Guest hienostolainen

Pukukoodi kutsuun

318 viestiä aiheessa

Mielipiteitä kyselisin:

Eli meillä on ollut koko ajan tarkoitus laittaa kutsuihin pukukoodi (meillä on päivähäät, ja pukukoodiksi tulee tumma puku). Lueskelin kuitenkin ajankulukseni yhtä vanhaa ketjua, jossa todella moni oli sitä mieltä, että pukukoodi on mauton ylilyönti. Onko tämä yleinen mielipide? Itse olen aina kokenut kutsuun liitetyn pukukoodin huomaavaisuutena vieraita kohtaan (koen yli-/alipukeutumisen erittäin kiusallisena). Ilman pukukoodia pukeutuisin kylläkin itse päivätilaisuuteen miesten tummaa pukua vastaavaan naisten asuun, mutta voimmeko luottaa siihen, että myös vierailla on pukeutumisetiketti hallinnassa?

Täsmennän vielä, etten toki loukkaannu kenenkään pukeutumisista, oli se sitten etiketin mukaista vai ei. Itse vain kokisin "väärin" pukeutumisen kiusallisena, ja haluaisin vieraiden välttävän tämän tunteen.

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla
Mode-edit: Yhdistin tähän ketjuun kaksi muuta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi sana kutsun loppuun riittä. Juhlapuku.

Ei se varmasti loukkaa ketään jos toivotte, että elämänne tärkeimpään juhlaan sonnustaudutaan juhlapukuun. Ja se vähentää varmasti ihmisten stressiäkin. Uskaltavat sitten laittaa sen parhaan pyhäpuvun kun kerraan on kutsussa sitä pyydettu eivätkä hermoile olevansa liian hienosta puettuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huom.: Juhlapuku = päivällä shaketti, illalla frakki (ja naisilla vastaavat). Näin itse tulkitsisin, mikäli pukukoodina olisi juhlapuku.

Täältä löytyy mielestäni hyvä pukeutumisopas, jos aihe kiinnostaa.

http://www.teja.fi/pukeutuminen/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta hääkutsuun olisi parempi laittaa "tumma puku" kuin "juhlapuku", enkä kyllä itse loukkaantuisi, vaikka kutsussa pukukoodi olisi mainittukin.

Olisin varmaan Reeta-06:n kauhuvieras, sillä en osaa käyttää ollenkaan hameita. Olen ollut housut jalassa melkein kaikissa häissä, joissa olen käynyt, eikä kukaan ole ainakaan kehdannut sanoa, että olisi loukkaantunut vaatteistani. En kyllä ajatellut enää edes lähteä kuin ihan läheisimpien ystävieni ja sukulaisteni häihin, ja he ovat onneksi tottuneet siihen, että en käytä hameita, eivätkä muutenkaan juuri etiketistä piittaa.

Muoks. Jos hääkutsussa olisi pukukoodi mainittuna, noudattaisin sitä, tai jos minulla ei olisi sopivia vaatteita, jäisin pois koko häistä. En ostaisi uusia vaatteita vieraan (esim. miehen kaveri tai oma kaukainen sukulainen) ihmisen häihin, jos tietäisin, että vaatteille ei ole muuta käyttöä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päivähäissähän itse asiassa naisten etiketin mukainen pukukoodi on vierailupuku, joka voi erinomaisen hyvin olla housuasukin. Jopa iltapuku voi olla housuasu jos se on riittävän juhlava. Ainoastaan juhlapuku on ehdottomasti täyspitkä mekko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä pukukoodi on pukukoodi eli ilmoitus tietynlaisesta pukeutumisesta juhlassa, ei se ole mikään "etkö osaa pukeutua"-huomautus. Mutta olen nähnyt jotain juhlaohjesääntöjä, joissa turhan selkeästi ilmaistaan että hääpari ei usko vieraiden osaavan pukeutua ja käyttäytyä, sellaiset on mun mielestä loukkaavia.

Off topic, kun keskustellaan naisten housupuvuista ja juhlakoltuista: Usein naisilla näkee huomattavasti siistimpiä housupukuja kuin hameita/mekkoja juhlissa/häissä. Naisilla tuntuu olevan se käsitys, että mikä tahansa kolttu on juhlaan sopiva. En väitä että olisin itse viimeisen päälle pukeutunut häissä, itse taidan mieluummin ali- kuin ylipukeutua :-[, mutta sellainen "tädin 70-luvulla halpahallista ostama kesämekko" kyllä pistää vähän silmään häissä;). Mun mielestä voi hyvin hommata yhden siistin 2-osaisen juhlapuvun itselleen, jota on sitten helppo muunnella vaihtelemalla ylä/alaosaa ja huivein/jakulla/koruilla tms. eri juhliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En kyllä ymmärrä miten tämmöisestä asiasta voisi loukkaantua. Pukukoodin voi totta kai laittaa jos tuntuu että sille on tarvetta. Mutta se että häihin ei voisi muka pistää housuja on mielestäni käsittämättömän vanhanaikaista (elleivät kyseessä ole linnanjuhlat)....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kutsussa luki "tumma puku". Ei mielestäni millään lailla mautonta, päinvastoin. Itse vieraana ilahtuisin, jos selvästi jo kutsussa osoitettaisiin tulevien juhlien tyyli. Näin myös me päädyimme laittamaan pukukoodin kutsuun.

Ja varsinkin, jos koodina on tumma puku, ei vieraille edes pitäisi tulla ongelmia pukeutumisen kanssa, eiköhän kaikilta sen verran hienoa vaatetta kaapista löydy. Tosin monet kävivät meidän häihimme ostamassa uudet vaatteet/puvun ihan siitä ilosta, että on hyvä syy laittautua hienoksi.  :) Eriäviäkin mielipiteitä toki kuulimme, esim. yksi vieras ei tullut lainkaan paikalle, koska koki juhlat liian hienoiksi (mitä ne eivät tod. olleet). Tällaiset ennakkoluulot ja -asenteet ovat sitten jokaisen oma asia, eikä niistä kannata välittää sen kummemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Reeta-06: itse asiassa housupuku on kyllä ihan virallisen etiketin mukainen asu häissä (ja ollut sitä jo pitkään, eli vanhanaikaisuus ei perusteena oikein toimi), eli jos haluat ettei kukaan housuja käytä niin siitä pitää sitten olla maininta vielä erikseen. "Tumma puku, ei housuasua naisille" tms.

Minun äitini ei pidä mekkojen käyttämisestä ja hänen oli vaikea löytää häitämme varten mitään mikä olisi häntä miellyttänyt, joten loppujen lopuksi hänellä oli sitten housupuku ja minun mielestäni se sopi tilaisuuteen oikein hyvin.

Edit: omasta mielestäni hyvinistuva housupuku yhdistettynä kauniisiin kenkiin ja asusteisiin on kyllä paljon tyylikkäämpi asu kuin joku Marimekon Unikko-kolttu joka ilmeisesti on tällä hetkellä kovin suosittu juhla-asu (jälkimmäinen sopii kyllä oivallisesti kesähäihin, en näe mitään järkeä pakottaa ihmisiä kesähelteellä hikoilemaan jäykissä jakkupuvuissa tai pitkissä leningeissä kun kevyt kesämekkokin voi olla ihan yhtä juhlava ja kaunis).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Taidan siis laittaa kutsuun selvasti että tummapuku/juhlapuku ettei tartte sit ainakaan itseään syyttää jos joku tulee resuissa paikalle...tein ainakin kaikkeni...
Päivähäissähän itse asiassa naisten etiketin mukainen pukukoodi on vierailupuku, joka voi erinomaisen hyvin olla housuasukin. Jopa iltapuku voi olla housuasu jos se on riittävän juhlava. Ainoastaan juhlapuku on ehdottomasti täyspitkä mekko.

Pitikin kirjoittamani, että en minä tietenkään mitkään verkkarit tai farkut jalassa ole häissä ollut, vaan ihan erikoisliikkeestä hankituissa "suorissa housuissa". Jos tosiaan haluaa, että kukaan nainen ei saavu paikalle housupuvussa, tulee kutsuun merkitä "juhlapuku", mutta silloin häiden kuuluisi ymmärtääkseni olla iltahäät. En ainakaan ole koskaan kuullut, että päiväjuhlissa käytettäisiin juhlapukua. "Tumma puku, ei housuasua naisille" menee mielestäni jo hieman yli, koska housupuku voi todellakin olla tyylikäs. Itse ainakin jäisin tuollaisen kutsun saatuani pois häistä, ja saattaisinpa lähettää parille lahjaksi pukeutumisoppaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En ainakaan ole koskaan kuullut, että päiväjuhlissa käytettäisiin juhlapukua.

Ja jos päiväjuhlissa käytettäisiin juhlapukua, se tarkoittaisi shakettia (joka kuitenkin aika harvalta löytyy). (Mun mies on sen verran vaatteisiin kiintynyt, että harmittelee shaketin käytön harvinaisuutta...uskoo kuitenkin, ettei kannata päiväjuhliin laittaa juhlapukua pukukoodiksi.) Naisella vastaava asu olisi "juhlava pitkähihainen lyhyt asu, hattu ja hansikkaat" (näin tuon etikettisivuston mukaan, johon laitoin aiemmin linkin). Tummaa pukua päivätilaisuuksissa vastaa ns. vierailupuku, joka voi olla housuasukin (LauraLaura jo aiemmin kirjoittikin tästä aiheesta).

Päiväjuhlat on siis meillä, en tiedä onko Reeta06:lla päivä- vai iltajuhlat. Joka tapauksessa, jos kutsussa lukee juhla- tai tumma puku, voi paikalle ilmestyä myös housuasuisia naisia. Tuo kovasti siteeraamani etikettisivusto sanoo tummaa pukua klo 18 jälkeen vastaavasta naisten puvusta seuraavaa:

Kun mies käyttää smokkia tai tummaa pukua, on naisen asu juhlavasta kankaasta valmistettu yksiosainen tai kaksiosainen iltapuku tai juhlava housupuku. Iltapuku voi olla täyspitkä, nilkkaan ulottuva tai muodin salliessa lyhyempikin.

Kiitos vastauksista alkuperäiseen kysymykseeni, hyvä, ettei pukukoodi muidenkaan mielestä ole ylilyönti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Se on totta että mekotkin voivat olla todella pahasti alipukeutumista, juuri jokin tosi vanha nuhjaantunut kukkamekko esim. Tämän keskustelun ideana itselläni olikin että toivoisin sopivaa pukeutumista häihimme, ja tosiaan ei voi sanoa että mekko ei olisi ja housut olisi alipukeutumista. Mutta kuinka sitten kutsussa sen ilmaisisi...laitanko että vain tyylikkäät päästetään sisään... ;D juu ei oikeesti mutta mua kyllä häiritsee ehkä liikaakin toisten pukeutuminen... :-/

Pukukoodina tuossa riittänee kutsun lopussa se juhla- (tai tumma) puku (mikäli toivomuksena on todella, että miesvieraat pukeutuvat frakkiin ja naiset vastaavaan pitkään juhlapukuun). Itse laittaisin tuossa tapauksessa kutsuun sen tumma puku -vaihtoehdonkin ihan vaan siksi, että frakki löytyy loppujen lopuksi aika harvalta. Tuon ilmaisun ei mielestäni pitäisi loukata ketään, ja samaa mieltä ovat tainneet olla muutkin ketjuun vastanneet. Jos joku loukkaantuu niin loukkaantuu sitten, itse ainakin olen aina nähnyt etiketin hyvänä asiana joka helpottaa elämää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja jos päiväjuhlissa käytettäisiin juhlapukua, se tarkoittaisi shakettia (joka kuitenkin aika harvalta löytyy).

Ah, aivan. Pitäisi varmaan itsekin hieman perehtyä tuohon etikettiin :). Ajattelin tuota ilmausta pelkästään naisen puvun kannalta, vaikka tiedän, että nainen pukeutuu miehen puvun mukaan. (Selvennys: Juhlapuvulla ajattelin siis naisen täyspitkää pukua, sellaista jota käytetään Linnan juhlissa.)

laitanko että vain tyylikkäät päästetään sisään... ;D

Minusta tuo olisi hauskasti ilmaistu. Oikeasti :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
laitanko että vain tyylikkäät päästetään sisään... ;D juu ei oikeesti mutta mua kyllä häiritsee ehkä liikaakin toisten pukeutuminen... :-/

Tähän mun on aiiiivan pakko lisätä, että minä taidan laittaa kutsuihin: "pukukoodi - löysä pipo" ;). Toivon että hääjuhlassamme kaikilla on niin hyvä ja rento meininki, ettei toisten vaatteita ehditä kyylätä. En tarkoita, että "hienommissa" häissä kaikki olisivat tiukkapipoisia nenänvartta pitkin kyylääviä rouvia, vaan toivon todella että meidän häissämme kukaan ei koe oloansa yli/alipukeutuneeksi tai häpeä toisten pukeutumista. Ja toisaalta kyllä toivon että jos joku ottaa asiakseen meidän häissä arvostella toisten pukeutumista niin jättää vaikka tulematta... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tähän mun on aiiiivan pakko lisätä, että minä taidan laittaa kutsuihin: "pukukoodi - löysä pipo"

Voi tän mä lainaan jos me ikinä hääjuhla saadaan aikaan!!!

Itse olen ihan mielissäni aina kun kutsussa on pukukoodi, etenkin jos on kaverin häät, eikä välttämättä tunne sukua/vanhempia. Kun ainakin naiselle on niin monta tapaa olla väärinpukeutunut... et alkuperäiseen kysymykseen vastaukseni on: pukukoodi on KOHTELIAISUUTTA.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä isommat häät, sitä tärkeämpänä pidän pukukoodia. Kuten naikkareissa näkee, häitä on moneen lähtöön, eikä edes käytöksen kultaisesta kirjasta löydä vastausta pukeutumiskysymykseen ilman pukukoodia. t. Monissa tapahtumissa pukeutumistaan miettinyt

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukukoodi on aina hyvä kun on kyseessä isommat kuin 10 hengen juhlat (jolloin voidaan soitella keskenään ja kysellä mitä päälle..). Tosin viime aikoina ainakin meidän kaveripiirissä on näyttänyt olevan aika samantyyppistä juhlavaa pukeutumista ilman kutsussa olevia koodejakin. Mutta sitten löytyy kyllä aina niitä serkun kaimoja, jotka voisivat koodista hyötyä. Ja onhan se vieraalle aina mukavaa, varsinkin jos ei tunne muita häävieraita ja voi heidän kanssaan vaihtaa ajatuksia asiasta etukäteen.

Myös sellainen varteenotettava seikka pukukoodiin liittyen: Jos häihin on tulossa vieraita ulkomailta, heille tuo pukukoodi on ensiarvoisen tärkeä! Itse olen nimittäin ollut häissä USAssa ja kyllä soiteltiin monta kertaa morsiamen äidille kun kutsussa ei ollut pukukoodia tai se ei ainakaan suomalaiselle auennut (kulttuurierot pukeutumisessa)..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukeutumiskoodi osoittaa minun mielestäni myös huomaavaisuutta vieraita kohtaan, jotta kaikki tuntisivat pukeutumisellaan olevan yhtenäisiä ja tasa-arvoisia. Meille oli alunperin tulossa frakkihäät, mutta sulhon vanhempien mielestä se olisi turhan vaativaa vieraille ts.että vieraille koituisi turhan suuria kustannuksia frakki- ja iltapukuvuokrista.

Siispä päätimme, että sulholla on frakki, mutta isit+bm pukeutuvat tummaan pukuun, mutta yhtenäisiin solmioihin. Juhla-ohjesääntöön tulee viimeiseksi maininta "tumma puku". Oletan, että se viestii naisvieraillekin tahtomme vieraiden arvokkaasta pukeutumisesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt täytyy sanoa että itse sain viime vuonna kutsun jossa oli alakulmassa joku pukukoodi (en muista tarkemmin) ja otin sen kyllä loukkauksena.  :-[ Silloin en ollut koskaan ennen törmännyt tällaiseen mainintaan kutsuissa.

Olen edelleen sitä mieltä että se on tökeröä. Haluan luottaa vieraisiini sen verran, että jos kutsu on kerran häihin niin kyllä sinne tullaan parhaimmat päällä. Jos siinä sitten lukee jotain esim. juhlapuku tai mitä nyt vois lukea ni tulee vain semmonen olo, että eikö sitten saa tulla jos ei ole sitä tummaa pukua!?!

Meille ei siis tule kutsuun mitään pukukoodia. Ainut mitä voisin kuvitella olis kirjoittaa että "asu vapaa, mutta pakollinen".   ;)Kyllä sitä ihmiset pukeutuu parhaimpiinsa kun häihin tulevat. Uskon näin. Se mikä sitten kenelläkin on se parhaimpiinsa, ei kaikilla ole tummaa pukua tai varaa ostaa/vuokrata juhlapukua ni tulevat sitten vaikka vanhoissa hameissa, so what. Kunhan tulevat. Kyllä mä ainakin pukeutuisin parhaimpiini jos häihin kutsuttais eikä siinä erikseen lukis mitä pitää pukea päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyllä sitä ihmiset pukeutuu parhaimpiinsa kun häihin tulevat. Uskon näin.

Usko rauhassa.  ;) Itse tosin olin viime vuonna haissa - iltahaat kyseessa - joihin joku sukulainen saapui likaisessa olutmainos t-paidassa, farkuissa ja lenkkareissa, ja muutama morsiamen kaveri pukeutui farkkuihin (olkoonkin etta siisteihin) ja pikkutoppiin. Kaikki muut olivat sitten hieman juhlavammin pukeutuneena. Minulle tuli aivan outo olo, kun en tiennyt, olinko itse satiinimekossani ylipukeutunut vai ne muut auttamattoman alipukeutuneita.

Jonkinlainen vinkki kutsussa olisi varmasti vahentanyt hammennysta - vielakin eraan toisen kaverin kanssa kun haista puhutaan niin mielessa kayvat ne niin erilaiset pukeutumiskaytannot Niissa Haissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt täytyy sanoa että itse sain viime vuonna kutsun jossa oli alakulmassa joku pukukoodi (en muista tarkemmin) ja otin sen kyllä loukkauksena.  :-[ Silloin en ollut koskaan ennen törmännyt tällaiseen mainintaan kutsuissa.

Olen edelleen sitä mieltä että se on tökeröä. Haluan luottaa vieraisiini sen verran, että jos kutsu on kerran häihin niin kyllä sinne tullaan parhaimmat päällä. Jos siinä sitten lukee jotain esim. juhlapuku tai mitä nyt vois lukea ni tulee vain semmonen olo, että eikö sitten saa tulla jos ei ole sitä tummaa pukua!?!

Meille ei siis tule kutsuun mitään pukukoodia. Ainut mitä voisin kuvitella olis kirjoittaa että "asu vapaa, mutta pakollinen".   ;)Kyllä sitä ihmiset pukeutuu parhaimpiinsa kun häihin tulevat. Uskon näin. Se mikä sitten kenelläkin on se parhaimpiinsa, ei kaikilla ole tummaa pukua tai varaa ostaa/vuokrata juhlapukua ni tulevat sitten vaikka vanhoissa hameissa, so what. Kunhan tulevat. Kyllä mä ainakin pukeutuisin parhaimpiini jos häihin kutsuttais eikä siinä erikseen lukis mitä pitää pukea päälle.

Hmmm... meidän kaveriporukassa ihmiset tulisivat frakissa jos laittaisivat "parhaimmat päälle" (tai siis ainakin minun puolelta, ja osa sulhasenkin puolelta). Minä siis en ainakaan halua, että kaikki laittavat frakit/pitkät iltapuvut meidän häihin (enkä minä ole koskaan mennyt häihin pitkään iltapukuun pukeutuneena). Pukeutumiskoodissa ei ole mielestäni mitään tökeröä - olisihan se noloa, jos vieras pukeutuu parhaimpiinsa (=frakki) ja sulhasella onkin vain tumma puku... Pukeutumiskoodilla kerrotaan vieraille pukeutumisen "tason"; näin vältytään siltä, että ihmiset tulisivat yli-/alipukeutuneena...

Meidän kutsussa lukee "asu: tumma puku". Miespuolisista vieraistamme kyllä kaikki omistavat tumman puvun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edelleen sitä mieltä että meidän kutsuihin ei pukukoodia tule, se on loukkaavaa meidän mielestä.

Pukukoodi on hyvä vaihtoehto joillekkin, mutta ei meille.

Tässä näkee kuinka eri käsitys ihmisillä on "parhaimpiin pukeutumisesta", itse kun en omista iltapukua ja esim. kaikki miespuoliset kutsutut eivät omista tummaa pukua... Tuo vanhassa olutpaidassa tuleminen oli kyllä järkky juttu  :P voiko sellasta ollakkaan?! Huh, sen verran taas luotan ettei meillä niin tule kuitenkaan käymään.

Voihan se olla että ajattelen liian positiivisesti tästä asiasta, mutta olkoon sitten niin. Tulkoon niissä vaatteissa, jotka ovat heidän mielestään hääjuhlaamme sopivia, olkoon ne sitten mitkä ovat. En usko että vieraistamme kukaan edes harkitsis frakkia häihin, joissa ei itse ole pääosissa, mutta jos joku erehtyy laittamaan ni olkoon, kyllä saa tulla vaikka sitten frakkiin pukeutuneena. Olutpaidassakin jos ei muuta ole löytänyt, se on vieraan oma häpeä se sitten.  :)

Näin meillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni pukukoodi on tyylikästä ilmoittaa. Itse kyllä lähden ajatuksesta, että häävieraat osaavat automaattisesti laittaa sen juhlavan asun päälle. Pukukoodi on erityisesti tarpeen, jos toivotut asut poikkeavat "normaalista" (=miehillä puku, naisilla jakkuasu tai ei liian juhlava asu). Juhlallisiin iltahäihin voisin kirjoittaa esimerkiksi

miehet: tummapuku, smokki tai frakki

naiset: iltapuku tai cocktail-asu

Tämä on täysin normaalia tanssiaisetikettien suurmaassa Itävallassa. Sukupuolille voi siis määrittää erillisenkin koodin. Tuossa on se hyvä puoli, että naisena joutuu aina hieman miettimään, mitä pukukoodi tarkoittaa, kun niitten opettaminen ei suomalaiseen sivistykseen kuulu. Jos mies on tummassapuvussa, voi nainen mielestäni aivan hyvin pukeutua parhaimpaan iltapukuunsa, vaikkei se kaikkien etikettien mukaista olekaan.

Itse en menisi kenenkään häihin iltapuvussa, ellei kutsussa näin ole mainittu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mekin jonkin sortin pukukoodi ajateltiin ilmoittaa, koska halutaan kuitenkin tyylikkäät häät. Ja musta on kivaa, kun ei tarvitse arvailla. Haluaisin myös yhtenäisen oloisen porukan. (tiedän, että toinen kummitäti on aina iltapuvussa ja toinen vanhassa kesämekossa..) Muutenkin kutsun luonteesta ja ulkonäöstä ja juhlaohjesäännöstä käy selville millainen tilaisuus on kyseessä. Mutta meidän pitää kuitenkin saada loistaa ja olla keskipisteessä, joten toivon, etteivät naisihmiset nyt sentään missään linnanjuhlat-puvuissa ilmesty paikalle.. ;D Äiti kuulemma haluaisi häihin hienon iltapuvun ostaa, mutta mä en oikein innostunut siitä.

Mä jotenkin olettaisin, että jokaisen sen miehen perusvaatekerrastoon kuuluu musta puku.. Voiko näin olettaa?? Isä osti todella hienon puvun kirpparilta neljällä eurolla kun oli mun ylppärit, joten ei se kyllä usein rahasta mun mielestä oo kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä pukukoodi on ihan ok. En ite semmosesta ainakaa loukkaantuis, mutta en kyllä tunne tarpeelliseks laittaa sitä myöskään omaan hääkutsuun. Jokainen tulkoon pukeutuneena miten parhaakseen näkee. Mua ei haittais ees se, jos joku tulis kokovalkoseen mekkoon tälläytyneenä. Ja jos joku näkee meijän häät niin arvokkaana tilaisuutena, että sinne voi pukeutuu vaikka iltapukuun, niin kiitos ja kumarrus  ;D. Mun on vaikee kuvitella että kukaan pystyy viemään häissä huomiota hääparista niin paljoo, että se häiritsis. Eiköhän ihmiset tuu paikanpäälle mun ja mieheni takia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään