Varaus?


Oetz

Recommended Posts

Missä vaiheessa maistraatti pitää varata? haluaisimme juhlia häitämme 21.12.12

joten joko mulla on kiire varata maistraatti, jotta myös pääsemme tuona päivänä naimisiin.

Mitä maksaa varata maistraatti? entä tämä nimi asia, maksaako muuttaa sukunimi? haluan siis "ottaa" mieheni sukunimen.

Ja eikös kaikki luottokortit ynnä muut mee uusiksi, niin kuinka niiden kanssa toimitaan?

Kiitos vaustauksista jo etukäteen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Itse olin varaamassa ensi vuodella aikaa, niin sanoivat, että tammikuussa voi aikaisintaan kysyä, jos siis puhelimitse kysyy. Ja perjantaisin ei voida taata, että on todistajia maistraatin puolesta, suosittelevat ottamaan omat todistajat. Näin Helsingin maistaatissa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei taas! :)

Sen verran nyt päivitän tietoa, että hääpäivä on siirretty!! aluksihan meidän piti mennä naimisiin 21.21.12 mutta jostain syystä mies ei enään ollutkaan niin innoissaan tästä "hääpäivästä" vaan halusi ehdottomasti vaihtaa päiväksi

12.12.12 ! Eli nyt sitten pitäs tuona päivänä avioitua :)

Maistraattia me emme ole vieläkään varanneet. Ystäväni kertoi, että tuossa elokuun lopulla-syyskuun alussa kannattaa varata,jotta saamme tuon 12.12 päivän omaksemme ja tietysti sopivan kellon ajankin.

Ystäväni meni naimisiin 8.8.08 ja heidän ei tarvinnut varata maistraattia,,joten onkohan nuo kaikki 8.8.08,6.6.06, 11.11.11 ynnämuut semmosia päiviä että sillon ei tarvi varata, vaa voi kävellä suoraan sisään ja sanoa TAHDON!?

olen ymmärtänyt että tuommoset päivät on tosi yleisiä ja haluttuja päiviä mennä naimisiin, nii siksi tehty jono vaan oven eteen ja vuorollaan astua sisään.

Olenko väärässä?

Link to comment
Share on other sites

Et varmaan myöhässä ole, mutta varaa ihmeessä vaikka tänään!

Ei maksa vihkiminen mitään jos käytte virka-aikana & virkapaikalla.

Korttien uusiminen tapahtuu mielestäni automaattisesti & maksutta. ajokortti tietenkin maksaa

Aika monta korttia piti minun tilata, ei tullu automaattisesti. Esim. s-etukortti ja plussakortti, finnairplus-kortti, sekä pankkikorttikin piti pankista tilata. Ajokortti ja passi maksullisia sekä minulla maksoi s-etukortin (maksuominaisuus!) uusiminen 10e.

Link to comment
Share on other sites

Hei taas! :)

Sen verran nyt päivitän tietoa, että hääpäivä on siirretty!! aluksihan meidän piti mennä naimisiin 21.21.12 mutta jostain syystä mies ei enään ollutkaan niin innoissaan tästä "hääpäivästä" vaan halusi ehdottomasti vaihtaa päiväksi

12.12.12 ! Eli nyt sitten pitäs tuona päivänä avioitua :)

Maistraattia me emme ole vieläkään varanneet. Ystäväni kertoi, että tuossa elokuun lopulla-syyskuun alussa kannattaa varata,jotta saamme tuon 12.12 päivän omaksemme ja tietysti sopivan kellon ajankin.

Ystäväni meni naimisiin 8.8.08 ja heidän ei tarvinnut varata maistraattia,,joten onkohan nuo kaikki 8.8.08,6.6.06, 11.11.11 ynnämuut semmosia päiviä että sillon ei tarvi varata, vaa voi kävellä suoraan sisään ja sanoa TAHDON!?

olen ymmärtänyt että tuommoset päivät on tosi yleisiä ja haluttuja päiviä mennä naimisiin, nii siksi tehty jono vaan oven eteen ja vuorollaan astua sisään.

Olenko väärässä?

Mä en kyllä usko, että missään maistraatissa tai käräjäoikeudessa olisi tuollaista systeemiä käytössä, vaan ne suosittujenkin päivien ajan varataan etukäteen ja niitä on tietenkin rajallinen määrä (tyyliin vartin välein klo 9-16). Ja jos on joku tuollainen suosittu päivä mielessä, niin ehdottomasti nyt heti tänään tai huomenna soittamaan sinne oman alueen maistraattiin!! Kyllä ne sitten sieltä kertoo mikäli ajanvaraus ei vielä tuolle ajankohdalle olekaan mahdollinen.

Link to comment
Share on other sites

Käsittääkseni tämä maistraatin sähköinen ajanvaraus on ainoa, mutta siellä ei tosiaan ole kaikkia maistraatteja.

EDIT. Helpointa lienee ihan vaan soittaa sinne omaan maistraattiin tai mennä paikan päälle käymään. :girl_smile:

Joo,tuosta sivusta just puhuinkin että ei ollut oman paikkakunnan maistraattia listassa :/

Mutta ei se auta kun alkaa soittelee :) eiköhän se sillä järjesty! Kiitos kuitenkin :)

Link to comment
Share on other sites

Hei taas! :)

Sen verran nyt päivitän tietoa, että hääpäivä on siirretty!! aluksihan meidän piti mennä naimisiin 21.21.12 mutta jostain syystä mies ei enään ollutkaan niin innoissaan tästä "hääpäivästä" vaan halusi ehdottomasti vaihtaa päiväksi

12.12.12 ! Eli nyt sitten pitäs tuona päivänä avioitua :)

Maistraattia me emme ole vieläkään varanneet. Ystäväni kertoi, että tuossa elokuun lopulla-syyskuun alussa kannattaa varata,jotta saamme tuon 12.12 päivän omaksemme ja tietysti sopivan kellon ajankin.

Ystäväni meni naimisiin 8.8.08 ja heidän ei tarvinnut varata maistraattia,,joten onkohan nuo kaikki 8.8.08,6.6.06, 11.11.11 ynnämuut semmosia päiviä että sillon ei tarvi varata, vaa voi kävellä suoraan sisään ja sanoa TAHDON!?

olen ymmärtänyt että tuommoset päivät on tosi yleisiä ja haluttuja päiviä mennä naimisiin, nii siksi tehty jono vaan oven eteen ja vuorollaan astua sisään.

Olenko väärässä?

Mä en kyllä usko, että missään maistraatissa tai käräjäoikeudessa olisi tuollaista systeemiä käytössä, vaan ne suosittujenkin päivien ajan varataan etukäteen ja niitä on tietenkin rajallinen määrä (tyyliin vartin välein klo 9-16). Ja jos on joku tuollainen suosittu päivä mielessä, niin ehdottomasti nyt heti tänään tai huomenna soittamaan sinne oman alueen maistraattiin!! Kyllä ne sitten sieltä kertoo mikäli ajanvaraus ei vielä tuolle ajankohdalle olekaan mahdollinen.

Kiitos tiedosta! :) Soitan heti perjantaina sinne!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...