Guest onnellinen

Mitä "pakollista" teidän häistä puuttuu?

85 viestiä aiheessa

Olen täällä foorumia selatessani saanut montakin kertaa sellaisen "täh, pitäisikö tuollaistakin olla"-hätkähdyksen. Juuri äsken luin, mitä ihmiset tarjoaa avecina kahvin kanssa, ja mulle ei kyllä ole tullut mieleenkään, että jotain konjakkia pitäisi tarjota. Ollaan varmasti juntteja, mutta kun puolet vieraista on vielä opiskelijaikäisiä kavereita ja puolet meidän omia perheitä ja muuta lähisukua, niin en usko että kukaan hirveästi hermostuu kahviavecin puutteesta... Myöskään viiniä meillä ei tarjota, vaan ostetaan pelkästään olutta ja siideriä muutama laatikollinen.

Toinen hätkähdys tuli vaateosastolla, kun tajusin, että melkein kaikkiin pukuihin kuuluu alle leventävä alushame. Mutta mulla on sellainen kapea yksinkertainen puku, että ehkäpä se on ihan OK ilmankin. Hääkimpunkin kävin tilaamassa vasta ihan äskettäin kun tajusin että kai sellainenkin kuuluisi olla, etsin netistä muutamia kuvia suuntaviivoiksi mutta jätin lopullisen suunnittelun kukkakauppiaan vastuulle. Kunhan hinta ja värimaailma on suunnilleen sitä mitä toivon, niin mulle on aivan sama, millainen se kimppu tarkalleen on.

Meille ei myöskään tule valokuvaajaa eikä me mennä viralliseen hääkuvaan. Oma laittautumiseni ahdistaa minua muutenkin, en ole vielä yhtään varma kuka sutii minulle naamaan meikkiä, ehkä se on siskoni, ehkä kaaso, jos kumpikaan ei suostu niin ehkä viime tipassa soittelen aikoja jostakin liikkeistä. Häihin on enää kaksi viikkoa eikä mulla ole mitään hajua kampauksestanikaan...

Olenko ainoa, jota ei hirveästi kiinnosta nuo yksityiskohdat, tai joka jättää häistä kokonaan pois asioita jotka ei niin tärkeiltä tunnu? Mitä sellaista teiltä puuttuu, mitä häissä "pitää" olla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhanen. :grin: Meiltä puuttuvat nykyisen suunnitelman mukaan bändi, kaikki tölkkijuotava ja ylipäätään antelias alkoholitarjoilu (vain kaato viiniä, hiukan boolia), lämmin ruoka, kaikki heitot ja ryöstöt, mahdollisesti puheet (toisen suvusta on riskinä tulla niin loukkaavaa tekstiä, että rajoitamme ehkä kaikilta, tasapuolisuuden nimissä), hääauto, kirkko tai maistraatti,

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myöskään meillä ei ole noita kahvin aveceja, eikä mulle oikeestaan ennen tätä tullut mieleenkään että semmosiakin vois olla. :o Bändiä ei meillä myöskään ole, musiikki tulee levyltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meiltä tulee puuttumaan hääkimppu, kaikki leikit, suurin osa alkoholitarjoiluista, pöytäohjelmat ja hääkarkit.

Lähinnä tarkoitus on syödä hyvin lähipiirin kanssa simppelin kaavan mukaan ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meille tule aveceja ollenkaan.. säästöä, säästöä ;)

Itse tehtyä salmaria tms tulee varmaan pöytiin niin siinä on avecia tarpeeksi illan mittaan! :girl_haha:

Yksi ollennainen asia mikä meidän häistä puuttuu on lämmin ruoka / illallinen!

Teemme väärinpäin ja juodaan ensimmäisenä kahvit, iltapala sitten myöhemmin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule bändiä tai häävalssia/-tanssia (kummankin rytmitaju puhdas nolla, joten ajatus tanssimisesta katseiden alla vain ahdistaisi ;)), alkoholia tarjoamme vain onnittelumaljan ja parin viinilasillisen verran ruokailun yhteydessä eikä leikkejäkään ole tulossa. Juhlimme vain lähimpien ihmisten kanssa panostaen hyvään ruokaan, kauniiseen ympäristöön ja kiireettömään jutusteluun. Myöskään kaasolle tai bestmanille ei ole annettu juurikaan muuta tehtävää kuin toimia henkisenä tukena :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole muuten ikinä ollut häissä, joissa olisi kahvin kanssa jotain terävääkin tarjottu. Mulle itelle tuli yllätyksenä jotain suunnitteluvihjeitä lukiessa, että hääruuan kanssa tarjottaisiin muutakin jälkkäriä kuin kakkua. Miehen veljen häissä oli leipäjuustoa/juustoleipää (miten sen nyt tykkää laittaa) lakkahillon kanssa, mutta meille ei kyllä mitään sellaista tule. Alkoholia ei meidänkään häihin meidän kustantamana paljoa tule, tervetulomaljat ja jonkin verran boolia, mutta juhlapaikalla on baari, saa siihen sitten kaataa rahaa niin paljon kuin tekee mieli.

Mitään perinteisiä hääleikkejä ei tule myöskään (joku 12 kuukautta, hyi) eikä bändiä. Hääautoa ei tarvita, kun vihkiminen on toivottavasti hääpaikalla. Hmm ja studiokuvissa ei myöskään luultavasti käydä, ajattelin pelit ja vehkeet omistavaa kaveria pyytää kuvia räpsimään (maksetaan tietty). Morsmaikulle ei tule korkkareita vaan Converset, sulhaselle ei tule tummaa pukua vaan harmaa... Me vähän väännetään häitä omanlaisiksi, toivottavasti se näkyisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä "pakollista", tai "perinteistä" meiltä puuttuu:

- kirkko

- hääauto

- bändi

- kimpun ja sukkanauhan heitot (ainakin näillä näkymin)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olenko ainoa, jota ei hirveästi kiinnosta nuo yksityiskohdat, tai joka jättää häistä kokonaan pois asioita jotka ei niin tärkeiltä tunnu? Mitä sellaista teiltä puuttuu, mitä häissä "pitää" olla?

Et ole ainoa. Meiltä puuttuu kaikenlaista. Esimerkiksi:

- Ne avecit ja ruokaviinit. Satapäiselle vierasjoukolle on muutenkin tyyristä ostaa juomia, joten tölkit ja boolit kehiin myöhemmin illalla.

- Hääkakun leikkaus. Kakku on kyllä olemassa mutta pyrimme toimimaan sulhon kanssa niin, ettei sitä typerää ohjelmanumeroa kukaan huomaisi. Se on älyttömintä mitä tiedän, polkea lattiaa lapion kolahtaessa telineeseen.

- Hääkarkit. Tilalle tulee kyllä vieraslahjoiksi sytkärit painatuksilla ja kynttilät, sekä itse askarrellut kynttiläkipot.

- Koristeet. Inhoan niitä kaikkia rävellyksiä, jotka pyörivät pitkin pöytiä kersojen rytisteltävinä.

- Bestman. Perui osallistumisensa jokin aika sitten, eikä sulho halua pyytää ketään toista. Eli kaason avulla järkkäilen, mutta ohjelmasta vastaa juhlissa veljeni, joka nimitettiin seremoniamestariksi. Hän myös järjestää pyynnöstäni sulhon polttarit.

- Tienvarsikyltit. Jokainen vieras osaa kyllä kirkolta juhlapaikalle ilman niitäkin.

- Lahjalista.

Ja varmasti kaikkea muuta perinteistä uupuu, ei nyt vaan tule mieleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viinit jää meilläkin pois kuten varmasti tienvarsikyltitkin.

Leikkejä ei myöskään taida tulla tai en ainakaan pyydä sellaisia järjestämään.

Myönnetään kyllä heti alkuun, että mielessäni on yksi leikki jonka itse järjestäisin kaasojen kanssa sulhaselle & bestmaneille erityisesti tarkoitettuna..

Eli boolimaljan ryöstö jolloin miehet joutuvat hommaamaan sen takaisin.

Siinä on varmasti ainoat ellei jotain ylläreitä tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä on monia perinteisiä elementtejä, mutta paljon puuttuukin, kuten:

- Leikkejä ei tule meillekään, ellei bm/kaaso ole jotain ylläriä kehitellyt. Meidän käsityksen ja kokemuksen mukaan ruoka, juoma, seurustelu, puheet, musiikki (elävä) ja ihan vaan se yhdessäolo tekee juhlan, eikä kaivata mitään tekemällä tehtyjä ohjelmanumeroita.

- Ei hääkarkkeja tms. vieraille jaettavaa sälää.

- Koristeitakaan ei meille tule. Kaunis kattaus, kukat, runsas ohjelmalehtinen ja kauniit paikkakortit riittävät, ja juhlapaikka on itsessään kaunis vanha tila, joka ei mielestäni tarvitse koristelua.

- Hääauton perään ei niin ikään tule koristeita; kyltti autoon kyllä tulee.

- Edellisistä aasinsiltana - meidän häiden teema on aika vahvasti "ei askartelua" ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Hääkakun leikkaus. Kakku on kyllä olemassa mutta pyrimme toimimaan sulhon kanssa niin, ettei sitä typerää ohjelmanumeroa kukaan huomaisi. Se on älyttömintä mitä tiedän, polkea lattiaa lapion kolahtaessa telineeseen.

Samaa mieltä. Mutta varaudu siihen, että vieraat ei välttämättä tunne samoin. Siskoni oli ajatellut naimisiinmennessänä täsmälleen samoin, mutta kuinkas kävikään.. Pitopalvelusta käytiin jossain vaiheessa kertomassa, että kahvi on katettu. Morsiuspari istuskeli vähän aikaa paikallaan muina miehinä ja jatkoi rupattelua. Sitten, kun ajattelivat, että kukaan ei huomaa, he poistuivat kahvipöydän suuntaan (joka oli erillisessä huoneessa), ottivat lautaset ja lähestyivät kakkua. Eikös tässä vaiheessa onneton anoppi kiljaissut täysillä "nyt ne leikkaa sen kakun!" ja koko 80-henkinen vieraslössi rynni yhtenä rintamana kohti tarjoilualuetta. Morsiuspari meni paniikkiin, ei tiennyt mitä tehdä, ja niinpä he seisoskelivat typerinä ja odottelivat hetken aikaa ollakseen varmoja, että kukaan ei tallautunut jalkojen alle. Sitten otti morsian kakkua, sen jälkeen sulhanen, he keräsivät kahvikuppinsa ja palasivat pöytään. Vieraille jäi vähän hämmentynyt olo, ja jäivät siihen vielä pitkäksi aikaa parveilemaan ja odottamaan polkaisua.

Itse ajattelin estää saman toistumisen tarjoamalla omissa häissäni jäätelöbuffetista erilaisia jätskejä ja lisukkeita. :jere:

Muutenkin meiltä puuttuu aika paljon asioita, joita häissä "pitäisi" olla.

-ei valkoista pukua eikä korkokenkiä

-ei kirkkoa

-ei koristeita

-ei virallista valokuvaajaa

-ei hääautoa

-ei hääkarkkeja (tai muita muistolahjoja)

-ei bändiä

-ei leikkejä (ellei nyt sitten joku "heiluttaa", ihan vain että vieraat pääsisivät kärrylle, keitä siellä on)

-ei hääkimppua

-ei aveceja

-ei heittelyitä, ryöstöjä yms.

Silti tarkoitus olisi juhlia yömyöhään. Toivottavasti vieraat pääsee kärryille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

- Hääkakun leikkaus. Kakku on kyllä olemassa mutta pyrimme toimimaan sulhon kanssa niin, ettei sitä typerää ohjelmanumeroa kukaan huomaisi. Se on älyttömintä mitä tiedän, polkea lattiaa lapion kolahtaessa telineeseen.

Samaa mieltä. Mutta varaudu siihen, että vieraat ei välttämättä tunne samoin. Siskoni oli ajatellut naimisiinmennessänä täsmälleen samoin, mutta kuinkas kävikään.. Pitopalvelusta käytiin jossain vaiheessa kertomassa, että kahvi on katettu. Morsiuspari istuskeli vähän aikaa paikallaan muina miehinä ja jatkoi rupattelua. Sitten, kun ajattelivat, että kukaan ei huomaa, he poistuivat kahvipöydän suuntaan (joka oli erillisessä huoneessa), ottivat lautaset ja lähestyivät kakkua. Eikös tässä vaiheessa onneton anoppi kiljaissut täysillä "nyt ne leikkaa sen kakun!" ja koko 80-henkinen vieraslössi rynni yhtenä rintamana kohti tarjoilualuetta. Morsiuspari meni paniikkiin, ei tiennyt mitä tehdä, ja niinpä he seisoskelivat typerinä ja odottelivat hetken aikaa ollakseen varmoja, että kukaan ei tallautunut jalkojen alle. Sitten otti morsian kakkua, sen jälkeen sulhanen, he keräsivät kahvikuppinsa ja palasivat pöytään. Vieraille jäi vähän hämmentynyt olo, ja jäivät siihen vielä pitkäksi aikaa parveilemaan ja odottamaan polkaisua.

