Jump to content
Naimisiin.info

Taustamusiikkia häihin


Leea

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä päätettiin tehdä niin, että ennen ruokailua kun vieraat saapuivat ja asettuivat meillä soi taustalla rakkauslauluja pääasiassa 80- ja 90-luvuilta. Myös jotain vanhempaa kuten Marvin Gaye ja Luther Vandross. Ruokailulla meillä oli ghanalaista ruokaa ja taustalla soi sitten ghanalaista musiikkia. Ghanalainen musiikki sai soida myös vapaan seurustelun aikana ja takaisin rakkauslauluihin vaihdettiin sitten kahvittelun ajaksi.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen ajatellut taustamusiikiksi Beach Boysia, Gerry and The Pacemakersia ja varmaan ainakin Righteous Brothersia. Ja sitten Robson and Jeremyn versoita noista.

Meillä oli alunperin ajatuksena soittaa noita swingjuttuja, Sinatraa jne., mutta oltiin syksyllä kaverin häissä, jossa tuli vastaavaa. Olin itseasiassa ko. häissä musiikkivastaavana, joten tuli vähän syötyä omaa jalkaa, kun pistin nuo swingit sinne. Toisaalta tuollainen 60s -meininki onkin enemmän meidän juttu kuitenkin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Mä tahtoisin kovasti soittaa ruokailun taustalla Johnny Cashia tai Tom Waitsia, mutta pelkään, että porukka masentuu täysin! Meille esim Cashin kappaleet ovat todella rauhoittavia ja kauniita, mutta onhan ne todella surullisiakin samalla. Toisaalta, tuskin kukaan kuuntelee taustamusiikkia ihan niin tarkasti. Tähän liittyy sitten jo toinen ongelma, eli se, että inhottaa pakottaa joku itselle rakas musiikki pelkäksi taustahälyksi. Kuitenkin jossain vaiheessa minä tai sulho huudahtaa "shh nyt, tää on ihan *tun hyvä biisi, nyt kaikki hiljaa... Nyt tulee paras kohta, kuunnelkaa nyt!". Siinä sitä sitten oltas :girl_haha:

Meillä musiikki tulee olemaan todella suuressa osassa muutenkin, ja tahtoisimme luoda eräänlaisen häiden läpi kulkevan jatkumon genrestä toiseen. Ruokailun ajaksi tahtoisin jotain kaunista ja rauhallista miesääntä, ennen lavatanssien rokettirollia ja yöjuhlan punkkia. Huh. Ehkä mä vaan mietin liikaa.

Link to comment
Share on other sites

Mä tahtoisin kovasti soittaa ruokailun taustalla Johnny Cashia tai Tom Waitsia, mutta pelkään, että porukka masentuu täysin! Meille esim Cashin kappaleet ovat todella rauhoittavia ja kauniita, mutta onhan ne todella surullisiakin samalla. Toisaalta, tuskin kukaan kuuntelee taustamusiikkia ihan niin tarkasti. Tähän liittyy sitten jo toinen ongelma, eli se, että inhottaa pakottaa joku itselle rakas musiikki pelkäksi taustahälyksi. Kuitenkin jossain vaiheessa minä tai sulho huudahtaa "shh nyt, tää on ihan *tun hyvä biisi, nyt kaikki hiljaa... Nyt tulee paras kohta, kuunnelkaa nyt!". Siinä sitä sitten oltas :girl_haha:

Meillä musiikki tulee olemaan todella suuressa osassa muutenkin, ja tahtoisimme luoda eräänlaisen häiden läpi kulkevan jatkumon genrestä toiseen. Ruokailun ajaksi tahtoisin jotain kaunista ja rauhallista miesääntä, ennen lavatanssien rokettirollia ja yöjuhlan punkkia. Huh. Ehkä mä vaan mietin liikaa.

Moikka!

Oikeastaan olet jo haarukoinut nuo ongelmat.Taustamusiikki luo täydellisyyttä.Mutta!Kun joku kilistää lasia ja haluaa sanoa pari sanaa.Kuka ryntää cd soittimelle tai keskeyttää bändin esiintymisen?.Tosin he eivät varmaan siitä harmistu.Kuuluu asiaan.Aikuisten oikeesti.Hyvin harva huomio häätilaisuudessa.Mitä taustalla soi.Vaikka kuinka koskettava kappale olisikaan.Teidän on luovittava oman odotuksen ja vieraiden viihtymisen välillä.

Link to comment
Share on other sites

Mä tahtoisin kovasti soittaa ruokailun taustalla Johnny Cashia tai Tom Waitsia, mutta pelkään, että porukka masentuu täysin! Meille esim Cashin kappaleet ovat todella rauhoittavia ja kauniita, mutta onhan ne todella surullisiakin samalla. Toisaalta, tuskin kukaan kuuntelee taustamusiikkia ihan niin tarkasti. Tähän liittyy sitten jo toinen ongelma, eli se, että inhottaa pakottaa joku itselle rakas musiikki pelkäksi taustahälyksi. Kuitenkin jossain vaiheessa minä tai sulho huudahtaa "shh nyt, tää on ihan *tun hyvä biisi, nyt kaikki hiljaa... Nyt tulee paras kohta, kuunnelkaa nyt!". Siinä sitä sitten oltas :girl_haha:

Meillä musiikki tulee olemaan todella suuressa osassa muutenkin, ja tahtoisimme luoda eräänlaisen häiden läpi kulkevan jatkumon genrestä toiseen. Ruokailun ajaksi tahtoisin jotain kaunista ja rauhallista miesääntä, ennen lavatanssien rokettirollia ja yöjuhlan punkkia. Huh. Ehkä mä vaan mietin liikaa.

Moikka!

Oikeastaan olet jo haarukoinut nuo ongelmat.Taustamusiikki luo täydellisyyttä.Mutta!Kun joku kilistää lasia ja haluaa sanoa pari sanaa.Kuka ryntää cd soittimelle tai keskeyttää bändin esiintymisen?.Tosin he eivät varmaan siitä harmistu.Kuuluu asiaan.Aikuisten oikeesti.Hyvin harva huomio häätilaisuudessa.Mitä taustalla soi.Vaikka kuinka koskettava kappale olisikaan.Teidän on luovittava oman odotuksen ja vieraiden viihtymisen välillä.

Totta. Mietin myös, että taustamusiikin huomiointi riippuu ihan siitä, tunnistavatko vieraat soivat kappaleet. Jos musiikki on vierasta, niin se on vain taustahälyä, jos tuttua, niin kyllähän sitä tulee vähän kuunneltuakin. Kumpikaan tilanne tuskin on ikävä millään tavalla. Pitää vain ehkä valita jotain hieman neutraalimpaa musiikkia, etten minä ala itkemään puheitten aikana vain sen takia, että hieno kappale lopetettiin kesken. Saatan nimittäin olla muutenkin melko herkkänä juhlapäivänä ;)

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee varmaankin pianisti soittamaan jazzia taustalle. :) Tuttuja ikivihreitä jazzin saralta, mutta varmasti myös ns. hissimusaa. Ei häiritse ketään, mutta kuulostaa mukavalta. Live-musa on tietysti siitä helppoa, että jos joku kilistää sitä lasia, niin pianisti tajuaa lopettaa siihen paikkaan, eikä kenenkään tarvitse pompata pysäyttämään soittoa. Toisaalta meidän häissä puheet varmaan sijoitetaan melko tarkasti enkä usko kovin montaa spontaania puhetta tulevan. Mutta: eihän sitä koskaan tiedä!

Muokattu: , käyttäjä: Minimorsio
Link to comment
Share on other sites

Mä tahtoisin kovasti soittaa ruokailun taustalla Johnny Cashia tai Tom Waitsia, mutta pelkään, että porukka masentuu täysin! Meille esim Cashin kappaleet ovat todella rauhoittavia ja kauniita, mutta onhan ne todella surullisiakin samalla. Toisaalta, tuskin kukaan kuuntelee taustamusiikkia ihan niin tarkasti. Tähän liittyy sitten jo toinen ongelma, eli se, että inhottaa pakottaa joku itselle rakas musiikki pelkäksi taustahälyksi. Kuitenkin jossain vaiheessa minä tai sulho huudahtaa "shh nyt, tää on ihan *tun hyvä biisi, nyt kaikki hiljaa... Nyt tulee paras kohta, kuunnelkaa nyt!". Siinä sitä sitten oltas :girl_haha:

Meillä musiikki tulee olemaan todella suuressa osassa muutenkin, ja tahtoisimme luoda eräänlaisen häiden läpi kulkevan jatkumon genrestä toiseen. Ruokailun ajaksi tahtoisin jotain kaunista ja rauhallista miesääntä, ennen lavatanssien rokettirollia ja yöjuhlan punkkia. Huh. Ehkä mä vaan mietin liikaa.

Moikka!

Oikeastaan olet jo haarukoinut nuo ongelmat.Taustamusiikki luo täydellisyyttä.Mutta!Kun joku kilistää lasia ja haluaa sanoa pari sanaa.Kuka ryntää cd soittimelle tai keskeyttää bändin esiintymisen?.Tosin he eivät varmaan siitä harmistu.Kuuluu asiaan.Aikuisten oikeesti.Hyvin harva huomio häätilaisuudessa.Mitä taustalla soi.Vaikka kuinka koskettava kappale olisikaan.Teidän on luovittava oman odotuksen ja vieraiden viihtymisen välillä.

Totta. Mietin myös, että taustamusiikin huomiointi riippuu ihan siitä, tunnistavatko vieraat soivat kappaleet. Jos musiikki on vierasta, niin se on vain taustahälyä, jos tuttua, niin kyllähän sitä tulee vähän kuunneltuakin. Kumpikaan tilanne tuskin on ikävä millään tavalla. Pitää vain ehkä valita jotain hieman neutraalimpaa musiikkia, etten minä ala itkemään puheitten aikana vain sen takia, että hieno kappale lopetettiin kesken. Saatan nimittäin olla muutenkin melko herkkänä juhlapäivänä ;)

Jostain syystä.En usko että alat itkemään sen takia,että joku hieno biisi keskeytetään.Arvelisin kuitenkin kappaleen ja muistojen aiheuttavan pientä kyynelvirtaa poskipäille.Onhan kuitenkin elämänne tärkein päivä.Saa olla herkkänä!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Meille tulee helmikuun häihin taustamusiikiksi ruokailuun lämmintä tunnelmaa lattarirytmien tahdissa. Toinen soitettava levy on keskiaikaista musiikkia.

Molemmat ovat sellaisia, että luovat hyvin tunnelmaa mutta eivät nouse liikaa esille.

Saako kysyä, minkä tyyppistä lattarimusaa olit suunnitellut?

Minä olin kanssa vähän miettinyt lattarimusiikkia taustalle, mutta ongelma on, että ainakin salsassa/mambossa/latin jazzissa on usein aika levottomia perkussio- ja vaskipuhallinosioita... Pelkään, että ko. musaan tottumattomat pitäisivät sitä enemmän häiritsevänä kuin letkeänä taustamusana. :/

Tietty joku latin pop osasto voisi toimia.

Link to comment
Share on other sites

Onko kukaan kokeillut Spotifya taustamusiikin soittoon? Sieltähän löytyy melkein mitä vaan ja soittolistoja voi tehdä ... Ja jos ottaa päiväpassin, niin väliin ei tuu mainoksiakaan.

Minä olen, otan vielä sen offline- jutun, joten jos yhteydet menee niin musiikki jatkukoon. :girl_blum: Suosittelen Spotifyn käyttöä, ihan on laillista puuhaa :)

Olen laittanut taustamusiikiksi ruokailun ajaksi musiikkia laidasta laitaan ilman laulua. Rauhallista piano, viulu jne -sovituksia. :flirt:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille tulee bändi soittamaan tanssimusiikkia. Soittavat kolme 45min settiä, mutta meinattiin ruokailun ajan soittaa cd:ltä Sinatraa, Bublea, Cullumia eli jazzia. Bändin taukojen aikana soitetaan nuoremmalla väelle musiikkia, eli rockia, poppia ym. Ja lapsia unohtamatta tulee jossain välissä lastenlauluja cd:ltä sekä bändin soittamana.

Nyt pitäisi vaan koittaa polttaa mp3selle musiikkia.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee bändi soittamaan tanssimusiikkia. Soittavat kolme 45min settiä, mutta meinattiin ruokailun ajan soittaa cd:ltä Sinatraa, Bublea, Cullumia eli jazzia. Bändin taukojen aikana soitetaan nuoremmalla väelle musiikkia, eli rockia, poppia ym. Ja lapsia unohtamatta tulee jossain välissä lastenlauluja cd:ltä sekä bändin soittamana.

Nyt pitäisi vaan koittaa polttaa mp3selle musiikkia.

Heipsan!Sinun täytyy komentaa joku seuraamaan tilannetta ruokailun ajaksi,sillä usein joku vieraista voi kilistää lasia ja haluaa kertoa jonkun asian.Tällöin musiikki täytyy feidata eli laittaa hiljaiseksi.Kieltämättä kiusallinen tilanne.Jos ei ole henkilöä,joka seuraa juhlan kulkua.Ja koettaa pitää homman hanskassa.Jos bändin kanssa on sovittu myös alku ja väliaikamusiikin hoito.Sitten ei liene ongelmaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jos tykkää Frank Sinatra -tyylistä mutta kaipaa kuitenkin jotain modernia kosketusta, voisin suositella Paul Ankan Rock Swings -levyä, aivan huippu. Levyltä löytyy koko joukko kaikkien tuntemia rockbiisejä menneen ajan henkäyksellä, biiseistä pätkiä kuunneltavissa täällä: http://www.vervemusicgroup.com/artist/rele...76&aid=6619

Esimerkkeinä Eye of The Tiger, Michael Jacksonin The Way You Make Me Feel, Van Halenin Jump jne. Kaikki tietysti Paul Ankan + swing-bändin esittämänä. Mun mielestä tunnelmaltaan just sopiva ruokailuun mutta ei kuitenkaan ihan täysin oldies-meininkiä, sopii ainakin meille.

Kirjoittaja tarkoittaa varmastikin Paul Youngia. Levy on kyllä mahtava!

Link to comment
Share on other sites

Luulenpa, että meilläkin jää musiikit pois ruokailun taustalta. Uskon vahvasti, että se puheensorina täyttää tarpeeksi ison osan juhlatilasta.

Meillä on bändi, mutta taukojen aikana tarvinnee jotain musiikkia ja kootaan muutama soittolista varmaan niin, että tunnelma "rankkenee" myöhemmäs mentäessä. Aloitin elokuva-musiikeista. Olen aivan ihastuksissani Kummisedän ja Love storyn musiikkeihin esim.

Link to comment
Share on other sites

Minä en täällä esitetyistä vaihtoehdoista juurikaan löytänyt mitään meille sopivaa. Sulholle musiikki on henki ja elämä ja hän kuuntelee lähes laidasta laitaan musiikkia, lähinnä kuitenkin raskaampaa ja monimutkaisempaa musaa joka ei ehkä ihan taustamusaksi sovi (Muse, Dream Theater, Opeth, Devin Townsend jne) ja seurustelumme myötä olen itsekin tykästynyt samantyyliseen musiikkiin (raja tosin menee örinähevissä :))

Minä pidän lattareista ja myös pop-musiikista tiettyyn pisteeseen saakka sekä iskelmästä.

Joku Sinatra-tyylinen tuli minullekin mieleen mutta se ei vaan jotenkin istu meidän luonteiseen juhlaan. Eikä mikään jazz, klassinen ym. Ei me niin hienostuneita olla :D mutta sulhon mielimusiikki on sitten sitä marginaalimusiikkia joten joku kultainen keskitie pitäisi löytää. Ehkei meille tule ollenkaan taustamusiikkia sitten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Me taidetaan olla erittäin hienostuneita, kun tykätään molemmat jazzista! :girl_haha:

Meille siis taustalle tulee smoothjazzia ja pianojazzia, ruokailun ja seurustelun taustalle.

Toivomme rentoja ja tunnelmallisia häitä, ja ajattelin, että pehmeä taustamusiikki saisi jäykät suomalaiset rentoutumaan!

Mp3:sta olis tarkoitus kerätä monipuoli kokoelma ja kun juhlapaikassa on laadukas surround äänentoisto, niin käytämme sitä hyväksi. Bändi huolehtii sitten illemmalla musiikkitarjonnasta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...