Ei lainkaan ohjelmaa?


Guest GSM

Recommended Posts

minä suljin jo kaikki hääleikit pois aikatauluista heti kättelyssä. nyt vain on ongelma, kun ei ole mitään ohjelmaa häihin. toinen kaasoni varmasti pitää puheen, mutta en halua että edes illemmalla olisi ns. "vapaa sana", koska sekä minun että miehen suku sekä ystävät on sellasia lärpättäjiä, että voitaisiin perua hotellihuonen kokonaan, koska kuunneltaisiin niitä puheita.. pitkään, tosi pitkään.

minä en suostu häävalssiin, sen puoleen kuin muutenkaan tanssimaan, niin sekin on yliviivattuna mahd ohjelmanumeroista.

lisäksi yksikään tuttavapiiristämme ei ole mitenkään taiteellisesti lahjakas, eli turha odotella lauluesityksiä tms.. ou kaad, nää häät rupeaa kuulostaa jo tosi painajaismaisilta. :hysteric:

(eikä tule edes morsiammen tai sulhasen ryöstöä, koska ei oo jees jos joltakulta esim. murtuu leuka tms sen yhteyksissä..)

Link to comment
Share on other sites

(eikä tule edes morsiammen tai sulhasen ryöstöä, koska ei oo jees jos joltakulta esim. murtuu leuka tms sen yhteyksissä..)

Älä tollasesta leuan murtumisesta murehdi!!:) Kyllä sen morsiamen voi rauhallisinkin keinoin ryöstää. Eli ryöstöt vaan kehiin jos se teitä muuten miellyttää ohjelmanumerona!

Ja jos teidän ystävistä/sukulaisista ei kukaan ole musikaalinen ja haluatte jonkinlaisen musiikkiesityksen niin olisiko ulkopuolisen ammatilaisen palkkaaminen vaihtoehto? Esim soololaulaja, taikuri, jokin tanssiryhmä, tulishow tms. onhan noita!

Link to comment
Share on other sites

(eikä tule edes morsiammen tai sulhasen ryöstöä, koska ei oo jees jos joltakulta esim. murtuu leuka tms sen yhteyksissä..)

Älä tollasesta leuan murtumisesta murehdi!!:) Kyllä sen morsiamen voi rauhallisinkin keinoin ryöstää. Eli ryöstöt vaan kehiin jos se teitä muuten miellyttää ohjelmanumerona!

Ja jos teidän ystävistä/sukulaisista ei kukaan ole musikaalinen ja haluatte jonkinlaisen musiikkiesityksen niin olisiko ulkopuolisen ammatilaisen palkkaaminen vaihtoehto? Esim soololaulaja, taikuri, jokin tanssiryhmä, tulishow tms. onhan noita!

no ehiän se leukojen murtumiset muuten huolettaisi.. en vaan tahdo lähtee kaapinkokoisten ukkojen leukoja paikkailee :grin: ja eipä se morsiammen tai sulhasen ryöstö muutenkaan innosta.

tilaan ei tanssiryhmää saa mahtumaan, olen aina inhonnut kuivia lauluesityksiä (tylsistyn ekan sävelen aikana), enhän muutenkaan ole mitenkään musiikin päälle ymmärtävä ihminen.

jotenkin tuntuu niin hassulta, että ei olisi mitään ohjelmaa, rupesin vaan miettimään, että tuleeko vieraille kuva, että "vuoden tylsimmät häät".. onneksi kaikki mahtuu samaan tilaan ruokailemaan eli ei ole pelkoa että joku vieraista ei kuulisi sitä pakollista puhetta tms.. ehkä juotan sulhon työkaverit känniin jo edellisenä iltana ja pyydän etteivät tule kirkkoon lainkaan. riittäisi sitten juhlatilassa ohjelmaa :pupu_1:

Link to comment
Share on other sites

Me on kans miehen kanssa sitä mieltä, että ei mitään ohjelmaa. Jos joku tahtoo pitää puhetta tai soittaa jotain niin siinäpä tekee, vaikka parin drinkin jälkeen extempore.

Ollaan näistä suunnitelmista puhuttu lähipiirille ja kaikki on ottanut tosi positiivisesti vastaan nää suunnitelmat. Hyvästi leikit ja muut häihin rinnastettavat jutut, kukaan (meidän kavereista) ei niitä jää kaipaamaan. Pääasia on, että häät on oman näköset. Joku morsiamenryöstö esimerkiks ei meille sopis ollenkaan, eikä muutkaan perinteiset hääleikit, jotka on meidän mielestä niin tekemällä tehtyjä, kuluneita ja teennäisiä.

Jos joku ei tykkää teidän päätöksestä jättää ohjelmanumerot väliin ja vapaat kädet ohjelman muodostumiselle päivän mittaan niin ei se ole teidän ongelma. Jos jotain oon tässä häitä suunnitellessa oppinut niin sen, että mikään mikä ei tunnu omalta on aivan turhaa lähtee toteuttaan. Teette tasan sen mikä hyvältä tuntuu ja jos ei jollekki kelpaa niin se on sen henk.koht. murhe, ei teidän.

Link to comment
Share on other sites

Muutama vieras on nyt kysellyt että onko tulossa hääparista visoja taikka jotain muuta ohjelmaa jossa hääpari joutuu tekemään jotain (noloa yleensä) johon olemme vastanneet ettei tule.

Perus kimpun ja sukkanauhan heitto ja kakun leikkaus tulee, sana on muuten vapaa ja tanssibändi hoitaa alakerrassa tanssittamisen. Tuo tuntui itseltä hiukan tylsältä jo senkin takia ettemme me tanssi miehen kanssa kun pakollisen häävalssin joten hommaamme pihalle Mölkyn ja Petangin, tehdään noihin kumpaakin kisa jossa palkintona on kuoharipullo tai vastaavaa. Pelejä voi tietty sitten muutenkin pelailla kisoja ennen ja jälkeen, mutta näin perjaatteessa ei ole nyt suurempaa ohjelmaa mutta puuhaa löytyy nuoremmille ja vanhemmille.

Link to comment
Share on other sites

Meillä ei tule ohjelmaa puhtaastikkaan sen takia, koska juhlat ovat niin pienet (alle 15henkeä). Ainoastaan sana on vapaa, mutta siinä kaikki. Ja omasta mielestäni ei aina välttämättä suuremmissakaan häissä tarvi ohjelmaa olla, sillä kuitenkin tehän teette häistänne teidän näköiset ja sellaiset kuin haluatte :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jep, olen ajatellutkin, että pöytäjärjestys olisi sellainen, että helposti pääsee mun ja sulhon kanssa jutskailemaan, ruokaa on buffetpöydässä ja kakkua saa syödä mielinmäärin. ehkä jokin puhe olisi kiva olla, mutta muuten vapaata seurustelua eikä kellontarkkaa ohjelmaa. sulhon eräs ystävä voisi hoitaa, mm. kuulutuksia, eli, pieni tervetuliaispuhe maljan yhteydessä, ja kun klo 18 aikaan pitopalvelu pakkaa kimpsunsa ja kampsunsa, niin kertoo juhlaväelle siitä, etteivtä ihmettel kun loputkin pitopalvelun astiat lähtee pöydistä. varaan sitten hiukkasen kertakäyttöisiä astioita, että ei tarvitse kenenkään juoda suoraan tölkistä esim olutta (itsestäni sellainen on inhottavaa) ja kertakäytöisiä liinoja, jos jonkun puvulle läikkyy tms. uskon että juhla menee kivasti ilman erikoisempaa ohjelmaa kunha istumajärjestyksen saan suunniteltua kunnolla. en laita vierekkäin istumaan sellaisia jotka eivtä tule toimeen keskenään.

Link to comment
Share on other sites

Ei meilläkään mitään ihmeellistä ole, pakolliset tervetuliaismalja (ja onnittelu josta mä en tykkää yhtään), pari puhetta jotka on ihan jees sekä kakun leikkaus, illalla tulee bändi soittamaan. Ei mitään heittelyitä tai visoja tai tutustumisleikkejä, ei sovi meille yhtään. Toivottavasti istumajärjestys saadaan toimimaan, vaikka toki me yritetään saada vieraat viihtymään ruoan ja juomien sekä musiikin voimin. Eikä kukaan tietenkään estä jos joku tahtoo laulaa tai soittaa vaikka sitten spontaanisti, tämä ei ole ollenkaan mahdoton ajatus miehen suvun tuntien... :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Ei meilläkään mitään ihmeellistä ole, pakolliset tervetuliaismalja (ja onnittelu josta mä en tykkää yhtään), pari puhetta jotka on ihan jees sekä kakun leikkaus, illalla tulee bändi soittamaan. Ei mitään heittelyitä tai visoja tai tutustumisleikkejä, ei sovi meille yhtään. Toivottavasti istumajärjestys saadaan toimimaan, vaikka toki me yritetään saada vieraat viihtymään ruoan ja juomien sekä musiikin voimin. Eikä kukaan tietenkään estä jos joku tahtoo laulaa tai soittaa vaikka sitten spontaanisti, tämä ei ole ollenkaan mahdoton ajatus miehen suvun tuntien... :girl_haha:

no sehän on ihan kiva jos joku sitten laulaa lurauttaa. meillä taas on niin, että kaikki on vähän ujonsorttisia, ehkä miehen työkaverit saattavat kuorona heitää "perutaan häät, perutaan yhteinen hautapaikka"-viisua mukahauskana vitsinä. ei se mua haittaa, pääasia vaan ettei meistä kummankaan äiti pääse ääneen!! kyllä muutaman hömpsyn voimin porukka kivasti juttelee ja onneksi on muutama isomman puoleinen kaverikin häissä, että jos joku hömpsyä ottaa liikaa, niin isompi kaveri ohjaa sitten lautan suuntaan :girl_haha: meillä on siis vaan asioita joita yritetään välttää: kukaan ei tappele, ei ole ilkeä ja kukaan ei auo päätä. jos joku sellaiseen rupeaa niin osaan itsekin heittää niskapers-otteella ulos :grin:

onneksi istumajärjestys on jo tehty, niin eiköhän kivasti mene :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä ei häissä ollut myöskään mitään ihmeellisempiä ohjelmanumeroita. Kimpun ja sukkanauhankin heitto korvattiin ihan muilla esineillä, eikä niiden esineiden tarkoitus varsinaisesti ollut kertoa kuka on seuraava sulhanen/morsian. :girl_wink:

Sää onneksi suosi mahtavalla kelillään, joten ihmiset viihtyivät ulkona ja jälkeenpäin olemme saaneet hurjasti positiivista palautetta siitä, että ei ollut niitä mukahauskoja ohjelmanumeroita.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Tuosta "mukahauskuudesta" olen samaa mieltä! Itse en ole koskaan välittänyt mistään teennäisitä ohjelmanumeroista, joten niitä ei myöskään meidän häissä ole. Alkumaljat nostetaan, kakku leikataan ja tanssit tanssitaan, mutta kaikki noloihin tilanteisiin johtavat ohjelmanumerot ovat ehdottomasti pannassa.

Link to comment
Share on other sites

tässä vaiheessa voin jo kertoa, että häät menivät ihan mainiosti ilman ohjattua ohjelmaa. vihkimisen jälkeen käveltiin juhlapaikalla (matka n. 400m) jossa sitten oli tervetuliaismaljan kohotus. sisareni piti pienen "puheen", toivotti vieraat tervetulleiksi, onnitteli hääparia ja kertoi että ohjelmassa on ainoastaan vapaamuotoista seurustelua. samalla kertoi käytännön jutut, eli mistä löytyy vessat, missä voi käydä tupakalla jne.

juhla meni kivasti, kun buffetpöytä oli katettu, minä ja ukkoseni käytiin ensimmäisenä ottamassa syötävää, sitten vieraat vapaassa järjestyksessä. sai syödä, juoda, jutella, liikkua tilassa ihan kaikessa rauhassa. lapsiakin oli paikalla ja lapset jaksoivat kivasti leikkiä keskenään vaikka ensin arastelivat. sanoinkin lapsille, että saatte kyllä juosta ja mennä leikkimään ja olivat tosi iloisia :)

vieraat tuntuivat viihtyvän, ihmiset tutustuivat toisiinsa ja aikatauluista ei tarvinnut stressata. olin itse niin rentoutunut, etten edes viitsinyt stressata miltä näytän = en edes kertaakaan vessakäynnin yhteydessä puuteroinut nassukkaa lisää :girl_haha:

kiva juttu ohjelmattomassa juhlassa on sekin, ettei aikaisin poistuvilta vierailta mennyt mikään ohjelmanumero tai tapahtuma ohikaan, eli kenellekään ei tarvinnut tulla olo, että lähdinkö liian aikaisin..

kaikenkaikkiaan oli onnistunut juhla ilman ohjelmaa, mitä olinkin toivonut!

Link to comment
Share on other sites

Aiomme myös olla ilman ohjelmaa.. Kimppu ja sukkanauha heitetään ja kakku leikataan. Juhlapaikalla kohotetaan alkumaljat ja joku ? toivottaa vieraat tervetulleiksi.

Inhoamme molemmat sulhon kans kaikkea tekohauskaa, nolausleikkejä ja morsiamenryöstöjä ja rahankerjuuta. Joten jätämme ne suosiolla väliin. Pääpaino on hyvässä ruuassa ja pöytäseurassa.

Muutama puhe saatetaan kuulla :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Onpa kiva kuulla, että on muitaki joiden hääjuhlaan ei ole tulossa juurikaan ohjelmaa.

Me ollaan myös miehen kans päätetty, että meidän hääjuhlissa syödään ja seurustellaan ihan vapaasti ilman mitään tiukkoja aikatauluja. Hääpaikassamme alkaa tanssit ja karaoke illalla joten sinne lähetään sit jatkamaan porukalla. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Meillä ei kuulunut olla "mukahauskaa" ohjelmaa, mutta kaasot ja bestmanit olivat järjestäneet morsiamenryöstön.. Aluksi olin kyllä vähän kauhuissani, mutta oikeastaan se olikin aika kiva! Bestmanit pitivät molemmat puheet ja siihen he olivat mukavasti sitoneet loppuun tuon lauseen "Ja nyt aiommekin sitten ryöstää tuoreen vaimosi.." Käsikynkässä lähdettiin siinä sitten ja kaasot jäivät tekemään sulhaselle kymmenen kysymyksen sarjan. Kysymykset oli kysytty minulta aamulla meikkiä ja kampausta tehdessä, ja olin unohtanut ne kokonaan kirkkoon päästyämme..

Juhlavieraiden nauru kuului laiturille jossa odottelimme, ja saimme hetken hengähtää. Sulho selviytyi kysymyksistä hyvin ja hän sai minut takaisin :)

Tähänpä ei heidän ohjelmansa kuitenkaan vielä loppunut vaan juhlavieraat johdateltiin laiturille jossa oli penkki. Alunperin emme sukkanauhan heittoa olleet suunnitelleet mutta avustajat sen näämmä halusivat.. Tästäkin olin kauhuissani (en tietenkään näyttänyt sitä) mutta vieraat sanoivat että ohjelmanumero oli tosi hyvä :) Idea oli siis että vanhemmilleni oli annettu avain sukkanauhassani olevaan lukkoon. Sulhasen piti vakuutella heille että oli sopiva puoliso minulle ja äitini tästä innostuiin ja laittoi sulhon koville ;) Taas kuului naurua ja lopulta rakkaani sai avaimen kun bm:t viittasivatsulhon taskusta löytyvään runoon, jonka hän oli polttareissa kirjoittanut!

Heittokin sujui rennosti tyyliimme, tämä oli siis kiva yllätys :)

Meillä oli muutama musiikkiesitys kun suvusta löytyy musikaalisuutta, pari puhetta ja vapaa sana ja tuntui että siinä oli jo aivan tarpeeksi ohjelmaa yhdelle päivälle..

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Meillä on tosiaan suunnitteilla hyvin pienet häät. Vihkiminen tapahtuu maistraatissa vain lähimmäisten sukulaisten läsnäollessa ja hää"juhlat" ajateltiin pitää myös hyvin vapaamuotoisina. Ei mitään turhaa jäykkää kaavaa seuraten. Juhliin kutsumme vain lähimmäiset sukulaiset ja kaverit (~70 vierasta).

Molemmat kartamme ohjelmaa ja leikkejä kaukaa. Emme myöskään kumpikaan tanssi mielellään, joten häävalssiakaan emme tule tanssimaan. Haluaisin luoda juhlapaikalle mahdollisimman rennon tunnelman, ihmiset saavat syödä ja juoda niin paljon kuin haluavat ja lähteä kun haluavat. Tylsää?

Eniten pelkään juuri sitä, että kun emme noudata mitään tiettyä "kaavaa", tulee häistä myöskin juuri tylsät. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin varmasti ollut vain häissä, joissa seurataan tiettyä kaavaa ja tietää vähän mitä tulossa on. Heille voi olla omituista vain "olla".

Parastahan olisi se, jos saamme hääpaikaksi varattua sellaisen paikan missä voi oleskella rennosti ulkona. Ja mahtavaa olisi myös, jos saisi etukäteen varattua hyvän sään ;-)

Kutsuissakin olisi varmaan hyvä jollain tapaa ilmaista, että kyseessä ei ole tavalliset häät? Vai mitä mieltä?

Mitä ongelmia tällaiset "juhlat" voi tuoda tullessaan ja miten niihin voisi parhaiten varautua?

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti eivät tuo tullessaan mitään ongelmia, koska meillä on suunnitteilla aika pitkälti samanlaiset juhlat kuin teillä ;) Jätetään siis väliin kaikki perinteet, valssit ja leikit+muut ohjelmanumerot. Näitä korvaamaan ollaan ajateltu järjestää vieraille muuta tekemistä illaksi, esimerkiksi lautapelejä, pelikortit ja muuta puuhaa. Kirkko-osuus on vasta klo16.00, ettei tyhjiä hetkiä illalle synny liikaa. Kirkon jälkeen meille on tulossa ratikkakuljetus/kiertoajelu, joka myös lyhentää varsinaisen iltajuhlan kestoa. Ruokailu illalla päättyy vasta klo20.30, joten kauhean montaa tuntia vieraat eivät joudu viihtymään ilman ohjelmanumeroita. Kutsumme vain meille lähimmät ~30 ihmistä, jotka toivottavasti viihtyvät myös keskenään.

Emme siis kauheasti ole varautuneet mahdollisiin ongelmiin :lol: Pitää vain toivoa, että ihmiset viihtyvät.. DJ meille on tulossa illan ajaksi, vaikka ei tykätäkään tanssia. Vieraat voivat sitten häneltä pyytää toivebiisejä. Kutsuissa emme ajatelleet ilmaista asiaa mitenkään erityisellä tavalla. Infossa lukee suurinpiirtein näin: "Avioliiton siunauksen jälkeen vietämme iltaa hyvän ruoan, juoman ja rennon yhdessäolon merkeissä". Toivottavasti tuosta tajuavat, millaiset juhlat on tulossa.

Jos joku on kokenut jo tällaiset "epähäät", kokemuksia kaivataan siis täälläkin ^_^

Link to comment
Share on other sites

Tuollaiset häät olisivat aika ihanat ja uskon sen onnistuvan juurikin sellaisella porukalla, joita ajattelitte kutsua (lähimmäiset sukulaiset ja kaverit). Heillä on hauskaa ihan keskenään. Itse ehkä keskittyisin etsimään todella hyvää juhlapaikkaa, jossa voisi olla esim. hieman jotain tekemistä, tyyliin minigolfrata tai muuta vastaavaa. Niitä voisi ajatella esim. sellaisian puistojuhlina. Sehän tuo jo paljon ideoita, kaunis teltta ja puista roikkuu kynttilöitä, mukavia istuma-alueita yms..

Link to comment
Share on other sites

^ Ihana idea! Harmi vain, että me juhlitaan talvella, eikä ulkoilu silloin oikein tule kyseeseen.. Mutta ehkäpä ihmiset silti viihtyvät ja jos eivät, niin lyhennetään sitten bileiden kestoa ja lähdetään kahdestaan hotellille ^_^

Link to comment
Share on other sites

Meillä ajateltiin vain tanssia "valssi", puheita pitävät ketkä haluavat :D

Kyseessä ihan kakkukahvittelut päiväsaikaan, ja kun juhlatila tulee olla siivottu 24-mennessä, niin ei siinä hirveän pitkäksi sitä tilaisuutta kannata venyttää.

Eikä meille tule iltajuhlia, kun vieraat on vanhempaa sakkia ja emme tykkää "bilettää".. :ph34r:

Itse ainakin viihdyin kun mieheni veljen häät olivat samankaltaiset, pelkät kakkukahvit juhlapaikalla eikä yhtään mitään ohjelmaa!

Iltajuhlaan baariin sai tulla ketkä tahtoivat, siellä oli kuulemma tansittu ja vedetty kännit :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Juuri viime viikonloppuna ajoimme 500km ja takaisin häihin, joissa vain istuskeltiin, syötiin ja juteltiin. Ei tuntunut

todellakaan kovin ikimuistoiselta ja ajan olisin voinut käyttää toisinkin, mutta en halunnut serkkuani loukata. Enkä toki

etukäteen tiennyt, että TYLSÄÄ voikin hääjuhlassa olla... Että tämänkö takia tänne nyt tultiin... Ja kyseessä ei olleet

pelkät kahvijuhlat, joten vähän muutakin kuin pelkkää keskustelua olisin kaivannut, vaikka toki sukulaisia on aina kiva

nähdä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Kahdesti mukana vastaaviss

Juu ei kiitos, olen myös ollut vieraana häissä joissa ei tapahtunut mitään. Istuskeltiin vaan paikoillaan ja odoteltiin, ne yhteiset puheenaiheetkin loppuu yllättävän nopeasti suurimmalta osalta kun paikallaan oleminen turruttaa. Kutsussa olisi todella hyvä ilmaista millaiseen juhlaan porukka on tulossa, jotta tietävät olla odottamatta mitään. Kortti- ja lautapelit on kivoja jossain mökillä iltaisin kun on koko päivä tehty jotain ja halutaan rauhoittua.

Link to comment
Share on other sites

Tähän voisin todeta, että on ehkä olemassa kahdenlaisia ihmisiä: niitä, jotka tarvitsevat järjestettyä viihdytystä, ja niitä, jotka viihtyvät muutenkin melkein missä vaan. Itse en ole koskaan ollut juhlissa, joissa olisin vaan istunut tylsistyneenä, vaikka ohjelmaa ei ole ollut. Pikemminkin on käynyt niin, että ohjelma on keskeyttänyt hyvät juhlat :). Tylsät juhlat johtuvat usein tylsistä ihmisistä. Sitä paitsi hääjuhlan ei minun mielestäni tarvitse olla ikimuistoinen vieraalle vaan hääparille. Toivottavasti kaikki vieraat, jotka ovat tyytymättömiä juhlien ohjelmaan tai mihin tahansa muuhun juhlissa ymmärtävät olla sanomatta tai näyttämättä sitä hääparille.

Link to comment
Share on other sites

Muistan eräät häät, joissa en tuntenut paria lukuunottamatta kuin yhden ihmisen entuudestaan. Minulla oli tylsää suurimmaksi osaksi, vaikka ohjelmaa oli jonkin verran (tervetulo- ja onnittelupuheet ja sitten ruokaa). Lisäksi istumapaikkaani oli selvästi mietitty (sama työtausta ja ikäluokka). Pääruuan aikana ja jälkeen yritin jutella vierustovereille, mutta varsinkin alkuun sain hyvin kylmää kohtelua (toisilta naisilta) ja syömisen jälkeen kaikki muut katosivat pöydästä baaritiskille/puskabaariin omissa porukoissaan. (Vanhemmat ihmiset istuivat omissa pöydissään koko juhlan ajan, mutta eivät kyllä näyttäneet kovin innoissaan kuulumisiakaan vaihtelevan. Näissä pöydissä ei siis myöskään ollut vapaita paikkoja.) En viitsinyt koko aikaa roikkua tässä yhdessä tuntemassanikaan ihmisessä, hänellä oli paljon "tavattavia" ihmisiä. Harhailin sitten vähän päämäärättömästi anniskelualueella istuskellen pöydissä välillä paremmin ja välillä huonommin jutunjuuressa kiinni sekä katselemassa polttarikansioita jne. En kyllä ole omasta mielestäni mitenkään epäsosiaalinen, vaan oikein puhelias ja rento tyyppi, mutta näissä häissä olisi tarvittu: alkoholia, avec tai ohjelmaa (jotta minä olisin viihtynyt). Bändi aloitti suhteellisen myöhään ja soitti paritansseja. En ole koskaan poistunut mistään juhlista niin aikaisin. En kuitenkaan ikimaailmassa kertoisi tätä parille ja kiitin hymyissäsuin heitä juhlasta. Siinä Maybelle on oikeassa, että hääparin viihtyminen ja se, että juhla on heidän näköisensä, on tärkeintä!

Kutsuissakin olisi varmaan hyvä jollain tapaa ilmaista, että kyseessä ei ole tavalliset häät? Vai mitä mieltä?

Mitä ongelmia tällaiset "juhlat" voi tuoda tullessaan ja miten niihin voisi parhaiten varautua?

Minusta olisi ollut kiva tietää etukäteen, että häät ovat ns. sisäpiirille ja että ruuan jälkeen on "vapaata oleskelua ja rentoa yhdessäoloa". Hienoa, jos se vierailta onnistuu, vaikka ei tunnettaisikaan.

Minun "pelastukseni" olivat polttarikansiot ja muu katseltava tilpehööri sekä ei-kenellekään-merkatut-paikat isoissa pöydissä anniskelualueella. Olisipa ollut edes joku yli-innokas naapurinsetä tanssittamassa :D Tai no mielummin menevää tanssimusaa, jota voi tanssia myös yksin.

Toisaalta, eräissä toisissa vähäohjelmaisissa juhlissa itse ohjelmanumeroilla ei ollut kovinkaan paljon katselijoita, kun vieraat olivat hajaantuneet kuka minnekin: eri huoneisiin, ulos jne. eikä esim. kaaso huudellut heitä paikalle. Kukaan ei tiennyt, että ohjelmanumeroita olisi (pöytäohjelmassa luki vain "seurustelua").

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...