Miten ilmaista kutsussa, että ei kannata laittaa hienoja vaatteita?
Vieras_Ebba_*
Lähetetty 30 tammikuu 2012 - 17:59
Itse aion pukeutua johonkin ronskiin hameeseen ja maihareihin, sulhanen vetää päälleen farkut ja kauluspaidan. Kuinka seikkaperäisesti meidän kannattaa kutsuun tai sen liitteeseen selittää, että älkää hyvät ihmiset tulko iltapuvuissa? Ja että lapsilla ainakin pitäisi olla hyvät ulkoiluvaatteet? Riittääkö "pukukoodi: rento vapaa-ajan asu", vai pitääkö avata meidän tarkoitusperiä enemmänkin? Me ollaan mietitty kaikkia vaihtoehtoja alkaen meidän kuvasta varustettuna tekstillä "morsiuspari pukeutuu näin; älä tule ylipukeutuneena" virallisempiin ratkaisuihin, mutta kaikki tuntuu kököltä. Onko ideoita?
Lähetetty 30 tammikuu 2012 - 18:03
Täällä julkaisemiani kuvia ei saa kopioida minnekään muualle ilman kirjallista lupaa.
Lähetetty 30 tammikuu 2012 - 18:25

"En ma enää aja virvatulta, onpa kädessäni onnen kulta." E.Leino
Dreams
Lähetetty 30 tammikuu 2012 - 19:08
Laita tarpeeksi selkeästi, että ohjelma painottuu ulkona olemiseen. Tai voihan siihen liittää kuraiset maiharit jotenkin. Älä tosiaan laita mitään tuollaista "älä ylipukeudu" -juttua, sillä se on ehkä vähän loukkaavaa lukijaa kohtaan.
Vieras_Petra2013_*
Lähetetty 02 helmikuu 2012 - 13:23
Lähetetty 02 helmikuu 2012 - 23:34
Lähetetty 04 helmikuu 2012 - 10:03
Entä jos kutsussa mainitsee, että "ohjelmassa mm. ulkonaoloa, joten säänmukainen pukeutuminen" tmv... joten ihmiset myös huomioivat sen, että ulkona saatetaan olla pidempäänkin kuin "kättelyjonon" verran. Itse vilukissana, en ehkä tajua aina varustautua tarpeeksi lämpimästi..
Musta tästä voi käsittää asian vähän väärin ts ei sitä, että tarkoitus on tehdä juttuja ulkona, rymytä. Eli ihan tuon henkisesti en ehkä itse asiaa esittäisi vaan nimenomaan jotenkin niin, että viestistä ilmenee häissä olevan reipasta ulkoilmaohjelmaa, johon vieraiden toivotaan osallistuvan.
Lähetetty 06 helmikuu 2012 - 18:17
Toisaalta en halua kieltää ihmisiä pukeutumasta, jos katsovat niin tarpeelliseksi. Mutta ei ainakaan tarvii tulla sit mulle itkemään, että ei tarennu osallistua mihinkään, jos on itse valinnu ja jos on varoitettu. Esim. mun sisko ilmoitti jo ostaneensa uuden hörhelömekon meidän häihin ja aikoo pukeutua siihen joka tapauksessa. No, oma valinta!
Ja hyvä, että joku huomautti, että ylipukeutumiskommentti voi olla jotakuta kohtaan loukkaava! Se ei käyny ees mun mielessä, aattelin vaan et se ois keskimääräistä huonompi läppä...
Lähetetty 13 helmikuu 2012 - 14:35
Lähetetty 13 helmikuu 2012 - 15:02
Vieras_jok_*
Lähetetty 15 helmikuu 2012 - 11:48
Lähetetty 02 toukokuu 2012 - 18:27
~ I love you once. I love you twice. I love you more than beans and rice. ~
HääBlogimme ![]()
Lähetetty 05 toukokuu 2012 - 12:40
Lähetetty 23 elokuu 2012 - 13:55
Mutta kyseessä oli siis myös hyvin rennot juhlat
Lähetetty 24 elokuu 2012 - 09:25
Yhdessä kutsussa luki aikoinaan näin: "Wear whatever makes you happy".
Jos tätä käyttäisi metsähäiden kutsussa, kannattaisi varmaan mainita myös selkeästi, että happy = kuiva ja lämmin. Muuten ainakin minä ilmestyisin paikalla korkkareissa ja koktailmekossa
Minusta on myös hyvä pointti, että kun ihmiset ilmoittavat tulostaan, voi heitä vielä muistuttaa olosuhteista. Jos joku on niin tökerö, ettei ilmoita tulostaan ja pukeutuu sitten väärin tulkittujen ohjeiden mukaisesti, se on oma häpeä (Nämä "yllätysvieraat" ovat ymmärtääseni aika yleisiä).
Viimeksi muokannut Viljaana, 24 elokuu 2012 - 09:25 .
Lähetetty 24 elokuu 2012 - 10:52
"Vietämme aikaa ulkona, joten pukeutuminen sän mukaisesti. Juhlapaikalla on vaatteidenvaihtomahdollisuus. Ja näissä häissä asu on täysin vapaa!"
Aika paljon ollaan saatu selitellä sit ilmoittautumisten yhteydessä, mutta sehän on hyvä vaan.