Jump to content
Naimisiin.info

Morsian heittää kimpun ja sulhanen heittää?


nightatvogue

Recommended Posts

Koska me ollaan aikalailla ystäväpiirimme ensimmäinen naimisiin menevä pari (tai siis vieraslistalta ainakin), niin vaikka muuten vältämme perinteistä hääohjelmaa olisi kimpun heitto mukava juttu mun mielestäni. Eli varmaan minun kimpun lisäksi hankimme erikseen heittokimpun -tahtoisin säästää omani. Mutta tuo sukkanauhan heitto on vähän eri juttu. Itse en halua että kukaan menee hameeni alle juhlan aikana (kun vanhempani ja isovanhempani ovat paikalla!), edes sulhanen. Eli tämä sukkanauhan heitto tyssää vähän tuohon. Onko kukaan keksinyt mitään hyvää muokkausta tähän ohjelmaan?

Kun itse en haluaisi olla tuollalailla nolosti huomion keskipisteenä -edes hääpäivänäni. Eihän sulhanenkaan joudu kimpun heitossa nolattavaksi!

Olisiko ihan tylsä idea heittää esim. Kravattia? Vai yrittääkö kukaan miesvieras sitä sitten saada kun ei ole kyse naisten alusvaatteista?EDIT niin tosiaan, jos tästä on täälä jossain jo niin vinkatkaa, itse en vaan löytänyt ainakaan tästä osiosta.

Muokattu: , käyttäjä: nightatvogue
Link to comment
Share on other sites

Mä haluaisin kyllä että se sukkanauha heitetään, mutta oon kanssa yrittäny miettiä että miten sen tekis jottei miehen tarvi mennä hameen alle. Mua kanssa lähinnä vaan ärsyttää ajatuskin siitä että siinä kaikkien edessä ollaa mun hameen alla.

Link to comment
Share on other sites

No joo, jos se jotenkin järkevän tarinan sais tohon, niin mikä ettei voi se olla sukkanauha mitä heitetään -mutta ei mun hameen alta kaikkien edessä haettu, eikä käytetty. :'D

Link to comment
Share on other sites

Mulle tulee mieleen vaan vieheen heitto :D Tosin mahtaako olla tarpeeksi painava lentääkseen. Tai miksei pari vois heittää sen morsiuskimpun vaikka yhdessä, jota sitten sekä sinkkumiehet ja -naiset koittaa metsästää. Sanoo vaikka syyksi että sukkanauha unohtu kotiin ;)

Link to comment
Share on other sites

No tuo viehe on aika hauska idea. Tosin kun sulhaselle ehdotin niin se sanoi että ei kukaan sitä kiinni yrittäis ottaa, eikä yrittäis kuulemma sukkanauhaakaan. Eli se homma sit jää kyllä vähän siitä kiinni. :/

Link to comment
Share on other sites

Täällä kans vähän mietityttää ja myöskin inhottaa ajatus että siitä tehdään oikein oma ohjelma numero että sulho sukeltaa helmojen alle.. Olen jopa miettinyt että tosiaan jättäisi sen kokonaan pois että antaisin sulholle sukkanauhan käteen itse...

Kaivataan todellakin jotain ideoita!!

..entä jos sukkanauhan kietoisi kimppuun ja heitettäisiin ne yhdessä tosiaan kaikille halukkaille?

Link to comment
Share on other sites

Tai onnistuisiko se mitenkään, jos sulhasen kanssa sopisi etukäteen, että hän ottaa sen sukkanauhan ihan käsillänsä, eikä menisi muutoin lainkaan helman alle? Vai onko sekin ihan nounou? Entäs jos itse laskisit sukkanauhan nilkkaan (en kyllä tiedä miten se onnistuisi), ja sulho nappaisi sen siitä? Hmm. Jotenkin se sukkanauhan heitto vaan on se juttu, mutta jos siihen ei keksi mitään ratkaisua, niin seuraavaksi paras juttu voisi tosiaan olla sulhasen vieheen heittäminen. Vai olisiko ihan pöllöä, että antaa sulhaselle sukkanauhan jo aiemmin ja hän kaivaisi sen sitten vain taskustaan ennen sen heittoa? En mä tiedä. Jotenkin mulle on silti enemmän se juttu se itse sukkanauha, kuin se sen kaivaminen sieltä helmojen alta. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

hei tuo kuulostaa jo siltä minkä voisi toteuttaa, että sukkanauha olisi vaikka juuri polven yläpuolella ja mies ottaisi sen sieltä käsin. Tämä onnistunee myös niin että seison ja ojennan hieman jalkaa.. Pitää perinteet muokata itselle sopiviksi :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Sulhanen heittää veivin? Ehhe, no jos nyt ei kuitenkaan.

Olen vielä kahden vaiheilla heitänkö askartelemani "kukkakimpun". Toisaalta olisi kiva säilyttää se muistona, mutta toisaalta taas olisi kiva antaa siitä jollekin toiselle muisto juhlista. Minusta jotenkin tuntuu, että meillä sulhanen ei heitä mitään. Vaikka olisihan se ihan hauskaa jos viskaisikin jotain persoonallista, jotain mikä liittyisi harrastuksiin tms. Pitänee neuvotella :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Sulhanen heittää veivin?

:D :D

Mun mielestä se sukkanauha on kyllä se juttu, siis että se heitetään. Ei niinkään se hameen alta kaivaminen. Eli mun mielestä ei kuulosta ollenkaan pöllömmältä tuo että ottaa sen sukkanauhan vaikka taskusta.

Link to comment
Share on other sites

Kannattanee informoida juhlavieraita (esim kaasot ohjeistamaan) jollakin tavalla etukäteen, jos aikoo muuttaa perinnettä. Oltiin juuri kesällä häissä, joissa sulhanen otti sukkanauhan käsillään (en tiedä oliko suunniteltu näin vai vahinko). Sukulaiset alkoivat sitten huutelemaan, että ei niin kelpaa. Lopulta sukkanauha pistettiin takaisin ja poimittiin kuitenkin hampain, joten hameen alla käytiin useampaankin otteeseen.

Vähän off topic, mutta meillä ei aiota polkea kakkua leikatessa ja epäilen että siihen kyllä tilanteessa kovasti kannustetaan. Pitäisiköhän kirjoittaa ohjelmaan "Hääpari leikkaa kakun, mutta ei polkaise"... :D

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin kriiseillään tästä. Itselläni tulee olemaan kapea puku, joten sulhasen tunkeutuminen hampaineen puvun alle on kamala haaste! Ollaan mietitty kanssa sukkanauhan ottoa taskusta, mutta jotenkin koko sukkanauha jotenkin ärsyttää. Harva nykyään oikeasti käyttää sukkanauhaa???

Link to comment
Share on other sites

Mieheni metsästää, joten piireissä on hyvin tutuksi tullut kaatoryyppy. Mieheni siis päätti ostaa minikokoisen muovisen viinapullon, jonka heittää. .. saalis on siis kaadettu.. seuraava, joka pullon nappaa, kaataa saaliin saaliin seuraavaksi.. tai jotain muuta vastaavaa. Mun ehdotus oli jossain vaiheessa, että heittää meidän sormusrasian, jossa on jokin tekotimanttisormus. Ei ollut kuulemma hyvä ehdotus :)

Link to comment
Share on other sites

Olisko tässä ketjussa myös sulhasen heittelyyn vinkkejä (vaikkakin on alkanut riisin heittelystä.. ) http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php/topic/83887-mitae-te-heittelette/page__st__140

Ja toiseen ketjuun ehdotin seuraavaa, laitetaan nyt vielä tännekin (kysymys oli siis, että mitä tehdä, kun ei halua miestä mekon alle könyämään):

Miten olisi miehen

- sukka "suoraan jalasta" ;)

- solmio (jos ei vuokrattu :D)

- viehe (jos vielä kestää heittämisen)

Tai sitten voitte ilmoittaa, että sulhanen kerkesi jo valitettavasti innoissaan kaivelemaan sukkanauhan mekon alta autossa/valokuvauksessa/vessassa/ryöstön aikana tms. hetken aikana, kun olitte poissa. Jos ei silloinkaan halua sukkanauhaa heittää, myös mummokalsarit kokoa XXXL käy myös! Olen lukenut myös kumiankan löytämisestä :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
hei tuo kuulostaa jo siltä minkä voisi toteuttaa, että sukkanauha olisi vaikka juuri polven yläpuolella ja mies ottaisi sen sieltä käsin. Tämä onnistunee myös niin että seison ja ojennan hieman jalkaa.. Pitää perinteet muokata itselle sopiviksi :girl_haha:
hei tuo kuulostaa jo siltä minkä voisi toteuttaa, että sukkanauha olisi vaikka juuri polven yläpuolella ja mies ottaisi sen sieltä käsin. Tämä onnistunee myös niin että seison ja ojennan hieman jalkaa.. Pitää perinteet muokata itselle sopiviksi :girl_haha:

Mun käsittääkseni useimmat morsiamet toimii juuri noin. Eli voi olla itsellä sukkanauha muutenkin ja sitten se heittonauha on juuri jossain polven kohdalla. Osa laittaa sen jalkaansakin vasta juuri ennen heittoja. Siinä ei kovin valtavaa mekon alla möyrimistä tule, mitä nyt morsiamen nilkka ja kenkä pääsevät esille.

Voihan sen ajatella niinkin, että useimmat varautuvat kauniilla kengillä, joita kukaan ei muuten näkisi. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...