KitKat

Kuinka monta kertaa kävitte juhlapaikalla?

23 viestiä aiheessa

Kuinka monesti kävitte juhlapaikalla katsomassa/suunnittelemassa istumäjärjestystä ym. juttuja? Pääsittekö koristelemaan vasta edellisenä päivänä vai aiemmin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En vielä tiedä, miten käy, mutta vastaan kun mua alkaa jo vähän ahdistamaan tää asia.. Eli me on käyty juhlapaikalla tasan kerran, viime marraskuussa kun varattiin paikka. Silloin ei tietty tajunnu tehdä mitään muistiinpanoja ja nyt ei sitten ole hajuakaan, millaisia pöytiä siellä on, paljonko niihin mahtuu, mitkä oli keittiön mittasuhteet, montako vessaa oli jne.. Häät on syyskuussa, ja me päästään kyllä pari päivää ennen juhlia sinne, mutta vähän jännittää, et millainen pommi siellä odottaa. Istumajärjestystäkään ei voi tehdä etukäteen.

Uups.

:girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme kerran käyneet juhlapaikalla ja varasimme sen samalla reissulla. Kutsuttujen vastattua ja vierasmäärän suht vakiinnuttua ajattelin sopia vielä toisen tapaamisen, jossa käyn katsomassa pöytien määrän ja pituudet, salin pituuden sekä tarjoilupöytien sijaintiin ja istumajärjestykseen liittyvät jutut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En vielä tiedä, miten käy, mutta vastaan kun mua alkaa jo vähän ahdistamaan tää asia.. Eli me on käyty juhlapaikalla tasan kerran, viime marraskuussa kun varattiin paikka. Silloin ei tietty tajunnu tehdä mitään muistiinpanoja ja nyt ei sitten ole hajuakaan, millaisia pöytiä siellä on, paljonko niihin mahtuu, mitkä oli keittiön mittasuhteet, montako vessaa oli jne.. Häät on syyskuussa, ja me päästään kyllä pari päivää ennen juhlia sinne, mutta vähän jännittää, et millainen pommi siellä odottaa. Istumajärjestystäkään ei voi tehdä etukäteen.

Uups.

:girl_impossible:

Tiedot poytien maarasta ja koosta saa varmasti taholta, jolta paikka on vuokrattu, eli sahkopostia vaan menemaan! Kylla nailla vuokraajilla yleensa on ihan kaikki tiedot antaa, poytien leveyksista ja pituuksista alkaen. :) Kannattaa myos kysya kuvia tai muuten vaan vinkkia miten poydat voidaan sijoittaa, kun on niin ja niin monta ihmista.

Olen kaynyt meidan juhlapaikallamme nyt kolme kertaa, sulhanen kerran. Paasemme koristelemaan paikkaa haita edeltavana paivana jo vaikka heti aamusta. Itsellani ei ole ylhaalla infoaja myoskaan, mutta tiedan pitopalvelun emannalla nama olevan, joten aion pyytaa tiedot myoskin sapolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä juhlapaikka vaihtui pienen kommunikaatio häiriön vuoksi viikko sitten ja nyt tällä viikolla olen ehtinyt käydä sielä jo kolme kertaa. Ekalla kerralla sopimassa asioista ja pyytämässä tarjousta, toisella kertaa näytin paikkaa sulhaselle ja varattiin se ja kolmannella kerralla oli valokuvaajan kanssa tapaaminen (joka oli sovittu vanhalle paikalle aikaa sitten, mutta tapaamispaikkaa sitten vaan siirrettiin). Eli oma suositus olisi että ei sielä ainakaan liian paljoa voi käydä ja sähköpostia /puheluita ei voi liikaa laittaa. Niin ainakin välttää kaikki tälläiset meille sattuneet onkelmat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikalla käytiin häitä ennen 4 kertaa. Ensin katsomassa paikkaa. Noin 2 kk ennen häitä käytiin katsomassa istumajärjestys jutut ja sopimassa juhlapaikan pitäjän kanssa asioista. Sitten häitä edeltävinä päivinä 2 kertaa, ensin istumajärjestys torstaina ja perjantaina koristelu (häät olivat lauantaina).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa muuten tarkistaa omalta juhlapaikalta kuinka monta kertaa siellä voi käydä ilman lisäkustannuksia. Kuulin nimittäin tapauksesta, jossa kaikista käynneistä paitsi ekasta tutustumisesta ja viimeisestä suunnittelutapaamisesta laskutettiin erikseen per tunti. Hääpari oli käynyt neljä kertaa paikan päällä ja lisälasku tuli yllätyksenä. Kun he sitten tavasivat sopimuksen uudelleen läpi niin lukihan siellä siitä, mutta ikävä ylläri silti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen käynyt yksinäni hääpaikalla tasan kerran, ihan vaan kirjoittamassa sopimuksen. Hääpaikka on mulle jossain määrin tuttu, kun olen töiden puitteissa ollut siellä vuosien varrella juhlia järjestämässä useampaan otteeseen. Pari vuotta sitten on tehty täys remontti, ja nyt oli eka kerta kun näin paikan sen jälkeen, ja ihan positiivinen ylläri tuo oli. Samalla kerralla otin kaiken tarvittavan selville, pöytäkoot yms. muut käytännöt, joten seuraavaksi hilataan itsemme ja roinamme juhlapaikalle torstaina 30.8. kun saamme avaimet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulin nimittäin tapauksesta, jossa kaikista käynneistä paitsi ekasta tutustumisesta ja viimeisestä suunnittelutapaamisesta laskutettiin erikseen per tunti.

Taitaa olla aika yleinen käytäntö, että yksi suunnittelutapaaminen on ilmainen (tai siis laskettu sisältyväksi juhlapaikan vuokraan) ja muista palavereista ja käynneistä laskutetaan erikseen. Sinällään ihan ymmärrettävää, kun tapaamisen ajaksi tilaa ei voi vuokrata muuhun käyttöön. Olen myös kuullut, että hyväksyttyyn sopimukseen tehtävistä muutoksista on laskutettu erikseen jotain toimistokuluja ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme käyneet juhlapaikalla 2 kertaa. Viimeisellä kerralla otettiin valokuvia yms. :girl_pinkglassesf: Ekal kerral katottiin enemmänki sitä onko juhlapaikka tarpeeksi iso meidän häihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin vain kerran pikaisesti katsomassa paikkoja ja alunperin varattiinkin tuo juhlatila näkemättä sitä. Tai no itse olin pari vuotta aiemmin ollut siellä työpaikan kickoffia viettämässä, mutta tuolloin en tiennyt tulevista häistä mitään, joten ei kovin sillä silmällä tullut silloin katsottua. Emme nähneet mitään tarvetta käydä siellä useammin, koska pohjapiirustus oli olemassa ja sen avulla oli helppo suunnitella miten pöydät halutaan ja mihin mitäkin sijoitetaan.

Tila koristeltiin hääpäivän aamuna ja tämän hoitivat minun vanhempani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme käyneet juhlapaikalla monta kertaa jo aiemmin vuosien varrella, koska kyseessä on ravintola. Hääjuhla-asioissa olemme nyt asioineet paikan päällä kerran (sähköpostitse useammin), ja olemme menossa tulevalla viikolla (vajaa 2 vko ennen häitä) uudestaan sopimaan lopulliset pöytäjärjestykset jne. ruokailuasiat. Käyntejä tulee siis ennen juhlaa lopulta 3, koristelemme hääpäivää edeltävänä iltana / hääpäivän aamuna tilan ravintolan henkilökunnan avustuksella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taas tuli asiaa, mitä en oo ees aatellu! :o ekan kerran ku käytiin juhlapaikalla, en ees tajunnu kattoo sitä 'sillä silmällä' että miten niitä pöytiä saa ja mikä fiksu istumajärjestys sielä. Ihastelin vaan puutarhaa ja päätin et tää me otetaan, jos sulho suostuu. Sulhohan suostui ja se on nyt SE meidän paikka, mutta ois kyllä jo sillon ekalla kerralla hiukan voinu suunnitella sitä paremmin! :o

Nooh.. onni onnettomuudessa on, että meillä on tila käytössä koko viikonlopun, eli perjantaina saadaan mennä laitteleen kaikki koristeet ym ym ja sitte lauantaina juhlat. Luulisin, että tuo riittänee meille :) eli kaksi kertaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty kerran,häät on maaliskuussa ja helmikuussa mennään taas kera pitopalvelu ja mittanauhan :)

Tosin saadaan käydä siellä niin monta kertaa kun halutaan ja mennään kyllä jos tarvetta tulee :)

Me oltais myös saatu mennä kuokkimaan luvankanssa toisten häihin,jos vain oltais haluttu...jostain syystä en lämmenny ajatukselle yhtään :)

Meillä on juhlapaikka käytössä perjantaista klo 14 , sunnuntaihin klo 15 asti. Joten koristella saa onneksi ihan rauhassa, eikä sotkujakaan tarvii heti aamulla siivota :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me oltais myös saatu mennä kuokkimaan luvankanssa toisten häihin,jos vain oltais haluttu...jostain syystä en lämmenny ajatukselle yhtään :)

Siis mitä? :huh: Juhlapaikan puolesta olisitte saaneet kuokkia? Vai käsitinkö mä nyt jotenkin väärin...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan käyty kerran katsomassa pikaisesti paikat ja näpsin valokuvia, mutta on harmittanut kyllä jälkeenpäin,että olisi pitänyt monia juttuja osata katsoa valmiiksi niin olisi nyt helpompi suunnitella. Olen ajatellut, että toisen kerran käydään muutama kuukausi ennen juhlia suunnittelemassa vähän pöytäjärjestystä yms. Meillähän on hyvä tilanne sen puoleen, että meillä on kaks päivää aikaa laittaa paikkoja kuntoon ennen juhlia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerta riitti tekemään päätöksen varausta... Varmaan käydään vielä lähempänä päivää uuestaan ku on koristelut tarkemmin mietitty ni kattomassa että miten kaikki asetelaan. Edellinen päivä on vuokrattu ihan koristelua yms. varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kävimme juhlapaikalla neljä kertaa etukäteen ja sitten juhlapäivänä. Vasta juhlapäivän aamupäivällä pääsi koristelemaan. Kyseessä Suomenlinnan Pirunkirkko. :) Sinne saa muistaakseni kaksi "omaa" näyttöä, joissa siis oltiin perheen / bestmanien kanssa ja ennen sitä oltiin jo käyty yleisinä näyttöpäivinä eli avoimissa ovissa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me käytiin näytössä ja siellä näpsin kuvia ja vähän saatiin siinä pöytiä heiteltyä paikoilleen, että vähän näki miten niitä kannattaa laittaa. Pyydettiin myös sitä yhteyshenkilöä lähettämään meille pohjapiirroksen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toukokuussa 2012 alettiin paikkoja etsimään, ja sillon myös hyvä juhlapaikka löytyi. Ensimmäisellä kerralla katselimme tarkkaan, otimme kuvia ja kyselimme paljon. MUTTA koska olen suunnittelija, totesin ettei minulla tarpeeksi tarkkoja tietoja kuitenkaan, joten kävimme siellä uudelleen lokakuussa, ja mukaan tuli myös kaasoista se joka kanssani yhtä tarkka asioista.

Oli todella hyvä että kävimme sillä juhlapaikalta saadut tiedot mm. pöytien koosta olivat ihan pielessä.. Mittailimme tarkkaan kaikki pöydät, HUOM. myös pöytien korkeudet mikä aika kriittistä jos tehdään pitkiä pöytiä! Tuloksena oli hirveä määrä erikokoisia pöytiä jotka pitäisi saada fiksuun järjestykseen...

Laskimme myös kaikki tuolit (paikalla kahta erilaista tuolimallia, kesän aikana moni vanhoista tuoleista hajonnut, joten näiden tilalle tuotu sinisillä istuimilla olevia tuoleja sekoittamassa pakkaa..) Mittasimme kaikki seinät ja ikkunoiden ja ovien paikat, että saadaan tilassa kulku suunniteltia mahdollisimman toimivaksi.

Käymme siellä varmasti vielä ensi kesänä tarkistelemassa paikkoja. Järjestelyihin pääsemme sitten edeltävänä päivänä neljän tai viiden jälkeen, ja tarkoitus on olla kaikki suunnitelmat niin selvät ettei paikalla enään mitään tarvitse "pohtia" pöytien järjestelyiden tai koristelujen sijoittelujen suhteen :girl_dance:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauhistus kun yks kaks alkoi ahdistamaan... siis tuo pöytien järjesteleminen...

Me vaihdoimme taannoin juhlapaikkaa, koska alkuperäisessä paikassa asiat olivat päin prinkkalaa ja vaikutti epäluotettavalta. Niinpä löysimme toisen, monta kertaa paremman ja siistimmän ja luotettavamman juhlapaikan, jonka myös varasimme heti kun sattui olemaan vapaana.

 

Tässä uudessa paikassa tila jakautuu kahteen saliin, joiden välillä tosin on ovet, joita aiomme pitää auki ja siten saamme näköetäisyyden molempien salejen välille.

Toisessa salissa on 60hlö pöydät ja tuolit valmiina aseteltuina. Todella siistin näköinen!

Toinen sali on hieman isompi, jonne sijoitamme loput 30-40hlö (riippuen kuinka moni ihminen lopulta ilmoittautuu juhliimme) ja sinne myös sijoittuu bändi / tanssitila. Tähän saliin on olemassa pöydät ja tuolit joita saa itse järjestää oman maun mukaan, mutta ne olivat jotenkin oudon kokoisia, vievät kamalasti tilaa vaikka niihin ei ihmisiä kuitenkaan mahdu enempää kuin normaalilevysiin pöytiin. Pitää siis miettiä tämän toisen salin pöytät jotenkin järkevästi tai hommata jostakin muualta.

Mutta tämä juurikin alkoi nyt ahdistaa... mistä saan ne pöydät?! Ja mielellään kohtuu hinnalla!? Haluan hyvän ja toimivan istumajärjestyksen! Iiiik! Stressi! :girl_impossible:

 

Muoks: onneksi juhlapaikkamme on varattu to-su, kun lauantaina juhlimme. Ehdimme siis laittaa paikat kuntoon to-pe -päivinä. Ja kyseisellä juhlapaikalla saa käydä katsomassa, kun soittaa isännöitsijälle ja sopii vain ajan.

Muokattu: , käyttäjä: -Muru-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me on käyty juhlapaikalla kerran, silloin kun käytiin katsomassa tila ja varattiin se samalla. Lähiaikoina pitäis käydä toisen kerran, että saadaan suunniteltua miten pöydät ym laitetaan. Kolmannen kerran käydään varmaankin vasta häitä edeltävänä päivänä, kun päästään koristelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhteensä 3 kertaa käytiin juhlapaikalla ennen hääpäivää. Mies oli tosin itse nähnyt kyseisen paikan monta kertaa aiemmin, sillä samassa paikassa on pidetty kendo-harjoituksia. 

 

Kun oltiin soitettu ja varattu paikka, sovittiin samalla päivä jolloin menimme katsomaan juhlapaikkaa. Hieman ennen häitä käytiin uudestaan katsomassa ja mietittiin samalla mihin kohtaan sijoitetaan mitäkin. Tarkasteltiin myös pöytien mallia, että näimme monta saman pöydän ääreen mahtuu istumaan. Koristelemaan päästiin päivää ennen jo heti aamusta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään