Johanna

Maalais- ja sadonkorjuuteemahäät

118 viestiä aiheessa

Jossain tätä sadonkorjuuteemaa taisin ehdotella yhdelle teemaa etsivälle morsiolle.

Näin äkkiseltään ajatellen koristeina voisi käyttää viljantähkiä ja luonnonkukkia, ja asetella sinne tänne vaikkapa omenakoreja ja maitotonkkia punaruutuisille "eväsliinoille". Mielestäni muutamia kivoja aiheeseen sopivia maalaisromantiikka-pukuja löytyi "zelia" nimiseltä valmistajalta. Jonnekin tuonne linkkisivuille laitoin osoitteenkin, mutten muista enää ulkoa.

Kirjoitan lisää, jos mieleen pulpahtelee muita ideoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä idea tuo sadonkorjuu!

Koristeluun esim. kauraa pieninä lyhteinä/maljakoihin, pellava on kuivattuna myös kaunista ja jos haluaa sitä voi maalata esim. spraymaaleilla (tulee heti erilaista). Jos puiden lehdet on alkaneet jo kellastua, niin vaahteran oksia voi laittaa koristeeksi.

Kutsuihin kuva esim. vaahteranlehdestä, auringonkukasta, omenasta ym. Kutsu kortin värinä esim. lämmin oranssi.

Tämmöisiä tuli pikaseltaan mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin eilen Stockalta sellaisen hedelmä-/kukka-aiheisen sapluunakirjan ja siinä oli ainakin sellainen vaahterasapluuna. Itse ajattelin tehdä kutsuun ja ohjelmalehtisiin sapluunalla kukkia.  Nopeuttaa hommaa ja kun alunperin ajattelin, että sulho olisi maalannut vesiväreillä, mutta olisi ollut vähän liian iso homma.

Sadonkorjuuhäistä voinet tiedustella suoraan Rouva Tasavallan presidentiltämme  ;)...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joku aiemmin mietiskeli, että löytyyköhän niitä pihlajanmarjoja sitten...

Eilen tuossa kävellessäni ja jalkakäytävän reunoja ihastellessani totesin, että ruusunmarjoja ainakin oli runsaasti ja olivat niin kauniin oranssipunaisiksi tulossa!

Niitäkin voisi koristeeksi laittaa...pihlajanmarjoja on ollut aika monella mutta ruusunmarjoihin en ole törmännyt!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikein kunnon navetanvinttihäihin ideoita?

Kaikenlaisia vinkkejä aiheeseen liittyen. Koristelu, ohjelma jne.  ???

Jos joku on ollut samanteemaisissa häissä, kokemuksia ja onnistuneita/epäonnistuneita ideoita kaivataan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on "navettahäät"  :D, tosin myöhemmin syksyllä vielä. Ajatuksesi kuulostavat hyviltä, itsellä on aika samansuuntainen linja. Kantava teema on, että mitään hörhelöitä ei tule - mielestäni tyllit ja satiininauhat ovat aika korneja tässä ympäristössä. Koristeluna käytämme kaikkea luonnonläheistä, pihlajanmarjoja, puolukanvarpuja, sammalta... mitä nyt onkin. Mun mielestä heinäpaalit on hyvä ajatus! Mutta meillä heinä- ja sadonkorjuuaika on silloin jo ohi, joten meillä ei ehkä niitä tule. Meillä tila on itsessään  aika kiva, joten mitään ei tarvitse peittää eikä naamioida.

Auringonkukat on myös kauniita, sellaisia "reippaita". Ruusut navetassa eivät mielestäni sovi... Onko teillä ruokakin sitten samaan tyyliin? Sadonkorjuuaikaanhan  sopivat esim. juurekset ja marjat?

Yksi koristeluidea tuli mieleen: jossain oli tehty sellaisia pieniä (n. 15 -20 cm korkeita) heinäseipäitä pöytiin. Ne oli aika suloisen näköisiä... Niitähän voisi käyttää esim. paikkamerkkeinä, jos niihin yhdistää nimilapun, tai sitten muuten vain koristeina.

