S&A-09

Häästressi/paniikki häihin liittyen (yhdistetty ketjuja)

291 viestiä aiheessa

Pistät hommat paperille (kirjaimellisesti), ja alat tehdä. Onko muuten pakko olla ns. ruokahäät, kävisikö esim kunnon kahvitus, esim. voileipäkakkua jne. ja hääkakku, kahvit/teet jne? Tulisi halvemmaksi ja iisimmäksi paikan suhteen.

Juhlapaika: Kysy ja googleta esimerkiksi hieman tuntemattomampia ja erikoisempia vaihtoehtoja. Ihan hatusta, mutta esimerkiksi jos teillä tai jollain tutulla on lähellä kiva mökki isolla pihalla, miten olisi rennot mökkihäät, lahjojen sijaan toivotte nyyttärimeininkiä tms? Tai jos kaupunkihäät must, joku iso kahvilan tyyppinen, ei ravintola, voisi olla halvempi? Työväentalot jne. myös edulisemmasta päästä.

Ruokaa: Talkoovoimin? Mikäli raha todella tiukassa, niin kuin käsitin, unohtakaa ruokahäät.

Iltajuomia tai rahaa niihin: Tallinnaan...

Ohjelma: Less is more, pyydä kasoa ja BM järkkäämään jotain pientä, yksinkertaisillakin jutuilla saa ihmiset varmasti viihtymään!

Esteettömyystodistus: Kipikapi nettiin täyttämään. Siinä ei kauaa mene.

Tanssitaidot: Häävalssin vaihto häähitaaseen, yksi asia vähemmän stressattavana :)

Kyltit: Eivät pakolliset. Voisiko joku serkku/serkun lapsi jne askarrella teille? Tulisi varmasti söpöt ja säästyisitte vaivalta.

Somistukset uuteen mahdolliseen paikkaan: Kerää luonnosta koristeita, säästät, ja voit hyvällä omalla tunnolla heittää mäkeen häiden jälkeen. Jos et ehdi, joku muu voi varmasti tuon verran jeesata?

Kuljetukset: Eikö esim. BM voi hoitaa? Onko omaa autoa? Tai lainaatte joltain. Kirkolta kyyditys voisi olla vaikka sukulaisen tai tuttavan harrasteautolla tms. jos sellaista löytyy?

Morsiusneitojen, sulhaspoikien ja kaason puvut: Eikö voi laittaa omia pukujaan päälle? Löytyykö pieniltä omia juhlavaatteita jotka kävisi?

Musiikki tai bändi tai Dj: Onko levyiltä soitettu musa ihan poissuljettu? Poltatte jotain ihania häälevyjä, säästätte jo jonkin verran :)

Sormukset: Menette kihlasormuksilla, ja vaikka ensimmäisenä hääpäivänä ostatte sulle sormuksen.

Hääyöpaikka: Edullisestakin hotellista saa varmasti kivan vaihtoehdon, tai miten olisi hääyö kotona, ja kaaso kävisi koristelemassa makkaria hieman "ylläriksi"?

Onnea nyt joka tapauksessa koitokseen! Ja muista, se hääpäivän siirtäminen ei kaada myöskään koko maailmaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt mun mielestä sun kannattaa laskea, paljonko teillä on käytettävissä rahaa ennen häitä. Varmasti sukulaisetkin auttaisivat teitä ihan mielellään. Voisit vaikka kysyä vanhemmiltasi tai mies kysyä vanhemmiltaan, että voisivatko he antaa teille etukäteen häälajan rahana, jos he siis sellaista aikovat antaa.

Sitten näihin kuluihin: olisiko teidän mahdollista pitää häät jonkun kotona (esimerkiksi vanhempienne). Toki tähän tarvitaan omakotitalo, koska vieraita on sen 80. Oma äitini meni naimisiin 80-luvulla, ja häiden jatkot olivat äidin vanhempien kotona. Vieraitakin oli sen 80, joten kyllä sopu sijaa antaa. Minunkin ylioppilasjuhlissani oli 75 vierasta, eikä tehnyt tiukkaakaan 80-neliöisessä omakotitalon alakerrassa ;)

Minunkin mielestäni kahvihäät voisivat olla hyvä vaihtoehto. Tästä kuitenkin kannattaa sanoa vieraille etukäteen, että he tietävät syödä kotona. Jos haluatte tarjota ruokaa, lihakeitto tms. itsetehtynä ei tule kovinkaan kalliiksi.

Mielestäni teidän kannattaa olla tarjoilematta toisten iltajuomia. Ei monissa häissä tarjota vieraille edes alkoholia, pyydetään vaan ottamaan omat juomat mukaan. Toki Viron puolelta ne saa aika paljon halvemmalla kuin Suomesta (riittävästi boolia saa aivan varmasti Virosta alle 100 eurolla). Voisittehan siirtyä häiden jatkoille vaikka johonkin tanssiravintolaan, jossa jokainen itse ostaa omat juomat. Näin ei tarvitsisi huolehtia toisten juomista (jokainen saa ostettua halutessaan juomaa) ja saatte "ilmaisen" bändin.

Minäkään en maksanut omien kaasojeni pukuja. Saivat hankkia itse sellaiset, mitä käyttävät vielä häidenkin jälkeen.

Onko kenelläkään sukulaisellasi hienoa autoa? Vaikka jotain vanhaa amerikanrautaa tms? Tämä voisi käydä teidän hääautonanne ehkä?

Kyllä aika pienelläkin budjetilla saa häät kasaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin on vajaa kuukausi, ja vielä ainakaan ei tunnu olevan jännitystä. Tavallaan yritän unohtaa, että häät ovat edessä :D Mä en pelkää sitä, että meillä tulee olemaan tylsää, sillä olen ainakin toisten sanoman mukaan onnistunut järjestämään ennenkin viihdyttäviä illanistujaisia ja juhlia. Paniikki tulee vaan siinä kohtaa, kun ajattelen, että en ole ottanut kaikkea huomioon. Olen kyllä yrittänyt miettiä kaikkea, ja tässä tuli juuri mieleeni se, että en ole varautunut huonoon ilmaan ollenkaan! Paniikki iskee, ei saisi lukea näitä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei saa ruveta panikoimaan, tuttu tunne itsellekin ennen häitä :) WhiteChocolate antoikin jo hyviä vinkkejä budjetin kurissapitämiseen. Sellaisen vinkin antaisin itse, että tuo teidän lista on inhimillinen, jos vain alat nyt hommiin ja nakitat tekemistä myös muille. Kun itse tajusin häiden aluskiireessä, ettei minusta(kaan) ole kaikkea yksin hoitamaan ja että hommia on pystyttävä delegoimaan myös muiden hartioille, stressi helpotti ihan hirmuisesti! :girl_sigh:

Nyt sinulla on vain kaksi mahdollisuutta: perääntyä tai lähteä taistoon! Mieti, miten olet aikaisemmin toiminut paineen alla, mieti, onko sinusta siihen? Tee lista tekemättömistä asioista ja jos uskotte pystyvänne hoitamaan asiat ennen häitä, sitten vain asioita hoitamaan listalta yksi kerrallaan. Kannattaa myös pohtia, luuletko pystyväsi nauttimaan hääpäivästäsi, jos kuukausi ennen häitä on ollut hirveää tohinaa? Kokemuksesta voin kertoa, että vaikka itsellänikin iski häiden alla kiire ja puolet (kahden vuoden) suunnitelluista asioista jäi toteutumatta, hääpäivä oli niin ihana ja onnellinen, että se tunne kyllä korvasi kaiken väsymyksen, stressin ja kiireen, mitä häitä ennen oli ollut ja mieleen jäi vain se hääpäivän ihana tunnelma ja olo. Tsemppiä, mitä ikinä päätättekään tehdä!

Tässä vielä mun vinkit, osa saattaa olla samoja kuin WhiteChocolatella:

Juhlapaikaa: Omakotitalon pihallakin tai esimerkiksi jossain puistossa saa järjestettyä oikein ihanat, rennot ja tunnelmalliset häät. Ravintolahäätkään eivät varmasti olisi ihan poissuljettu juttu, voisiko vierailta pyytää häälahjaksi osallistumaan omien ruoka-annostensa kustantamiseen? Näin ei olisi stressiä ruuan suhteen tai budjetista? Toki jos hääpaikan luonne on teille kovin tärkeä, eikä korvaavaa vaihtoehtoa löydy, minusta juhlapaikan puuttuminen on riittävä syy siirtää häitä, vieraat varmasti ymmärtäisivät.

Ruoka: Pitopalvelulta voi tilata osan tuotteista, jos budjetti antaa periksi, mikä puolestaan auttaa ajallisesti. Pitopalveluita löytyy varmasti näinkin lyhyellä varoitusajalla! Tai sitten järjestätte ruokien teon talkoomeiningillä. Sinuna delegoisin nimenomaan tämän homman muille tehtäväksi, että voit itse keskittyä sellaisten asioiden hoitamiseen, joita muut eivät välttämättä pysty tekemään.

Iltajuomia: Jos löydätte paikan, jossa on A-oikeudet (tai menettä jatkoille yökerhoon, tanssilavalle tms.) hääjuomista ei tarvitsisi välittää, kun vieraat kävisivät ostamassa juomansa tiskiltä itse...

Ohjelma: Kokemuksesta voin sanoa, ettei päivään mahdu kovinkaan paljon järjestettyä ohjelmaa, meillä oli kaksi leikkiä, kaksi puhetta tai pieni lauluesitys ja se riitti. Ja silti ei meinannut aika riittää vieraiden kanssa rupatteluun. Ulkona järjestettävissä häissä vieraiden kanssa voisi pelata ulkopelejä tms? Bestmanit ja kaasot hommiin! Luulin itse, että tästä ohjelmanumeroiden suunnittelusta olisi kauheasti stressiä avustajille, mutta hepä tarttuivatkin hommaan mielellään ja ohjelma järjestyi heidän omasta mielestäänkin varsin kivuttomasti. :)

Kaasojen ym. avustajien puvut: Kaasot voivat varmasti itse kustantaa pukunsa, mutta tällöin ei mielestäni voi olettaa, että he saapuisivat häihin samanlaisissa mekoissa. Annoin kaasojeni valita omat mekkonsa, jolloin he kustansivat ne myös itse. Sulhaspojalle ja morsiustytölle löytyy varmasti omastakin vaatekaapista juhlavaatteet?

Loput vinkit samat kuin WhiteChocolatella :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä näin jo nyt ekan hääunen, vaikka meidän häihin on yli vuosi aikaa! :girl_haha: Se oli kyllä ahdistava painajainen, unessa häät oli NYT ja multa puuttu puku ja kirkko oli varaamatta ja mitä kaikkea muuta ja kutsut oli kuitenkin lähetetty... Onneksi oli vaan unta :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kattelin tossa yks päivä brittien neljät häät ja voi että iski paniikki! Siis joo, häihin on nyt vielä aika paljon aikaa, et tässä on kyllä aikaa tehä ja järkätä. Lähinnä rupes pelottaan se, että tajuanko mä ottaa huomioon kaikki asiat, mitkä pitäs? Miten mä saan vieraat viihtymään? Millasta musiikkia siellä pitäs olla? Voi ääk. Tuli vaan sellanen paniikki et mä en ihan oikeesti osaa järkkää häitä! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pinna niin kireellä, että meinaa taju mennä. Häät ovat viikon päästä eikä itselläni tietoakaan hääpuvusta. Olen ostanut parikin hääpukua jo aiemin, mutta kumpikaan niistä nyt ei sovi meidän häihin. En haluaisi nimittäin laittaa maistraattiin keskellä päivää over the top prinsessa hääpukuani. Tuntuu jotenkin tyhmältä se päällä mennä ensiksi maistraattiin omalla autolla ja sitten takaisin kotiin juomaan kahvit muutamien läheisten kanssa. Ja se toinen puku on ihan liian pieneksi käynyt eikä muutenkaan sovi omaan tyyliini enää.

Ideana oli ommella yksinkertainen valkoinen pitkä kesämekko trikoosta. Noh, sain kankaat todella edullisesti - 7,50 kaikkine tarvikkeineen. Nyt olen pari viikkoa yrittänyt kankaasta vääntää omaa pukua. Eikä yksikään yritys ole onnistunut. Tuleva puolisoni vitsaileekin jatkuvasti hokemalla hiiri räätälinä kertomusta. Joo, toooooosi hauskaa! :girl_cray2:

Olen kahteen otteeseen jo ommellut kankaista puvun, vaan sovittaakseni sitä ja todetakseni, että ei tämä miellytä omaa silmää yhtään. Joka kerta tietysti pukuun käytettävä kangas hupenee. Nyt kangasta vielä sellaiset 1,80 x 1,50 jäljellä. En koskaan tee mitään kaavoista, sillä ne eivät salli minkäänlaista luovuutta. Suunnittelen siis kaikki tekeleet itse. Nyt vaan stressi lähestyvästä hääpäivästä on lukinnut kaiken luovuuden ja tahtoisin oikeasti vaan lyödä hankat tiskiin.

Vielä on ennen hääpäivää kaikkea muutakin tärkeää tehtävänä, joten pelkästä hääpuvun ompelusta ei ole kyse. Pitäisi tehdä koemeikki ja -kampaus, valmistaa kimppu, siivota huushålli että kehtaa vieraat päästää kahvittelemaan, leipoa, tehdä manikyri ja pedikyri, ajella ristiin rastiin hakemassa kamaa tuota päivää varten jne. Kaikki tämä samalla kun pitäisi päivittäiset askareet hoitaa ja pitää hyvää huolta lapsesta.

Olen yksinkertaisesti niin rikki, että ei ole yhtään fiilistä edes enää mennä naimisiin. :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käväise kirppareilla ja haeskele niinkin tylsä yhdistelmä kuin bleiseri ja puolihame. Sillä sutaisee maistraatin kevyesti läpi. Ompele lopusta trikoosta toppi bleiserin alle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitokset tuosta ehdotuksesta..en ollutkaan vielä sitä tullut edes miettineeksi.

Päätin rauhoittua ja miettiä mitä oikein olin tekemässä. Sitten kylmän viileästi hain kaapistani kivanmuotoisen kesämekon ja käytin sitä mallina leikellen kankaasta oikeat muodot. Muutama sauma, pari sovitusta ja pari tuntia myöhemmin oli kasassa yksinkertainen lyhyt mekko, joka itseasiassa on juurikin mitä olin ajatellut. Että sen pitikin olla näin kauhean vaikeaa... *huokaus*

Päätin myös pitää välipäivän kaikesta häästressistä ja vain viettää aikaa lapseni kanssa. Oli todella ihana päivä kun ei tarvinnut suunnitella tai toteuttaa yhtäkään häihin liittyvää asiaa puvun valmistumisen jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taisit vaan olla niin ylikierroksilla, ettet ensin saanut sitä ompeluasiaa sen takia sujumaan :girl_smile: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten olisi lyhyt hääpuku? Itse ostin jatkoille polvipituisen hääpuvun. Hintakaan ei ollut mielestäni paha. Myös lyhyitä juhlapukuja voi saada tosi halvalla nyt. Oma kaasonikin löysi oman pukunsa -50 prosentin alennuksesta muutama päivä sitten :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko teillä ennen häitä ollut häästressiä tai ahdistusta? Itse olen todella ahdistunut, häät heinäkuussa 2013. Mietin kokoajan että meneekö kaikki hyvin, ja muuttuuko suhde jotenkin kun lupaa olla ikuisesti yhdessä. Välillä iskee kamala epävarmuus, että haluaako sittenkään, onko varma jne. Meille on tulossa isot häät joihin menee ihan mieletön summa rahaa, ahdistaa myös tuhlata tuhansia yhden päivän takia kun olis kaikkea muutakin ostettavaa. Silti haluan kutsua kaikki ja ihanan miljöön. Haluaisin siirtää häitä vuodella, mutta olen jo kertonut kaikille ja kirkko on varattu, en kehtaa enää....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät viikon päästä ja vielä kiva jännitys mahan pohjassa. Aikasemmin tuli esim koristeiden kanssa ahdistus kohtauksia mutta pari viisaampaa kertoi että "unohda kaikesta muusta stressaaminen ja mieti mikä on tärkeintä sinä päivänä." Tämän koitan muistaa joka kerta kun alkaa paikkakortit tai kukka-asetelmat ahdistamaan ja lopulta saa vaan naurahtaa itselleen ,että minkä takia stressia pitää tehdä itse itselleen (?). Jos jokin menee pieleen sinä päivänä muista että se tuo väriä päivän tapahtumiin;) Eikö olisi tylsää jos kaikki menisi täysin niin kuin olet suunnitellut?

Suhde ei pitäisi avioliittoon mennessä muuttua mihinkään jollei kummankaan ajatus maailma toista kohtaan muutu, eli vaikka ollaan avioliitossa ei kumpikaan omista toista! Kaikista mitättömistäkin asioista kannattaa puhua ettei mikään tule yllätyksenä, itse pidän tärkeänä sen miten hänen mielestä lapset täytyy kasvattaa ja mikä on hänelle elämässä tärkeää ym.

Mielestäni myöskään tähän yhteen päivään ei pidä laittaa niin paljon rahaa ettei taloudellinen tilanne elämässä jatkuisi samalla tavalla kuin ennen häitä. Rahastahan sitä ensimmäiset riidat saa aikaan tuoreena avioparina:))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla meni myös suunnitelmat ihan uusiks kun sain aiheutettua itselleni niin kauheen häästressiahdistuksen.. Tajusin onneks, että oon järkkäämässä häitä joita en edes halua (eikä sulhokaan erityisemmin) ja nyt järkkäillään ihan hyvillä mielin ihan yksinkertasia häitä ja panostetaan enemmän häämatkaan :) (tämäkin siksi, että yhden ainoan päivän rahanmeno hirvitti)

Kannattaa pitää mielessä kaikessa järjestelyssä, että teette päivästä just sellasen, kun itse haluatte. Tottakai on paineita vieraiden viihtymisestä, mut tuttujahan ne kaikki on, ja todennäköisesti tietävät mikä on teidän näköistä/mieleen.

Mutta ehdottomasti kannattaa siirtää häitä, jos siltä tuntuu..! Kannattaa muutenkin olla ihan täysin varma, että haluaa sitoutua toiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häihin enää 3,5 viikkoa ja hirmuinen stressi päällä!! Pelottaa, ettei kaikkea saada valmiiksi ennen häitä. Mun puku on vielä korjausompelussa, sulhasella ei ole vielä pukua ollenkaan, koristeita ei ole juurikaan, mutta niitä ei varmaan enempää edes hankita, juomia ollaan lähdössä hakemaan vasta ensi viikolla ja miljoona muuta pikku juttua on vielä hoitamatta :girl_impossible: Lisäksi miettityttää vieraiden viihtyminen, meillä kun ei ohjelmaakaan ole juurikaan tulossa. Ilmaista viinaa tosin on reilusti tyrkyllä, eli ainakin osa vieraista viihtynee sen voimin :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kans häät kesällä 2013 ja nyt jo stressaan monia asioita. Esim. yks yö heräsin tuskailemaan istumajärjestystä vaikkei ole edes vieraslistaa vielä kokonaan päätetty!! Tai siis minun puolelta on mutta sulhanen ei jaksa vielä miettiä koko asiaa. Ja sekös vasta lisää stressiä :grin:

Onneksi syksyllä jatkuu taas opiskelut niin saa vähän muuta mietittävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät nyt syyskuussa ja alkaa stressaamaan kyllä. Lähinnä se, kun en ole koskaan häitä järjestänyt. Että olenko ottanut kaiken tärkeän huomioon.

Ja tietysti se, kun meillä on vielä aika paljon tekemistä. Tähän mennessä siis on tehty: paikka ja vihkijä varattu, kutsukortit lähetetty, menu alustavasti suunniteltu ja avustava henkilöstö varattu. Ja mun sormus on, se on perintösormus. Eli vielä pitäisi miettiä ohjelmaa, organisoida koko ruoanlaitto, käydä Tallinnassa viinanhakureissulla, etsiä puku.. Ja ehkä pitää myös jonkinlainen palaveri kaasojen ja bm:n kera.

Mutta mitä tekee morsiupari? Lähtee kolmeksi viikoksi reissuun ja sieltä palattuaan tekee 6 pv viikossa töitä! :tender:

Eli stressiä pukkaa joo. Ja sitten mä vähän stressaan myös mun nimen vaihdoksesta. Olin ihan varma, että otan mieheni nimen, mutta nyt kun se pitäisi ilmoittaa maistraattiin, alkaakin epäilyttää. No, onneksi on vielä aikaa muuttaa mieltään muutaman kerran.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En mitenkään tahdo lisätä stressiä, mutta suosittelen oikeasti lähtemään pukuostoksille mahdollisimman pian, sillä tässä vaiheessa et saa enää tilattua pukua tehtaalta. Suurimmassa osassa liikkeitä on n. neljän kuukauden tilausaika. Standardikokoiselle pukuja kuitenkin riittää liikkeissä ihan hyvin ja muutoksiahan niihin pystyy aina tekemään. Ja toki jos ei ole puvun kanssa niin justiinsa niin silloinhan valikoima on entistä laajempi ;) Mutta älä hermoile, vaan tee lista kaikesta mitä pitää tehdä, tai käytä täälläkin olevia to do-listoja. Mm. sivustolla haamuistio.fi on varsin kattava lista siitä, mitä häitä varten tulee tehdä.. Tsemppiä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla stressi vähentynyt kun olen pikku hiljaa ostellut hääkoristeita, en jätä mitää viime tippaan :girl_pinkglassesf: Hääpuku ostettu...ja askarteluja jo kovastikkin miettinyt ja suunnitellut kaasojen kanssa <3 DJ:hin otin tänään yhteyttä ja tiedustelin varaustilannetta. Pyysi ottamaan yhteyttä myöhemmin, sovitaan sitten tarkemmin soittolistat yms. :girl_in_love: Valokuvaaja varattu...saimme hyvän kuvaajan...Morsiuskimppua, kaasojen, bestmanin ja sulhasen viehettä suunnitellut vielä pitäis kilpailuttaa oululaiset kukkakaupat, mistä sais laatua suht edulliseen hintaan :girl_smile: mitä vielä..hmm..Kampaamoon en vielä ole ollut yhteydessä...sen kerkeää myöhemminki..Tulevana viikonloppuna tarkoitus käydä vielä juhlapaikalla ottamassa kuvia ja hioa viimeisetkin astiavaraus yms. ai niin ja hotellin sviitti varattu :girl_in_love: Tää morsian ei ainakaan vielä stressaa..saa nähä miten käy kun häät lähenee :gpari: onneksi olen järjestelmällinen ihminen.... :girl_drink1:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on häät reilun viikon päästä, ja ehkä kaksi viimeistä viikkoa on ollut stressaavaa. En oikein saa järjestettyä selvää kuvaa hääpäivän järjestyksestä päähäni, joten ohjelman keksiminen on vaikeaa jne.. Suurin ongelma kuitenkin on tulevan mieheni suku. No joka tapauksessa meillä on oikeasti järjestelyt jo hyvällä mallilla. Kyllä tässä on tekemistä vielä monen tunnin edestä, mutta onneksi mulla on apujoukkoja. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on "vasta" syyskuussa 2013. Silti, kuten niin montaa muutakin, myös minua häät stressaa enemmän ja vähemmän. Osaltaan uskon stressin johtuvan myös siitä, että suunnitelmat ovat vasta niin alkuvaiheessa, joten mitään aivan tarkkaa kuvaa siitä, millaiset häät tulevat sitten olemaan ei vielä ole. Vaikka häihin on paljon aikaa, tuntuu silti, että se aika menee niin hurjan nopeasti. Vastahan me kihlauduimme ja häihin oli melkein puolitoista vuotta... Kohta enää vuosi. Tiedän, että opintojen suhteen syksystä tulee kiireinen, joten lähinnä stressaan sitä, miten saan ajan riittämään kaikkeen. Saanko kaiken valmiiksi ajoissa? Ja miten ihmeessä onnistun pitämään asiat hallussa niin, että häistä tulee meidän näköiset ja kivat? Minulla on onneksi apujoukkoja, ongelmana on ehkä enemmänkin delegoinnin vaikeus. Niin kovin mielelläni tekisin kaiken itse, mutta eihän se nyt ole realistista. Ainakaan minulla :girl_smile: .

Sittemmin, kun olen ottanut ns. härkää sarvista ja ruvennut tosissaan suunnittelemaan asioita yksi kerrallaan ja kokeilemaan mm. kutsujen askartelua yms. stressi on hieman lievittynyt. Ei siis tarvitsekaan olla ihmenainen onnistuakseen tässä. Kuten joku jo sanoikin, eniten stressaa se, etten ole häitä ennen järjestänyt enkä juurikaan ollut edes mukana järjestämisessä. Mutta hyvä tästä varmasti vielä tulee, sillä onhan nyt jo ihan hyvin asioita tehty: juhlapaikka on varattu, hääpuku on ostettu. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaaso soitti tänään ja sanoi, "ette sit mee naimisiin 2 viikkoa aikasemmin!!". Oli nähny painajaista, että oltiin pidetty jotkut harjotukset ja pidettykin sit häät sillon ja kaikki oli vielä ihan vaiheessa, mulla ei ollu mitään meikkiä tai kampausta tai edes pukua :D Ei ollu vieraitakaan juuri yhtään ja olin vaan todennu, et "ne jotka ei tullu, nii ei sit vaan tullu"

Tunnollinen kaaso kun näkee painajaisetkin mun puolesta :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaksi viikkoa häihin tänään. En sanoisi että stressaan, mutta jännittää kyllä tosi paljon. Vielä on asioita hoitamatta ja pientä askartelua jälkellä, mutta mikään jäljellä asioista ei kuitenkaan ole sellainen joka oikeasti vaikuttaisi häiden onnistumiseen (kaitaliinat? Oikean malliset maljakot?), meillä on esteettömyystodistus, kirkko ja toisemme (ja mun puku!!!).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi jo heti alkuun mahdollisesti hyvin epämääräinen ja epäselvä kirjoitus..

Mulla iskee nyt häästressi... ja kovaa.. tai lähinnä vain sen takia, että tuntuu, ettei mua kuunnella. Olemme miehen kanssa luonteeltamme hyvin erilaiset, minä relisti/pessimisti ja mieheni yltiöpositiivinen/perfektionisti (omalla tavallaan). Minä suoriudun asioista todella hyvin, kun asiat on suunniteltu ja tehty hyvissä ajoin. Mieheni tekee kaikki asiat viimetipassa ja tekee parhaimman tuloksen paineen alla (kiroilun ja vit***** saattelemana). Minä taas suoriudun huonosti paineen alla. Realistina (joku voisi kutsua pessimistisyydeksi) koen tarpeelliseksi miettiä, mikä voisi mennä vikaan, joka yleensä tulkitaan meillä negatiivisuutena. Ja siis hääsuunnitteluun...

Kyse on siis hääviikonlopusta. Pääsemme perjantaina laittamaan juhlapaikkaa kuntoon. Avaimet saamme n. klo 18. Olen sanonut jo alusta alkaen, että me lähdemme sieltä klo 21 hotellille, jotta ehdimme käydä suihkussa, nauttia olostamme, lakata kynsiä, nyppiä kulmakarvoja, laittaa vaatteet valmiiksi, korut valmiiksi ym.. ymmärtänette "kiireisen" viittauksen illan puuhiin, jotta pääsemme myös nukkumaan ajoissa. Uni ei tule ja haluamme nukkua kuitenkin kunnon yöunet. Mieheni ei siedä omaa väsymystään kovinkaan hyvin. Meillä on apujoukkoja perjantaina, mutta olimme sopineet, että lauantaina kaksi näistä apulaisista on varmistamassa, että kaikki on kunnossa. Mieheni käy lauantaina katsomassa vielä paikat, mutta hänelle en halua kovinkaan paljon konkreettista tehtävää, koska sinä päivänä ei myöskään sulhasella tule olla kiire/vitutus päällä. Nyt kuulin sivulauseessa, että nämä kaksi apulaista eivät pääsekään lauantaina vasta kuin vihkimiseen (ja tätä ei siis ole kerrottu, vaan tuli sivulauseessa, että voimme auttaa klo 13--> (vihkiminen klo 15). Ihan kuin soittelisimme kuvauksista heille, mitä pitääkin tehdä ym. Nyt siis kaikki, mitä emme ehdi perjantaina tehdä + lauantain kukkien laittamisen, tienviitat, tulivatkin mieheni tehtäväksi. Ja tosiaan, miehelläni on aamupäivällä aikaa pari tuntia tälle kaikelle, koska haluan, että mieheni ehtii oikeasti rauhoittua ennen kuvauksiin lähtemistä. Lue: rauhoittuminen tarkoittaa, että on 1,5 h aikaa käydä suihkussa, auttaa mulle puku päälle syödä, pukeutua ja lähteä kuvauksiin. Ei niin, että tekee tuon kaiken kauheassa hiessä puolessa tunnissa ja kiroaa samalla.

Ongelmaahan ei olisi, jos kaikki menisi niin kuin Strömsöössä, että saisimme kaiken laitettua valmiiksi perjantaina 3 h (porukkaa yhteensä 5 kpl + pitopalvelu), mieheni laittaisi lauantaina vain kukat paikoilleen (yhden kukan maljakot + pari heinää ja paksut sormet) ja iskee tienviitat maahan ja lähtee takaisin hotellille. Mutta... kaikki ei mene ikinä niin sulavasti kuin ajatellaan/suunnitellaan. Tähän ongelmaan saan vain vastauksen, "eihän meidän tarvitse kuin laittaa nuo ja nuo, mikä voi mennä vikaan"...

Olenko jotenkin vainoharhainen koko asian suhteen, kun epäilen asioiden menevän jollainlailla pieleen, vai kannattaako oikeasti panostaa siihen, että kumpikaan hääparista ei joudu tilanteeseen, jossa hiki virtaa ja kiire on, kun pitäisi pukeutua, mutta oikeasti olla jo matkalla kuvauksiin?

Muokattu: , käyttäjä: glenniV

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään