Jump to content
Naimisiin.info

Paras ja mieleenpainuvin ohjelmanumero?


weeper

Recommended Posts

Mikä on ollut kaikkein hienoin/hauskin/liikuttavin tai muuten vain kaikkein mukavin ohjelmanumero joko omissa häissäsi tai niissä häissä, joissa olet ollut vieraana?

Link to comment
Share on other sites

Tämä olikin sellainen kysymys, johon luulin osaavani vastatan, mutta en sittenkään osaa vastata siihen. :D Yleensä melko lailla kaikki on ollut hauskaa silloin, kun häissä on ollut hyvä meininki päällä :) Siihen siis kannattaa panostaa mielestäni todella paljon.

Leikeistä esittelyleikki on mielestäni kiva.

Link to comment
Share on other sites

No voi, olipas tämä nyt sitten hankala kysymys! Ajattelin, että tänne saisi hyvin koontia naikkareiden omista suosikeista laidasta laitaan, kun kaikilla on niin erilainen maku. Sitten voisin nappailla niistä vinkkejä omiin häihin ensi vuodelle...

Minun mieleeni on kaikkien aikojen hauskimpana ohjelmanumerona jäänyt eukonkantokisat eräissä häissä. Siinä sai ainakin nauraa vatsansa kipeäksi! Ukot painoivat menemään kartanon pihalla juhlakamppeissaan ja eukkojen korkkarit lenteli siinä matkalla. Osallistuvat parit oli sovittu morsiamen & sulhasen kavereista ja sukulaisista jo etukäteen, eikä ketään siis pakotettu mukaan, joten kaikilla oli todella hauskaa ja rentoa ^_^ Voittajat tietenkin palkittiin kisan päätteeksi.

Link to comment
Share on other sites

Yksissä häissä oli sellainen leikki, jossa naisia käskettiin hakemaan joku mies parikseen. Ei saanut olla oma mies, ja vinkkinä tuli, ettei kannata ottaa isäänsä tai veljeään. Jokaiselle parille annettiin ilmapallo ja tämä ilmapallo tuli rikkoa rakasteluasennossa. Jokaisella parilla piti olla erilainen asento. Tämä ei sovi todellakaan konservatiiviseen ja jäykkään vierasporukkaan, vaan on todellakin kostean myöhäisillan ohjelmanumero. Nauroimme kaikki vatsakippurassa, ja leikki on jäänyt mieleen hyvänä muistona, vaikka oikeasti aika uskalias leikki onkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En ole ikinä ymmärtänyt tuota, että aikuisten ihmisten mielestä olisi jotenkin hauskaa laittaa aikuiset ihmiset "nylkyttämään" toisiaan vasten ja rikkomaan ilmapalloa.. :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Olin kerran häissä missä esiintyi taikuri ja se oli todella hyvä. hauskaa oli ja taiat oli uskomattomia. esityksen jälkeen ihmiset olivat paljon vapaantuneempia ja juttua riitti. taikurina oli Taikuri Puijon Paroni Savosta. voin suositella!

Link to comment
Share on other sites

Tuo ilmapallon rikkomisleikki olis kyllä itelle niin nolo. Siinä vanhempien ja mummojen edessä... :girl_impossible:

Mustalaisen päiväkirja on toiminut kaksissa häissä. Vieraat ovat huudelleet adjektiiveja ja hääparista tehdyn tarinan pohjaan on ne sitten laitettu. Just hauska ku ei nolaa ketään, mut silti saa nauraa ittesä kipeeks.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on jäänyt kaksikin eri "ohjelmaa" mieleen. Toisessa oli "vastakkain" morsiamen ja sulhasen polttariporukat, ja "lajeja" oli useita. Esim. montako vaahtokarkkia mahtuu kerralla suuhun, perinteinen kynän pujotus pulloon, ilmapalloviesti jossa siis kaksi henkilöä välissään kuljettaa palloa ja juoksee jonkun reitin... Tehtävästä annettiin ensin joku vihje, jonka perusteella morsian valitsi omistaan ja sulhanen omistaan kuka tehtävän suorittaa. Tämä oli aivan hulvattoman hauska ohjelma, kun osallistujat olivat hauskoja ja ns. vapaaehtoisesti mukana (vaikken usko että tiesivät tästä etukäteen) eli kukaan ei vastentahoisesti joutunut esiintymään. Oli muistaakseni häiden oikeestaan ainoo ohjelma.

Toinen oli sellainen, missä oli kolme paria (avio/avopuolisoita) ja miesten piti tehdä vaimoistaan "paketti" käyttäen erilaisia materiaaleja ja hääpari oli yksi näistä pareista. Tässäkin hauskaa oli se, että osallistujat olivat tyyppejä jotka oli täysillä mukana ja siis hääpari oli jotenkin paketointiin/kuljetukseen liittyvässä työpaikassa. Eli mun mielestä olisi kans hauska jos vaikka tulisi meidän häihin jotain missä mun pitäs vaikka jotain miehen työhön liittyvää tehdä ja miehen mun työhön... Tai jotain. En tiä auttoko tämä selostus nyt ketään :D

Mutta se siis yleisohjeena mielestäni, että ei kannata ihan arvalla valita osallistujia, vaan miettiä etukäteen sellaiset tyypit jotka lähtee mukaan hommiin eikä toteuta juttuja silleen "jos tässä nyt sit jotain piipitän" meiningillä!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Tuo eukonkanto olis kyllä ihan mahtava, jos vaan vois jotenkin vois varmistaa sen ettei kukaan lennä turvalleen ja siinä on vuokrahousuista polvet rikki ja joltain helma revennyt. Onhan tuo melko "omalla vastuulla" meininkiä varsinaisissa eukonkanto kisoissakin. Ainoastaan ehkä silloin jos illasta vaihtais vähän rennommat päälle ja sitten..

 

Tuo eri polttariporukoiden välinen kisailu kuulosti kyllä kivalta, ehkä hyödynnänkin sitä omissa häissä :P

 

Itse olen ollut niin tylsissä häissä, ettei siellä ole ollut mitään ohjelmaa lavatanssien (yöks) lisäksi. Toki ovatkin olleet niin massiivisia vierasmäärältään, että niihin olisi vaikeaa mitään kovin intiimiä keksiäkään.

 

Jos hääpaikalla on paljon tilaa joka suuntaan, peltoa yms. niin jokin saappaan/kännykänheittokisa voisi olla hauska. Siihen osallistumiseen ei olisi kovin suurta kynnystä. Ainoastaan joku onneton tulisi nakittaa sitten hakemaan näitä viskottavia/merkkaamaan heittoja viireillä.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

En erityisesti pidä mistään leikeistä häissä, yleensä toteutus ontuu niin, ettei niistä voi oikein nauttia. Bändi, häävalssi sun muut "oikeat" ohjelmanumerot ovat tietenkin ihania, mutta näistä leikeistä en oikein pidä. Positiivisesti on kuitenkin jäänyt mieleen, kun etelä-pohjanmaalla häissä ovenpielessä oli iso pölli ja päällä kyltti "puukot tähän". Pölliin oli sitten isketty kymmeniä puukkoja ja olipa pesäpallomailojakin. Ei siis sinänsä mikään ohjelmanumero, mutta huvitti. Toinen, joka jäi positiivisena mieleen oli kun morsian ja pari ystäväänsä piirsivät muotokuvan sulhasesta. Tosin olin silloin itse lapsi, että ehkä hassut kuvat naurattivat vain siksi :D

Aika harvoissa häissä on tullut käytyä, ehkä siksi olen välttynyt niiltä onnistuneilta ja oikeasti hauskoiltakin leikeiltä. Kyllä niitäkin varmasti on :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...