Häästressi/paniikki häihin liittyen (yhdistetty ketjuja)


S&A-09

Recommended Posts

Kiitos Harley84 sympatioista. On tilanne jo onneksi tasaantunut. Taisi isänikin huomata tilanteen ja pysyy nyt aivan sanomatta poissa sekaantumasta asioihin. Voi myös olla, että äiti on pitäny kotona puhuttelun ^_^

Jostain syystä minunkin, yleensä ikuisesti kestävä pinna, on häitä koskevissa asioissa tosi lyhyt? Ehkä se on tämä juttu vain, kun omista häistä, ainakin minä, olen unelmoinut jo aika kauan. Ja vanhempieni häät kun eivät aikoinaan olleet edes tähän suuntaan, mitä omani tulevat olemaan. Ehkä se nalkutus on jäänyt perintönä sukulaisille ja vanhemille tiukemmista ajoista sodan jälkeen, kun mihinkään ei ollut varaa ja kaikkea piti säästää. Ainakin omia vanhempiani ymmärrän siinä, että pitävät mua varmaan kamalana tuhlarina, vaikka yleisesti pidän itseäni aika säästeliäänä. Mutta en mä rahaa hautaan säästä, joten häissä en kyllä pihtaile! :lol:

Tsemppii vaan Absinthelle, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ne nalkutukset. Paha olo menee kyllä pois ja kun miettii läpi asiat, että onko niissä oikeasti jotain stressaamista vai ei, niin yleensä huomaa, ettei niissä ole. Ja asioilla on aina tapana järjestyä. Pitkää pinnaa häiden järjestäminen silti vaatii!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 290
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Woodwoman

No meillä kans molemmat vanhemmat haluaa osallistua kustannuksiin. Ja myös melko tuntuvalla summalla, vaikka emme mekään ole apua pyytäneet. Mutta kyllä se silti vähän tuntuu kurjalta, jos haluaa liikaa sekaantua ja olla päättämässä. Eilen taas puhuin äitini kanssa puhelimessa ja heti alkoi hitusen ärsyttää. Hän on nähkääs sitä mieltä, ettei häissä saisi tarjoilla alkoholia. Okei, en minäkään halua, että häistä mitään ryyppybileitä tulee, mutta itse pidän viinistä, ja olisi ihan mukavaa, jos sitä olisi edes ruoan kanssa tarjolla. Ymmärrän kyllä siinä mielessä hänenkin kantansa, kun ei käytä itse alkoholia ja vetosi vielä siihenkin, että jolle kulle alkoholin tarjoilu saattaa olla ongelma. Aika usein häissä kuitenkin mielestäni tarjoillaan ainakin viiniä ruoan kanssa? Äitini mielestä näin ei ole, vaan ruokajuomana on kotikaljaa, maitoa ja vettä. No, paljon mahdollista sekin. Voisin vaikka vannoa, että anoppi on tässä asiassa samalla linjalla kuin äitini.

Kannattaa tässä miettiä myös muita vieraita, ja sitä minkä tyyppisiä juhlijoita he ovat. On aika harvinaislaatuiset sellaiset häät, joissa ei alkoholia tarjota ollenkaan (en ole koskaan kohdannut), joten olisi ainakin ihan paikallaan tehdä selväksi, että tältä osin juhlinta eroaa perinteisestä. En mä sitä sano - missään nimessä - että kaikissa häissä pitää voida juoda viinaa, mutta kyllä se nollalinja varmasti yllättää negatiivisella tavalla, jos hääpari ei itse ole muutenkin alkoholiton pariskunta.

Viiniä on ollut ruuan kanssa niissä kaikissa häissä, missä olen ollut. Tuota kotikalja-maito-vesi -komboa on nähnyt pikemminkin hautajaisissa ja syntymäpäiväjuhlissa ym. eri henkisissä juhlissa.

Link to comment
Share on other sites

^Mä oon ollut yksissä ja mies kaksissa häissä joissa ei ilmeisesti vakaumuksellisista syistä ollut alkoholia tarjolla. Ja olihan ne vähän... No, ei ehkä tylsät mutta kyllä niistä se Tunnelma puuttui. Eihän sitä viiniä tarvitse olla paljoa siellä tarjolla, pari lasia kullekin. Se tuo lisää juhlavuutta heti mutta ihmiset pysyy kuitenkin ruodussa jos on sitä pelkoa että joillain menee överiksi.

Meillä oli muutama vieras joiden vähän pelkäsin ottavan liikaa ja pilaavan tunnelman, mutta kaikki meni suurista epäilyksistäni huolimatta erittäin hyvin ja kaikki ovat kehuneet juhlia jopa parhaiksi häiksi missä ovat olleet. :)harley84:lle sanon vaan että vaikka vanhemmat osallistuvat kustannuksiin, ei se tarkoita sitä että heidän toiveidensa mukaan pitää mennä koko ajan. Ne ovat teidän häät ja jos te haluatte siellä tarjota vieraille mukavat juhlat maljoineen ja viineineen niin antaa mennä! Toki siinä on riskinä (jos on kovin herkkänahkaiset vanhemmat) että rahallinen apu vedetään sitten pois mutta suoraan sanoen se ei ole teidän häpeä siinä vaiheessa. :) Vaikka ne lapset ovat kuinka rakkaita niin pitää myös ymmärtää että ne lapsetkin tekevät joskus päätöksiä joihin ei ehkä aina voi olla täysin tyytyväinen mutta että siitä ei myöskään kannattaisi hermostua.

Edit. Ymmärrän kyllä jos vanhemmat ovat alkoholia vastaan vakaumuksellisista syistä, mutta kuten itsekin sanoit vieraaksi ei olla kutsumassa ketään jolle se olisi ongelma. Toivottavasti asia selviää puhumalla niin että kaikille jää kuitenkin hyvä fiilis! (Tiedän että se ei todellakaan ole aina helppoa...)

Muokattu: , käyttäjä: Yvory
Link to comment
Share on other sites

Mä olen ollut yksissä häissä, joissa ei ollut lainkaan alkoholia. En tiennyt tätä etukäteen ja lisäksi en tuntenut kyseisistä häistä ketään. Kun alkumalja oli jotain appelsiinijuomaa ja tajusin, että hääparin uskonnon takia sama linja jatkuu, hiukan hirvitti mitä illasta tulee... :) Lopputulos oli kuitenkin se, että kyseiset häät olivat hauskimmat, joissa olen ikinä ollut! Tanssia johonkin viiteen asti aamulla ja mahtava tunnelma. Nyt varmaan ihmiset ihmettelevät, että miten se on mahdollista. No, kyseiset häät eivät olleet Suomessa vaan Ranskassa ja porukkaa oli kutsuttu ympäri maailman. Hyvin suurella osalla oli juuret lähi-idässä ja tanssi on heillä suuri osa juhlintaa. Myös ilman alkoholia. Ehkä meillä suomalaisilla olisi tässä asiassa jotain opittavaa...itsekin huomasin oman asenteeni tuossa alkumaljan kohdalla. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Oi tuo salailu on niin ärsyttävää.Meillä kun häistä ei tiedä muut kuin minä ja mies!!! Mies kun ei halua että häistä puhutaan vielä kun ne ovat vasta kesällä 2012. Meillä on kumminkin paljon mietittävää kun pitäisi päättää missä häät on. (mies Sveitsiläinen ja asutaan täällä). Olisi kiva puhua sukujen kanssa siitä miten ihmisillä on mahdollisuuksia matkustaa jompaan kumpaan maahan. Minulla ei isovanhempia enään ole, mutta miehellä on mummu, ihan hyvässä kunnossa vielä, mutta en tiedä pystyykä hän Suomeen matkustamaan. Suomi häihin ollaan pikku hiljaa päätymässä, mutta olisi kiva tietää voiko miehen mummu sinne matkustaa. Ja jos häät ovat sitten täällä Sveitsissä olisi kiva tietää erilaisia hääpaikkoja tästä lähialueelta, mutta miehellä taas ei ole harmainta hajuakaan. Itse olen koittanut jotain etsiä, mutta välillä saksa tökkii. Tässäki asiassa miehen äiti voisi auttaa jos hän vain tietäisi. Kiitos että sain purkautua.

Link to comment
Share on other sites

Kopiota omasta päikystä:

Keskiviikkona sain sitten ihan kamalan häästressin aikaiseksi kaikesta tekemättömästä hommasta. Aloin toki järjestellä juttuja, ja siinä sitten tuli myös herrain pukeutuminen mieleen. Illalla väännettiin kotona aiheesta myös. Olin siinä käsityksessä, että isäni olisi laittamassa smokkia ja J:n isällä ei sellaista ole ja stressi ja paniikkki, että mitäs nyt tehdään ja miten vältetään jos ei nyt alemmuudentunne niin ainakin suuri ahdistus pukeutumisesta, kun mun perheeni käy ompelijalla oikein (äidille ei mahdu vaatteet mistään kaupan rekistä, veljelle ei löydy istuvaa pukua ja sisko näyttää halvalta tyrkyltä). Soitin äidille, ja kysyin, voisko isä kenties laittaa tumman puvun smokin sijaan ja siitähän sitten soppa syntyi, kun kuulemma kritisoin ja pelkään, että vanhempani tulevat jossain rytkyissä ja kun mikään ei kelpaa. Äitini kuulosti aivan omalta äidiltään, jonka vastaavalle käytökselle on kyllä pyöritelty silmiä enemmän kuin laki sallii.

Tästä kaikesta pääsin sitten siskon kanssa keskustelemalla yli (äiti oli saanut jotakuinkin samanlaisen kohtauksen siitä, ettei sisko suostunut äidin valitsemaan kankaaseen) ja olo oli jotakuinkin normaali ja hyvä fiilis taas hääjärjestelyiden suhteen, niin eikös anoppi soita J:lle, että hän stressaa pukeutumisesta ja oli jo löytänyt vaatteet, mutta palauttaa ne varmaan, kun ei ne sovi hänen ikäiselleen ja mitä siinä nyt sitten olikaan.

Mulla menee ihan oikeasti hermo tähän touhuun. :hysteric: Kaiken kruunaa se, että äiti alkoi eilen selittää vuolaasti fb:ssa, miten hän on taas keksinyt vaikka mitä tapoja vähentää E-aineiden käyttöä ruokavaliossa. Ikään kuin mitään loukkaantumisia suuntaan tai toiseen olis koskaan ollutkaan. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kiitos kaikille mielipiteistä! Mua kans jotenkin oudoksuttaa se ajatus, että pitäisi järjestää täysin alkoholittomat häät. Nyt kun muistelin, niin tosiaan, olen ollut kerran täysin alkoholittomissa häissä. Häät oli kyllä ihan mukavat, mutta lähdimme kyllä aika ajoissa. Kovasti siellä muistaakseni oli kaikenlaista ohjelmaa, mutta itse en tosiaankaan haluaisi häihimme mitään noloja leikkejä tai mitään nolausjuttuja muutenkaan, enkä liikaa puheita. Morsiamen isän puhe mielestäni riittäisi ja jos esim. bestman haluaa jotain sanoa, niin voi puolestani pitää lyhyen puheen. Ajattelin, että ruoka ja seurustelu olisi ohjelmana ja ne muutamat puheet. Kahvien jälkeen pian soittaisi bändi. Eipä varmaan kukaan uskaltautuisi tanssilattiallekaan, jos ei yhtään ole viiniä tullut maisteltua. :( Eipä olisi bändilläkään kiva esiintyä, kun porukka istuisi pöydissä. Noh, täytyy nyt vielä miettiä ja neuvotella, että mitä tekee. On minullakin muutama sellainen henkilö, joista pelkään, että vetävät sitten överiksi, jos on alkoholitarjoilua enemmänkin. Kaikille kun ei tuo alkoholi sovi. :) Mutta en usko, että siitä muodostuisi ongelmaa, jos alkoholia ei ole tarjolla ihan älyttömiä. Joissain häissä oli viinitarjoilu ruoan kanssa, lisäksi booli ja vielä siideriä ja kaljaa tarjolla niin paljon kuin jaksoi juoda. Se on taas mielestäni vähän liikaa. Oli kyllä ihan kivat häät, eikä siellä muistaakseni mitään häiriöitä esiintynyt, mutta olin itsekin aika kovassa maistissa sitten loppuillasta. :girl_haha:

Ja kuten Woodwoman kirjoitti, niin tosiaan, tuo maito-kotikalja-linja on kyllä hyvin yleinen jossain hautajaisissa tai syntymäpäivillä. En kyllä sellaista tunnelmaa halua häihimme! Mutta ehkäpä nuo vanhemmat jossain vaiheessa ymmärtävät, että emme ole mitään absolutisteja, ja haluamme ainakin viinä ruoan kanssa. :) Ja jos eivät ymmärrä asiaa, niin se on sitten heidän asiansa. En usko, että ainakaan minun vanhempani tästä syystä jättäisivät osallistumatta kustannuksiin. Mieheni vanhemmista en ole ihan varma, mutta luulen kuitenkin että hekin ymmärtäisivät. Mieheni veljellä oli muutama vuosi sitten häät ja siellä ei tarjoiltu alkoholia juurikin siitä syystä, että eivät uskontonsa vuoksi käytä lainkaan alkoholia. Luulen että anoppi haluaisi samantyyppiset häät kuin heillä oli. Itse en ollut kyseisissä häissä, mutta siellä kuulema oli juuri kovasti ohjelmaa ja musiikkiesityksiä ja ties mitä muuta. Anoppini mukaan häät olivatkin "aivan ihanat".. :) Mutta tosiaan, koska haluamme muuta, niin kyllä aiomme pitää omannäköisemme häät.

Tsemppiä vaan kaikille näihin keskusteluihin, kai näistä vielä selvitään. ;)

Link to comment
Share on other sites

ilmoitin vanhemmilleni häistämme ja kenet olin valinnut kaasoksi.

Äitini sai kamalat raivarit, sillä henän mielestään kaasoni ei ole hyvä ja että en voi kaasoni kanssa suunnitella häitämme. En ole pyytänyt vanhemmiltani penniäkään rahaa, mutta silti äiti ja isä haluavat osallistua juhliin ja sitä kautta myös osallistua järjestelyihin.

isän osallistuminen ei haittaa, sillä hän tekee kiltisti ne asiat, jotka häneltä pyytää, mutta äiti vouhottaa kaikesta sellaisesta, mitä en halua häihiini.

Mieheni luovutti suunnittelun heti, kun vanhempani tuli meille kylään ja äiti aloitti kyselemisen ja vouhottamisen.

Nyt vaan yritän miettiä millä tavalla saan äidin rauhoittumaan, vai onko vaan ilmoitettava, ettei hän ole tervetullut häihimme, ellei ala rauhoittumaan :(

Link to comment
Share on other sites

Meidän häihin on 2kk 18pvä ja mua on alkanut jännittää päivittäin niin paljon että saan joka kerta vatsani sekaisin!! Veskissä rampatessani mietin todella mitä ihmettä sitten kun häihin on enää viikko, entä hääpäivänä..? :girl_impossible:

En edes ajattele mitään erityistä epäonnistumista tai vastoinkäymistä, jännitän vain noin niin kuin yleensä koko päivää. Kauhistus mitä siitä tulee..! :girl_cray:

Ainakin aloitan päiväni silloin heti lasillisella kuohuvaa, ehkä se rauhoittaa.. :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

Guest nuttykitty ei jaksa kirjau

Neljä kuukautta häihin ja nyt se stressi sitten iski! Oon koko alkuvuoden vaan löllötelly eikä oo kiinnostanu kauheesti hoitaa mitää hääjuttuja kun kaikki on ollu sellasia "että sitten keväällä" ja yht äkkiä tajuun et piru ollaan kohta toukokuussa!!! Nyt en yhtään ihmettele kun kaikki aina puhuu että morsiammet aina laihtuu ennen häitä, noh ei ihme kun oon jo nyt menettäny ruokahalun! Nyt tapahtu eka häävastoinkäyminenenkin kun toivomani pappi ei pääsekkään.. oli sitten hetki ettei oo pappia ollenkaan että mee nyt naimisiin sitten siinä. Onneksi toinen pappi löytyi kotiseurakunnasta :)

Link to comment
Share on other sites

Mukavaa kuulla että lyhyt pinna hääasioissa on universaali ilmiö, olenkin kauhistellut että miksi musta on tullut niin ärhäkkä :girl_impossible:

Meillä toi alkoholiasia on kanssa suurin riidan aihe äidin kanssa tosin päinvastoin. Mun mielestä häät voi olla täysin raittiit tai semmoset missä kaikki päätyy pöydän alle tai mitä tahansa siltä väliltä, mutta omissa häissäni haluaisin hienostunutta ja sivistynyttä alkoholinkäyttöä. Toisaalta siksi että haluan mahd. hienot häät enkä mitään örvellystä, jota tietyt hlöt harrastavat ilmaista viinaa saatuaan, ja toisaalta siksi että paikalla on paljon lapsia ja lapset ja kännäys on yhdistelmä jota en hyväksy. Äidillä taas on kauhea neuroosi siitä ettei vaan kukaan ajattele ettei alkoholia tarjoilla nuukuutta. Jokaisen lasillisen määrä on tarkkaan riidelty kompromissi :girl_mad: Lisäksi äiti on raahannut lastillisen juomia Virosta "ihan vaan varmuuden vuoksi, mä meen sitten laittaan lisää jos loppuu". Kaiken huippu oli se kun hän sanoi että jos anoppi siskoineen haluaa tanssia ja laulaa pöydällä niin mun pitää se heille suoda. :hysteric:

Itse taidan kyllä pidättäytyä juomatarjoiluista ihan siksi että häävalssi 10 cm piikkareilla hirvittää jo ilman huimaustakin :girl_blum:

Link to comment
Share on other sites

Häihin on vielä hetki aikaa ja suurimmat suunnitelmat on tehty. MUTTA nyt kun on yksityiskohtien päättämisen aika (millaiset kutsut, mikä häävalssiksi, mitä menuksi jne) sulhanen ei pysty keskittymään mihinkään häihin liittyvään. :I

Syy on täysin ymmärrettävä eikä hän voi sille mitään, mutta siinä kohtaa kun pieni Bridezilla ominaisuus alkaa nostelemaan päätään, tämä rassaa minua suunnattomasti. Ai niin, ja sulhanen lähtee kuukaudeksi työmatkalle, häiden yksityiskohtien suunnitelun kannalta pahimpaan aikaan!

Jotain hyvää sentään, valokuvaaja vahvisti tänään ja pystyttiin sentään valitsemaan hääyö hotelli. Kai se tästä?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

AAAARGH!!!!

Kun olet pyytänyt puhelimitse pitopalvelulta tarjouspyynnön puhelimitse, ja he lupaavat toimittaa sen s-postitse, niiin miksi sitä ei tule??!!!!! FFfffffuuuuuuuuuuuck!! skilletgirl.gif

Joo, onhan tässä aikaa, mutta on himppasen hankala kilpailuttaa firmoja, kun yhdestäkään ei saa tarjousta!

Link to comment
Share on other sites

Itseänihän ärsyttää monikin asia :(

1. Vilautin vappuna hääpuvustani vahingossa kuvan sulholleni, kun selasimme kameran kuvia. Päivä oli kyllä pilalla! :(

2. Kutsutut kyselevät minulta lahjalistoista ja majoituksesta, vaikka kutsussa lukee selvästi suomen kielellä HÄÄSIVUJEN osoite, jossa kaikki lisäinfo sijaitsee. En jaksa enää vastata kaikille erikseen!!!

3. Paljon on vielä tekemättä ja hoitamatta, ja stressi alkaa hiipiä mieleen pikkuhiljaa.

4. Hääbändimme, jonka buukkasimme jo yli 6kk sitten, ei vastaa enää viesteihini. Meinaavatko he tehdä oharit?!?

ARGH!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. meillä mun sisko-kaasoni on nähnyt jo painajaisia, minä en :D Perinteisesti olen tosi stressaava tyyppi, mutta toisaalta myös super-organisoija.

Häihin aikaa tasan 3 viikkoa. Kengät ostamatta, puku korjausompelussa, kukat valitsematta. Moni muukin asia tekemättä, mutta olkoon. Kyllä ne vielä ehtii. Täyspäiväisesti on vielä nämä 20 päivää mulla aikaa.

Tärkeintä on, että meillä on kirkko, pappi, musiikit, juhlapaikka, ruoat ja ohjelmaa, kukaan vieraista ei ole perunut josta emme olisi etukäteen tienneet, ja saamme sanoa kaikkien kuullen: Tahdon.

Se on tärkeintä.

Tsemppiä kaikille priorisointiin.

Link to comment
Share on other sites

Mulla iski paniikki tasan 4 viikkoa ennen häitä kun selvisi ettei hääpaikalla voikaan vihkiä. Nyt sitten maanantaina heti aamusta rukoilemaan rakennusvirastolta lupaa nurmikkovihkiäisiin... Sitten tarttis saada vielä jostain tuolit ja varmaan telttakin kun ei noista säistä tiedä. Plus että pitipalvelu ei vastaa mun sähköposteihin (2 viikon sisällä 3 viestiä joista viimeinen oli jo tosi tiukka sävyinen), kukkakaupasta ei vastata mun sähköpostiviesteihin, bändi ja kaaso ei ota yhteyttä vaikka lupasi :hysteric: Siis jumalauta pitääkö mun ettiä uusi pitopalvelu viikon varoitusajalla? :girl_impossible:

Link to comment
Share on other sites

Itseänihän ärsyttää monikin asia :(

1. Vilautin vappuna hääpuvustani vahingossa kuvan sulholleni, kun selasimme kameran kuvia. Päivä oli kyllä pilalla! :(

2. Kutsutut kyselevät minulta lahjalistoista ja majoituksesta, vaikka kutsussa lukee selvästi suomen kielellä HÄÄSIVUJEN osoite, jossa kaikki lisäinfo sijaitsee. En jaksa enää vastata kaikille erikseen!!!

3. Paljon on vielä tekemättä ja hoitamatta, ja stressi alkaa hiipiä mieleen pikkuhiljaa.

4. Hääbändimme, jonka buukkasimme jo yli 6kk sitten, ei vastaa enää viesteihini. Meinaavatko he tehdä oharit?!?

ARGH!

Voi ei!

Itse en viitti tässä vaiheessa kitistä mistään kun jollakin on OIKEITA hääongelmia. Toi eka on kyllä paha...

Link to comment
Share on other sites

Itseänihän ärsyttää monikin asia :(

1. Vilautin vappuna hääpuvustani vahingossa kuvan sulholleni, kun selasimme kameran kuvia. Päivä oli kyllä pilalla! :(

2. Kutsutut kyselevät minulta lahjalistoista ja majoituksesta, vaikka kutsussa lukee selvästi suomen kielellä HÄÄSIVUJEN osoite, jossa kaikki lisäinfo sijaitsee. En jaksa enää vastata kaikille erikseen!!!

3. Paljon on vielä tekemättä ja hoitamatta, ja stressi alkaa hiipiä mieleen pikkuhiljaa.

4. Hääbändimme, jonka buukkasimme jo yli 6kk sitten, ei vastaa enää viesteihini. Meinaavatko he tehdä oharit?!?

ARGH!

Voi ei!

Itse en viitti tässä vaiheessa kitistä mistään kun jollakin on OIKEITA hääongelmia. Toi eka on kyllä paha...

Hih, kiitos sympatiasta :) Mun viesti varmaan kuulosti paljon dramaattisemmalta kuin miltä nyt tuntuu. Nyt osaan jo vähän nauraa tuolle "mekonvilautukselle". Myös hääbändin suhteen tarina päättyy hyvin, he eivät teekään ohareita, vaan meillä oli vain omituinen kommunikaatiokatkos! Nyt on jo ihan hyvä fiilis taas :)!

Mut minkäs teet, mä AINA alan panikoida, jos kaikki ei heti menekään halutusti häiden suhteen.. :D

Ja sen kun avaudut sinäkin täällä, se voi helpottaa ;)!

Link to comment
Share on other sites

My_Dream_Wedding: Mein pitäs taas pitää häästressistä irtautumisilta ja ottaa H mukaan meitin jännitystä lievittämään :girl_haha:

Omat ärsytykset: Meillä oli tarkoitus, että meidän yhteinen hyvä ystävä esittää kirkossa yhden biisin. Eilen sitten soittelin kanttorille ja kas kummaa! Tätä meitin valitsemaa biisiä ei saa esittää! okei, kappale ei oo ehkä ihan hengellisimmästä päästä, mutta laulussa puhutaan kauniisti Jumalasta ja rakkaudesta! Nyt sit pitää veisata joku tylsä virsi ja kun oikein kukaan muu ei oo laulu ihmisiä... (Ainakaan selvinpäin :D)

Mä en saa myöskään mitenkään aikaseks soittaa pitopalveluun! Inhoon vieraiden ihmisten kanssa puhelimessa puhumista!

Ja kaasokaan ei tunnu olevan kovin innostunut tehtävästään... Nyt viikolla pistin sille facessa polttarivieraslistaa, mutta eipä oo neiti siihen mitenkään reagoinu ja TIEDÄN että se on facessa päivittäin ja että se on viestin saanut. Saapi nähä saanko sitten polttareita ollenkaan... Miehen veli taas on koko ajan painostanu bestmania polttareista ja välillä mua ja sekin ärsyttää!

Ja nyt sattuu jalkaankin! Stana.

muoks. kirotushärö

Muokattu: , käyttäjä: Zenyy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ihana huomata täällä että muillakin morsmaikuilla on samoja onkelmia!! :D

Mua ottaa päähän mun äiti. Se on aina kohdellut meitä lapsia erillä tavalla, toiset ovat parempia kuin toiset jne, ja minä oon just semmonen ei nii hyvä ja täydellinen ihminen. KAikki mun sisarukset on sen huomannu, et meitä on muutama surkea tapaus ja muutama sitte vähä hienompi ihminen. Ja tää ottaa niin päähän! Voisin kirjottaa romaanin siitä kuin se on kautta aikain lässäyttänyt kaikki hienot hetket mun elämästä, jos sitä nyt on nii paljon kiinnostanu et ois kummemmin kommentoinu. Mut muutama esimerkki mun kirjotusten aikaan: oli ihan oikeasti kiinnostunu tuhat kertaa enemmän mun veljen vaimon kirjotuksista kuin oman tyttärensä. Tai siis tarkoitan ettei se ollut yhtään kiinnostunut mun jaksamisesta ja menestyksestä. Kihlauduimme päivää ennen mun yo-juhlia, ja koska en ole yhtään juhlaihminen(eikä sulhokaan kummemmin) niin päätettiin ettei pietä kihlajaisjuhlia. sit oli ne yo- juhlat ja niiden jälkeen raivoavautuminen siitä et kuin kalliit oli ne juhlat ja ko siinähän oli ne kihlajaisetki samalla.. kehtaa!! just sillä asenteella paasas, et tyhmä minä ko tuollalailla järjestän juhlia! JA KUN MINÄ EN NIITÄKÄÄN JUHLIA MISSÄÄN VAIHEESSA EDES HALUNNUT.

Ja nyt anoppi on alkanut touhottaa sittenki meille vähä jälkikäteen kihlajaisia, semmoista grilli-iltaa molempien perheitten kesken, ni arvatkaa kiinnostaako? Ja ko ei kehtaa sille sanoa et en ala äitin kans juhlia järjestään. ja en nyt viitti sanoa et järjestäkää jos järjestätte mut minä en osallistu..

Mun äiti ei oo missään vaiheessa ees teeskennelly et sitä kiinnostais yhtään mun häät. Mitään ei kysele eikä suunnittele.

Ja sit mitä rakas äiti kommentoi mun hääpukuun:Et sitte maksa siitä noin paljon!!(onko 450e paljon?)ja kun ostin: voisit kyllä kilon tai kaks laihtua ni ois hyvä sitte. ja onko sen pakko olla noin avonainen? Ja kun minä olin niin onnellinen löydettyäni unelmieni hääpuvun ja sitä innoissaan äitille näytin... tuntuu että en ees viitti laittaa päälle juhliin ko on sit koko ajan läski olo.

Ja anopille kerroin ostaneeni puvun ni tuli semmonen hämmästyny ja hiljanen katse; ai nyt jo!(4 kk aikaisemmin) ei kyselly mitään, eikä yleensä oo kyselly eikä keskustellu MISTÄÄN häihin liittyvästä, EI YHTÄÄN kommenttia, mielipidettä, kysymystä. Yritän hillitä itteäni etten tästä pahoittais vielä mieltä ko niillä on mun sulhon veljen häät ensin et ne varmaan niihin ensin keskittyy eka ja sit meijän häihin. mut tulee kyllä paha mieli jos sitäkään ei kiinnosta..

mut kyllä nää silti tuntuu vähän pienemmiltä ongelmilta kuin mitä muilla näytää olevan, MUT SILTI!!! Ja tuo salailu on kans yks juttu: minä en oo salaillu mitään jos on joku kysyny ihan sama mitä. :D

KIITOS!!!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Mun varmaan pitäis enemmänki mennä tuonne anopista pakko purkaa -sivustolle, mutta laitan tänne, koska se aihe liittyy kuitenkin meijän häihin. Me ilmoitettiin anopille jo yli vuosi sitten, että mennään naimisiin 2012. Anoppi ei ole sen jälkeen sanonut asiasta mitään positiivista. Tänäänkin se vaan sanoi sitä, että häät on kalliit (aijaa?) ja mikä kiire meillä on naimisiin jne.. On totta, että ollaan molemmat opiskelijoita, mutta ei me mitään hirveitä megahäitä ollakaan pitämässä. Äitini on sitä paitsi lupautunut maksamaan ruuat, sisko maksaa ja tekee kutsukortit ja muut paperijutut jne. Tätähän anoppi ei ole vaivautunut edes kysymään. Itse ollaan säästetty rahaa (ja säästetään) ja pidetään sitten sen kokoiset häät, kun on varaa.

Ärsyttää vaan tuollainen ei-teillä-kuitenkaan-ole-rahaa-mennä-naimisiin -asenne :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...