Mukavia häitä teille, kuulostaa oikein kivalta  ;) !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, noista heinäseipäistä pöydässä. Meillä on sellainen ajatuksena, että tehdään pöytiin n. 30 cm korkeat riukuaitakoristeet, siis koivuhalkoon pujotellaan pätkä riukuaitaa ja siihen väleihin voi sitten tökkiä kukkia tai viljantähkiä tai mitä ikinä keksii. Tää idea on peräisin mun kutsu- ja koristelumestarilta.

Ainut huono puoli noissa paaleissa on se, että esim. mun veli on heinälle allerginen (maalaistalon poika, juu  ;)) ja ilmoitti heti että kannattaa ottaa tosiaan huomioon se, eli paalit jää ulkopuolelle.

Yksi idea kutsumestarilta oli myös sellainen, että ostetaan "olkihattuja" ja niihin sommitellaan kukkia ym. Sekin olis aika hieno.

Teilläkin on siis maalaishäät tulossa, koska mahtaa olla juhlan aika ja missäpäin? Olis nimittäin kiva vaihdella ideoita! Mun suunnitelmista voi lukea myös mun hääpäiväkirjasta otsikolla K&T 9.8.2003. Että tervetuloa poikkeamaan!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä kattelen vierestä teidän ideoita...Meillä kun tuo juhlapaikka ei kyllä oo maalla mutta talot on peräisin 1700.luvulta, että aika vanhaa... päärakennus on sellanen savupirtti.. ja 4 aittaa pihalla ja kaikki punasia.. että puitteet on aika "maalaiset"...kattellaan jos saan ideoita meidän koristeluun..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla alko heti ahistaa henkeä kuvitelma kuivasta heinäpaalista. Että suosittelen jättämään ne ehdottomasti pihalle, ellei sitten ole aivan varma, että kaikki vieraat eivät ole allergisia...

Ideanahan tuo on aivan ihana! Meilläkin tulee olemaan maalaistyyppiset häät, mutta ajankohta on kyllä alkukesä, että se muuttaa tuota tyyliä esim. heinäpaalien ja heinäseipäiden suhteen.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Allergisia löytyy muitakin kuin meikäläisen velipoika, joten paalit tosiaan jää kokonaan pois tai ainakin ulkopuolelle juhlatilasta. Toivottavasti kukaan ei ole niin herkkä, että saa oireita pelkästä paalien ohi kulkemisesta, silloin koko ajatus täytyy tosiaan hylätä.

Mutta onneksi maalaismaisia koristeluideoita varmasti riittää, muistin juuri, että meiltä kotoa löytyy mm. vanha kiulu, maitorattaat, maitotonkkia, puinen ämpäri ym. aiheeseen sopivaa. Ja sulhon mummoloista lisää samanlaista tavaraa. Jes! Komiat koristukset tulee! Noista em. ja kukkasista saa vaikka ihan asetelmia nurkkiin ja lavan kulmiin/lavalle. Maitokärryt... vau! Niihinhän voisi laittaa vaikka  ne sahti- ja boolitonkat, mitkä on jo tiedossa.

Materiaalista ei ole pulaa, itse olen maalta kotoisin, meidän kaikki mummulat on maalla ja sukulaisiltakin varmaan tuonsorttista tavaraa löytyy. Ensi kesänä kasvatellaan sitten auringonkukkaa, koristekurpitsoita ja tavallisia, viljoja jne. Jotkut kaalit vois olla hienoja ruokapöydässä, ja muut vihannekset. Joku runsaudensarven tyyppinen asetelma esimerkiksi...

Hui, kyllähän näitä ideoita pulppuaa meikäläiselstä ihan vaivattomasti... Nyt kaikki samaa teemaa toteuttavat, yhdistytään, niin saadaan vielä enemmän ideoita ja ajatuksia yhdistetyksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

  llmottaudunpa sitten minäkin tähän joukkoon  ;D Maatilalla kun sulhon kanssa eletään ja asustellaan, niin meille tuo "teema" tuli suht' luontevasti mieleen (häitä juhlitaan tosin vasta ensi kesänä, mutta suunnittelut ovat jo täydessä vauhdissa).

 

 Meillä on myös periaatteena mahdollisimman luonnollisten koristeiden käyttäminen - ts. lastunauhat yms. ovat meillä pannassa. Viljaa käytetään melko runsaasti hyväksi, esim. meidän pöytämme etu- ja sivureunoihin letitetään viljankorsista ohuehkot köynnökset (ja vielä niin, että pöydän kulmiin jäävät ne tähkätupsut)  :) Heinäpaaleja ajateltiin myöskin välttää, juuri noiden mahdollisten allergisten takia. Ainoa paali tulee tod.näk. lattialle booliastian (=maitotonka hanalla  :D ) alle keräämään hanasta mahd. roiskuvaa boolia.

  Mm. koivunvarvuista yms. ollaan myös jotain ajateltu kehittää. Mahd. esim. eräänlaisia "risupalloja" joita voidaan sitten laittaa vaikkapa katosta roikkumaan (isommat) tai ikkunan eteen (pienempi versio). Tai jotain sellaista... ???

  Noutopöytään on myös kehitelty suht naturelli pöytäasetelma kivistä, sammalesta, karhunheinästä, muratista, gladioluksista yms. Sellainen pöydän keskellä lähes päästä päähän ulottuva, "kiemurteleva" systeemi - vaikea selittää ihan näin parilla sanalla :-/  Tästä ideasta olen erityisen innoissani  ;D Ainut hankaluus siinä on se, että se on pakko rakentaa juhlapaikalla edellisenä iltana - Tiedänpähän ainakin miten vietän viimeisen illan naimattomana  ;D

  Yleensäkin tosi mukavaa, että tämä aihe on tullut puheeksi  :D Kiva kuulla, että muillakin on sama aihe. Ja varsinkin kun omiin häihimme on nyt vielä jonkun verran aikaa, niin saatan jopa löytää (ja löysinkin jo) lisää ideoita itsellenikin  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietetään maalaishäitä elokuun 10. tänä vuonna. Ei valitettavasti omalla maatilallamme mutta siinä lähellä vanhaan kansakouluun kunnostetussa tilassa.

Olen jo vähän katsellut tonkkia ja viljakappoja ym. vanhaa tavaraa. Tarkoitus olisi niihin laittaa noita luonnon tarjoamia kukkia, mutta tänä vuonna taitaa käydä meille huonosti aikaisen kesän takia.

Viljoja ja varsinkin vehnän tähkiä pitäisi ensi viikolla letittää jo valmiiksi. Ruikiista ajattelin tehdä siikkoja (lyhteitä) koristeeksi.Anoppi kuulemma kokeilee tehdä sammalista katiskaverkon avulla sydämmiä :D

Laskunauhoja tuskin meille tulee, Vaalean sinistä sifonkia ajattelin mm. noutopöydän laakeassa kukkakorissa käyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhoni serkulla oli omissa häissään viime kesänä kappoja käytössä kirkossa. Kapat oli täytetty viljan jyvillä, joista kukin vieras poistuessaan sai kauhaista kourallisen jyviä heittämistä varten  :-X Meilläkin heitetään varmasti viljaa riisin sijaan, mutta itse ajattelin ommella niille juuttikankaasta pussukat, jotka sitten täytetään jyvillä ja sidotaan paalinarun säikeillä eräänlaisiksi pieniksi "viljasäkeiksi"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mullakin tuli mieleen, että josko vieraat heittäisi viljanjyviä riisin sijaan, mutta en ole vielä esitellyt ideaa sulhaselle... sama kai se on mitä kampauksestaan kaivelee  ;)

  Jeps  ;D Kaivella kun joka tapauksessa saa, niin samalla sitä valitsee jotain teemaan sopivaa... :)

  Niistä jyvistä...Kaura on käsittääkseni se vihoviimeisin vaihtoehto unhappy.gif Ts. terävintä ja pirun pisteliästä (varsinkin jos joku onnistuu heittämään sitä kaula-aukosta sisään  Ohra kuulunee lähes samaan kastiin. Vehnää olen itse ajatellut, mielestäni sen jyvä on kaikkein "pyörein" ja silein

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oumaigaad, mistä mä vehnänjyviä saan hommattua? En tunne ketään vehnänviljelijää! Anoppi muuten heitti toisen idean, mistä niitä jyviä vois vieraille tarjota kouraistavaksi: sellainen kylvövakka, niitä löytyis kaksin kappalein. Hmm... siinä olis vähän enemmän mahdollisuuksia koristella kun kapassa, ts. saa hepommin kiinnitettyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pistänpä minäkin vielä lusikkani tähän soppaan. :) Minäkin tässä olen pyöritellyt koristelujuttuja mielessäni, ja meille ja tilaan taitaa parhaiten sopia sellainen mahdollisimman "luonnonläheinen" koristelu. Jotenkin en vain pysty yhdistämään juhlapaikkaamme edes ajatuksissani mitään äärettömän hienoa tai hörhelöistä (siis ei tarkoita etteikö ihan luonnonmateriaalit voisi olla hienoja, ääh, kyllä varmaan ymmärrätte, mitä tarkoitan... :-/)

Viime viikonloppuna mökillä ollessa rupesin pyörittelemään mielessäni ajatusta kanervan käyttämisestä koristelussa, lisäksi tulisi jotain muita siihen sopivia erivärisiä kukkia. Ongelmana vaan on nyt, että kerkeääkö kanerva kukkaan ensi kesänä meidän häihimme mennessä. Olen kyllä nähnyt kanervaa myytävän kukkakaupoissa ruukuissa, mutta eräs ystävänin sanoi, että sitä ei välttämättä saa kun vasta syksymmällä... Olisikohan kellään tietoa asiasta? Harmi, jos ei saa, koska olen jo kehitellyt monta ideaa, miten sitä voisi koristelussa mahdollisesti käyttää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
  Niistä jyvistä...Kaura on käsittääkseni se vihoviimeisin vaihtoehto unhappy.gif Ts. terävintä ja pirun sagrin.gifpisteliästä (varsinkin jos joku onnistuu heittämään sitä kaula-aukosta sisään  ::) Ohra kuulunee lähes samaan kastiin. Vehnää olen itse ajatellut, mielestäni sen jyvä on kaikkein "pyörein" ja silein  :-X

Mulla on se käsitys, että ennen vanhaan ennen riisin valtakautta, Suomessa on heitetty ohraa. Tuo ohra muistaakseni vielä on ollut siksi, että kaura on ollut liian halpaa ja ruis liian kallista...  ::) Sulhanen itseasiassa ehdotti koko ohraa, kun sanoin etten haluaisi tavallista riisiä. Ehkä jotain ruusun/koivun/jonkun lehteä tulee vielä joukkoon. Jääpi nähtäväksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensimmäiseksi varoituksen sana kotimaisten viljojen käytöstä riisisateen sijaan. Jyvät kannattaa puhdistaa irtopölystä aina huolella, eteenkin silloin jos niitä heitellään sisätiloissa. Viljat pölyää aina vähän ja jos vieraissa on herkkiä viljanpölyallergikkoja tai astmaatikkoja he voivat saada oireita. Riisi aiheuttaa harvoille allergiaa, pöly tosin on aina astmaatikolle aina pahasta.  :-/

Tässä jotain viljojen ominaisuuksia:

Ohra: Kaikkein pahin aiheuttaan kutinaa, niillekin joilla ei ole mitään vilja-allergiaa. Jyvä on ruma, ruttuinen pinnaltaan. Kokonaiset kuoritut ohran jyvät voi olla käyttökelpoisia (löytää useimmista ruokakaupoista)  :(

Kaura: Siinä on paksu kuori päällä. Kun löytää suuria, vaalean keltaisia jyviä ne ovat kauniita, sileä pintaisia. Kuorittu kokonainen kaura, jos sellaista jostain onnistuu saamaan taitaa olla aika pölyävää.  :)

Ruis: Pitkulainen kuoreton tummahko jyvä. Käyttökelpoinen, pölyäminen vähäistä. :D

Vehnä: pullea, punertavan ruskea, kaunis kuoreton jyvä. Täysin käyttökelpoinen. ;D

Huuhtelemalla ja kuivaamalla jossain lämmimässä paikassa (auringossa, miedossa uunin lämmössä) kaikista jyvistä saa irtopölyn pois.

Meille tulee luultavasti tattaria viljakappaan otettavaksi heittämistä varten. Tattari on hieman harvinaisempi, eikä ole "tavallisten"viljojen näköinen. Sen jyvä on oikeasti pähkylä, joka tumman ruskea ja kolmion muotoinen. Meille sitä tulee siksi että sitä viljellään meidän maatilalla ja se ei aiheuta kaasolle oireita (astmaa ja allerginen viljan pölylle).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Viime viikonloppuna mökillä ollessa rupesin pyörittelemään mielessäni ajatusta kanervan käyttämisestä koristelussa, lisäksi tulisi jotain muita siihen sopivia erivärisiä kukkia. -- olen jo kehitellyt monta ideaa, miten sitä voisi koristelussa mahdollisesti käyttää...

Voisitko paljastaa millaisia ideoita sinulla on? Meillä on häät tänä syksynä ja keksin juuri, että kanervat voisivat sopia juhlatilaamme. Lisäksi ruukkukanervat ovat aika halpoja ja niitä löytyy lokakuussa.

Mielestäni kanerva aloittaa kukkimisen elokuussa, joten ihan kesähäihin niitä ei välttämättä löydy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voisitko paljastaa millaisia ideoita sinulla on? Meillä on häät tänä syksynä ja keksin juuri, että kanervat voisivat sopia juhlatilaamme. Lisäksi ruukkukanervat ovat aika halpoja ja niitä löytyy lokakuussa.

Mielestäni kanerva aloittaa kukkimisen elokuussa, joten ihan kesähäihin niitä ei välttämättä löydy.

No, voi vahinko, tarvitsee sitten miettiä jotain muuta vaihtoehtoa, jos ei kanervaa satu saamaan... Mutta toki voin paljastaa ideoitani (en ehkä kaikkia, kun tuli kaikkea päättömiäkin ideoita pyöriteltyä, kun oli luomisprosessi käynnissä  ::);)) Ensinnäkin, koko ajatus lähti liikkeelle siitä, että kun meille on melkein pakko laittaa opastinkyltit, ja sulhon kanssa emme kumpikaan ole oikein noitten perinteisten pahvisydämien suurimpia ihailijoita, niin sain sitten päähäni, että mitä jos tekisi kanervasta sellaisen seppele-sydämen... Niin sitten kokeilin ja väkersin noin kymmenen eri veriota ennekuin sain edes siedettävän näköisen köynnöksen tapaisen. Mutta hieno siitä lopulta tuli (miettii, että säilyisiköhän kuivattuna vuoden ja pysyisi vielä sitten kasassa, jos tekisi jo tänä syksynä...) Sitten tästä innostuneena rupesin miettimään, että jos laittaisi ihan vain isoja nippuja kanervaa sinkkiiämpäreihin/koreihin juhlapaikka koristamaan. Sulho sitten huomautti, että taitaa tuoksu olla aika voimakas, niin tulin siihen tulokseen, että ovenpieliin sitten ainakin ämpäreissä/koreissa. En sitten tiedä, että onnistuisiko kanervaa sisätiloissa koristeena käyttämään... No mietin kuitenkin jo kanerva kanssa yhteen sopivia kukkia, joita voisi käyttää koristeluun (vaikkapa köynnöksen tapaisesti pöydän keskellä kynttilöiden kera). Yksi kaveri ehdotti hiirenvirnaa, mutta en ole vielä kokeillut, että sopivatko yhteen... Vaikka kaveri oli täysin vakuuttunut asiastaan, niin minua kyllä hieman epäilyttää. Itse ajattelin yhdistää jotain linjalla keltainen, oranssinkeltainen, tummemman lila, valkoinen. No pitää jutella kukka-asioista vähän paremmin tietävän sulhon veljen kanssa, kunhan näen, niin sitten vähän tietää paremmin... Muutenkin kanervan väriin ihastuneena ajattelin käyttää väriä mm. kutsuissa, paikkakorteissa jne. Ajatuksena käväisi myös se, että olisikohan mitään mahdollisuutta käyttää kanervaa morsiuskimpussa (kun on aika kova varisemaan...) Niin  ja onko kellään kokemuksia kanervan käyttämisestä koristeena sisätilassa? (tämä siitä huolimatta, että taikauskoinen ystävä ilmoitti sen tuovan huonoa onnea :D) No saa nähdä, miten käy, pitääkö ruveta miettimään jotain uutta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli viime kesänä "Maalaishäät". Mielettömän hyvä teema!!! ...vaikka itse sanonkin.  ;D

Meidät vihittiin pienessä maalaiskylän punaisessa puukirkossa ja jatkoja vietimme navetan vintillä. Mäntsälästä löytyy tuollainen kahvilana toimiva Wintti, joten siellä oli rekvisiittaakin jo ennestään. Lisäksi omistaja+hölökunta olivat todella päteviä koristeluideoissa, joten tuo puoli hoitui lähes itsestään. Siellä oli maitotonkkia, koivuja, heinäpaaleja (pihalla), hevosenkenkiä, vanha reki (pihalla... ensin meinasimme käyttää lahja pöytänä), vanha hetekka, rukki, heinäseipäitä, kirnuja, koreja, auringonkukkia jne. Hääboolia nautittiin maitotonkasta, jossa oli hana pohjassa.   :D   Jos vaan lähistöllä asustelette tai ohi ajelette, niin käykääpäs kurkkaamassa tuota Winttiä, nimittäin sieltä kyllä saatte paljon idiksiä.

Musiikkina tietysti vanhaa kunnon hanurimusiikkia ja ruuat perinteisiä suomalaisia "maalaisherkkuja", jotka tietysti yritettiin vielä valmistella tämän kesän sadosta (esim. kakussa naapuritilan vadelmia). Lisäksi oli jotakin kylän omaa perinneruokaa, meidän tapauksessamme se oli jokin juusto... en enää muista mikä oli nimeltään.

Mitään tylli, yms. hörhelöitä ei siihen ympäristöön sovi laittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sisareni on agenda 21-koordinaattori, joten heidän häänsä menivät luontoteemassa. Häät olivat seurojentalon tyyppisessä paikassa. Paikkakortit he tekivät sahatuista pyöreistä puunpalasista joihin sulhasen äiti kirjoitti kauniilla "vanhanaikaisella" käsialalla vieraiden nimet.

Hääkakun alustana heillä oli männyn rungosta sahattuja kiekkoja, heillä ei kakku ollut kerroskakku vaan oli kolme pienempää kakkua näiden mäntykiekkojen päällä.

Pöytä-ja seinäkoristeina oli pihlajanmarjoja, häät olivat elokuussa.

Olivat muuten parhaat häät missä olen ollut, todella morsiusparin näköiset. Omieni lisäksi tietenkin... ;D

Kuvia voi käydä katsomassa täällä: maunulat.kauhava.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla olisi yksi maalaishäihin sopiva idea boolitarjoiluun... Pyytäkää jotakuta automiestä sahaamaan jostain vanhasta autosta vain se takapää (siis takaluukku). Se telineelle, takaluukku sisältä puhtaaksi ja mahdollisesti jotain kangasta sisustukseksi. Sopivan hetken tullen takaluukku auki ja ihmiset kauhomaan boolia tonkasta. Mun veli olisi tehnyt tollasen heti mutta meillä on häät ravintolassa eikä ne katso hyvällä takaluukkujuopottelua...  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania ideoita! Varsinkin tuo Tipusen auto-idea vaikuttaa hyvältä. Pitääpä ehdottaa sulhaselle. Meillä on häät vasta marraskuun lopulla, mutta maalais-, metsä- ja luontoteemaa käytetään. Maatilalla kun asutaan, heitetään riisin sijaan joko vehnää tai ruista. Koristeina havuja, kiviä, viljaa jne. Tämä ketju olikin oikea ideoiden aarreaitta! Jatketaan jutustelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihania ideoita! Meillä ei vielä ole edes häitä tiedossa, mutta mikä estää unelmoimasta...

Älkää unohtako koivuja, olin just häissä jotka oli vanhassa tallissa/navetassa, seinänvierukset oli koristeltu koivuilla juhannustyyliin. Tosi yksinkertaista mutta sopi siihen tilaan. Pirttipöydät pitkin penkein oli kyllä hameväelle vähän hankalat, parin sahtiannoksen jälkeen hame kyllä nousi reippaammin...

Käykää kattomassa myös toi meriteeman puoli, sieltä voi saada ideoita maalaispuolellekin noin kalastushenkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään