Miimaa

Alusvaatepohdinnat

43 viestiä aiheessa

Täällä avuton kyselee mitä pitää ottaa huomioon, kun en ole varma mitä kaikkea pitää pukea puvun alle. :girl_mad:

Ajattelin siis ostaa tämäntyylisen puvun:

2011%20style%200006.jpg

lace-and-tulle-strapless-sweetheart-neckline-lace-appliqued-bodice-a-line-pick-up-skirt-pinched-with-beaded-detail-and-attached-chapel-train-hot-sell-wedding-dress-wd-1316.jpg

Kuuluuko näiden alle ostaa vielä erikseen korsetti? Entä alushame? Vai laskeutuuko ne nätisti ilman mitään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Minulle ainakin hääpuvun sovituksessa suositeltiin vannehametta puvun alle, varmaan riippuu puvusta, ehkä tuohon ensimmäiseen pukuun ei vannehametta tarvita ehkä vanteeton alushame, mutta toiseen ehkä laittaisin, näin mekon saa tosiaan laskeutumaan nätimmin. Korsetin tarpeellisuus riippuu ihan kokonaa susta tuntuuko puku siltä että tarvitset alle korsetin vai onko puvussa jo itsessään paljon korsettiluita. Minulla on omassa puvussani paljon korsettiluita joten ajattelin että tulee kesäkuumalla liian ahdistava olo jos on tuplakerros tukea ympärillä, tästä syytä laitan olkaimettomat liivit sekä samaan sarjaan kuuluvat ihan normi alushousut :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te joilla oli korsetti, oliko teillä minkälainen?

Tahtoisin ehkä jonkinlaisen laittaa ( en tiedä kuinka paljon puvussa luita ) ja olisi ihan hyvä jos se oikeasti hieman muotoilisikin..

Alusvaateliikkeessä olisi hyvä asioida mutta otanko sitten puvun sinne mukaan että näkee käykö korsetti alle??!!

Minulle tulossa halterneck yläosallinen puku, ettei sitten korsetin kupit vilku kaula-aukosta...?

Tällainen tuli tuossa vastaan, tuo olisi varmaan aika hyvä..

http://www.dinodirect.com/bustier-slim-strapless-push-up-corsets-women-currency-EUR.html?DDID=3520-615

Muokattu: , käyttäjä: elo2013

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli korsetti kaapissa valmiina omien vanhojen tanssien tiimoilta, joten hyödynnän sitä samaista. Korsetin kupit jäävät melko alas ja ne tukevat rintoja lähinnä alapuolelta, joten ainakaan puvun ensimmäisessä sovituksessa kuppien reunat eivät näkyneet halterneck-pukuni kaula-aukosta. Toivottavasti myös muokkausten jälkeen korsetti istuu hyvin puvun alle, ettei tarvitsisi hankkia turhaan uutta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos puvussa on luut niin en suosittele korsettia alle (ainakaan luilla tuettua) koska luut "näkyvät läpi" ja jos korsetin ja hääpuvun luut eivät osu kohdakkain, näkyy puvussa molempien luut vierekkäisinä kohoumina....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otsikossa tuleekin ilmi ongelmani. Itselleni on tulossa puku jossa on alaselkään avoin puku. Nyt pitäisi keksiä miten saan rinnat tuettua niin, että itsellä on mukava olla koko päivän. Kuppikoko 75E. Kävin tänään yhdessä liikkessä kyselemässä vaihtoehtoja, mutta eivät keksineet.. :girl_cray: Apua!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla olisi muutama idea (joista osan olet varmaan jo kuullutkin):

1. Ihoon liimattavat liivit (esim. Unique bra): näitä on varmaan jo ehdotettu. Riippu rinnan muodosta ja omasta mieltymyksestä, riittääkö niiden tuki (tai luottaako liimaukseen). Näitä muistaakseni saa myös tekstiilipintaisia, joten jos puvussasi on olkain/olkaimet, näppärä ompelija voi ehkä kiinnittää liiviin samassa linjassa kulkevat olkaimet, jotka antavat lisätukea näkymättä puvun alta.

2. Rintateippi. En tiedä mistä sitä saa, mutta sellaisella mallien rinnat tuetaan uimapukukuvauksissa. Ilmastointiteippiäkin voi kuulemma käyttää, mutta se voi ärsyttää ihoa.

3. Korsetti - teetetty sellainen. Korsetteihin erkoistunut ompelija pystyisi ehkä tekemään korsetin, joka jättäisi selän mahdollisimman avoimeksi ja tukisi rintoja altapäin. Sen voisi ehkä kiinnittää ylhäältä ihoon ihoteipillä, jota saa ainakin Lindexistä. Korsetteja tekevät ainakin Wiipurin erikoiskorsettiliike ( http://www.wek.fi/ ) ja Belle Modeste ( http://www.bellemodeste.com/ ). Korsetin teettäminen on kuitenkin kallista, ja riippuu paljon puvun mallista, onnistuuko sellainen ylipäätään. Jos pukusi ei ola hirveän matala, on ehkä mahdollista madaltaa tehdastekoisen korsetin selkää paremmin pukuun sopivaksi. Se voi tulla halvemmaksi, eikä vaadi ompelijalta yhtä hyvää korsettituntemusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin on puvussani aika avoin selkä. Laita puvun kanssa tod.näk. olkaimettomat liivit, jotka vaan pitää selästä laittaa (siis venyttää) niin alas, etteivät näy ja toivoa, että pysyy päivän paikoillaan siinä. Tämä ei tietysti onnistu, jos on todella avoinainen puku selästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos hirveesti ideoista. Taidan kokeilla tuota Ansuliini_82 ideaa. Uskoisin että sillä pääsisin edullisimmin. Toivotaan että saan venytettyä takaosaa tarpeeksi alas. Venytystä auttaa kuulemma siihen tarkoitetut jatkopalat. Täytynee käydä koluamassa josko niitä löytyisi jostain. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on pienehkö ongelma. Tilasin hääpukuliikkeestä sovituskappaleen mukaisen ja kokoisen puvun, mutta erivärisenä. Saapunut puku olikin aavistuksen tiukempi kuin sovituskappale, eikä istu lantiosta niin hyvin kuin pitäisi. Dieetti ei puvun takia kiinnosta, enkä oikein haluaisi että pukua aletaan korjailemaan (kangas on satiinia, jossa tod.näk. näkyy vanhojen ompeleiden reiät), joten päädyn ehkä ostamaan spanxit.. (joo, ei ole mitkään huippuseksikkäät mutta mieluummin olen oma iloinen itseni hääpäivänä, kuin laihduttamisesta ja kaikesta muusta reilut pari kuukautta stressannut morsian) Onko näistä kellään käyttökokemuksia? Ongelmani on vain lantion kohta, vyötäröstä puku istuu kuten pitääkin.

Tosin myyjä sanoi että puku antaa todennäköisesti sovituskertojen myötä periksi, mutta en uskalla tähän luottaa. Lisäksi hänen mielestään kaikki morsiamet laihtuu pari kolme kiloa ennen häitä, mutta en luota tähänkään :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on sellanen muotoja tasoittava alusmekko, koska mun hääpuvussa ei ole korsettimaista yläosaa, joka kiristäis keskivartaloa. Mulla on nimittäin kans tosi leveä lantio (vaikka muuten olen kokoa 36) ja tää alusmekko auttaa vähän asian kanssa, ettei pukuni (joka on kapea ja pitkä) veny lantion kohdalla rumasti. Se myös piilottaa pikkuhousujen rajat, mikä on superhyvä!

En sit tiedä millainen tää sun spanx on? Onks siinä siis housut? Mulla on siis vaan Lindexistä ostettu n.30€ alusmekko, väri nude. Ylihuomenna häät..!! Jaiks!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Spanxit on siis hollywood-tähtien julkinen salaisuus. Spanxit siirtää kurvit sinne minne kuuluu ja siloittaa muhkurat. Eivät kuulemma vain litistä vaan oikeasti muotoilee kropan tiimalasiksi. Malleja on erilaisia pöksyistä alusmekkoon. Www.spanx.com. En ole vielä omiani ostanut kun vasta harkitsen. Epäilen jos vuorikangas on kovin liukas niin alkaako puku sitten pyöriä päällä.

jotain täytyy kuitenkin keksiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muotoileva alushame on minunkin hankintalistallani, sillä puku on ohut ja tyköistuva. Noista Ameriikan Spanxeista olen lukenut blogeista paljon hyvää, mutta ne maksavat tuplasti muiden valmistajien malleihin verrattuna (Katselin hiljattain Stockmannilla sopivan mallisen Spanx-mekon maksavan 119€, kun Maidenformin ja Triumphin mallit olivat 50-60€). Täytynee käydä sovittamassa, tuntuuko niissä päällä selviä eroja. Mekolle löytyy taatusti käyttöä myöhemminkin, joten olen ainakin sen 60€ valmis investoimaan.

Onko kellään kokemuksia näistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä laita. Käytän siis päivittäin vastaavia housumallien halpisversioita (ostettu mm. henkkamaukka, seppälä, cittari, lidl). Näitä on siis useampi pari kaapissa. Minulla ainakin pahimmat muhkurat silottaa, olen jopa baariin uskaltautunut kotelomekossa (oikeesti saavutus kun on musta kyse...).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua jännittää mennä sovittamaan alusvaateliikkeisiin alusvaatteita. Millainen on yleensä käytäntö liikkeissä? Tulevatko myyjät pukukoppiin sovittamaan alusvaatteita eli minun pitäisi seista täysin tissisilläni myyjän edessä? Vai tuovatko myyjät soviteltavat alusvaatteet, jotka saan pukea rauhassa päälle ja näytän vasta tämän jälkeen miltä ne näyttävät päällä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ne normaalisti sinne pukukoppiin asti tule. Yleensä haluavat kuitenkin nähdä sen liivin sun päällä jotta voivat kattoa että onko se varmasti hyvä ja oikeen kokonen. Elä turhaan ressaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Oulun alusvaateliikkeistä? Tunkevatko myyjät mukaan sovituskoppiin Oulussa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MInä kävin Helsingissä Fredrikinkadun Funky Ladyssa ja siellä oli ainakin mahtava palvelu ja kiva valikoima. Myyjä antoi liivit minulle sovitettavaksi verhon raosta ja kysyi sitten kohteliaasti, että saako katsoa. Mutta minulla ei olekaan mitään estoja niin senkun olis tullu mun ryntäitä tiirailemaan.  :girl_haha:  Hyväthän ne on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiinus: ite ainakin tykkään mrs. Divinesta tosi paljon. En suostu nykysin käymään enää muualla, johtuu tosin aika paljon siitä että se on ainoa paikka jossa on sellasia liivejä jotka passaa mulle. Omistajat on myös tosi mukavia :) Ja eivät tuki sun kans samaan koppiin, ainoastaan haluavat nähä sen liivin sun päällä ja kuskaavat sulle uusia sovitettavia jotta varmasti löydät sen mieluisimman. Ja eivät ne tuki koppiin muissakaan alusvaateliikkeissä, joten ihan rohkeesti vaan ostoksille :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Millainen hääalusvaatevalikoima on mrs. Divinessa? Entä muissa Oulun alusvaateliikkeissä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse voin vain kommentoida entisenä alusvaateliikkeen myyjänä, että turhaan sitä jännittää. Itsellä oli tapana ensin katsella yhdessä asiakkaan kanssa valikoimaa läpi ja ottaa sieltä asiakkaan koot mukaan sovitukseen. Sovitukseen mennessä sanon et sovittelee rauhassa ja hihkuu jos tarvitsee apua. Kuitenkin itse menen muutaman hetken kuluttua kyselemään että miten sovittelu on mennyt ja kysäsen että saanko katsoa. Koska vaikka asiakas sanoo että liivit ovat sopivat, niin ovatko ne oikeasti sopivat. Ja tietysti se on mukava, että jos asiakkaan mielestä liivit eivät ole hyvät / eivät istu, niin että nään onko liivin malli vain asiakkaalle sopimaton vai onko koko vain väärä. Ja tällöin yleensä tyrmätään liivi heti ettei se ole hyvä malli...
Tulipa pitkä sepustus, mutta toivottavasti tästä olisi apua :) Niin jos asiakas sanoo etten saa katsoa, niin en silloin katso vaan kunnioitan asiakkaan sanaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinkahan hyvin ne silikoniset unique brat pysyy ihossa kiinni...? Itsellä ei oo kokemusta sellasista, mutta nyt taidan sellaset tarvita koska puvun selkäosa menee sen verran alas, että perus olkaimettomia rintsikoita ei voi laittaa. Sellaset silikoniset tai jotkin kankaiset läiskät siihen rintojen päälle vois olla sopiva ratkaisu, mutta pelottaa vaan jos ne hikoillessa valahtaa pois niin ei oo yhtään kiva juttu :(

Tietääkö joku tarkemmin niiden pitävyydestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Unique Brat on kyllä laadukkaita ja pysyvät takuusti paikoillaan koko illan. Pieni kosteus itseasiassa kiinnittää ne vain paremmin paikoilleen, eli pieni hikoilu ei varmastikaan haittaa :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään