kira83

hääjuhla 2013

15 viestiä aiheessa

Aika hiljaista näyttää olevan näillä palstoilla nykyään.onko muita rekisteröimässä parisuhteensa 2013?

No meidän suunnitelmat meni vähän uusiksi kun oltaisiin alunperin haluttu maistraatin "vihkijä" juhlapaikalle. Lähetin maistraattiin s-postia ja sieltä soitettiin äsken takaisin. Näin pienellä paikkakunnalla ei ole kuin yksi joka voi rekisteröidä parisuhteemme ja hän on tuolloin KESÄLOMALLA! joten suunnitelma 2 käyttöön:

käymme maistraatissa virka-aikana ennenkuin kyseinen henkilö jää lomalle ja itse hääjuhlan pidämme sovittuna ajankohtana.kysymykseni siis kuuluu: miten aloittaisimme hääjuhlan silleen vähän "virallisemmin", onhan ne kumminkin meidän häät? Parisuhteen siunausta emme halua,emmekä voisi edes saada. jotain kivaa ois keksittävä,ja alunperin hääpuvut meille molemmille ois tullut..vinkkejä? miten te aloititte/aloitatte hääjuhlan?? (meillä on muutenkin aika perinteisiä juttuja mm. kutsut, runot jne.) Yhtä ideaa mietin että jos kaaso kuvaisi maistraatissa käynnin ja se näytettäisiin vieraille heti juhlien alussa? ajatus asteella vasta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ovat edessä toukokuussa 2013. Olen kirjoitellut lähinnä ihan yleisiin hääketjuihin, kun tähän mennessä ei ole tullut mitään sateenkaarierityistä ongelmaa tahi ideaa vastaan. Luultavasti pamahdan tänne angstaamaan sitten, jos vihkijää on vaikea saada tai puhuja kieltäytyy venyttämästä kaavaa yli minuutin...

Hääjärjestelyjä voi seurata täällä.

Muokattu: , käyttäjä: niehku

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me käytiin maistraatissa juhlaa edeltävänä päivänä. itse juhlat alkoivat niin, että tulimme juhlapaikalle autolla bestmanien kanssa. kaasot olivat juhlapaikalla jo aiemmin ottamassa vieraat vastaan ja kun saavuimme, vieraat odottivat meitä ulkona skumppalasit käsissään. :) vähän aikaa seistiin siinä vieraitten edessä "ihailtavana", jonka jälkeen toisen kaason johdolla nostettiin malja hääparille, me siirryimme juhlapaikan eteiseen ja vieraat tulivat perässä onnittelemaan ja siirtyivät siitä juhlasaliin omille paikoilleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kuulostaa hyvältä :-X näinköhän "vähän" matkimme teitä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on heinä/elokuussa 2013 suunnitelmissa häät. Näillänäkymin maistraatista tullaan juhlapaikalle meidät "vihkimään" jossa juhlat sitten jatkuu.

Mä koitan hiljalleen hivuttautua tänne, kun käytiin kihlat viikolla ostamassa. Vielä odottelen sitä "virallista kosintaa", ei hajuakaan minkä päivämäärän puolisko on sormukseen kaiverruttanut, mutta jokatapauksessa ensikesänä häitä tanssitaan :girl_hide:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me juhlitaan häitä ensi helmikuussa, ja tarkoitus olisi, että joku tulee rekisteröimään meidän parisuhteen juhlapaikalle. Mä vaan todella toivon niehkun tavoin, että löytyy sellainen henkilö, jonka kanssa saataisiin luonteva vihkikaava aikaiseksi, ettei se mene siihen, että me maksetaan satasia siitä, että joku tulee paikalle allekirjotuttamaan meillä jonkin paperin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rosarum: lähettelin sähköpostia vihkiville tahoille, ja minulle jäi Helsingin käräjäoikeudesta positiivisempi kuva kuin maistraatista. Tässä vastaus, jonka sain käräjäoikeudesta:

Hei,

Olitte tiedustelleet virka-ajan ja -paikan ulkopuolisesta parisuhteen

rekisteröinnistä ensi vuoden toukokuussa. Luulen, että ajan varaamisen

kanssa on paras odottaa tämän vuoden loppupuolelle, ehkä

marras-joulukuulle. Tämäkään ei ole mikään ehdoton takaraja, vaan

varauksen ehtii varmasti tehdä vielä vuoden 2013 alkupuolellakin.

Loppuvuodesta tuomarimme ovat paremmin perillä esim. ensi kevään

lomistaan, jolloin vihkijän saaminen on helpompaa. Kun vihkitiedustelu

tehdään, annan tavallisesti vihkijöillemme viikon aikaa ilmoittautua,

jonka jälkeen vihkijä siis on jo selvillä. Tämän jälkeen pari saa sopia

yksityiskohdista vihkijän kanssa. Vihkijään voi siis olla suoraan

yhteydessä heti, kun vihkijä on selvinnyt. Varmaa vihkijän saaminen ei

valitettavasti koskaan ole, mutta luulen, että tuolle ajankohdalle

(toukokuu) vihkijän saaminen ei tule olemaan ongelma. Ongelmia ilmenee

lähinnä suosittuina lomakausina (esim. joulunaika, pääsiäinen, heinäkuu).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niehku: Kiitos, kun jaoit saamasi viestin! Olin ajatellut, että pitäisi varmaan pikku hiljaa laittaa viestiä jonnekin, mutta nyt voinkin rauhassa lykätä sitä myöhemmäksi. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hihii, eilen se sitten tapahtu! Oltiin meillä viettämässä yhteisiä synttäreitä+ tupareita vielä siihen päälle, ja tuo sitten tuli ja polvistu koko kaverirevohkan edessä :girl_in_love: Nyt sitte voi täyttä häkää alkaa suunnittelemaan häitä, ajattelin heti ensitöikseni varata juhlapaikan, kun ne täällä pääkaupungissa vissiinkin aika liukkaasti varaillaan vuosi etukäteen. Jos sitten muun jättäis vielä niin kauaksi aikaa rauhaan kun malttaa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan kanssa menossa naimisiin 2013. Häitä suunnitellaan elokuuksi, ja ajattelin aloittaa soittokierroksen maistraateihin ja käräjäoikeuksiin alkuvuodesta. Toivottavasti meille löytyy vihkijä lauantaiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät jo nyt tänä kesänä, mutta vinkiksi voin kertoa miten me ratkaistiin tuo "seremonian" puuttuminen, sillä käytiin maistraatissa edellisenä päivänä kahdestaan. Juhlat järjestettiin Hakaniemessä ravintolalaiva Wäiskissä ja seremoniamestari paimensi vieraat auringonpaisteeseen kannelle skumppalasien kanssa ja toivotti sitten meidät "rouvat se-ja-se ja se-jase" (kaksi sukunimeä) sisään, jolloin kaikki vihelsi ja taputti käsiään (ketkä skumppalaseiltaan pystyi). Siinä sitten puheliaampana otin vieraat vastaan toivottamalla heidät lämpimästi tervetulleeksi, skoolattiin ja sitten joku alkoikin hihkumaan "pusu! pusu!" ja sitten pusuteltiin. Sen jälkeen asteltiin sisälle ruokasaliin syömään ja moni halusikin räpsiä kuvia siinä, kun vaimon kanssa paraatipaikalla istuttiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kävimme maistraatissa jo aiemmin rekisteröimässä parisuhteen. Häissä sitten meillä oli pappi paikalla. Pappi ei saa siunata liittoa tai vihkiä, mutta pidimme yhteisen rukoushetken. Sen jälkeen bestwoman luki puheen jossa kertoi meidän yhteisestä matkasta, jonka jälkeen vaihdoimme sormukset. Eihän se tietenkään sama asia ole kuin kirkossa vihkiminen, mutta edes jotenkin juhlavampaa, ja vanhemmille tärkeä juttu. Kannattaa ottaa paikalliseen seurakuntaan yhteyttä. Papeilla on erilaisia näkemyksiä asiasta, joten kannattaa ensin kysellä kuka papeista on avoin tälläiselle tilaisuudelle/parisuhteelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään naimisiin 24.8.2013 :) Hääjärjestelyt on jo kovassa vauhdissa! Maistraatti on edeltävänä päivänä ja paikalle kutsutaan kaasot. Maistraatin jälkeen mennään porukalla vähän paremmin syömään. Häiden alussa pidetään seremonia, jossa tuttava, joka on hyvä pitämään puheita ja puhumaan kauniisti, kertoo vaiheistamme ja luultavasti vaihdamme myös sormukset. Seremoniassa emme sano kumpikaan mitään, sillä siitä itkunsekaisesta piipityksestä ei saisi kukaan selvää :D 

 

Kun varasimme maistraatin, saimme heti selville rekisteröijän nimen. Varauksemme vastaanottanut nainen sanoi, että tämän rekkaajan kanssa voi sopia tilaisuuden kulusta ottamalla tähän yhteyttä elokuussa ja että saadaa varmasti sovittu sellainen kaava, johon olemme tyytyväisiä Eli aika rento tyyppi on meitä ilmeisesti tulossa rekisteröimään :) 

 

Jännittää jo kovasti! 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään naimisiin 24.8.2013 :)

Niin mekin! :girl_haha:

 

Meille tulee Espoon maistraatista vihkijä juhlapaikalle hääpäivänä. Vihkijä ei tosin ole vielä tiedossa, mutta ovat luvaneet, että kaikki Espoon henkikirjoittajat suostuva muokkaamaan rekisteröintikaavaa ja kysymään meiltä tahdon-kysymyksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä nyt ei enää menneen kesän pareja auta, mutta vastaisuuden varalle jaan oman suunitelmamme, kun tännekin alueelle eksyin. Me pohdittiin (heteroparina) ihan samaa asiaa, että mikä olisi se "sisääntulo" tai juttu siinä juhlien alussa, kun kerran vihkiminen on jo tapahtunut ja mitään pappihommia ei juhliin tule ja lopulta todettiin että emme oikein halua ketään muutakaan ulkopuolista juhliimme puhumaan. Päädyimme siihen, että luemme itse juhlavieraiden edessä eräänlaisen parisuhdehistoriikin. Suurimmalle osalle sukua kun on luultavasti tuntematon meidän taival, niin valotetaan vähän sitä. 

 

Vieraat istuivat juhlasalissa ja itse saavuimme esiintymislavan verhon takaa esiin. "Historiikki" eteni vuoropuheluna parin kesken kronologisesti ensitapaamisesta sormusten vaihtoon, tyyliin

 

"8.2.2007 Olin tapahtumassa X, jossa huomioni kiinnitti komea mies...

--

1.1.2009 Muutettiin saman katon alle

--

16.8.2013 Haettiin sormukset kultasepältä ja tässä ne nyt on..."

 

Välissä oli kaikkea huumoripitoistakin materiaalia matkan varrelta auton hajoamisesta sienestysretkiin ja muuttotarinoihin ja vieraat tykkäsivät erikoisemmasta aloituksesta todella paljon. Eikä tarvinnut selitellä jokaiselle erikseen mitään naimisiinmenopäivämääriä tai muita, kun ne tuli ilmi siinä historiikissa. Samoin se, että ei kerrottu edes omille vanhemmille, vaan mentiin ihan salaa käräjäoikeuteen vihittäväksi. Kun tekstit laadittiin kokonaan itse, niin aloituksesta tuli aivan meidän näköisemme, en parempaa olisi voinut kuvitella. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään