Jump to content
Naimisiin.info

Vaihdoitteko / aiotteko vaihtaa kengät julhan aikana?


elo2013

Recommended Posts

Mulla oli vanhat tuunatut korkkarit jalassa koska "käyttäydyin" niiden kanssa paremmin kun ilman. Siis oli jotenkin erilainen fiilis kulkea niissä kuin ilman niitä. Mutta aina joskus näkyvästikin potkaisin kengät jalasta pois ja menin sukkasiltaan. Mullakin siis oli pitkät helmat, mutta olisin sen saman tehnyt ihan ilman sitäkin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

ihana tuo manaljahin kuva!  :lol: Itse joudun varmaan vaihtamaan kenkiä pariinkin otteeseen. Meillä on talvihäät ja haluaisin vihkimisen jälkeen ottaa kuvia ulkona. Lumihangessa tuskin tarkenee kumminkaan avoikkailla (jotka siis haluaisin jalkaan kirkkoon), joten joko siinä vaiheessa kun astutaan kirkosta ulos tai autossa vaihdetaan kengät lämpimämpiin. Uudestaan sitten juhlapaikalla heitän taas avokkaat jalkoihin. Varmuuden vuoksi otan varmaankin balleriinat mukaan, jos alkaa jalkoja väsyttämään liikaa.  ^_^

Link to comment
Share on other sites

Minulle tulee 8 cm korkkarit, mutta olen aika mukavuudenhaluinen, joten todnäk käytän korkkareita vain vihkimisen ajan, valokuvauksessa ja häävalssin aikana (toivottavasti pystyn :D sulhanen on 15 cm minua pidempi, joten olisi ihan kiva tanssata hiukan pidempänä kuin oikeasti olen). Muutoin olen ballerinoilla.

 

Muoks. Ja minulla on siis pitkä puku, mutta en välitä siitä, että ballerinoilla menee helmat pitkin maata. Mukavuus on tärkeintä :D

Muokattu: , käyttäjä: Rouvaksi_2015
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulla on iltaa viettämään lähdössä aina ballerinat tms. mukana, jotta iltaa ei tarvitse lopettaa kesken polttavan kipeiden jalkojen vuoksi (siinä vaiheessa kun päästään siihen pisteeseen, vaihdan vaan mukavampiin kenkiin). Häissäkin oli ballerinat mukana, mutta mun yllätykseksi kengät (n. 9 cm korko) osoittautuivat niin hyviksi, että ei tarvinnut vaihtaa. Tosin vika puol tuntia tanssilattialle teki jo kipeää, ja taksin odottaminen oli jo suorastaan tuskallista, mutta siinä vaiheessa päätin kestää loppuun saakka :D.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Mulla on aika korkeat korot ja meinasin ehdottomasti hankkia myös ballerinat illaksi, vaikka helma sitten laahaisikin vähän lattiaa.

Tietääkö joku muuten mistä voisi saada piikkikorkoihin semmoiset muoviset suojat, jotka estäisivät korkoa painumasta nurmikkoon? Ootteko nähneet kenkäkaupoissa tai jossain?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mulla tulee olemaan kahdet kengät. Virallisiks kengiks oon tilannut 7cm korkkarit(ovat juuri matkalla, toivottavasti sopivat jalkaan!), mutta koska teemahäät, niin tanssimme tulevat olemaan rock'n'swing-tyyppisiä ja tanssin niitä mieluummin tennareissa. Kenkien ulkonäköön on myös pakko panostaa jonkin verran, koska mekko yltää vain polviin saakka, eli kengät tulevat näkymään koko ajan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla oli aika maltilliset ja supermukavat korkokengät, mutta ballerinat oli kuitenkin varmuuden vuoksi mukana. Jossain vaiheessa iltaa vaihdoinkin niihin, kun jalkoja tuntui särkevän ihan vaan siitä, että oli ollut koko päivän (samat) kengät jalassa. No eihän se oikein toiminut, kun mekon pituus oli laskettu korkokenkien mukaan; kompastelin helmaan koko ajan vannehameesta huolimatta. Kävin siis vaihtamassa korkkarit takaisin jalkaan :D Eli jos on pitkä mekko, niin se kannattaa huomioida tässäkin asiassa ja valkata varakengät, joissa korko on suunnilleen sama kuin varsinaisissa kengissä tai sitten vaihtaa mekko lyhyempään kenkien vaihdon yhteydessä :)

Link to comment
Share on other sites

On 9.4.2017 at 15.32, LilleriLalleri9 said:

En oo vielä ostanut kenkiä, mutta veikkaan, etten tule löytämään niin mukavia, että jaksaisin niissä temmeltää koko päivän ja illan. Joten valitsen varmaankin toisiksi kengiksi valkoiset tennarit. Mutta saa nyt nähdä, kunhan juhlakengät löytyvät.

Jälkeenpäin lainailen itseäni: ostin korolliset avokkaat, tosin en kovin korkeita, (koska en osannut korkeammilla kävellä, vaikka olivat törkeen hyvännäköiset), ja loppuillaksi olin varannut kiilakorkotennarit, sellaiset erityisen pehmeät ja mukavat. Polvipituisen mekon kanssa ei ollut ongelmaa, ja monet huomasivat mun "tanssitennarit" ja niitä ihailivat. Suosittelen kaikille, jotka ei käytä arkisin korkokenkiä, että hankitte loppuillan kengät erikseen. Kenkäkaupoista löytyy ihania citylenkkareita ja -tennareita.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Mä jaksoin korkokengillä tanssia ehkä ilta kymmeneen asti, mutta sitten vaihdoin tennareihin. Olin ostanu edellisenä kesänä heräteostoksena valkoiset tennarit missä oli vilkkupohjat, ja tajusin ennen häitä että nehän on täydelliset jatkokengät! Sai kyllä paljon kehuja ja erottu kivasti tanssilattialla :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Itselleni ei tule korkokenkiä ollenkaan; sisätiloihin jotkut valkoiset ballerinat ja tämän hetkiset ulkohaavekengät ovat aidot pitkät UGGit harmaina. : ) En käytä korkoja koskaan muutenkaan, edes juhlissa, joten en halua sitä epämukavuutta muutenkin pitkään ja paljon jaloillaan olemista sisältävään hääpäivään.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...