Me ollaan tilattu kahvikattaus termareihin sivuhuoneeseen, joten käytännössä heti, kun meillä on ruokalautaset tyhjänä, niin haemme kahvit, ja sen jälkeen kaaso vasta ilmoittaa kahvien olevan tarjolla. Kaavailimme heti alkuun myös pelkkiä suklaamakeisia hääkakun asemasta, niin ei olisi mitään leikattavaa, mutta sulho vesi kielellä kuitenkin antautui himoilleen, ja päätti siis yksissä tuumin että kakku sen olla pitää, mango-valkosuklaa-sellaista. Toivottavasti me säästymme siltä typerältä tunteelta, mutta toisaalta en katso epäkohteliaaksi kaason ilmoittaa vieraille, että "On jo päätetty, että morsian määrää kaapin paikan, joten poljennat jätetään tältä illalta väliin..." :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*Ruuan kanssa EI tarjoilla viiniä. Ei hankita sitä sen takia että muutama henkilö joisi sitä "koska häissä nyt kuuluu juoda viiniä ruuan kanssa" (näin meille on siis perusteltu että viiniä PITÄISI olla. Pyh yök)

*Alkujuoma ei ole shamppanjaa/kuoharia/mitään alkoholia. Vaan limua. Koska en itse ole koskaan juonut oikeasti HYVÄÄ alkumaljaa, aina olen sen jollekkin muulle tyrkännyt, ja näin on tehnyt todella usea. Kun silmä välttää, lai jätetään johonkin päydälle/viskataan juoma maahan. Perus limppari saa toimia siis alkumaljana, alkoholia tarjoillaan sitten illalla.

*Ruokana ei ole miljoonaa eri sorttia. Vaan yksi yksinkertainen ruoka. (Joka sopii kaikille, ei ole onneks ketään allergisia) Tuntuis turhalta jotenkin hankkia kalaa, lihaa, kastiketta, perunaa, riisiä ja muuta. Meille pääasia on se, ettei kukaan kuole nälkään. Tosin "salaatti-buffet" meiltä löytyy. Isossa kulhossa tomaatti-kurkku-salaatinlehti-salaatti, pikkukipoissa on tonnikalaa, raejuustoa, fetaa, oliiveja ym, jotta jokainen saa just sellasen salaatin kun haluaa.

Lisääkin olis mutta pää ei toimi.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule:

- leikkejä

- itse askarreltuja kutsuja tai muutenkaan mitään askarreltua

- buffetia eikä "perinteisiä" suomalaisia hääruokia (vaan sen sijaan pöytiintarjoiltu ateria ravintolassa)

- häävalssia (sen sijaan häätanssi kyllä)

- riisinheittoa (sädetikut sen sijaan)

- wc-koreja eikä mitään erikoiskuvioituja wc-papereita tai muita turhuuksia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

*Ruuan kanssa EI tarjoilla viiniä. Ei hankita sitä sen takia että muutama henkilö joisi sitä "koska häissä nyt kuuluu juoda viiniä ruuan kanssa" (näin meille on siis perusteltu että viiniä PITÄISI olla. Pyh yök)

*Alkujuoma ei ole shamppanjaa/kuoharia/mitään alkoholia. Vaan limua. Koska en itse ole koskaan juonut oikeasti HYVÄÄ alkumaljaa, aina olen sen jollekkin muulle tyrkännyt, ja näin on tehnyt todella usea. Kun silmä välttää, lai jätetään johonkin päydälle/viskataan juoma maahan. Perus limppari saa toimia siis alkumaljana, alkoholia tarjoillaan sitten illalla.

*Ruokana ei ole miljoonaa eri sorttia. Vaan yksi yksinkertainen ruoka. (Joka sopii kaikille, ei ole onneks ketään allergisia) Tuntuis turhalta jotenkin hankkia kalaa, lihaa, kastiketta, perunaa, riisiä ja muuta. Meille pääasia on se, ettei kukaan kuole nälkään. Tosin "salaatti-buffet" meiltä löytyy. Isossa kulhossa tomaatti-kurkku-salaatinlehti-salaatti, pikkukipoissa on tonnikalaa, raejuustoa, fetaa, oliiveja ym, jotta jokainen saa just sellasen salaatin kun haluaa.

Lisääkin olis mutta pää ei toimi.. :D

Mun mielestä ei pelkästään häissä, vaan kaikkien juhla-aterioiden yhteydessä on nautittava viiniä, koska se vaan kruunaa aterian. Itse juon aina viiniä ravintolassa ja muutenkin juhla-aterioiden yhteydessä. Sen takia meillä on viiniä ruuan kanssa, joi sitä vieraat tai ei.

Myöskin kuoharit ja samppajat on mun makuun, mutta makuasioitahan ei voi kiistellä ... :)

Minusta se vaan on just perussuomalaista, että ruuan kanssa ei juoda nimenomaan viiniä vaan olutta tai siideriä, mikä taas ei mene mun ymmärrykseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on tehty nyt lähiviikkoina tosi paljon suunnitelmamuutoksia, erityisesti näiden "pakollisten" juttujen suhteen..

- Ei riisinheittoa/sädetikkuja/saippuakuplia kirkolla. Ei siis heitellä tai huiskutella mitään. Mahdollisesti vieraat poistuvat kirkosta ensin kuljetukseen, me siirrytään juhlapaikalle kahdestaan autolla perässä.

- Ei hääautoa tai auton koristeluja. Voitaisiin mennä juhlapaikalle miehen puolesta vaikka taksilla :lol:

- Ei onnittelujonoa, ei lahjalistaa. Ei siis myöskään lahjapöytää (juhlainfoon tulee kyllä maininta, ettei toivota lahjoja eikä niitä siten halutakaan - nätimmin muotoiltuna toki ^_^).

- Ei varsinaista bestmania tai kaasoa, koska heille ei ole kirkollisessa siunauksessa oikein mitään roolia ja itse juhlat ovat melko pienet. Pyydetään kummatkin itselle tärkeää kaveria henkiseksi tueksi, mutta ei "viralliseen rooliin".

- Ei vieheitä/rannekukkia/tms. lähisuvulle eikä epäviralliselle kaasolle tai bestmanille. Ei viehettä myöskään sulhaselle.

- Ei huntua minulle. Valkoinen morsiuspuku on kyllä tulossa, mutta huntu tuntuu omaan elämäntilaateeseeni sopimattomalta.

- Ei askartelua. Suunnitellaan esim. painotuotteet itse, mutta ammattilainen saa hoitaa painatuksen.

- Ei buffet-ruokailua, jos se vain onnistuu. Juhlat ovat ravintolassa, josta toivotaan saavamme pöytiintarjoilu-

Ei hääkakkua tai aveceja kahvin kanssa. Jälkiruoaksi leivoksia, macaronseja, keksejä yms. Ei boolia (ravintolassa baari) tai iltapalaa (ruokailu melko myöhään).

- Ei kakun leikkuuta tai polkaisua.

- Ei kimpun tai sukkanauhan heittoa.

- Ei yhtään leikkiä. Ei yhdenkään henkilön tai tavaran ryöstöä. Pari puhetta mahdollisesti tulossa, mutta nekin lyhyitä.

- Ei häävalssia, ei häätanssia. Todettiin, että voidaan tanssia halutessamme myöhemmin samalla, kun vieraat tanssivat.

- Ei bändiä. Illalle tulossa DJ, ruokailun ajaksi taustamusiikkia hänen laitteistonsa kautta soitettuna.

- Todennäköisesti ei myöskään hääkarkkeja, mutta tämän pohtiminen vielä vaiheessa. Vieraskirjasta en halua luopua, mutta kehitellään perinteisen sellaisen tilalle joku korvaava ratkaisu.

Voi olla että jotain unohtui, mutta tulen sitten täydentelemään myöhemmin.. Toisin sanoen yritetään siis skipata kaikki mahdolliset hääperinteet, jotka vain voidaan ja halutaan. Häitä ollaan silti järjestämässä, mutta se ei mielestäni vaadi perinteiden orjallista noudattamista. Miehellä on melko paha hääkammo, joten tarkoituksena on saada juhlista hänellekin mukavat - itselläni ei ole koskaan ollut tarvetta saada "perinteisiä häitä", joten joidenkin asioiden skippaaminen ei aiheuta bridezillailua tai hengenahdistusta :)

Muokattu: , käyttäjä: Daliya

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meiltä puutuu nyt ainakin tällaisiä, aika yleisiä juttuja:

- Alkoholi, kokonaan. Ei ruokaviinejä, ei alkumaljoja, ei mitään.

- Häävalssi. Itseäni ahdisti tämä eniten, EN TODELLAKAAN ole tanssija, astelen kuin puupökkelö, joten onneksi sulhanenkin oli vähän sillä kannalla, että häävalssi saadaan jättää pois.

- Muut tanssit, bändit, yms. Koska ei ole sitä alkoholia, ja koska suurin osa vieraista ei välitä tanssista, niin "normaaleja" tanssihäitä näistä ei tule vain niiden parin kymmenen häävieraan takia, jotka ehkä olisivat tanssineet.

Muuta ei nyt tule mieleen, mutta varmaan vielä jotain oleellista tulee jäämään pois, jota ei vielä edes olla tajuttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei ole tulossa:

-Hääleikkejä, mun mielestä eivät ole hauskoja, vaan myötähäpeää nostattavia

-Hääkarkkeja, ne on aina tyhmästi johonkin tylliin pakattu ja itse karkit on aivan järkyttävän pahoja

-Bändiä, ei tällä budjetilla saataisi sellaista bändiä kuin haluttaisiin, joten meillä tulee sen sijaa DJ soittamaan koko illan ja kaveri laulaa pari biisiä

-Häävalssia, valssi ei suju multa. Ja kun ei muutenkaan noita ikivihreitä kuunnella niin miksi häissä niin tehtäisiin? Tanssitaan häätanssina lifehousen everything

-Boolia, halusimme kauniin juhlapaikan minkään kylätalon sijaan ja tuonne ei saa omia juomia viedä. En muutenkaan halua juottaa ketään humalaan muutenkaan näin opiskelijabudjetilla -en tee sitä synttäreilläni, miksi häissäni? Ei myöskään ole tulossa aveceja yms. Suunnitelmassa tällähetkellä in alkumalja ja kaksi kaatoa viiniä juoman kanssa ja loput saa vieraat ostaa baarista omilla rahoillaan.

-Onnittelujonoa, en vielä tiedä miten tästä pääsemme eroon, mutta itse en ole koskaan tämän funktiota ymmärtänyt ja muutenkaan jäykkäily ei sovi meidän vapaampiin häihimme

-Kukkia muille kuin minulle ja sulhaselle. Kun vieraita tulee alle 50, vanhempamme ovat miltei ainoita ikäryhmästään ja kaasoillakin on puvut samaa settiä niin en näe tarpeelliseksi muille laittaa kimppuja tai vieheitä

-Bestmania, mies ei osannut päättää / halunnut stressata ketään kaveriaan, eli mennään ilman.

-Askartelua, tai no ei sitä koristeiden osalta varmaan täydin vältytä, mutta ehdottomasti minimissä yritetään pitää. En askartele arkena, miksi yrittäisin nyt?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kimpunheittoa. Ei erityistä menopeliä. Ei ryöstöjä. Ei lahjalistaa. Ei ukkoa ja akkaa kakun päällä.

Nämä kaikki korvattiin muunlaisilla ratkaisuilla / vaihtoehdoilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei häävalssia / -tanssia, ei bändiä, ei leikkejä (ellei joku muu niitä järjestä)

Ei mitään muutakaan ohjelmaa, tarkoituksena on syödä ja juoda hyvin (no ehkä pari puhetta saattaa olla ja kimpun heitto) ja vapaata seurustelua.

Ei myöskään boolia, juomat tulee pulloista/tölkeistä.

Ei varmaankaan mitään koristeltua hääautoa, eikä juhlapaikalla muutenkaan koristella kuin pöydät (päästään seuraavana aamuna vähemmällä siivouksella :D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JES! Morsioita jotka ajattelee samalla tavalla! :D En olekaan ainut!

En askarrellut kutsukortteja, tilasin halvalla ulkomailta ja upeat tuli. Kengät eivät ole perinteiset vaan nahkaiset ja paloauton punaiset avokkaat. Mekkoon ei tule alushametta - ehkä pääsen helpommin käymään vessassa ilman kenenkään apua.

Tällä viikolla varasin itselleni meikki ja kampaus ajan - en ole mikään huippumeikkaaja ja voishan tuota vaikka yhden päivän näyttää nätiltä.

Ei tule paikkakortteja - oikeasti tarvitaanko niitä alle 60 vieraan häissä?

Ei tule valokuvaajaa - siskot saa hoitaa sen puolen ihan juhlapaikalla.

Kimpun voisin kerätä tien laidalta itse, mutta ehkä sorrun kukkakauppiaaseen jossain välissä.

Ei tule bändiä - päivähäät, kahvittelua ja jutustelua.

Ei kahviavecia.

Ei hääleikkejä.

Sukkanauha ehdottomasti pois. Kimpunheitto on siinä kinttaalla.

Isä saattaa morsiamen alttarille - ei tuu tapahtumaan. Miksi? Ollaan asuttu jo 4 vuotta saman katon alla, miksi isän pitäis "luovuttaa" morsian?

En missään nimessä halunnut tienvarsi kylttejä, mutta muutamaa navigaattoria kokeillessa, navi ohjasi mereen juhlapaikan ohi noin vajaalla kilometrillä. Joten ehkä voin 1-2 kylttiä tökätä tienvarteen - ILMAN SYDÄMIÄ.

Ei ole lahjalistaa.

Ei askartelulle. Olen kyllä sellainen näprääjä-diy-henkinen-tollo että jossain vaiheessa sorrun tähänkin.....

Ei tule boolia. Miksi? Siksi.

Ei riisinheittoa. Ehkä ostan tiimarista niitä halpoja saippuakuplaputeleita? Tai sitten tarjoillaan vieraille pelastusrenkaita ja uimapukuja. (kirkon vierestä menee joki joka jatkuu juhlapaikalle, hähää oispa jekku)

Hääauto tulee sulhasen valitsemana ilman koristeluja.

Ei hääkarkeille - oikeasti tarvitaanko niitä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kans poiketaan säännöistä:

  • ei häävalssia
  • mustat hääkengät + musta laukku
  • ei huntua tai tiaraa
  • väliaikaohjelmistoon kuuluu ammuntaa ym länkkäri juttua, ei siis mitään perinteisiä kimppaleikkejä
  • sukkanauhan heitto tai ainakin sen etsiminen hameen alta jää pois
  • häissämme saunotaan ja vieraatkin vaihtavat juhlavaatteet pois kesken illan
  • ei riisin heittoa vaan kuplat meillekin
  • ei kahvikonjakkia
  • ei yksittäisiä hääkarkkeja vieraille

...näistä on tullut kylläkin sanomista sukulaisilta mutta väliäkö tuolla:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllättävän pitkä lista meilläkin tulee vaikka ajattelin, että tosi perinteisesti mennään.

Eli:

- ei erityistä kulkupeliä morsiusparille

- ei kahviavecceja (varmaankaan)

- ei bändiä eikä dj:tä

- ei perinteisiä hääkarkkeja -> karkkibuffet

- ei huntua (hiuskoriste)

- ei perinteistä kakunkoristetta

- ei livemusiikkiesityksiä muutenkaan (ei tunneta ketään osaajaa)

- ei lihaa hääruoassa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille/mulle ei tule

  • kakunpolkaisuja
  • hääleikkejä
  • sukkanauhan kaivamista mun haarovälistä
  • heittokimppua
  • paikkakortteja (ainoastaan pöytäkartta ja numeroidut pöydät, tämä ihan järkisyistä, ettei kukaan joudu kauas omasta seurueestaan tai esimerkiksi 5-henkinen lapsiperhe joudu jakautumaan kahteen eri pöytään)
  • hääkarkkeja (buffa kyllä)
  • erityisempiä puheita (mun isä on kuollut, sulhasen isä ei ole puhujatyyppiä eikä ole sulhanenkaan)
  • morsiamen saattoa alttarille (kts. yllä)
  • morsiusneitoja
  • hääkaarta
  • suloisia nimikoituja skumppalaseja morsiusparille
  • lahjalistaa
  • morsiamen ryöstöä (ainakin toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä näin!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään