GettingMarried

Perinteiset morsiamet

59 viestiä aiheessa

Niin ja sitä vielä kysyisin, että mitkä /minkä tyyliset leikit teistä on perinteisiä suomalaisiin häihin kuuluvia? Minusta ilmeisesti jenkeistä tulleet nolausleikit (esim. polttariporukalle källit ja se ilmapalloleikki, missä eino-sedän ja marjatta-tädin pitää seksiasennoissa puhkaista palloja) eivät ole tällaisia.

IMHO useat, jotka sanovat, etteivät pidä leikeistä, ajattelevat juuri näitä leikkejä, joissa lavalle pakotetaan pari/vieraat tekemään noloja asioita /vastailemaan noloihin kysymyksiin. Tietysti, mikä on toiselle noloa, voi olla toiselle ok tai jopa hauskaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on menty sillä periaatteella, että häihin ei tule perinteitä perinteiden vuoksi, vaan siksi että niistä pidämme. Karsittu on siis ne perinteet, jotka ei ole meidän juttu. Näin ollen kirkkovihkimistä, ryöstöjä tai polkemista ei tule.

Toisaalta haluamme kuitenkin ihan "oikeat" häät. Perinteistä tulee se häiden tuntu, joten niitäkin melko paljon löytyy:

- valkoinen puku ja huntu

- häämarssi ja käytävä, jota pitkin astella vihittäväksi (vihkijä hääpaikalla ei siis maistraatissa)

- kerroskakku

- häävalssi

- kimpun ja sukkanauhanheitto

- leikkejä myös, tosin ei sellaisia yllämainittuja nolausleikkejä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ennen tämän ketjun lukemista lueskelin tuota "mitä perinteistä jätätte pois"-keskustelua ja meinasi tulla oikein pahamieli. Onneksi näköjään täältä löytyy ihmisiä, jotka pitävät perinteisistä hääjuhlista!

Olen ollut niin perinteisissä häissä kuin myös "ei-niin-perinteisissä" ja todennut, että perinteet kunniaan. Juhlat, joissa ei ole ollut mitään ohjelmaa, ihmiset ovat vain istuneet kärsimättöminä ja odottaneet, että jotain tapahtuisi ja kun ei ole tapahtunut, on lähdetty illalla 10 aikaan kotiin kun on ruoat, kahvit ja iltapalat syöty ja juotu.

Omiin häihin haluan ohjelmaa ja toivonkin, että kaasot ja bestmanit suunnittelisivat alustavasti mieluummin liikaa ohjelmaa kuin liian vähän. Hääparin ei mielestäni kuulu ohjelmaa järjestää, vaan nauttia päivästä ilman stressiä.

Toivon, että mukana olisivat perinteiset ryöstöt (morsian/sulhanen/molemmat, ei anoppeja tai appiukkoja), mukaan pitää saada myös kimpun ja sukkanauhan heitto ja mukavaa olisi myös jos mukana olisi ohjelmaa, josta jää muistoja vieraille (yksissä häissä oli tosi hauska pakettileikki, joka toimi esittelynä samalla ja sitten yksi vieraista sai paketin itselleen) sekä kuuluisi 12kk-leikki, jotta mahdollisesti sellaiset henkilöt, joita ei kovin usein näe, tulisivat käymään juhlien jälkeenkin ja auttaisivat arkiaskareissa. Ketään ei haluta nolata eikä joutua itse nolauksen kohteeksi, mutta kyllä mielestäni se on sallittua, että hiukan testataan kuinka hyvin hääpari toisensa tuntee ym.

Minulle tulee valkoinen prinsessamekko (on siinä tosin hiukan mustaakin), sellainen perinteinen, millainen tulee mieleen kun kuulee sanan "morsian". Isä saattaa alttarille, vaikka siitä yrittikin jo luistaa, koska on aivan varma itkevänsä silmät päästään. Pöytiin tulee koristeet niinkuin juhlapaikalle muutenkin, meillä on siellä oma pöytä ja perhe istuu viereisessä pöydässä. Ruoka on perinteistä suomalaista ruokaa lihapullineen ja palapaisteineen ja hääkakku leikataan polkaisun saattelemana. Illan kruunaa bändi. Häävalssia ei ole, mutta häätanssi tulee kyllä. Emme ole lavatanssi-ihmisiä ja molemmilla on kaksi vasenta jalkaa, siksi ei haluta, että tanssikaan olisi sellainen, että molemmat vain laskevat askeleita sen sijaan, että keskityttäisiin toisiimme. Isukki kyllä ilmoitti jo, että haluaa lapsukaistaan tanssittaa, joten pakko valssiaskeleetkin on oppia :grin:

Ehkä kaikki ei pidä "perinteistä" (on kuitenkin havaittu, että suurin osa pitää vaikka sen koittaa kieltää), mutta itse niistä pidetään ja halutaan, että juhlat on meidän näköiset. Onhan kyseessä meidän päivä :give_heart:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Perinteiset häät on meillekin tulossa enkä ymmärrä lainkaan miksi kaikessa pitäisi tavoitella erikoisuutta tai jättää mahdollisimman monet perinteet pois. Onneksi sulhanen on samanlainen perinteiden vaalija kuin minäkin. :D Meille tulee sotilashäät, joten paljon sotilasperinteitä tulee jo siksi (miekkakujat, sotilaspastori vihkimässä, kakun leikkaus miekalla jne.) ja muutenkin aiomme viettää ihan tavallisen hääpäivän hyvän ruuan, juoman ja läheisten parissa. Ilman sen kummempia ihmeellisyyksiä. Oikeastaan ainoa "perinne", jonka jätämme pois molempien tahdosta on leikkiminen. Emme halua mitään lakanantaitteluleikkejä ym. ihan vain siitä syystä, että kumpikaan meistä ei pidä esiintymisestä eikä kumpikaan myöskään halua, että kukaan vieraista joutuisi osallistumaan leikkeihin pahimmassa tapauksessa vastentahtoisesti. Luotamme siihen, että noista sotilastouhuista on sen verran iloa ja ohjelmaa, että pärjäämme ilman muita leikkejä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpas mukavaa että aihe on herättänyt keskustelua!

Ja varsinkin on ilo huomata, että perinteisiä pareja vielä on - etteivät kaikki tavoittele erikoisuuksia. Huomaa muuten Neljät häät ohjelmaa katsoessakin, että he antavat huonot pisteet perustellen "oli vähän turhan perinteistä.." tai esim. "kyllähän tuo kimpun heitto on jo niin nähty monissa häissä.." Mietin aina että niin, entä sitten?! :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös perinteiset häät. Mitään perinteistä ei ole jätetty pois tarkoituksella, mutta eihän kaikki voi mahtuakkaan yhteen päivään.

Olisiko kuitenkaan mitään ideaa, mihin sukkanauha-heiton voisi vaihtaa? Haluaisin että se heitetään, tai joku muu miesten puolelta, mutta en haluaisi että mieheni kaivelee hampaillaan hameen altani. Enkä usko, että miehenikään tätä haluaa. En ole edes uskaltanut vielä kysyä, mutta veikkaukseni on vahva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kuitenkaan mitään ideaa, mihin sukkanauha-heiton voisi vaihtaa? Haluaisin että se heitetään, tai joku muu miesten puolelta, mutta en haluaisi että mieheni kaivelee hampaillaan hameen altani. Enkä usko, että miehenikään tätä haluaa. En ole edes uskaltanut vielä kysyä, mutta veikkaukseni on vahva.

Miten olisi miehen

- sukka "suoraan jalasta" ;)

- solmio (jos ei vuokrattu :D)

- viehe (jos vielä kestää heittämisen)

Tai sitten voitte ilmoittaa, että sulhanen kerkesi jo valitettavasti innoissaan kaivelemaan sukkanauhan mekon alta autossa/valokuvauksessa/vessassa/ryöstön aikana tms. hetken aikana, kun olitte poissa. Jos ei silloinkaan halua sukkanauhaa heittää, myös mummokalsarit kokoa XXXL käy myös! Olen lukenut myös kumiankan löytämisestä :grin: Tietysti riippuu miten rennot juhlat teillä on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös hyvin perinteiset häät!

- Morsiamen saattaminen alttarille (ei isä, mutta muu sukulainen)

- Perinteiset marssit

- Valkoinen hääpuku

- Sukkanauhan ja morsiuskimpun heitto

- Kakun leikkaus ja polkaisu

- Morsiamen ryöstö??! ei voi tietää... ;)

- muut hääleikit/ohjelma

- Häävalssi

- Perinteinen pitopöytä ja kermakakku

hmm.. tuos nyt oli ainakin mitä tuli mieleen.. En edes keksi "ei perinteistä" muuta kuin se, että minulle ei tule huntua, yksinkertaisesti siitä syystä, että se ei sovi hääpukuuni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on menty sillä periaatteella, että häihin ei tule perinteitä perinteiden vuoksi, vaan siksi että niistä pidämme. Karsittu on siis ne perinteet, jotka ei ole meidän juttu. Näin ollen kirkkovihkimistä, ryöstöjä tai polkemista ei tule.

Meilla on juuri samalla tavalla. En nae mitaan syyta noudattaa perinteita vain sen takia, etta jonkun mielesta 'niin on aina tehty' tai 'niinhan sen kuuluu olla'. Jokainen tehkoon omat valintansa, mukaan lukien siis se jos haluaa kaikki mahdolliset heitot, leikit, ryostot ja polkaisut. Toisaalta, kuten taalla joku jo aiemmin mainitsikin, eivat nama nykyaan perinteiksi tituleeratut tavat valttamatta ole edes kovin perinteisia, kun kerran monet ovat olleet kaytossa laajemmin vasta joitakin vuosikymmenia. Sitapaitsi meilla on suomalais-englantilaiset haat, silla sulhanen on englantilainen, ja haperinteet poikkeavat hieman toisistaan Suomessa ja Englannissa.

Meille n.s. perinteisia elementteja ovat ainakin seuraavat:

-morsiamen pitka, valkea puku ja huntu

-isa saattaa ‘alttarille’ (emme kuitenkaan mene kirkossa naimisiin, joten ei ole oikeasti alttaria)

-Morisan ja sulhanen viettavat haita edeltavan yon erillaan ja nakevat toisensa vasta h-hetkena

-Morisamen isa pitaa puheen

-Bestman pitaa puheen (tama saattaa olla enemman englantilainen perinne?)

-Morsiuspari tanssii ensimmaisena eli tulee haatanssi (Englannissa on tapana tanssia nimenomaan haatanssi, koska perinteiset tanssilajit eivat ole samassa suosiossa kuin Suomessa)

-Onnittelujono

Ei niin perinteista:

-siviilivihkiminen (tosin tama oli ymmartaakseni viela 70-luvulla tavallisempaa kuin kirkollinen vihkiminen)

-Omat vihkivalat

-Sisaantulo- ja poistumismusiikkeina jotain muuta kuin perinteiset haamarssit

-Morsian ja sulhanen toivottavat vieraat tervetulleeksi ja lausuvat muutaman sanan muutenkin

-Sulhasen isa pitaa puheen

-Ei haaleikkeja (ohjelmana puheet, musiikkiesityksia, haatanssi, kakun leikkuu (ei polkaisua), ehka yhteistanssi piirissa)

Muokattu: , käyttäjä: Roslin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kans paljon perinteitä :) . Ymmärrän, että kaikki ei perinteistä niin piittaa, mutta niinkuin moni jo mainitsikin; alkaa olla jo tavallisempaa, että perinteitä ei haluta. Minusta tuntuu, että nykyään enemmän tanssitaan häätansseja kuin valssia. Meille tulee perinteisesti häävalssi. (joka nykyään on jo erikoista :D) Kyllä häistä voi tehdä monella muullakin tapaa oman näköiset ja erilaiset kuin karsimalla perinteet pois. Meille tulee kirkko häät, minulle tulee valkoinen ja pitkä puku, leikkejä tulee sekä sukkanauhan ja kimpun heitot. Ryöstöjä ei varmaan haluta. Yllätysohjelmaa kaasot ja bestmanit saavat myös kehittää... Ja mikä parasta, mun mielestä häistä saa hössöttää juuri niin paljon kuin haluaa ja miten aikaisessa vaiheessa haluaa!! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kuitenkaan mitään ideaa, mihin sukkanauha-heiton voisi vaihtaa? Haluaisin että se heitetään, tai joku muu miesten puolelta, mutta en haluaisi että mieheni kaivelee hampaillaan hameen altani. Enkä usko, että miehenikään tätä haluaa. En ole edes uskaltanut vielä kysyä, mutta veikkaukseni on vahva.

Miten olisi miehen

- sukka "suoraan jalasta" ;)

- solmio (jos ei vuokrattu :D)

- viehe (jos vielä kestää heittämisen)

Tai sitten voitte ilmoittaa, että sulhanen kerkesi jo valitettavasti innoissaan kaivelemaan sukkanauhan mekon alta autossa/valokuvauksessa/vessassa/ryöstön aikana tms. hetken aikana, kun olitte poissa. Jos ei silloinkaan halua sukkanauhaa heittää, myös mummokalsarit kokoa XXXL käy myös! Olen lukenut myös kumiankan löytämisestä :grin: Tietysti riippuu miten rennot juhlat teillä on.

Kiitti vinkeistä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin tulossa perinteiset häät.

Isot kirkkohäät, isä saattaa alttarille, on valkoista pukua ja huntua, hääleikkejä, häätanssi (ei valssata), kimpun ja sukkanauhan heittoa... Mies ei halua morsiamenryöstöä; kuulemma hänet nolataan polttareissa, joten ei sitten enää häissä kiitos. Mutta katsellaan... Kyllä se alkoi jo hieman lämmetä ajatukselle, kun kuuli että ei se "lauluosuus" (siis lauletaan että saadaan morsian takaisin, hän on ollut häissä joissa morsiamen ryöstö on aina toteutettu näin) ole ainoa vaihtoehto...

Muokattu: , käyttäjä: Casa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös pikemminkin perinteiset häät. Itse olen ollut lähivuosina kolmissa häissä, ja kyllä täytyy sanoa että myös minusta kaikista kivoimmat niistä olivat ne missä oli ohjelmaa ja perinteitä. Itse olen myös huomannut miten tärkeää on vieraille se, että tiedetään "ohjelmarunko" ja se että tapahtuuko ylipäätänsä illan aikana mitään vai onko suunnitelmissa pikemminkin vapaata oleskelua. Tunnelmaltaan ja kokonaisuudeltaan vaisuimmiksi ja jos nyt voi sanoa, huonoimmiksi häiksi jäivät juuri ne, joissa morsian ei halunnut "hössöttää ohjelmalla" tai "liialla suunnittelulla". Ihmiset vain istuivat omissa pöydissään eivätkä osanneet oikein tutustua tai tehdä mitään kun kukaan ei ohjannut illan kulkua :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös perinteiset häät, sulhanen on hyvin paljon osallistunut suunnitteluun. Hänelle oli selvää, että tulee perinteiset häät. Ensimmäisenä varasi kirkon minkä halusi,mikään toinen kirkko ei tullut kysymykseen.. :D Muutenkin on tehnyt paljon häitten eteen. Hääpalaverissa tuli puheeksi morsiammen ryöstö, sanoin että juoksen karkuun ryöstöä. Siihen sulhanen ja muut palaverissa olleet sanoivat, ei onnistu tukimme pakoreitit et pääse karkuun. Tiedän suunnilleen missä vaiheessa ryöstö tapahtuu ja kuka on yksi ryöstäjistä. Tätä en saa kertoa sulhaselle, koska se on yllätys. Huntu tulee, se on sulhaselle tärkeää. Kertoi että sen pitää olla 2 kerroksinen, eteen käännettävä. Valkoinen hääpuku, huntu, tiara, korvikset ja kengät. Sulhanen näkee vasta kirkossa kokonaisuuden, en halua että näkee aijemmin. Kertoi että alkaa itkemään, kun näkee mut kirkossa. Juhla ohjelma on perinteinen ja ei perinteinen. Kumpikin laulaa laulun, omistaen sen rakkaalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käykääpäs ihmettelemässä "maailman johtavan kohdehäiden järjestäjän" tiedot suomalaisista hääperinteistä.. http://www.worldwedd...traditions.html

Koskaan en ole kuullut tuollaista versiota kapioiden tai morsiamen apua kerättäneen tyynyliinaan vanhemman miehen kulkiessa sateenvarjon kanssa vieressä. Olen kyllä jostain lukenut, että kimpun heiton tilalla voi olla kuvailtu sokkona kruunaaminen, mutta tämä ei minusta kyllä ollut suomalaisilta sivuilta. Olen myös kuullut, että kummitäti rikkoo 1. tanssin aikana lautasen lasten määrän ennustamiseksi, mutta että se laitettaisiin morsiamen päähän? (siellähän jutun mukaan on jo kruunu)

Mitenkäs tuo "vieroitustanssi" ? Että naiset tanssisivat morsiamen kanssa ja miehet sulhasen? Tämän tyylistä olen nähnyt, eli vastakkaisen sukupuolen edustajat tanssittivat paria, musiikin loppuessa jaettiin 12kk tehtäviä.

Minusta netin fiksuin lähde ihan vanhoihin suom. perinteisiin on amoriinin artikkeli. Olisin laittanut Wedding Traditions-sivuille palautetta, mutta eipä ole paikkaa sille :rolleyes:muoks. Islanti näyttäisi olevan heistä Baltiaa myös :grin:

Mitenkäs muut perinteitä haluavat morsiamet, tuleeko kuulutukset ja käyttekö kuulemassa ne?

Muokattu: , käyttäjä: Tipzilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suht perinteiset häät tulossa täälläkin, mutta ymmärrän toki heitä jotka eivät halua mitään perinteistä, ei kaikki perinteitä kunnioita :D Meillekkään ei tule "perinteiset" häät sen takia että niitä vaan pitää olla, vaan sen takia että vaan haluan niin jostain syystä..

Perinteiset:

-Kirkkovihkiminen

-Isä saattaa alttarille

-Valkoinen puku,ehkä huntu?

-Hääkakun leikkuu

-Morsiuskimpun ja sukkanauhan heitto

Muuten vapaata ohjelmaa, tanssimista yms.. Rennot juhlat tarkoituksena:) Ehkä kenkäleikin voisi joskus loppuillasta pitää. :D

En halua morsiamenryöstöä enkä tutustumisleikkiä sillä ne eivät ole kummankaan meistä mielestä kivoja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee semi-perinteiset häät :D on valssit ja polkemiset, isi saattaa alttarille ja on hunnut ja systeemit! Tahtoisin vielä hääauton perään niitä peltipurkkeja sun muita, ei oo enään aikoihin kuulunut sitä kolinaa! mutta hääpaikalle mennään moottoritietä niin oishan se ikävä jos ne ei kestä kyydissä :/ mutta just semmoset nolot leikit jätetään kyllä sikseen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies juts sano, että kumma kun nykyään häät pitäisi olla niin totiset ja modernit häät. Hänen mielestään naisen kuuluu hössöttää häistä ja miehen sitten arvostella hössötystä :DD Pari tuttavaa on menossa naimisiin ja heidän asenteensa on "en haluaisi hääjuhlia ollenkaan, mutta mies vaatii". Noh itse aijon hössöttää sopivalla tavalla ja tuoda perinteitä häihin. Onneksi minulla on hössöttävä kaaso :)

Jos isäni eläisi hän saattaisi minut alttarille mutta nyt varmaan veljeni toimii saattajana. Valkoinen puku eikä pari saa nähdä toisiaan vasta kuin alttarilla. Hääkakun leikkaaminen tietenkin ja häävalssi ehdottomasti! Leikkeihin suhtaudun skeptisesti, mutta pidän mielen avoinna. Tuon kuitenkin jotain uuttakin häihin ettei kaikki oli ennalta-arvattavaa. Mutta näin meillä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me yritetään saada mahd. perinteiset häät. Molemmat kuitenki tykätään semmosista :girl_in_love: En ole esim. ikinä nähny morsiamen ryöstöä niin tottakai haluan kokea sen! En ole ikinä ollu missään näkösissä polttareissa. Ei mua haittaa jos meistä kerrotaan vähä jotain noloa, me ollaan niin huumoritajusia :girl_haha:

Sisko lupasi lainata mulle vannetta ja huntua, eikö ne menis siihen jotain lainattua? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös tarkoitus järjestää perinteitä kunnioittavat häät! :wub:

 

Olen miettinyt että voisiko tämä hääperinteiden viehättävyys itse kullakin olla "kääntäen verrannollinen" siihen, kuinka useita häitä on tullut juhlinneeksi?

Itse en ole ollut eläessäni kuin kaksissa häissä (joista toisissa olin vielä ihan lapsi), joten perinteet eivät ole ehtineet käydä tylsäksi..

Luulen että sellaiset tyypit jotka ovat päässeet useisiin häihin niin haluavat jotenkin erottua joukosta ja saada enemmän yksilölliset/erilaiset, oman näköisensä häät....
..tiedä häntä, yövuorolaisen pähkäilyä tämä vain... :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ilmoittautuu vielä yksi perinteisten häiden järjestäjä! Me menemme kirkossa naimisiin, isi saattaa alttarille (ainakin osan matkaa) eikä sulhanen näe pukua kuin vasta alttarilla. Puku on perinteinen valkoinen prinsessapuku, mutta huntua minulle ei tule, en vain koe sitä omaksi jutuksi. Meillä on suhteellisen suuret maalaishäät: noin 160 vierasta ja juhlat pidetään navetan ylisellä. Häissämme on kakun leikkaus polkaisuneen, häävalssit, sukkanauhan ja kimppun heitot ja mukavat leikit :) paljon ruokaa ja juomaa, bändi soittamassa. Olemme onneksi molemmat perinteiden vaalijoita eli häiden suunnittelu on sujunut sopuisasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille itselle ei tule kovin paljoa perinteitä, tosin häävalssi ehkä tulee. Syynä on se, että ne eivät oikein istu minun eikä varsinkaan sulhasen persoonallisuuteen, ja meille tulee tosi pienet häät. Silti minun täytyy sanoa, että tykkään hyvin paljon sellaisista perinteisistä suomalaisista kesähäistä. Minusta ne ovat ihan hauskoja ja tunteikkaita tapahtumia, kunhan hääleikit eivät mene mauttomuuksiin tai nolaamiseen.

 

Minusta on ihan hieno asia, että ihmiset vaalivat perinteitä. Esimerkiksi yhdet pohjalaiset häät, joihin sain osallistua olivat todella mielenkiintoiset. Etenkin polttareiden morsiussauna on jäänyt mieleeni. Samaten olen päässyt osallistumaan satakuntalaisiin äärimmäisen perinteisiin häihin ja ne olivat myös elämys. Häät voivat siis ilmentää hienosti paikallisia perinteitä, vaikka avioituvat nuoret ihmiset olisivatkin muuttaneet esim Helsinkiin, mutta viettävät hääjuhlansa lapsuuden kotipaikkakunnallaan. Vielä kun pääsisi näkemään tuollaiset tässä keskustelussa mainitut sotilashäät, ne voisivat olla hienot!

 

Se on kyllä totta, että häähössötykseen ja perinteikkyyteen suhtaudutaan vähän "halveksivasti" (liian voimakas ilmaisu, mutta en keksinyt parempaa). Ymmärrän sen siinä mielessä, että ystäville ja puolisolle voi olla vähän rankkaa jos morsian ei puhu mistään muusta. Onneksi on tämä naikkarit niin täällä saa hössöttää sielunsa kyllyydestä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekin on tulossa ihanat perinteikkäät häät. Aivan ehdottomasti häissämme tullaan näkemään mm:

- minulla valkoinen puku ja huntu

- isä saattaa alttarille eikä mies näe minua kuin vasta kirkon käytävällä

- hääleikkejä!!! Tuntuu, ettei monikaan näistä pidä, mutta meille nämä sopivat kuin nyrkki silmään :D Ei toki mennä liiallisuuksiin leikeissä, ehkäpä 2-5 leikkiä suunnitellaan ja osa järjestetään vasta myöhemmin illalla jos löytyy hyvä hetki

- puheita

- hääkakun leikkaus ja polkaisu (aion muuten voittaa)

- häävalssi

 

Ei niin perinteistä edustaa se, että molemmat tahdomme istua vieraiden kanssa samassa pöydässä eli omaa morsiuspöytää ei ole tulossa. 

 

Meille molemmille on ehdottoman tärkeää, että häistämme tulee meidän näköiset ja viihdyttävät. Juhlaa jatkamme aamuun asti (tosin ehkä me liuetaan jossain vaiheessa hotelliin...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IHANAA!

 

On ollut jotenkin tosi tympeää lukea täällä ei-sitä-ei-tätä-ei-tuota jatkuvaa paasausta... Välillä oon miettinyt mikä ko. juhlista tekee edes häät :gpari:

Me sulhon kanssa halutaan molemmat perinteiset häät:

- kirkkovihkiminen

- työväentalolla hääjuhla :girl_haha:

- buffetruokailu, pääruokana paistia

- häävalssi

- kakun leikkaaminen

- kimpun ja sukkanauhan heitto

- muutamia leikkejä

- bändi soittaa myös humppaa!

- mulle KOKOvalkoinen puku

- morsiusparille oma pöytä

- alkoholia ja boolia

jne jne

 

Itse liityin kirkkoon, koska haluan "perinteiset kirkkohäät". Minusta se on enemmänkin kulttuurinen kuin uskonnollinen asia :) Sulhon kanssa kuunnellaan metallia ja pukeudutaan mustaan, itse haluan kuitenkin valkoisen puvun. :girl_pinkglassesf: Häissä soitetaan monenlaista musiikkia, metallia sitten loppuillasta. Ja kyllä, näistä tulee meidän näköiset häät :gpari:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään