Jump to content
Naimisiin.info

Kahden morsiuspuvun morsiammet!


nightatvogue

Recommended Posts

Hei, eli tarkoitan nyt niitä, jotka ovat jo ostaneet yhden puvun, mutta tulleet siihen tulokseen, että se ei ole sopiva syystä tai toisesta. En niitä, jotka haluavat vaihtaa lyhyempään/vapaampaan pukuun jatkoille.

Eli noita kuva ketjuja lukiessa sain käsityksen, että muitakin minun kaltaisia saattaisi olla, miten on? Itse olen elokuussa menossa naimisiin ja ensimmäisen puvun ostin jo viime lokakuussa. Silloin se tarttui mukaan ensimmäisestä liikkeestä missä kävin. Se vastasi niitä kuvia mitä olin lehdistä leikkaillut ja sitä kautta ajatellut itselleni. Jokin kuitenkin jäi kaivelemaan siinä yli talven ja nyt olen parissa muussa paikassa käynyt sovittamassa ja todennut, että ostamani puku ei ole yhtään omaa tyyliäni (satiininen, a-mallinen, kun taas olen viehättynyt poikkeuksetta merenneitomallisiin ja hyvin koristeellisiin ja yksityiskohtaisiin pitsi, tylli ja sifonki unelmiin). Nyt on tämän viikon lopulle varattu aika toisesta liikkeestä sovittamaan yhtä pukua, joka hyvin todennäköisesti on se oikea.

Eihän tässä ole mitään järkeä taloudellisesti, eikä muutenkaan. Mutta vaikuttaa siltä, että kuljen sydän kädessä tämän asian kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Et ole ainoa :girl_wink: !

Kiersin liikkeitä intensiivisesti helmikuussa, ja vähän hätiköiden (ja ilman kaasoa...) tein päätöksen ja ostin puvun yhden sovituksen perusteella. Pari viikkoa sitten sovitin pukua toisen kerran, ja totesin ettei se istu ollenkaan! Tiesin kyllä ostaessani että pukua täytyy pienentää reilusti, mutta siinä vaiheessa se tuntui sivuseikalta...toisella sovituskerralla iski myös haikeus siitä, etten valinnut sitä yhtä hyvin istuvaa, leveämpihelmaista pukua. "Wau, ihanaa!" - fiilis jäi siis puuttumaan täysin. Asiaa pähkäiltyäni totesin, etten aio avioitua kuin kerran ja kun se hetki koittaa, haluan todellakin tuntea oloni kauniiksi ja itsevarmaksi!

<p>Onni oli matkassa,%

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin, että koska en muutenkaan ole mikään hössöttäjä ja hääintoilija niin olen puvunkun suhteen järkevä. Toisin kävi....minun ongelmani on painon putoaminen. Kiertelin useita liikkeitä ja löysin unelmapuvun, joka oli kuitenkin liian kallis. Ostin seuraavaksi parhaan vaihtoehdon heti kun se kohdalle tuli, mutta liian ajoissa...en uskonut painon tippuvan näin paljoa. Nyt on kuitenkin se alkuperäinen unelma hankittuna hieman edullisempaan hintaan, mutta kaapissa roikkuu edelleen se lähes yhtä kaunis toinen puku joka ei enää päälleni sovi.

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/100219-venus-bridals-pallas-athena-uusi-n-koko-40/

Link to comment
Share on other sites

Kahden puvun loukku onkin syy miksi itse yritän venyttää puvun hankkimista vielä ainakin puolella vuodella, vaikka kovasti tekisi jo mieli päästä pukukierrokselle! Olen ihan varma että minullekin tällaisena mielenmuuttajana kävisi niin, ettei puku miellytäkään enää vuoden päästä..

Toisin kävi....minun ongelmani on painon putoaminen. Kiertelin useita liikkeitä ja löysin unelmapuvun, joka oli kuitenkin liian kallis. Ostin seuraavaksi parhaan vaihtoehdon heti kun se kohdalle tuli, mutta liian ajoissa...en uskonut painon tippuvan näin paljoa. Nyt on kuitenkin se alkuperäinen unelma hankittuna hieman edullisempaan hintaan, mutta kaapissa roikkuu edelleen se lähes yhtä kaunis toinen puku joka ei enää päälleni sovi.

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/100219-venus-bridals-pallas-athena-uusi-n-koko-40/

Äh tuo on harmittava tilanne, mutta positiivisesti ajateltuna olet nyt paremmassa kunnossa ja sait myös unelmapukusi! Tylsempää olisi, jos ensimmäinen puku olisi ollut se mielestäsi täydellinen ja joutuisit tyytymään kakkosvaihtoehtoon..!

Link to comment
Share on other sites

Ihanaa että on muitakin!

Corylus: Juuri samanlainen tarina täälä!

Nubukki: Harmi kun noin kävi, mutta ainakin sulla oli syyt sellaiset että kukaan ei voi syyttää kevytkenkäisyydestä, niinkuin sulhanen on täälä vähän vihjaillut...

Juuri kävin paikallisessa liikkeessä sovittamassa ja ihan päätä selkeyttämässä ja siellä yksi vaikutti oikein ihanalta, mutta jätin sen nyt varaukseen perjantaille (luojan kiitos tämä arkipyhä tällä viikolla!). Tuo mekko oli mitä sovitin liikkeessä viimeisenä ja oli sieltä ehdottomasti ihanin, tuli päälle laitettaessa jo sellainen vau. Perjantaille olen sopinut morsiusgalleriaan tapaamisen ja menen uudelleen katsomaan pukua mihin sielä ihastuin (täysin erilainen kuin mitä se mihin tänään ihastuin).

Nyt vähän mietityttää, että pitäisikö näille uusille käynneille kysyä jotain mukaan. Mutta ainakin tuolle tampereen ex tempore reissulle se voi olla vähän hankalaa.

Ärsyttää, koska kyllä tämän olisi pitänyt olla täysin ennustettavissa -en arkenakaan osaa päättää mitä laitan päälleni ja kun vaatteet ja muoti ovat elämäni (opiskelen alaa) niin sillä hääpuvulla on myös väliä.

Oma tyhmyys eniten ärsyttää tässä.

Link to comment
Share on other sites

Mä en ole uskaltanut tunnustaa sulhasen lisäksi vielä juuri kenellekään, että mä olen tämä morsian. :girl_to_take_umbrage2: En ole täällä naikkareissakaan asiasta huudellut. Mutta kyllä, mulla on toinen hääpuku tällä hetkellä tilauksessa.

En tiedä mikä omalla kohdallani meni pieleen. Ehkä se, että aikaa oli liikaa? Aloitin sovittelun todella hyvissä ajoin ja sovitin PALJON pukuja, kävin lähes kaikki mahdolliset liikkeet monta kertaa läpi. Mielestäni en kuitenkaan hätiköinyt, sillä tilasin vasta soviteltuani pukuja yli puoli vuotta. Tänä aikana mieleni muuttui kuitenkin todella monta kertaa ja menin ihan laidasta laitaan. Tosi moni puku oli mielestäni nätti, eikä ollut selkeää kuvaa siitä mitä haluan. Mistään ei myöskään tullut "the puku" -fiilistä ylitse muiden, vaikka olisin sinänsä voinut kuvitella meneväni naimisiin useammassakin näistä puvuista. Lopulta väsyin sovitteluun ja halusin vaan saada puvun tilattua ja asian pois alta. En alun perin ajatellut itselleni pitsipukua, mutta sellaisen sitten tilasin. Mieleen jäi kuitenkin kummittelemaan, että olisiko sittenkin pitänyt tilata vähän erilainen puku. No nyt sitten alkuvuodesta silmään osui netissä kuva puvusta, jossa mielestäni yhdistyi tosi hyvin juuri ne elementit, joita olin kaivannut. Olin sovitellut vähän samantyylistä, mutta jotain oli puuttunut. Jahkailin asiaa pari kuukautta. Sitten, näin häälehdessä sattumalta erään hääpukuliikkeen mainoksessa JUURI tämän puvun kuvan. Oli pakko soittaa ja kysyä, että onko heillä se puku. Ja olihan se. Maaliskuussa sitten matkustin päiväseltään junalla edestakaisin tälle toiselle paikkakunnalle sovittamaan pukua ja pakkohan se oli tilata. Kakkospuku tulee heinäkuussa.

Kun ensimmäinen puku sitten tuli liikkeeseen, olin tosi surullinen. Se on todella kaunis puku! Ei ole kyse siitä, etten pitäisi siitä, vaan siitä että sittenkin haluan ehkä vähän erityylisen puvun. Ei se ei ihan yhtä hyvin istu päälleni, kuin tämä kakkospuku, mutta kaunis se on silti. Harmittaa tosi paljon. Ja ihan hirveä morkkis kaikesta rahantuhlauksesta vaan yhtä päivää varten. Voihan toisen puvun toki myydä (ja käyttämättömänä ehkä onnistuukin), mutta takkiin tulee silti. :girl_cray:

Miten teillä on lähipiiri suhtautunut? En uskalla kertoa varsinkaan äidille, joka maksoi tämän ensimmäisen puvun...

Link to comment
Share on other sites

Voi että!

Minä niin toivon että tilaamani puku olisi oikeasti hyvä..

Olen nimittäin ajatellut että jos näin on, niin pysyn visusti pois kaikista morsiusliikkeistä enkä kokeile yhtään pukua. Sillä tiedän että juuri SE puku onkin sitten kuitenkin siellä :skilletgirl::girl_cray2:

Hyvä se nyt tässä vaiheessa tietenkin vannoa, mutta yritän pysyä päätöksessäni..Minulla ei todellakaan ole ensinnäkään varaa ostaa toista pukua!

Link to comment
Share on other sites

Olisi muuten kiva nähdä kuvia teidän ykkös- ja kakkospuvuista! Siis että minkälainen oli ensin ja mihin sitten lopulta päätyi. :) Voin laittaa omani illalla, kun olen taas koneella.

Link to comment
Share on other sites

Minulla on tavallaan myös kaksi pukua, mutta suunnitellusti ja hyvästä syystä. :girl_sigh:

Varsinaisen hääpukuni löysin ensi sovituksella. Se on väärää kokoa (liian iso), mutta kavennutan sen kesän aikana. Koko-asia on vain plussaa, yläosan korsetin saa ompelijalla juuri oikein istuvaksi. Pukuni on pitkä eikä sovellu häätanssin esittämiseen (joka tulee olemaan show-salsaa nostoineen ja pyörityksineen), joten häätanssiin hankin toisen (lyhyen) puvun. Siskoni todennäköisesti tekee tanssipukuni. Koska lähdemme häämatkalle Karibialle ja varmaankin otatamme siellä hääkuvat, otan tämän lyhyen tanssi-hääpukuni mukaan. Tulen siis olemaan hääkuvissa tässä puvussa, joten kai minäkin sitten olen "kahden puvun morsian". :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Hups, anteeksi, kun nyt luin noita aikaisempia viestejä niin huomasin, että omani ei tähän ketjuun olisi "kuulunutkaan". Mutta haluan toivottaa onnea teille, jotka kadutte ekan pukunne hankintaa. Kuten joku sanoikin, niin kyllä puvun voi varmasti myydä (etenkin käyttämättömänä), mutta kannattaa varmaan myös tiedustella mahdollisuutta palauttaa se liikkeeseen (vaikka vähän tulisi takkiin)? Tai kaupitella ystävälle/tutulle, joka on menossa naimisiin (kannattaa pitää kuvaa puvusta mukana, koska ei ikinä tiedä milloin tulee mahdollisuus vilauttaa sitä jollekin morsiamelle). Kokoa on ainakin pienemmäksi päin helppoa muuttaa useimmissa puvuissa. Tsemppiä ja pois turhat morkkikset! =)

Link to comment
Share on other sites

^ Kiitos rohkaisevista kommenteista Fairybride! :) Vähän OT, mutta mihin päin Karibialle olette lähdössä häämatkalle? Me ollaan sattumalta myös menossa Karibialle (St. Lucialle) häämatkalle ja vähän samanlainen ajatus itse asiassa oli hääkuvien ottamisesta siellä. Kävi jossain vaiheessa mielessä, josko olisin tämän ykköspuvun ottanut sitten sinne mukaan, kun se on vähän kakkosta yksinkertaisempi, mutta toisaalta en varmaan viitsi maksaa kahden puvun lyhennyksistä ja kavennuksista. Ja ehkä se olisi vähän "huijausta" muutenkin, jos en pukua varsinaisesti muuten häissä käytä. Teidän häätanssi kuulostaa tosi hauskalta!

Link to comment
Share on other sites

Hääteemamme on Karibia, joten tanssi, somistus, häämatka, menu ja kaikki ovat sen mukaisia. :girl_dance: Häämatkalle suuntaamme Aruballe heti häiden jälkeen maanantaina (oi ihanuutta!)

Pukusi ovat tosi upeita, Sugar Plum Fairy. Mielestäni puvut ovat persoonaltaan erilaisia, vaikka niiden malli onkin melko samanlainen. Varmasti osaat päättää "sen oikean" puvun, kun ajattelet, kumpi kuvastaa enemmän persoonaasi. 1-puvun näen tyylikäänä, ajattomana, sievänä (melkein hieman siveänäkin), 2-puvussa taas on tyylikkyyden lisäksi hauskuutta ja iloisuutta. Uskon, että kun puku on oman persoonan näköinen, siinä viihtyy ja se sopii kantajalleen. Minä valitsisin puvun 2, mutta vain sinä osaat päättää, kumpi puku kuvastaa sinua parhaiten. :)

Link to comment
Share on other sites

Kakkospuku on aivan ♥♥♥♥

Nyt ykkönen äkkiä myyntiin niin ei tarvitse enää arpoa sitten ;)

Muokattu: , käyttäjä: elo2013
Link to comment
Share on other sites

Sugar Plum Fairy, kakkospuku on todella upea, ensimmäinenkin on, mutta huomattavasti tavallisempi. Uskoisin että kohtuulliseen hintaan saat sen myytyä pois.

Toisaalta, rahoja tuskin saa takaisin, mutta saako sitä vaihdettua vaikka johonkin muuhun tuotteeseen? Asusteisiin tai vaikka pukuun äidille tai kaasoille?Eikö monessa paikassa ole vaihto-oikeus?

Link to comment
Share on other sites

Sugar Plum Fairy, ensinäkin, tosi kivoja molemmat :) Itse pidän tuosta ekasta kyllä ehkä enemmän :) ja jos pitäisi jompi kumpi valita, ottaisin ekan, perusteluna että tiedän että oma mieheni ei pitäisi kakkospuvun röyhelöhelmoista yhtään :D Mutta tämähän ei onneksi koske sua mitenkään :girl_haha: Kakkospuku on ehkä hieman näyttävämpi kuin eka, siinä mielessä pisteet ennemmin sille.. ei oo varman ihan helpointa valita, onnea kuitenkin :)

Link to comment
Share on other sites

Sugar Plum Fairy, tuo Enzoanin puku on aivan ihana ja juuri sen tyylinen mistä itse haaveilin ja sovittelinkin :girl_smile: ! Totesin vain ettei herkkä ja kimalteleva pitsipuku istu meidän hääympäristöön (ja sitäpaitsi olisin koko ajan murehtinut pullottavaa alavatsaa, heh...). San Patrikin puku on todella upea ja kivan erilainen, vaikka sisältää paljon perinteisiä elementtejä! Vaikea sanoa mielipidettä morsianta näkemättä, mutta uskon että itse tiedät. Viimeistään sitten kun saat kakkospuvun päällesi :girl_wink:

Mun ensimmäinen puku oli uniikki, joten kuvaa ei netistä löydy. Mallitaan kuitenkin fitted A-line, eli tällainen. http://www.ebridalgowns.ca/a-line-taffeta-fitted-bodice-softly-curved-neckline-sweep-train-wedding-dresses-8768-3221.html

Ei vedostuksia vaan päälle ommeltua pitsiä etuosassa, sekä koristeruusu lantiolla ja rinnalla.

Numero kaksi, eli "THE puku" olikin sitten ihan erilainen kuin ajattelin! Eli Cosmobellan 7293 :girl_in_love: . Hyvin paljon samanlainen kuin tämä 7387 http://foreverfriendsbridal.com/catalog/popup_image.php?pID=787 , mutta romattisempi kirjailuineen (yläosassa, lantiolla ja laahuksessakin vähän). Helmaa siis runsaammin, yläosa olkaimilla eikä pömppömahakaan näy :girl_haha: . Ja taftin "rakenne" on ihana, tuo jotenkin särmää tuohon pukuun. Sovitettuani kymmeniä pukuja, tämä oli ensimmäinen joka aiheutti "WAU efektin" heti kun se oli päälläni....tyytyväinen olen, viimein :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minulle on tullut kamala pukukriisi. Häihin on aikaa kuukausi, ja olen nyt varma, että hankkimani puku ei sovi minulle. Onko täällä ketään, joka olisi onnistunut saamaan uuden puvun kuukaudessa? Olen varannut yhteen liikkeeseen jo sovitusajan, ja ajattelin vuokrata puvun, jos sopiva löytyy. Pelkään vain, että olen liian myöhään liikkeellä, ja joudun menemään naimisiin puvussa, joka ei tunnu sopivalta :( Minäkin hankin ensimmäisen pukuni jo helmikuussa, ja nyt viimeisessä sovituksessa tuntui, ettei se istu lainkaan. Olen käynyt ahkerasti kuntosalilla ja vartalo on sen myötä ilmeisesti muuttunut niin, ettei puku enää vaan sovi. Nyt pidän peukaloita ja varpaita pystyssä, että kävisi niin hyvä tuuri, että mieleinen puku vielä löytyisi. Tällä hetkellä tuntuu suorastaan musertavalta ajatus hääpäivästä puvussa, joka ei tunnu omalta :girl_cray3:

Link to comment
Share on other sites

Sugar Plum Fairy & Corylus, teidän molempien puvut ovat aivan ihania, itse pidän enemmän ekoista. Oma ensimmäinen pukuni oli (tai siis on yhä myynnissä...) Sincerityn 3565

http://img163.images...762113267xl.jpg

Toinen (rakkaus) pukuni on Blue by Enzoanin Emporia.

http://www.september...emporia_web.jpg

Kakkos puku on ehdottomasti enemmän minua, sillä se on juuri sopivasti överit, romanttinen, näyttävä ja naisellinen. Ensimmäinen puku on kyllä hyvin kaunis, mutta ei kuitenkaan niin erityinen kuin morsiuspukuni haluan olevan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kakkos puku on ehdottomasti enemmän minua, sillä se on juuri sopivasti överit, romanttinen, näyttävä ja naisellinen. Ensimmäinen puku on kyllä hyvin kaunis, mutta ei kuitenkaan niin erityinen kuin morsiuspukuni haluan olevan.

Hyvin sanottu! :) Pitää paikkansa myös omalla kohdallani. Kävinkin jo toisessa ketjussa kehumassa tuota Emporiaasi, on se vaan ihana! :-X

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kaikille, jotka kommentoivat pukujani! :) Kävin hakemassa kakkosen viikonloppuna liikkeestä kotiin - ja eipä siinä enää ollut mitään epäselvää. Se on THE puku. :girl_in_love:

Edit. kuva pois.

Muokattu: , käyttäjä: Sugar Plum Fairy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kiitos kaikille, jotka kommentoivat pukujani! :) Kävin hakemassa kakkosen viikonloppuna liikkeestä kotiin - ja eipä siinä enää ollut mitään epäselvää. Se on THE puku. :girl_in_love:

Voi mikä ihanuus!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...