Vapaakirkkolaisia morsiamia?


latifa

Recommended Posts

En löytänyt yhtään keskustelua vapaiden suuntien vihkimisestä. Itse olen vapaakirkkolainen, mieheni luterilainen. Meidät kuitenkin vihkii vapaakirkon pastori. Ongelmana se, että kaupunkimme seurakunta on pieni, vihkiminen tapahtuu siis juhlapaikalla. Miten se onnistuu? Ja vielä toinen kysymys: täytyykö vihkiminen suorittaa maistraatissakin, koska meidät vihkii vapaakirkon pastori?

Tietämätön latifa kiittää neuvoista :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Joo, ymmärsin myös, että meilläkin olisi mahdollisuus, että vihkiminen suoritettaisiin kirkossa (evlut.) Kaupunkimme pääkirkko on kuitenkin aivan kamala suoraan sanottuna, joten päädyimme vihkimiseen juhlapaikalla. :) Kiva, että on muitakin vapaakirkkolaisia morsiamia!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, vähän kiva, mäkin oon vapaakirkollinen morsian. :) Mutta häävalmistelut on ihan niin alussa ettei vielä tiedetä edes kuka vihkii, haluaisin kyllä että se olis vapaakirkon pastori (mutta niin, kuka..). Sulhanenkin (ainakin pian) vapaakirkollinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 month later...

Täälläkin vapaakirkollinen morsian! Sulho on helluntailainen. Saako luterialisia kirkkoja varattua normaalisti vihkikirkoksi, vaikkei kuulu luterilaiseen seurakuntaan?

Toki saa, mutta jos kirkko on kovin kysytty, ev.lut. seurakunnan omat jäsenet pääsevät varaamaan ensin, sitten muut ev.lut. parit ja lopuksi ulkopuoliset. Käytännöt vaihtelevat eri seurakuntien ja eri kirkkojen välillä. Joissakin tapauksessa pitää maksaa kirkon käytöstä, jos ei kuulu kirkkoon. Soittakaa kirkkoherravirastoon ja selvittäkää asiaa. Todennäköisesti kaikki järjestyy ihan mukavasti ja mutkattomasti :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Täälläkin yksi vapismorsian! Tai itse kuulun sekä ruotsinkieliseen vapaaseurakuntaan (eli en varsinaisesti missionsförbundetiin, eli kirkkoon. vrt helluntaisrk ja helluntaikirkko), että luterilaiseen. Mies luterilainen (joskin aika vapaasuuntainen). Luterilaisessa kirkossa mennään naimisiin. Pastori ei vielä selvillä, mutta kovassa mietinnässä on!

Muokattu: , käyttäjä: yael
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...