Guest vieras

"Tää on niin meidän häistä matkittua..!"

14 viestiä aiheessa

Huh huh...

Kyllä ihmetyttää nämä suomalaiset morsiamet. Esimerkiksi juuri alkaneessa uudessa kaudessa Neljät häät, väittää yksi morsiamista toisen matkineen HÄNTÄ, koska kyseisellä morsiamella sattui olemaan pöydissään:

KOLMIOT, TIMANTTEJA, ja olikos vielä yllätys yllätys niitä RUUSUNTERÄLEHTIÄ!!!

Siis huh huh mitä matkimista... Haloo, näitähän käyttävät nimenomaan kaikki. Paitsi itse en juuri tuosta syystä. Ettei pääsisi kukaan jo naimisiin mennyt rouva sanomaan,

että "meillä oli samanlaiset". Kuten väriteeman kerrottuamme yksi ystäväni totesi "mut... sehän on sama kuin meillä", niin just... Meidän väriteema oli päätetty jo monta kuukautta sitten, kun tämä morsian vielä jahkaili omansa kanssa vaikka sattuikin pitämään häänsä ensin.

Eikä siinäkään mitään. Halusin kyllä muutenkin vaihtelua omaan somistukseeni noiden perinteisen ja suoraan sanottuna hieman mielikuvituksettomien koristeiden tilalta. Eikä minua haittaa, etten ole varmasti keksinyt kaikkea ensimmäisenä häissäni, varmasti joku on tehnyt kaiken jo aiemmin jossain. Tuntuu vain niin älyttömältä yleensäkin tämä kilpailu ja vertailu ja pohdinta siitä, kuka on matkinut mitäkin keneltäkin. Emmekös me kaikki ole nimenomaan täältäkin sivustolta hakemassa tukea ja ideoita omiin häihimme?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo on kyllä niin totta. Mutta tulee valitettavan usein vastaan missä tahansa tilanteessa.

Kun joku keksii/löytää jotain hienoa, sitä varjellaan kuin jotain erittäin arvokasta aarretta. Miksei sitä ennemminkin voisi jakaa ja antaa muidenkin nauttia omasta löydöksestä/keksinnöstä? Käsittämättömintä on sellainen toiminta, mitä valitettavasti ajoittain näkee, että huomataan jonkun tekevän samat virheet mitä itse on tehnyt, mutta ei sanota mitään vaan nauretaan seläntakana kun joku muukin on mokaa ja oppii virheet kantapään kautta.

Onneksi tällä sivustolla monet jakavat avoimesti hyväksi todettuja ideoita.. Kiitos niistä! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa minäkin päivittelin, kun katsoin Neljät Häät - jaksoa... huhhuh. Suomalaiset häät ovat hyvin usein samankailtaisia toistensa kanssa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri. minustakin on hienoa, että tällä sivustolla ollaan valmiita jakamaan upeita ideoita toisten kanssa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin oon samaa naureskellut. Juuri suomalaisissa "häänettikaupoissa" vierailleena voin todeta, että samat tuotteet niissä kaikissa on. Joten jos ei uskalla/halua ulkomaalaisista nettikaupoista ostaa, on hieman hankalaa löytää jotain sellaista jota joku muu ei olisi jo käyttänyt. Muutenkin tuntuu tosi oudolta tuo "matkimisesta" suuttuminen/loukkaantuminen. Itse kai olisin vain otettu, jos joku haluaisi samanlaisia juttuja omiin häihinsä, kuin mitä meillä on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huoh! Voin saman tien myöntää, että kaikki ideani tulevat tulemaan muilta. Olen selaillut Green Wedding Shoes Wedding Blogia jo nyt yli 100 sivua juurikin sillä perusteella, että olen viimeksi ollut häissä pikku lapsena, enkä todellakaan tiedä mitä häihin voisi järjestää - ja kuitenkin haluaisin niihin "meidän tuntua".

Siskoni häät ovat nyt kesällä ja olenkin saanut käytännön järjestelyistä hieman kokemusta kaasona toimimisen vuoksi, mutta en tietenkään halua ottaa heidän häistään mitään ideoita, kun omat hääni ovat alle vuoden sisään. Ja joku raja sisarusrakkaudellakin pitää olla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toi "yyy toiset matkii" meininki on kyllä melkolailla ala-asteelta! Mutta sinnehän me moni jäädän - ainakin jossain muodossa.

Itselläni on tullut yksi vastaavan tapainen tilanne vastaan. Tässä tapauksessa itselläni oli se ajatus: "nyt minua on matkittu".

Olin kertonut yleisesti yhdelle kaverilleni, että meidän hääauton takatekstiksi tulee "ever mine, ever yours, ever ours" - eli siis pienin muunnelmin Sinkkuelämää leffasta teksti. Alkuperäinenhän menee näin: Ever thine, ever mine, ever ours.

Muokkasin sitäkuitenkin ja tulos oli tuo oma versioni. Kaverini häät olivat tuossa vähän aikaa sitten ja hän oli kirjoittanut juuri nuo samaiset sanat hääpaikkansa seinälle.

Kyse ei ole siitä, etteikö saisi kopioida MUTTA kyllä meillä meni hääauton takateksti vaihtoon - valitettavasti se jotenkin vaan muuttui "käytetyksi". Enkä minä mitään loukkaantunut kenellekään tai mennyt edes sanomaan. Miehelle vain puhuin, että olisi kaverini voinut edes mainita, että käyttää sitä - ihan vaan ystävällisyyttään.

Meille tulee nyt siis hääauton tekstiksi: Loved you yesterday, Love you still. Always have, always will.

Ja ei mua häiritse, jos ihmiset kopioi - tuntemattomat tai netin kautta tunnetut ihmiset, ihan ilman kertomistakin mutta jostain syystä se, että tutut ja kaverit/ystävät tekee sen tavallaan nenän edestä, kun meidän häät on vielä tulossa. Vähän ärsytti - vaikka tiedänkin sen olevan ihan lapsellista :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitan rekisteröimättömänä, kun en halua tästä tunnistettavan...

Itseäni ihmetytti, ettei ystäväni pyytänyt apuani saatekirjeen tekemisessä (kaasolta tällaista olisi ihan luonnollista pyytää),

mutta sitten kävi ilmi, että hän oli noudattanut lähes sanatarkasti meidän "vanhaa" saatekirjettämme, joka kuitenkin

oli aika persoonallinen... En loukkaantunut, tuntui vain hivenen oudolta? Luulisi hänen nahneen kuitenkin useamman

mallisia/tyylisiä, joten kai tuon voi ottaa kunniana?

Ehkä tuollainen matkiminen tuntuu hieman enemmän, jos kyseessä on tosi läheinen ihminen, vieraat ovat samoja jne.

Ja kun kyseessä on oikeasti persoonallinen juttu! (En voi sietää tuota loppuunkulutettua kaitaliina, kolmiot ja koristetimantit jne)

Täytyy myöntää, että vaikka pari hyvää ystävääni meni naimisiin ennen minua ja olin paljon (!) auttamassa heidän häissään,

ideoimassa ja ihan täydestä sydämestäni yrittäen tehdä heille parhaat mahdolliset häät.... niin silti pari juuri tuollaista

pimenevän syksyn mainitsemaa persoonallista juttua, joita olin omiin häihimme ajatellut, jätin kokonaan mainitsematta.

Esimerkiksi millaisen vieraskirjan aiomme tehdä. Halusin itsekkäästi pitää ajatuksen itselläni, ettei kenellekään tulisi

ajatusta "oi, toi on ihana... voi saadaanko mekin tehdä noin?" Ei, ette saa. Vain jos pidätte häänne meidän häiden jälkeen ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itseäni harmittaisi toden teolla, jos joku läheinen ihminen matkisi siis ihan oikeasti kunnolla omia häitäni ja ajatuksiani. Ja siitä varmasti huomauttaisin. Mistään pikkuasioista en kyllä viitsi edes ruveta mainitsemaan, koska se olisi lapsellista.

Itse olin alkuun huolissani kaasostani ja hänen tunteistaa. Hän on mennyt naimisiin pari vuotta sitten ja pelkään, että matkimme mieheni kanssa häntä liikaa. Aina kun keksin jotain, niin mietin, että oliko kaasoni häissä näin, etten vain edes vahingossakaan loukkaisi hänen tunteitaan. Vaikka olenkin sellaisen käsityksen saanut, ettei sellainen häntä harmita jos häämme muistuttavat toisiaan.

Tänne kun kirjoittelen, niin mielestäni ideoitani voi "matkia" ja muokata itselleen sopiviksi. Itsekin teen niin, otan täältä ideoita ja muokkaan meille sopivemmaksi. Sehän on tämän foorumin idea - toisten auttaminen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänne kun kirjoittelen, niin mielestäni ideoitani voi "matkia" ja muokata itselleen sopiviksi. Itsekin teen niin, otan täältä ideoita ja muokkaan meille sopivemmaksi. Sehän on tämän foorumin idea - toisten auttaminen :)

Juurikin näin :) En ole kyllä juurikaan häitä suunnitellessa miettinyt mitä tuttujen häissä on ollut, voi tietenkin olla että luonnostaan tulee tehtyä joitain asioita samalla tavalla. Mutta ollaan alusta asti yritetty tehdä asioita meidän tavalla ja valitaan meidän maun mukaisia juttuja. Yrtin tapaus on kyllä ehkä vähän omituinen, kyllä sen väkisinkin huomaa jos lähes sanatarkasti on käytetty persoonallista saatetta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän piireissä on ens kesänä kolmet häät, miehen siskon, serkun ja meidän. Miehen siskolla on violetti-hopea teema, ja meillä violetti-musta- hopea. Mitään kränää ei ole syntynyt, me ollaan tosi hyviä ystäviä muutenkin :) Ollaan vieläpä toistemme kaasoja. :D

Kiva vertailla ideoita, ja koska meille tulee ns. tummanpuhuvat häät niin oikein samanlaisia ei voi tulla. Oisin oikein otettu, joku joku haluaisi käyttää koristeideoitani omissa häissään. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, jos tehdään kaikki samalla tavalla, tai kopioidaan esim. hääkutsujen tekstit omiin kutsuihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei varsinaisesti liity asiaan, mutta; Kummastuttaa tuo värin pitäminen "teemana", ei väri vielä "teemaa" tee. Samoja värejä varmaan sattuu moniin häihin. Jos muillakin on oranssit ja keltaiset servetit (kuten meillä), niin olisiko turhempaa asiaa mistä voisi herneen vetää nenään. :) Teema voi kuitenkin olla aivan erilainen (tai puuttua kokonaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen serkun häissä olimme kesällä ja siellä oli jo tosi monia juttuja joita olin suunnitellut omiin häihini! Tarvii vaan jalostaa ideoita asteen pidemmälle ja toivoa ettei vieraat muista enää kahden vuoden päästä niitä yksityiskohtia edellisistä häistä, ettei just tuu tätä "matkimis"puhetta :P Ja ilmeisesti samat värit olivat miehen toisen serkun häissä (itse en niissä vielä ollutkaan) mutta meidän onneksi morsiammella oli häämateriaalit tallessa ja lupasi ne meille :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Charlene, oikeassahan tuota olet. Tarkoitus olikin kirjoittaa väriteema eikä pelkästään teema :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en kyllä loukkaannu jos joku meiän häistä kopioi jotain:) Enkä itse ole tullut edes ajatelleeksi että olenko joltain kopioinut jotain :D Täältä otan kyllä ideoita, mutta muokkaan ne oman näköisiksi.. :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään