Onko teillä muilla ollut/ tulossa vanhanaikaista hääpukua? Mistä sellaista kannattaisi etsiä? Vintageliikkeistä, kirpputoreilta, netistä? Teettää? Kirpputoreilla näkemäni puvut ovat olleet valitettavan huonossa kunnossa. Olen myös erittäin pienikokoinen (laiha, en lyhyt) ja vanhan puvun pienentämisessä on tietysti omat niksinsä.
Lähetetty 13 marraskuu 2008 - 21:26
Lähetetty 18 marraskuu 2008 - 17:22
Vieras_Vintagelover_*
Lähetetty 21 marraskuu 2008 - 13:08
Lähetetty 22 marraskuu 2008 - 16:53
Vintage wedding dress -sanoilla löytyy netistä vintagekauppoja, jotka myy hääpukuja netissä. Useimmat on USA:ssa.
Oii, aivan ihania pukuja tuli googlen kuvahausta! On se kumma kun tuollaisia ihania pitkähihaisia ei enää nykyään näy missään (kaikkein vähiten häälehdissä). Eipä minua tosin haittaa vaikka kaikilla muilla ei olisikaan samanlaista pukua.
Lähetetty 25 marraskuu 2008 - 17:09
Lähetetty 25 marraskuu 2008 - 20:11
Lähetetty 25 marraskuu 2008 - 20:32
Helsingissä on second hand liike Hilda Viola, jossa on myös uusia vaatteita. Hinta-laatu suhde on todella kohdallaan, voin suositella!
Jos nna löydät jostain vanhoja käsityö-lehtiä, voi niissä olla hääpuvuksikin tarkoitetun mekon kaavat mukana!
A man is not complete until he's married.. then he's FINISHED
Vauva toiveissa vuodesta 2005, kauan toivottu + 9/12
Lähetetty 20 helmikuu 2009 - 18:09
Lähetetty 21 helmikuu 2009 - 17:17
Lähetetty 21 helmikuu 2009 - 20:12
http://www.clairepettibone.com/bridal/
Näitä ei varmastikaan Suomesta saa, mutta ainakin jotain inspiraatiota niistä voi hakea!
Lähetetty 26 helmikuu 2009 - 10:02
Vähän OT. mut jos mä menisin äidin puvussa naimisiin niin se oliskin vasta melkoista vintagea (tiedän kyllä mitä vintagella OIKEASTI tarkoitetaan...) kun se on vm. -86 pitsiä ja puhvihihoja, kunnon kermakakkupuku!
Lähetetty 26 helmikuu 2009 - 12:59
Itse teetän tästä puvusta itselleni valkoisen / hopean hääpuvun, jos voittaa kahden puvun välillä. Toinen on tämä:
http://www.net-a-por...m/product/38123
Vieras_hilda siviä_*
Lähetetty 06 maaliskuu 2009 - 17:06
Vielä pitäisi jaksaa odottaa häihin asti...
Lähetetty 06 maaliskuu 2009 - 21:07
Lähetetty 14 kesäkuu 2009 - 21:00
Ajattelin kysyä ompelijalta, olisiko mahdollista suurentaa pukua hieman ja vaikka vaihtaa helmasta kangas.. En tiedä menisikö liian vaikeaksi säätämiseksi, mutta mielestäni olisi ihana pitää samaa pukua kuin äitini yli 30 vuotta sitten
Aloin miettiä äidin puvun käyttöä, koska en haluaisi käyttää hirmuista summaa pukuun, jota pidän vain yhden päivän. Lisäksi mielestäni suurin osa nykyajan puvuista on jotenkin persoonattomia, vaikka ihan kauniita sinänsä. Jos puvun suurennus ei onnistu, lähden kiertämään second hand -putiikkeja oikein urakalla. Tältä palstalta sain kivoja vinkkejä, kiitos niistä
Voin paljastaa sinulle, että minä olen ollut aika suosittu. * Voin myös paljastaa, että minulla on "uskottuja faneja". *
Ole kuitenkin varovainen nimittelyissäsi, olen julkisuuden henkilö. * Shittiä tulee anyway. * Ja olin myös VIP kutsuttu, että näin. *
Voin vakuuttaa, että työpaikan hakijamäärissä oli yhteensä kaksi nollaa perässä. *
Väittävät että kirjoitan bull shittiä blogeissani. Aikamoinen väite.
Lähetetty 17 kesäkuu 2009 - 15:39
Lähetetty 19 kesäkuu 2009 - 10:23