Miten somistaisit tämän juhlatilan? (yhdistetty)


Cenedra79

Recommended Posts

No edullista ja talvisen tunnelman luovaa materiaalia on hallaharso, josta on tuossa alempana ketju. Ystäväni häissä oli sitä mm. pöydällä silleen ilmavasti ja siinä valkeita lyhtyjä joissa sisällä kynttilät, oli tosi kauniin näköistä. Lyhdyn sisälle voi myös laittaa jouluvalot.

Oksia voi sprayillä maalata esim. valkoiseksi. Niitä maljakkoon ja pieni kirkkaan värinen led-valosarja siihen (sellaiset jotka toimii pattereilla ettei tarvi sähköjohtoja olla). Tai voisi olla kaunista jos olisi tosi paksu, koukeroinen oksa, joka makaisi pöydällä ja ympärillä olisi kynttilöitä (onkohan paloturvallista...) tai sit pieni led-valosarja.

Jouluista tunnelmaa voisi välttää niin ettei olisi kauheasti punaista (just sellaista joulunpunaista) eikä mitään kultaisia tähtiä tms. jouluista...ehkä mä myös liitän havunoksat jouluiseen tunnelmaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Mä pistäisin ehdottomasti mahdolliset puolapuut piiloon joillain kankailla. Esimerkiksi tumman sinistä kangasta ja valkoiset "jouluvalot" nätisti siitä roikkumaan, näyttää vähän taivaalta :)

Samaa tulin ehdottamaan, eli puolapuut ja muut urheiluvärkit piiloon kankailla. Näin teimme joskus muinoin erisiin juhliin oikein onnistuneesti. Esimerkiksi jotain halpaa vuorikangasta (kakkoslaatuinenkin kangas käy, kun voi poimuttaa niin ei erotu). Tuon kankaanhan saa luultavimmin myytyä eteenpäinkin koristelutarkoituksiin... Kankaalle voi kiinnittää esimerkiksi tyylikkäitä rusetteja ja leveitä nauhoja yläreunaan tai kukkasia köynnöksenä.

Mielellään huomioi tämän myös pöytien sommittelussa ja missä hääpari istuu tai tarjoilut ovat.

Calla%20Lily%20Curtain.jpg

curtain_backdrop%202.jpg

PS. Onkohan tässä KauraOmenan jouluvaloideaa? Kauniin näköistä.

close%20up%20wedding.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Juhlasalista tuli oikein hieno kun valot laitettiin pois, pöytiin valkoiset liinat ja punaista organzaa keskelle kaitaleeksi ja siihen päälle lasikiviä ja pari punaista tuikkukippoa ja led-tuikut (paikan sääntöjen mukaan). Lisäksi "feikkilavan" reunalle laitettiin punaista organzaa ilmavasti ja reunalle myös kynttilälyhtyjä, joissa oli kirkkaita "jouluvaloja". Bändillä oli omat valot, joten fiilistä saatiin niillä. Puolapuut ei haitanneet, kun ne jäi aika hyvin bändin taakse.

Iltapalabuffapöydässä oli myös punaista organzaa ja lasikiviä.

Tila ei mielestäni tuntunut liikuntasalilta, vaikka lattiassa pelikenttien teipit olikin. Kiitti kaikille vinkeistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ihana mahdollisuus koristella! Peittää vaikka taustalevyn ohuella valkoisella kankaalla (vaikka muutamalla kerroksella, ettei paista läpi) ja samaa vähän varsinaiseen koriin. Sitten riippumaan köynnöstä, kukkia tai valoja. Verkon voi kääriä pois näkyviltä ja eittää kankaalla, jolloin jää vain rengas, ja siihen voi ripustaa mitä tahansa koristeeksi, vaikka lyhtyjä. Koko häkkyrän voi päällystää ilmapalloilla, jos se sopii muuhun koristeluun. Tai jos teline on sopivalla paikalla ja seinälle on tarkoitus heijastaa kuvia tms. jossain vaiheessa juhlaa, ripustakaa videotykki siihen. Mahdollisuudet ovat aika lailla rajattomat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Oma pää lyö somistuksen suhteen vähän tyhjää kun häihinkin on vielä reilusti aikaa. Juhlatila on valmiiksi katsottuna ja on kuvan mukainen. Nyt kanssa morsiot ideoita tilan koristeluun ja sopivan värin löytämiseen! Teemaväriksi olin ajatellut musta-valkoista ja keltaista, mutta sopivatkohan kyseiset värit noiden tuolien ja seinien väritykseen?

Kaikki ideat ja vinkit otetaan vastaan! :)

post-39387-0-59520200-1345180834_thumb.p

Link to comment
Share on other sites

Serveteillä, kaitaliinoilla ja pöytäasetelmilla saatte tuota teemaväriä kivasti tilaan. :)

Mun mielestä nuo värit sopii hyvin, kaitaliina/organza voisi olla "pääväriä" ja nuo muut sitten tehosteita.

Mites esim. valkoiset pöytäliinat niinkuin kuvassa, kaitaliina / organza / servietit / kukat / menukortit / pöytänumerot tms. mustaa ja keltaista?

Musta kaitaliina olisi ehkä helpoin yhdistettynä keltaisiin servietteihin ja kukkasiin, ei tulisi niin synkkä.

Henk.koht tykkään aika pelkistetyistä jutuista enkä lähtisi haalimaan mitään koristerusetteja tai tuolihuppuja.

(Tästä kommentista ei ole mitään apua :ph34r: )

Link to comment
Share on other sites

Kiitos /Heidi noista kuvista! Aika makeita ideoita! Lähinnä mietin, että olenko ihan hakoteilla ton värimaailman suhteen, eli sopiiko noi värit tohon tilaan (jossa noi seinät/lattio on kuitenkin aika hallitsevat ja tylsät..)?

Musta/Keltainen pöytäliina olisi aika jännä, mutta mahtaako siitä tulla sitten liian synkkä/pääsiäinen mieleen? :)

Link to comment
Share on other sites

Musta sopii kyllä nuo värit tonne, mutta ne on vähän haastavat sillä lailla, että varmaan pitää tehokkaasti niitä käyttää, että tulee selkeästi esille ja tuo juhlatilan ruskea jää taka-alalle. Mille väreille olitte ajatelleet painotusta? Ja minä vuodenaikana häät ovat (kukkien värit) Yksi esimerkki jolla saisi räväkästi värit esille olisi esimerkiksi mustat pöytäliinat, valkoinen kaitaliina ja keltaiset kukat. Lisäksi tuoleihin voisi solmia keltaiset nauhat. Servetit voisivat olla tavalliset valkoiset (näyttävät jo kun taustana musta). Jos taas haluatte vaaleampaa kokonaisuutta niin tuo ylläliitetyistä inspiraatiokuvista viimeinen voisi toimia aika hyvin kirjaimellisenakin inspiraationa. Eli valkoinen pöytäliina, valko-musta kaitaliina, jonka väri ja muotomaailmaa jatketaan mahdollisissa menu/ohjelma/paikkakorteissa (mitä teille tuleekaan jos näitä tulee) ja kukat keltaisella. Näissä kaikissa kuvissahan teema on toteutettu niin että kaikkia värejä on käytetty useammassa eri kohdassa ja näin saatu viimmeistelty, harmoninen ja ylellinen fiilis. Eli yleisesti kattauksessa mieti miten voit käyttää kaikkia värejä ja sitten jos vaan mahdollista niin jokaisen vieraan kohdalle ne vielä uudestaan. Juuri esimerkiksi valkoinen lautanen, musta servetti, keltainen kukka tai jotain muuta. Mutta tosi hauskat ja energiset värit teillä! Älä pelkää käyttää väriä niin onnistuu varmasti!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Juhlatilaan minun mielestä sopisi ennemmin raikas ja pirteä kokonaisuus kuin tyylikkään loistelias. Syy varmaan se, että puuta on aika paljon. Heidin viimeinen kuva (Pam Scott) sopisi mun mielestä tuohon juhlatilaan vallan mainiosti. Miettimäsi väritys sopii ihan varmasti myös tuohon tilaan. Itse en ole kovin mielikuvitusrikas ihminen, joten en osaa välttämättä nähdä kaikkia vaihtoehtoja mielessä, mutta mielestäni valko-keltainen tehostettuna mustalla toimisi parhaiten. Kun mietit tuolien ja muun puun sopivuutta väreihin, niin ehkä musta pöytäliina puutuolien kanssa voisi luoda liikaa kontrastia.. tai sitten ei..

Link to comment
Share on other sites

Itse ainakin ehdottomasti hankkisin tuolien päälle tuolinhuput! Itse olen nyt tuolinhuppuihin hurahtanut ja omiin häihin sellaisia metsästän. :)

Ne tuovat tilaan kuin tilaan niin suuren juhlavuuden tunnun. Ja etenkin tuon Miia sinun lähettämäsi kuvan tilan saisi aika erinnäköiseksi pelkillä tuolinhupuilla. Siitä on sitten paljon helpompi alkaa somistaa juuri sen näköistä kun haluaa.

Ne ovat tietenkin aika kallis sijoitus, ja meidänkin budjettihäissä varmaan melkein suurin meno erä. :D Mutta uskon, että saan ne myytyä (ainakin toivottavasti) sitten eteenpäin.

Link to comment
Share on other sites

Olen samaa mieltä muiden kanssa, rohkeasti vain värejä! :) Mieleen tuli ensimmäisenä, että kannattaa valita lämmin keltaisen sävy, se sopii puun kanssa paremmin. (Heidin kuvissa toiseksi ylin vasemmalla on kylmä). Ja minä en valitsisi täysin keltaisia pöytäliinoja (minulle liian pääsiäinen) enkä koko mustia (samaa mieltä Klippon kanssa).

Nuo ikkunoiden edessä olevat verhot on nätit ja niissä olisi jo valmiina teemavärisi :) Ehkä niihin voisi liittää esim. pienen keltaisen ruusukkeen. Tai sitten seinällä voisi olla jotain härsylää tuossa missä puupaneli vaihtuu valkoiseksi seinäksi. Meinasitteko laittaa seinälle pöytäkarttaa tms. ? Minkä värinen on muuten katto ja ovet?

Link to comment
Share on other sites

ihania kuvia. erityisesti toiseksi alin ja sitten ylhäällä oikealla oleva kuva! ja hyvinki voisi passata tuohon tilaan, kun eihän tuolla näy mitään riitelevää väriä olevan, ainoastaan neutraaleja värejä johon voi yhdistellä melkeimpä mitä vaan!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Minkälainen teidän teema/värimaailma on? Mitä kaikkea haluaisit käyttää pöytien koristeluun? Kun käytätte koristehelminauhoja, onko teidän tarkoitus laittaa pöytiin kukat, kenties kaitaliinat, jotain tylliä? Katatteko servetit, ruokailuvälineet, lasit tms.?

 

Decorahousen blogista löytyy hyviä ideoita myös: http://decorahouseblog.blogspot.fi/ :)

Link to comment
Share on other sites

Joo kukat tulee koristehelminauhojen lisäksi, ajattelin kukka-asetelmien väliin, teemana oli alunperin maalaisromanttisuus mutta on kaikonnut vähän, väreinä vaaleanpunainen ja tummanruskea, karkkirasiat tulee myös.

 En vain ole varma riittääkö noi, organzakaitaliina on mutta se ei musta näytä miltään valkoisen liinan päällä. Voi olla että tuossakin on jo tarpeeksi mutta en omaa hyvää näkemystä miltä noi tulee näyttämään

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...