Guest naikkonen

Ruuan todellinen menekki

4 viestiä aiheessa

Siinäpäs otsikossa se kysymys, iltapalalla on salaattia, patonkia ja pikkunakkeja ja lihapullia. Mutta paljonko osaan ostaa nakkeja? Lihapullat teen itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suolaisen nälkä iltapalalla riippuu tietysti monesta asiasta, erityisesti siitä kauanko ruokailun ja iltapalan välillä on kulunut aikaa ja paljonko vieraat ovat sinä aikana kuluttaneet alkoholia, mutta voisiko joku 5-10 molempia olla hyvä.

Itse ehkä jonkinlaisena kompromissina laittaisin 8 molempia per vieras eli 50:lle vieraalle siis 400 nakkia ja 400 lihapullaa. Ei ne ehkä kaikki mene, mutta toisaalta raavaat miehet saattavat pienessä pöhnässä vedellä aika hurjiakin määriä suolaista ja jos noita on tarjoilla, ei ehkä patonki ja salaatti ole heille se eka vaihtoehto :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teemme ruuat porukalla ja ainoa mikä huolettaa on määrät..

menu koostuu lohi,keitetyt perunat,sisäfile,lihapullat,pito makaronilaatikko, kasvisgratiini, salaatteja 3-4 erilaista.

Ja iltapalan menekki, tarkoituksena tarjota kinkkukiusaus, lihapullat, prinssinakit, salaatti ja patonki..

Vertailuna mulla on yhdet juhlat, jossa ei tosin ollut kaikkea noita mitä meille on tulossa.. mutta tuntu että se ruuan menekki oli aika pieni niissä juhlissa.. sen mukaan kun laskeskelin niin 80hengelle riittäisi n.10kg lihaa ja toiset 10kg kalaa. Ja vihersalaattia n.20l + eri pastasalaatteja n.4kg.. tuntuu vaan niin vähälle :D

Ja tuo iltapalan määrä, huoh.. no parempi liika kun että loppuu kesken, mutta ei ihan tuhottomasti viitsisi turhaa tehdä.

Jos joku teistä osaa neuvoa niin olen todella kiitollinen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Määristä en muuten tiedä, mutta tuntuu hieman ylimääräiseltä valmistaa enää iltapalalle kinkkukiusausta. Pastasalaatit uppoavat paremmin yönälkään, eikä tarvitse lämmittää.Säästyt paljolta vaivalta kun valmistat iltapalalle esim. broileri-pastasalaatin, vihersalaatin ja patonkia, ja jätät nakit ja lihapullat laittamatta.

Annoskoot noissa ruoissa on suurinpiirtein 150g lihaa + 150g kalaa / lärvi, ja noitten lisäksi makaronilaatikkoa ja gratiineja varaisin noin 100-120g / hlö. Salaatteja sen verran että jos jää niin iltapalalla menee loput :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään