Nuutti

Juhlapaikan valinta, mitä pitää kysyä ja ottaa huomioon

106 viestiä aiheessa

Olemme katselleet eri juhlapaikkoja ensi kesäksi, mutta valintaa helpottaisi kummasti jos joku osaisi kertoa, mitä asioita juhlatilasta tulee ehdottamasti löytyä. Etenkin keittiön varusteet askarruttaa, koska olemme päätyneet ottamaan pitopalvelun. (Emme ole olleet kuitenkaan pitopalveluihin yhteydessä.)

Miten on vessojen laita, jos juhliin tulee n. 100 henkeä? Kuinka monta vessaa tulisi olla ettei synny paniikki ruuhkaa?

Mitä muita tärkeitä seikkoja tulee tarkastaa?

Muokattu: , käyttäjä: Iibis
muokkasin otsikon sopivammaksi //mode

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun TOP 5 juhlapaikkaa valittaessa on:

1) juhlapaikan koko v. suunniteltu vierasmäärä - ettei ole liian iso tai liian pieni

2) missä tanssitaan jos tanssitaan - onko erillinen tanssi-bänditila vai siirretäänkö pöydät pois alta?

3) määräytyykö pitopalvelu paikan mukaan vai saatteko itse valita - pääsette kilpailuttamaan jos kenelläkään ei ole monopolia ko. paikkaan

4) kuinka paljon pyytävät tilavuokraa ja mitä siihen kuuluu: siivous, pöytäliinat, astiat, jne. - muuten joudutte vuokraamaan näitä pitopalvelulta tai muuten järjestämään

5) sijainti - kuinka lähellä kirkkoa, miten vieraat löytävät juhlapaikalle ja paljonko se mahd. maksaa teille (opasteet tai järjestetty kuljetus)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi pointti vielä: jotta kaikki vieraat viihtyvät ja tuntevat itsensä yhtä arvostetuiksi vieraiksi, on mielestäni oleellista varata sellainen juhlapaikka, johon koko vierasjoukko mahtuu samaan tilaan. Näkyvyys on näin taattu ja ei synny sitä epämukavaa tilannetta, että katsellaan sivusilmällä, ketkä ovat niin tärkeitä että saavat istua hääparin kanssa samassa huoneessa, ja ketkä rankataan ns. kakkoskategoriaan. Aina tietysti ei ole mahdollista sijoittaa kaikkia vieraita samaan saliin mutta pitäisin sitä yhtenä kriteerinä juhlapaikkaa valitessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja sitten sellainen asia kuin hotellien jne. läheisyys, jos osa vieraista aikoo jäädä yöksi... Yksi asia myös mikä kannattaa selvittää, miten pitkään juhlatilaa saa käyttää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän top 5-lista oli seuraava: (taitaa olla paljon Susien listan kaltainen)

1. kokonaisuus, miltä se näyttää, varsinkin sisältä. Ei saanut olla kulahtanut tai nuhjuinen. Ensivaikutelma vaikutti kaikenkaikkiaan. Se luo kuvaa yleisestä palvelusta ja asioiden toimivuudesta.

2. Onko paikassa A-oikeudet vai ei. Siis: saako/pitääkö tuoda omat juomat vai tuleeko ne talon puolesta. Hintataso?

3. Onko vieraille yhtenäinen tila? Vai erillisiä tiloja?

4. Miten hoituu käytännön järjestelyt? Bändiä, ruokailutilannetta sun muuta ajatellen.

5. Sijainti? Kuinka kaukana kirkosta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös seuraavat asiat kannattaa kysyä:

- koska pääsee koristelemaan,

- kuinka pitkään paikalla saa juhlia (voi vaihdella)

- koska paikan pitää olla luovutuskunnossa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni tämä olisi mukava pysyvänä ketjuna tässä etusivulla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tärkeät asiat:

1. Hinta (saatiin siis toi paikka todella edullisesti)

2. Meille merkityksekäs paikka

3. Sopiva sijainti

Tietenkään ei sovi mitenkään väheksyä semmoisia seikkoja kuin tilan koko ja toimivuus, vaikka me näistä vähän tingittiinkin. Ts. tila oli vähän ahdas ja olisi voinut olla toimivampikin, mutta hyvin sinne mahduttiin. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hintaa punnitessa on hyvä huomioida muutamia seikkoja

Esim. sisältyykö hintaan astiat, pöytäliinat, siivous, kalusteet jne.. Esim. itse ruuat hankkivalle astioista ja liinoista tulee jo suuri erillinen kustannus.

Lisäksi jos paikka on todella kaunis ja viihtyisä, ei rahaa uppoa kamalasti enää koristelukukkiin ym., joihin taas saa uppoamaan satoja euroja, mikäli paikka on kalsea ilman koristeita.

Halpa paikka ei siis välttämättä lopulta tule niin halvaksi ja kallis ei välttämättä olekaan lopulta kallis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

¤ Kaukaa tulevien vieraiden yöpymismahdollisuudet, ¤ hinta/laatusuhde, ¤ koristelumahdollisuudet (luonnonkaunista ei tarvitse koristella) , ¤ kuinka pitkään saa juhlia, ¤ Milloin on siivottava, ¤ Jatkoille lähteminen ( hyvät kulkuyhteydet biletyspaikkoihin )  8) Näin meillä mietitään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jotakin mitä rupesin ajateleen on pysäköintipaikkat...että kaikki saa laitaa autonsa johonkin. Muuten voi tulla aika ongelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tartteeko pöytiä raivata pois tanssia varten! Villa Hakassa esimerkiksi pitää purkaa 2 pitkää pöytää pois tanssia varten.

Ei hyvä.

Amoriinissa on kopioitava arviointilista joka oli meille hyödyksi. Ite en ainakaan ois muistanu kysyä ihan kaikkea siellä paikan päällä ja kun ekaa kertaa järkkää isoja juhlia niin ei kaikkea tule mieleenkään kysyä :P

http://www.amoriini.com/Sivusto/articles/0...tionpreview.php

Kata :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidänkin kriteerit tais jo tulla, mutta lyhyesti meidän TOP10:

1. Paikka, joka miellyttää hääparin silmää

2. Paljonko koristelut ym. järjestelyt juhlapaikalla vaativat aikaa ja rahaa

3. Riittävä määrä pöytiä, tuoleja ja vessoja

4. Tarkoituksenmukaiset keittiötilat ja astiat (meillä tosi pieni keittiö, mutta pitopalvelun tiedossa, samoin kuin astioiden puuttuminen juhlapaikalta)

5. Naapureiden läheisyys ja miten myöhään häät voivat jatkua

6. Mahdollisimman läheinen sijainti suurimpaan osaan kutsuvieraita: majoitusongelmat vähenevät

7. Hääyön viettopaikka lähellä

8. Monipuolisen ohjelman järjestäminen mahdollista

9. Tarpeeksi tilava halutun vierasmäärän kestitsemiseen yhtenäisessä tilassa

10. Oma alkoholitarjoilu sallittu

Nämä ei nyt välttämättä oo tärkeysjärjestyksessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä tällä hetkellä seuraavat kriteerit:

1) pääkaupunkiseudulla, mielellään Hgin suht keskustassa

2) mahtuu noin 150 hlöä yhteen saliin

3) saa viedä oman pitopalvelun ja juomat

4) juhla saa jatkua yli puolen yön

5) tunnelmallinen sekä sisältä että ulkoa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä nyt jonkinlainen koottu lista, saa kopioida ja korjatkaa ihmeessä puutteita

-      paikan sijainti, mahdolliset opasteet

-      naapureiden läheisyys

-      paikan vuokrahinta ja siihen kuuluvat palvelut

-      koko, montako vierasta mahtuu, yhtenäinen tila/ jaettu tila

-      vaatesäilytys

-      pysäköintitila

-      keittiön varustus, lämmitysmahdollisuudet, kylmäkaappi

-      astiat, ruokailu, kahvitus, kuohuviinilasit, juomalasit, tarjoiluastiat, hääkakkuteline, ottimet

-      pöytäliinat, lautasliinat, vaasit

-      kalusteiden määrä, pöydät, tuolit, syöttötuolit

-      vessat määrä/ koko, vessapaperit

-      pitopalvelu, oma/ paikan

-      alkoholitarjoilu sallittua/ kiellettyä, oma/ paikan

-      bänditila, bändin äänentoistovälineet

-      tanssitila/ leikkitila

-      koristelumahdollisuudet etukäteen

-      siivous jälkikäteen

-      majoittautumismahdollisuudet yövieraille

-      jatkopaikat läheltä

-      julkinen liikenne, aikataulut

-      tupakointitilat

-      varausmaksu ja peruutusehdot

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi täkreetä on kyllä, että kaikki vieraat mahtuu samaan tilaan. Oon ite ollu yksissä häissä sivuhuoneessa ja siellä jäi kyllä kaikesta paitsi.  :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse pidän tärkeänä, että kaikki vieraat mahtuvat samaan huoneeseen jolloin kukaan ei jää ns. ulkopuoliseksi.

Lisäksi talvihäitä järjestettäessä olisi hyvä huomioida riittävät ulkovaatteiden säilytys(ja vaihto)tilat.

Jos vieraita on paljon, kannattaa myös miettiä ruoan noutopisteitä: Onko yksi noutopiste riittävä vai tarvitaanko myös toinen jolloin turhan pitkiltä jonotuksilta vältyttäisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tärkeintä on tunnelmallisuus. Puitteet luovat koko illan tunnelman, joten en haluaisin viettää häitäni jossain valkoseinäisessä isossa hallissa. Tärkeää on myös ruokailun sujuvuus. Muistan kerran olleeni sellaisissa häissä, joissa pöydät olivat sijoitettu niin lähekkäin, että aina ylösnoustessa joutui vierellä ja takana istuvat vieraat siirtämään tuolejaan. Noloa.

Mitä muuta? Sijainti on tärkeä ja mielellään lähellä yöpymispaikkoja, jotta vieraiden ei välttämättä tarvitse olla kuskeja, jollei välttämättä halua. Kesähäissä olisi lisäksi kiva, jos paikasta löytyisi piha tai terassi.

Vaatimuksia kerrakseen  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itsellä tällä hetkellä seuraavat kriteerit:

1) pääkaupunkiseudulla, mielellään Hgin suht keskustassa

2) mahtuu noin 150 hlöä yhteen saliin

3) saa viedä oman pitopalvelun ja juomat

4) juhla saa jatkua yli puolen yön

5) tunnelmallinen sekä sisältä että ulkoa

Olipas samanlaiset kriteerit kuin meillä, paitsi, että meillä vieraita oli n. 100. Ja näitähän ei kyllä tosiaankaan ollut kovin montaa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yllättävän tärkeä asia mun mielestä on se, kuinka pitkään saa juhlia. Hääpäivä sujahtaa niin nopeasti, että jos paikka pitää luovuttaa jo puolelta öin, tuntuu että vastahan me aloitettiin juhliminen. Ja siinä tulee se ilkeä vieraiden poisajamisen tunne.  Asiasta pitää kuitenkin ilmoittaa hyvissä ajoin taksien tilaamista varten.  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on aivan ihana juhlapaikka.. Meren rannassa, luonnonläheinen... Samassa pihassa "asuntola", johon saa porukkaa yöks, sauna, laituri..

Ei ihan prinsessahäille sopiva, mut en sellasia haluiska.. ja aika kaukana "kaikesta" (kaupunkiin 9km). Mut kaiken kaikkiaan romanttinen ympäristö kesähäille. :-X

Meni vähän ohi asian, mut kommentoin kumminki..  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos ihan hirveästi tästä ihanasta sivustosta! Mä olen pääni puhki miettinyt, että mitä pitää ottaa huomioon juhlapaikan valinnassa. Kivi tipahti sydämmeltä kun luin näitä sivuja...Nyt vain kattelee sopivia paikkoja... kaikki tieto on tervetullutta!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kiittelen tästä listasta vai miksikä tätä nyt sanois.

Tässä oli kyllä listattuna tosi hyviä vinkkejä ja sellaisia asioita mitä omaan pieneen päähän ei ollut tullut edes mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä olisi nämä alkukriteerit:

1. paikka on niin ulko ja sisältä kaunis, että ei tarvitse paljoa koristella

2. sisällä saisi olla tilaa kaikille vieraille yhdessä huoneessa, ja sitten olisi kuitenkin tilaa, missä voisi tanssia, että ei tarvitse pöytiä siirrellä.

3. saa viedä oman pitopalvelun ja juomat

4. paikka on rauhaisassa paikassa, mutta kuitenkin lähellä kirkkoa ja vieraiden yöpymispaikkaa

5. tärkeää on myös se, kuinka pitkään siellä saa juhlia

olisi aivan ihanaa, jos paikka olisi samanlainen kuin tatjuzkalla. sauna ei ole tarpeellinen kuitenkaan, vaan että siinä olisi asuntola samassa rakennuksessa, jossa vieraat saavat yöpyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
4. paikka on rauhaisassa paikassa, - -

Kannattaa tarkistaa pidetäänkö häiden aikaan lähellä vuotuisia rock-juhlia tmv kovaäänisiä tilaisuuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään