Guest Mustaa kahvia

"Mutta tottakai teidän täytyy kutsua myös..."

101 viestiä aiheessa

Meilläkin anopilla on ollut muutama oma sukulaisensa, jotka "eivät kuitenkaan tule paikalle, mutta täytyyhän ne kutsua". Anoppi tuntuu myös käyttävän mittatikkuna sulhaseni veljen häitä (jotka olivat varmaan 15 vuotta sitten), että samat ihmiset täytyisi kutsua meillekin. No, ei näitä tapauksia montaa ole ja kyllä suurimmalle osalle näistä anopin ehdotuksista lähetetäänkin ne kutsut. Sulhanen oli taannoin ties kuinka pitkän ajan jälkeen tavannut yhden serkkunsa, jolla on jo aikuisia lapsia puolisoineen ja kertonut meidän häistä, niin siinä sitten tavallaan "vahingossa" tuli kutsuneeksi tämän perhekunnan häihimme. En ole siis tavannut ollenkaan tätä porukkaa, eikä mieskään ole missään tekemisissä muuten heidän kanssaan, niin ei tunnu kovin luontevalta kutsua heitä, mutta "pakko" kai se on kun ne nyt tietävät häistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä periaate on, että meidän häät ja meidän vieraslista. Siellä on tasan ne sukulaiset, kenen kanssa on edes jonkinverran pidetty yhteyttä viimevuosina ja läheisimmät ystävät. Häämme ovat myös ns. aikuisten häät, eli ei lapsia juhliin kiitos :-) Onneksi molempien vanhemmat ovat järki-ihmisiä ja ymmärtävät asian! Jos mun vanhemmat maksaisi osan häistä, niin tietenkin joustaisin vieraslistan suhteen, mutta koska me nyt maksetaan, niin me myös päätetään. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me meinattiin aiheuttaa kunnon sukusota kun ei ensin kutsuttu semmosta serkkua, kehen en koskaan pidä mitään yhteyttä enkä ollut nähnyt häntä perheineen moneen vuoteen. Noh, tätini kyseli äidiltäni (!) miksei hänen lastaan ole kutsuttu, ja äiti selitti tilanteen hänelle (pienet häät, ei ole pitänyt yhteyttä yms.) jota hän ei ymmärtänyt alkuunkaan, ja ilmoitti sitten etteivät hekään siinä tapauksessa tule häihin.. Noh, long story short, monien puheluiden jälkeen (lähinnä äitini ja tätini välillä) kutsuimme heidät. Mutta oli se varmaan heillekin vähän outoa tulla häihin, johon heitä ei ensin haluttu kutsua.....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Tulivat kuitenkin paikalle ja olivat hyvillä mielin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä tämä kuuluu tänne? 

 

Meillekin on tullut näitä "Mutta totta kai teidän täytyy kutsua myös Se ja Se"- kommentteja mutta sitten on ollut myös näitä itse itsensä kutsuvia henkilöitä, jotka myös todennäköisesti tulevat pahastumaan siitä ettei heitä kutsuta. Suurin osa kutsuista on ollut perillä vastaanottajillaan jo eilen, loput ovat saapuneet todennäköisesti tänään. Osa tuppautujista on jäänyt kutsumatta - meillä rajanveto kutsuttavien suhteen on ollut aika tiukka ajatellen ihan rahapolitiikkaa ja toisaalta sitäkin, paljonko juhlatilaan väkeä mahtuu. Samalla on myös ajateltu, että vain sellaiset halutaan paikalle, jotka ovat oikeasti lähellä/läheisiä tai joiden kanssa pidetään aktiivisesti yhteyttä. On myös paljon sukulaisia, joita ei ole nähnyt tyyliin kymmeneen vuoteen tai joita näkee vain pakollisissa sukujuhlissa, jotka eivät tiedä meistä tai meidän nykyelämästä yhtään mitään. Kyllä mun on sanottava - kuten sanoi mieskin - että emme me häihimme sellaisia henkilöitä halua. 

 

Ensimmäinen valitusvirsi kuultiin jo eräältä, joka jäi kutsumatta. Kovasti kyseli silloin kun ilmoitimme "julkisesti" päättäneemme hääpäivämäärän, että tuleeko hän sitten kutsutuksi myöskin. Kerrottiin tuolloin, ettei toistaiseksi olla ehditty miettiä koko asiaa eikä tehdä mitään vieraslistojakaan. Aikaa hääpäivämäärään oli tuolloin puolisentoista vuotta, joten ihmekös tuo, ettei siinä hetimmiten ole vierasasiat olleet mielessä. Kutsumatta hän nyt sitten kuitenkin jäi, ja koska sana joidenkin muiden sukulaisten saamista kutsuista oli kiirinyt hänen korviinsa, hän päätti ryhtyä kerjäämään hääkutsua. Siis oikeasti; kerjäämään.

 

Hän on kysellyt, jäikö hänen kutsunsa ehkäpä johonkin matkalle vai onko se vielä tulossa. Rehellisesti kerroimme, että rajanvetomme on ollut tiukka (kuten tosiaan aiemmin sanoinkin) ja että kaikkia ei ole valitettavasti ollut mahdollisuus kutsua. Hänelle tämä asia ei oikein mennyt jakeluun, vaan sain kuulla pitkän listan pyyntöjä siitä, kuinka ihanaa olisi päästä meidän häihin ja kai me nyt heidän perheensä voidaan kutsua. 

 

Juttu vain on niin, että jos poikkeus tehdään tämän yhden perheen kohdalla, niin muiden kanssa pitäisi noudattaa samaa kaavaa ihan periaatesyistä eikä se tietenkään ihan niinkään voi mennä, koska tällaiseen ratkaisuun nyt on päädytty. Mitä tässä nyt sitten oikein pitäisi tehdä? Minä olin ajatellut, että ihmiset ymmärtävät mikäli jäävät jostain syystä kutsumatta; en minä ainakaan loukkaantunut taannoisista serkkuni häistä, joihin en kutsua saanut - emme ole kovin läheisiä ja yhteyttä pidämme hyvin harvakseltaan, olisin ihmetellyt mikäli kutsu olisi postin mukana meille tullut. Ajattelin siis että muut tuumivat samoin omalla kohdallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juttu vain on niin, että jos poikkeus tehdään tämän yhden perheen kohdalla, niin muiden kanssa pitäisi noudattaa samaa kaavaa ihan periaatesyistä eikä se tietenkään ihan niinkään voi mennä, koska tällaiseen ratkaisuun nyt on päädytty. Mitä tässä nyt sitten oikein pitäisi tehdä? 

^ Tiukka linja on hyvä pitää ja kannattaa muistaa se syy, miksi alunperinkin jätitte tuon kerjäävän sukulaisen kutsumatta. 

Omaan ymmärrykseeni ei mahdu tuo, että kutsuja kerjätään milloin milläkin verukkeella. Missä käytöstavat? Olisi varmasti kiva päästä juhlimaan toisten häitä, mutta pitäisi myös pystyä ymmärtämään, että kaikilla ei ole kiinnostusta tai mahdollisuutta (rahan tai tilan antamien rajoitusten takia) kutsua kaikkia sukulaisia. Jos kerjäys jatkuu, niin ei kai siinä auta muu kuin sanoa suoraan, että valitettavasti te ette nyt mahtuneet kutsuttujen listalle ja piste?

 

Itse purnasin juuri lähes samasta aiheesta Häät 2015 -ketjussa, joten ymmärrän hyvin ärsyyntyneet fiilikset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän oli pakko jättää osa sukulaisista pois koska pelkkää sukua oli yli 100 ja 100 oli meidän tavoitevoerasmäärä. Kurja kutsua vain toinen serkuista yhdestä perheestä, vaikka toisen kanssa en ole ollut missään tekemisissä (paitsi että se on toisen serkun veli...) :( Jälkikäteen olen aavistellut hieman vielä etäisempää käytöstä.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua "pelottaa" ihan kauheasti, että yksi perhe jättää ilmoittamatta kantansa (pyysimme ilmoitusta tuleeko vai eikö) enkä tosiaankaan halua alkaa kyselemään ilmoajan loputtua. Jos kys perhe ei mitään ilmoita, lähden siitä oletuksesta, että EIVÄT OLE TULOSSA. Jos kuitenkin pamahtavat paikalle, nii mitäs sitten? Ei tosiaankaan voi ovelta käännyttää, mutta paikkojakaan ei ole sitten varattu. Täytyy varmaan juhlapaikalle vinkata ennen häitä, että varaavat jemmaan pöydän ja tuolit, jos ne paikalle pamahtavat.

 

Kuten sanottu, perään tässä kohtaa en ala kyselemään (Ns. "pakko kutsua" porukka..muilta kyllä aion kysyä, mutta tässä kohdassa en.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ voitko selvitellä asiaa jotain muuta kautta (siis ilman että se heille selviää) ? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ voitko selvitellä asiaa jotain muuta kautta (siis ilman että se heille selviää) ? 

 

En :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä taas mies on ehdottomasti ollut sitä mieltä, että esimerkiksi kaikki serkut pitää tietysti kutsua, oltiin sitten tekemisissä tai ei. Miehellä on pari serkkua, jotka olen (ja miehenikin on) tavannut viimeisen 8 vuoden aikana, joka ollaan oltu yhdessä, vain kerran yksissä hautajaisissa. Sielläkään heidän kanssaan ei puhuttu mitään ja ilman noita hautajaisia oltaisiin tuskin edes koskaan tavattu. Itse haluaisin häihin vain ihmisiä, keiden kanssa muutoinkin ollaan tekemisissä ja joille meidän yhdessä olo jotakin merkitsee, joten olisin ollut valmis rajaamaan serkkuja sekä omalta että miehen puolelta pois kutsutuista. Ollaan nyt kuitenkin sovittu, että kaikki serkut sitten kutsutaan ja toisaalta kyllähän mun pitää miehen tätä toivetta kunnioittaa ja hyväksyä, koska ovat kuitenkin myös hänen juhlansa.

 

Omat vanhemmat ovat aikoinaan sanoneet, että ihan itse saamme päättää, ketkä haluamme häihimme, enkä omien vanhempieni puolelta uskokaan mitään painostusta tulevan. Appivanhemmista ei sitten menisi ihan takuuseen. Ei olla vielä siis hääaikeista heille kerrottu, juurikin sen takia, ettei jakseta sitä hössötyksen määrää, joka aivan varmasti alkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jees, juuri tämän takia avioidumme kahdestaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin, että emme joudu tällaiseen tilanteeseen, kun pidin kaikkia kutsumiamme henkilöitä "fiksuina" ja kutsuttiin kyllä etiketin mukaan myös esim. sulhon lapsuudenkaverit avo/aviokumppaneineen, joten ei arvattu tulevan näitä itsensäkutsujia/valittajia. Vanhemmatkaan kun eivät puutu häiden järjestelyihin ja saimme vieraslistalle kaikki haluamamme henkilöt (mitä nyt sulho muisti loppumetreillä pari tyyppiä lisää). Haluttiinkin suht pienet häät ja nimenomaan ihmisiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä, että saadaan hyvä, lämmin, rento tunnelma. Äitini kuitenkin huomautti, että hän toivoisi paikalle oman puolensa sukua kutsuttavan (ei siis mitenkään painostanut tm.) ja sitten kun sulho lisäsi yhden pikkuserkkunsa listalle, ajattelin, että ok, kutsutaan äidin serkku miehineen sekä heidän kaksi lastaan (pikkuserkkuni siis), kun ovat tosiaan ainoat sukulaiset äidin puolelta. En uskonut heidän tulevan kuitenkaan, koska minä en ole heihin missään yhteyksissä ja pikkuserkutkin on niin paljon nuorempia, ettei olla koskaan oltu kavereita tm. Juhlapaikan kantokyvyn rajoilla oltiin siis tässä vaiheessa kutsuttujen määrässä, eikä muutenkaan mitään avoimia avec-kutsuja laitettu kenellekään. 

 

Nyt sitten olen saanut kuulla, että tämä serkku on ruikuttanut äidilleni useampaan otteeseen siitä, ettei "saa tuoda" pikkuserkkujeni teinix tyttö- ja poikaystäviä.. <_<  Mielestäni todella tökeröä (varsinkin kun äitini ei osallistu millään tavalla häiden järjestelyihin ja kutsussa lukee aivan selvästi, että ilmot morsiamelle). Viimeisimmässä viestissä ilmoitettiin toisen menneen kihloihin, joten etikettikin alkoi sitten painaa päälle. En jaksanut enää kuunnella mokomaa ja laitoin suoraan viestiä asiasta, että häiden tilat ja budjetti ovat rajalliset ja halutaan juhlia läheisten kanssa, siksi rajat on vedetty tuntemiimme ihmisiin, mutta etiketin mukaan kihlattu on nyt myös kutsuttu, ilmot minulle. V.p. on kahden viikon päästä, saas nähdä, vieläkö ruikuttaa toiselle avec-kutsua/tulevatko/?.. Jos teinit ei voi tulla ilman "kavereita", niin jättäköön sitten kokonaan tulematta..

 

Vaikkei tämä nyt ole mitään maatakaatavaa, niin tällä hetkellä kaduttaa, että mentiin heidät ylipäätään kutsumaan, enpä arvannut, että kukaan kehtaa tämmöistä alkaa ruikuttaa, varsinkin kun kyseessä on ei-läheiset ja kaukaiset sukulaiset. Plus, se on aivan varmaa, etteivät nämä pikkuserkkuni uhraisi ajatustakaan minun/meidän/äitini kutsumiselle omiin häihinsä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ No on kyllä tökeröä puuhaa... Miksei ihmiset voi olla iloisia että heidät on kutsuttu? Alkaa ihan hirvittää että tuleeko itsellä jotain vastaavaa tilannetta eteen, sitten kun kutsuja aletaan lähetellä. :wacko:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se kyllä myös ihmetyttää, että mikä hemmetin hinku ihmisillä on päästä toisten häihin. Etenkin juurikin sellaisissa tapauksissa, joissa ei oikeasti edes tunneta hääparia kunnolla, saatika olla heidän elämässään mitenkään mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se kyllä myös ihmetyttää, että mikä hemmetin hinku ihmisillä on päästä toisten häihin. Etenkin juurikin sellaisissa tapauksissa, joissa ei oikeasti edes tunneta hääparia kunnolla, saatika olla heidän elämässään mitenkään mukana.

Sama. Miksi esim. joku 17-vuotias poika haluaisi tyttöystävänsä pikkuserkun häihin, kun ei ole ihmisestä koskaan kuullutkaan eikä tule koskaan jatkossakaan kuulemaan? Hänellä olisi siellä varmasti tooodella hauskaa, tuntee tyttöystävänsä vanhemmat ja isoveljen ehkä... Ja tuskin tutustuu/juttelee kenenkään muun kanssa, kaikki muut vieraat kolme- tai kuusikymppisiä. Ilmaisten juomien perässä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Se kyllä myös ihmetyttää, että mikä hemmetin hinku ihmisillä on päästä toisten häihin. Etenkin juurikin sellaisissa tapauksissa, joissa ei oikeasti edes tunneta hääparia kunnolla, saatika olla heidän elämässään mitenkään mukana.

Sama. Miksi esim. joku 17-vuotias poika haluaisi tyttöystävänsä pikkuserkun häihin, kun ei ole ihmisestä koskaan kuullutkaan eikä tule koskaan jatkossakaan kuulemaan? Hänellä olisi siellä varmasti tooodella hauskaa, tuntee tyttöystävänsä vanhemmat ja isoveljen ehkä... Ja tuskin tutustuu/juttelee kenenkään muun kanssa, kaikki muut vieraat kolme- tai kuusikymppisiä. Ilmaisten juomien perässä?

 

Näin on. Ja se on kumma, kun minkään muun juhlan ympärillä tälläistä hinkua ei juuri ole. Häihin vaan on päästävä. Onko se sitten edelleenkin se vanha "koko suku ja kylä koolle"-perinne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin tämä on vähän ongelma kun en pidä yhteyttä isän puolen sukuun enkä tunne heitä kunnolla. Olisihan se kiva saada sukulaisia mukaan (varsinkin isäni varmaan toivoisi sitä), mutta vieraslista on jo niin täysi että joutuu karsimaan. 

Tulin siihen tulokseen, että kutsun vain kummitätini, joka on isäni sisko ja johon olen pitänyt eniten yhteyttä.

 

Muutenkaan en haluaisi häihini liikaa ihmisiä joita en tunne. Kumppaneita emme kutsu, kahden läheisen serkun kohdalla teimme poikkeuksen kun tunnemme molemmat hyvin. Vähän mietityttää, voiko aviopuolisoista toisen jättää kutsumatta, jos tällaista avec-käytäntöä häissä ei muutenkaan ole..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutenkaan en haluaisi häihini liikaa ihmisiä joita en tunne. Kumppaneita emme kutsu, kahden läheisen serkun kohdalla teimme poikkeuksen kun tunnemme molemmat hyvin. Vähän mietityttää, voiko aviopuolisoista toisen jättää kutsumatta, jos tällaista avec-käytäntöä häissä ei muutenkaan ole..

No teidän häät, eli teette kuten parhaaksi näette. Kannattaa kuitenkin varautua siihen että ihmiset eivät ymmärrä että kutsutte vain toisen (öbaut kaikkien perinteiden ja etikettisääntöjen vastaista) ja tulevat silti vähintään kumppaninsa kanssa tai jos ymmärtävät niin jotkut jättävät kokonaan tulematta. Itse varmaan kuuluisin jälkimmäiseen porukkaan jos tosiaan vain mut kutsuttaisiin. Kyllä se varmasti joillekin on myös ihan ok :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pelkään että minulta tullaan kyselemään vieraslistasta ja sen tiukkuudesta... En esimerkiksi aio kutsua kummejani ollenkaan. He eivät tulleet ylioppilasjuhliini, eivätkä edes ilmoittaneet mitään... olen edelleen katkera, sillä yo-juhliini kutsutuista 25 ihmisestä 8 ilmaantui. Ja näistä vain puolet oli varsinaisia vieraita, muut olivat perheenjäseniä. Myöskin saattaa olla että suuren kaverimäärän takia joudutaan kutsumaan ilman aveceja... pitää myöhemmin päättää mihin vedetään raja seuralaisten suhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suurin osa näistä "pakko kutsua" -tyypeistä on jo rajattu pois vieraslistalta. Minibudjetilla ja tilan ahtaudella ollaan sitä itsellemme perusteltu, kukaan muu ei ole ainakaan vielä asiaa kyselly. Aluksi tuntui vähän pahalta, koska mun tekisi mieli kutsua kaikki serkut ja kaverit, mutta kun ei resurssit anna myöten. Yhtenä pakettina oon serkkujani pitänyt, kunnes tajusin, etten oikeesti ole ollut parin mun serkun kanssa missään tekemisissä yli viiteen vuoteen ja muutaman muunkin kanssa korkeintaan jossain sukujuhlissa. Jäävät siis noi kauemmat kutsumatta ja pyydetään paikalle vain ihmisiä, joiden kanssa oikeasti nähdään muulloinkin kuin jouluna ja juhannuksena. Yhdestäkään pariskunnasta ei kutsuta vain toista osapuolta, vaikka mieleni kyllä tekisi yhden pariskunnan kohdalla näin tehdä. En vaan keksi perusteluja sille (paitsi henkilökemioiden yhteensopimattomuus) miksi kyseinen tyyppi tulisi jättää kutsumatta. Tosin osa kavereista on jo kysellyt, että halutaanko heidän tuovan puolisonsa, koska emme puolisoita juurikaan tunne. Olen vastannut, että se on teidän oma valinta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulho on kutsumassa kaikki kumminkissankaimat ja muut etäisemmät tuttavat, koska tietää jo etukäteen heidän kieltäytyvän kutsusta pitkän matkan takia. Itse taas joudun tarkemmin pohtimaan omia sukulaisiani, sillä suurin osa asuu tunnin ajomatkan säteellä hääpaikastamme. Kaikkia serkkujani en kuitenkaan ajatellut kutsua, sillä en ole ollut tekemisissä heidän kanssa moneen vuoteen. On kuitenkin ehkä hieman tökeröä olla kutsumatta jostakin sukulaisperheestä kaikki yhtä lukuun ottamatta - toinen perheen lapsista on hyvä ystäväni, toista en ole nähnyt vuosikausiin. 

Muokattu: , käyttäjä: colored

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huoh, tahdon tulla tännekin vikisemään, kun olen nyt niiiin helisemässä! Sulhasen isällä on 3 veljeä ja yksi sisko. Heidät kutsutaan puolisoineen. Heidän lapsiaan eli sulhon serkkuja ei kutsuta, lapset ovat aikuisia eikä sulho ole tekemisissä, minä en ole suurinta osaa ikinä tavannut. Tässä ei ole mitään ongelmaa.

Minun isälläni on 2 veljeä ja 3 siskoa, joilla on yhteensä lauma lapsia. Oikeasti lapsia vielä. Jos siis sedät ja tädit kutsutaan, niin tulee tämä " mutta totta kai teidän täytyy kutsua myös lapset!" Ja se ei ole vaihtoehto. Tai sitten kutsutaan vaan yksi täti, jota eniten tapaan, jolloin hänen koko perheensä kutsuttaisiin. Ja sitten on taas "mutta totta kai teidän täytyy kutsua myös muut perheineen!" En tiedä mitä tässä tekisi. Tai tiedän, jos kaikki kutsutaan, niin kutsutaan ilman lapsia. Mutta sitä en tiedä saako vain tuo yksi täti kutsun vai saavatko loputkin sisarukset.

 

Muilta kuultua sitten. Sulhasella on kolme enoa, joista yksi ei ikinä tule juhliin, eli häntä ei kannata kutsua :D Toinen eno kutsutaan. Kolmannesta enosta me + sulhasen äiti olemme sitä mieltä että ei kutsuta. Siis sulhasen äiti ihan suoraan sanoi, että älkää vaan sitä "Vihtoria" kutsuko! :D Mutta sulhasen mummu, siis äidinäiti, onkin juuri päin vastaista mieltä. Että tottahan te "Vihtorin" kutsutte. Ööööh... Muuten voitaisiin jättää tämä huomiotta, mutta ei oikein tiedetä pääsekö mummu paikalle jos " Vihtori" ei saa kutsua. Kun mummun kanssa ei ole muita jotka asuvat samalla paikkakunnalla, paitsi se toinen eno joka ei tule mihinkään. Saa nyt nähdä, anoppi voinee auttaa tässä.

 Mummulla oli muitakin ehdotuksia. Hän kysyi että kutsutaanko me sulhasen isosetä vaimoineen. Lähisukua? Ei? Ja se vaimo ei edes tykkää minusta. Eivät saa kutsua, jos vaan minä sen voin estää. Kaikkein mielenkiintoisin ehdotus oli kuitenkin "Kaalepin" porukan kutsuminen. Minulla on hämärä aavistus siitä kuka on "Kaaleppi". Mummun veli? Luulisin. "Kaalepin" porukka tarkoittanee hänen vaimoaan (onko häntä, vai onko leski, en tiedä) ja aikuisia lapsia lapsineen. Joista en ole ihan varma onko ne ne yhdet tyypit vai eikö ole :D Ja jos ovat, en pidä siitä perheen rouvasta. Ihme viisastelija. Heh, ei siis tosiaan kutsuta "Kaalepin" porukkaa.

 

Muita tällaisia juttuja ei sitten, ihme kyllä, taida ollakaan! Olin varma että anopilla olisi liuta ihmisiä, jotka pitää kutsua, mutta hän antoikin päinvastaisia neuvoja, että älkää nyt ainakaan niitä ja niitä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh Minitikrulla on kyllä paljon pohdittavia vieraita :D 

 

Löysin viestistä meidänkin tilannetta jotenkin hassusti, ensiksi meidän piti vetää paljon tiukempi rajanveto siihen ketkä kutsumme ravintolaan (meillä on vihkimisen jälkeen ravintolaillallinen perheelle ja jatkot sitten kavereille) syömään kanssamme, ja siksi alunperin kutsuin vain toisen tätini joka asuu paikkakunnalla jossa häät pidetään. Tästä nousi pieni kalabaliikki kun oli kuulemma turhan epäreilua etten kutsuisi myös toista tätiäni ja enoani. No onneksi saimme peruutuksien yhteydessä isomman ravintolakabinetin että saatiin mahtumaan kaikki vanhempien sisarukset ettei ketään tarvinnut jättää ulkopuolelle. Eihän se minustakaan kivaa ollut että joutuu valitsemaan ketä kutsua, mutta viimeinen niitti oli se että muut aiheuttavat siitä kauhean lisämekkalan vielä mielenpahitteeksi  :girl_sad: no asiat onneksi tosiaan meidän tapauksessa järjestyi. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään