Jump to content
Naimisiin.info

Ryppyinen hääpuku tai huntu


Guest Laura

Recommended Posts

Yritin etsiä haulla apua, mutta en löytänyt...

Eli tilasin ulkomailta kolme metrisen hunnun. Huntu saapui minulle todella tiukassa paketissa eli toisin sanoen huntu ole todella ryppyinen. Mitä ihmettä hunnulle voi tehdä? Kastella vai silittää vai mitä?

Auttakaa, huntu muuten on tosi kaunis mutta nyt siis ryppyinen ja sähköinenkin.

Link to comment
Share on other sites

Guest Printsessa

Itse myös ostin hunnun eri paikasta kuin pukuni, mutta ei tarvinnut edes ehdottaa kun tarjoutuivat kaupan päälle höyryttämään hunnun liikkeessä.

Eli höyryttämällä... Itse en ehkä uskaltaisi kokeilla, mutta ehkä sinullekin liikkeessä tekevät, jos kauniisti pyydät :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Minä tilasin netistä pukuni ja ei ole henkarissa roikottaminen suoristanut pukua ollenkaan. Kai tuokin riippuu hieman kankaasta, mutta enpä menisi siihen luottamaan. Minulla on päälimmäinen kerros harsoa ja ei mitään hajua, että millä sen voisi saada suoraksi. Eikä kyllä tietoa alaosastakaan, sillä kangas ei vaikuta siltä että voisi ihan silitysraudalla vedellä. Meinasin jo alkaa etsimään pesulappua sisäsaumasta, että jos siellä olisi ollut silitysohjeita, mutta eipä siellä taida olla :girl_haha: .

Onko kellään muuten tietoa, että mitä nuo ammattilaset esim. pesulassa ottavat pelkästä silityksestä?

Muokattu: , käyttäjä: Korppio
Link to comment
Share on other sites

yleensä silitys maksaa puolet pesuhinnasta. Ja materiaalista riippuu uskaltaako pukua silittää. (huom. satiini/tafti ei ole materiaali, puuvilla, polyester ym. ovat materiaaleja) Jos kotona silittää niin ehdottomasti höyryraudalla ja mielellään pystyasennossa. Voi myös kokeilla tuulettaa pukua kosteassa ilmassa tai esim. kosteassa saunassa/ kylpyhuoneessa. (pukua ei tietenkään viedä suihkuun eikä suoraan vesisateeseen...)

Jos hääpuvussa ei ole silitysohjeita/pesuohjeita, ota yhteys myyjään/ valmistajaan.

Jos puku on kovin ryppyinen, ei välttämättä pelkkä silitys riitä vaan puku joudutaan myös pesemään että saataisiin oikenemaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Nostan vähän vanhaa ketjua, kun en nähnyt muualla keskustelua tästä.

Tämä niksi voi tosiaan olla monelle hyvin hyödyllinen, en muista löysinkö sen itse alun perin täältä vai jostain muualta. Minunkin huntuni (joka on pitkähkö) tuli suunnilleen kirjekuoren kokoisessa paketissa, eli oli todella ryppyinen. Pukuni ompelija sanoi, että riippuu ihan hunnun materiaalista, kuinka hyvin se suoristuu, esimerkiksi halvempi "muovinen" tylli on sellaista, että kun siihen joku ryppy tai taitos tulee, niin se sitten pysyy. Sellaisen väkisin silittäminen tekee vielä lisää vahinkoa. Hän tarjoutui myös höyrysilittämään hunnun, jos en saa sitä kotikonstein onnistumaan. Laitoin hunnun kylppäriin, enkä edes ehtinyt ottaa pitkää kuumaa suihkua, kun huntu suoristui alta aikayksikön. (Tästä voinee päätellä myös, että tylli on laadukasta, mutta kyseessä onkin Morsiusgallerian huntu, jonka löysin hääkirppikseltä.) Tässä ketjussa aiemmin mainittu sauna toimii varmaan myös yhtä hyvin, mutta liikaa kuumuutta kannattaa varoa. Ja tietty kannattaa myös siivota huolella ainakin se nurkka kylppäristä, mihin hunnun laittaa roikkumaan, ettei sotkeennu. Erilaiset höyrystimet toimivat myös, vaikka höyrysilitysrauta, kunhan vaan pöhäyttelee varmasti tarpeeksi pitkän turvavälin päästä! :D

Nyt olen helpottunut, kun tiedän että jos rypistän hunnun esimerkiksi matkalla kampaajalle, niin siellä on vielä helppo ripustaa se vaikka vessaan, ja laittaa kuuma hana juoksemaan hetkeksi! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...