Guest Vieras_LillaMy_*

Kyselyketju Uusimaa/PK-seutu (yhdistetty)

191 viestiä aiheessa

Hei.

Pidämme hääjuhlat jälkikäteen rennoissa merkeissä. Tosi vaikea löytää tarpeeksi rento paikka, mutta ei rähjäinen.

Korjaamo oli toivelistalla, mutta sitä ei saatu. Magitoa kävimme katsomassa, mutta se ei miellyttänyt. Tuleeko mieleen mitään missä olis hyvä pitää kunnon bileet.

Muokattu: , käyttäjä: Iibis
otsikko //mode

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaupunki varmaan auttaisi aika paljon?

Oletettavasti puhutaan Helsingistä jos listalla oli Korjaamo ja Magito.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kaupunki varmaan auttaisi aika paljon?

Hups unohtui, siis pääkaupunkiseudusta puhutaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaapelitehdas, Suomenlinnan Tenalji von Fersen, Argoshalli.

En tietenkään tiedä, mitä tarkoitatte rennolla tai bilehäillä (bändi,baari, astetta rennompi ruokailu?? Aika vakiokamaa häissä :girl_haha: ), mutta noissa paikoissa voisi olla sellaista samalaista henkeä kuin mainitsemissasi ja niissä kaikissa on järjestetty varmasti kaikentyyppisiä häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei.

Kyselisin kokemuksia ja mielipiteitä edullisista ja hyvistä juhlapaikoista, joissa saisi olla myöhään ja omat juomat sallittuja.

Järjestämme syyskuussa häät 50hengelle, jotka koostuvat pääasiassa kavereista, joten häistä on tulossa rennot ja kosteat ;)

Meidät vihitään aikaisemmin, joten kyseiseen päivään ei sisälly mitään siunausta tms. EIKÄ todellakaan mitään hääleikkejä tai muuta hassunhauskaa!

Tarkoitus olisi soittaa musiikkia parin bändin voimalla, joten joku esiintymislava tai alue olisi hyvä olla. Bändien välillä soittaa Dj, joten äänentoistolaitteet olisi myös hyvä löytyä. Tuntuu olevan aika mahdoton tehtävä löytää tilanteeseen sopiva paikka. Useat hääpaikat tuntuvat olevan liian "häämäisiä" ja hienoja ja toiset sitten taas LIIAN ankeita tai kulahtaneita.. Mökkihäätkin alkaa tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta, jos sopiva paikka löytyy pääkaupunkiseudulta hyvien kulku/kuljetus yhteyksien läheltä.

Vinkkejä otetaan vastaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä kaipailen erähenkisestä hääjuhlapaikasta, jonne mahtuisi noin 100 henkilöä ja saisi viedä omat juomat? Eli kaikki hirsimökit etc. Myös erilaiset kellarit tms, joissa on kiviseinät, eli sellaiset Agroksenmäen tyyliset paikat. Kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siskon häät joskus vuonna 1 ja 2 oli Kiltakellarissa Punavuoressa (Koffin vanhalla panimolla) ja silloin ainakin sai viedä juomat omasta takaa. Nyt paikka on näköjään Sodexon pyörittämä, joten ruoat varmaan pitää ottaa sieltä mutta juomista ei sanota mitään.

http://www.sodexo.fi/fi-FI/kiltakellari/

Oli minusta ihan kiva paikka. Olen ollut myös Agroksenmäellä pikkujouluissa ja se on kyllä hieno.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kellarimaisesta tilasta tuli mieleen Tiiliholvi. En kyllä tiedä saako vielä omia juomia.

Myös Suomenlinnan juhlatilat voisivat vastata toivetta kellarimaisesta tilasta.

Muokattu: , käyttäjä: Skybride

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Tiiliholvi olisi kyllä ihana, mutta sinne mahtuu vain 60 ihmistä, eli ei millään voi tunkea 100 ihmistä. Albergan kartanon kellarisalikin on liian pieni.

Suokin paikat rajaan ulos hintatason vuoksi.

Täytyy nyt seuraavaksi tutkia tuota Kiltakellaria.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen lähestymässä kolmattakymmenettä ikävuottani, mutta en ole menossa naimisiin. Tosin kymmenen vuotta nuorempana olisin luullut jotain aivan muuta. En kuitenkaan halua antaa vuosikymmenen elämästäni kulua ilman määrääviä, isompia juhlia. Aion juhlia syntymäpäiviäni vähän isommin kuin yleensä.

Pähkinänkuoressa olen suunnitellut pöytäjuhlaa, joka käytännössä olisi pienimuotoiset häät ilman avioitumista, morsianta, valssia ja muita vastaavia asioita. Sen vuoksi kirjoitan asiasta tänne foorumille. Olen pahoillani, jos loukkaan tällä lukijoiden tai foorumin sitoutumista, mutta koen, että intressimme on hyvin samanlaiset.

Minulla myöskään ei ole toista osapuolta saatika morsiamen isää osallistumaan kuluihin, joten muihin tyypillisiin häihin verrattuan luvassa on jotain pienimuotoisempaa selkeästi tee-se-itse (lue: teetä-se-kavereilla) linjalla. Olen kuitenkin harrastusteni kautta tottunut tämänkaltaisten ja isompiekin tapahtumien järjestämiseen, joten organisatiopuolella ei ole ongelmia.

Etsin siis 30-50 hengen juhlatilaa pääkaupunkiseudulta tai sen läheisyydestä suunnilleen seuraavilla kriteereillä. Lista on summittaisessa tärkeysjärjestyksessä, mutta ei mitenkään ehdottomassa.

  • - Hinta. Budjetti venynee 400e asti mutta vähempi parempi.
    - Omat ruo'at tai ainakin juomat. Harrastan ruoanlaittoa ja minulla on myös monia alaa harrastavia tuttuja, joten en erityisesti kaipaa cateringiä. Jos on pakko ottaa, niin sen pitäisi olla kompensoitu vuokrassa. Ravintolahintaista alkoholia minulla ei ole varaa tarjota, joten suunniteltu laivamatka etelään kattaa tarpeen, siksi omat juomat juhlapaikalle ovat ehdoton edellytys.
    - Varustelutaso. Erityisesti kiinnostaa astiat ja keittiö. Ensimmäiset ovat lähinnä kiva olla, mutta jälkimmäinen on erittäin tärkeä. Esimerkiksi muuten hyvä Eerikinkartano karsiutui pois, koska sen ruoanlaittomahdollisuudet ovat käytännössä olemattomat.
    - Käyttöajat. Kaksi päivää riittää, mutta olisi erittäin mukavaa, että sotkut voisi tulla siivoamaan vasta seuraavana päivänä vaikka sitten lisämaksusta. Keskiyökin riittää, mutta mielummin pari tuntia siitä eteenpäin.
    - Ilmapiiri. Olen suuri Jane Austenin tuotannon ihailija ja sen vuoksi minulta vie jalat alta 1800-l alun ja puolenvälin tyylit, mutta sydämessäni on erittäin paljon tilaa myös myöhemmälle kartanoromantiikalle. Muuten erinomaisena tilana olen valmis nielemään seuraintalon tai vastaavan, mutta selkeän modernit hirvitykset jätän suoraan pois.
    - Tanssisali. Viimeisempänä ja myös vähäisimpänä. Edelliseen liittyen pidän myös aikakauden tansseista, joten niille olisi kiva saada tilaa, mikään erityinen edellytys tämä ei ole; pikemminkin vain ideanpoikanen.

Siispä: Onko Teillä arvon hääväki ehdotusta paikaksi?

Olen kyllä lukenut näitä keskusteluja läpi, mutta aika moni vanha linkki on toimimaton, hyväksi kehuttu paikka lopettanut vuokraustoimintansa ja ennen kaikkea minulla on näihin piireihin verrattuna hyvin pienet pippalot.

Liian pitkä, en lukenut? Yhteenveto: Huokea kartano 30-50 vieraalle ja omatoimiselle isännälle viikonlopuksi.

ps. Kyllä, tämä on myös sillä toisella hääfoorumilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Silmiini ei sattunut kaupunkikohtaisista ketjuista keskustelua erityisesti kevätaikaan tunnelmallisista juhlapaikoista. Meillä on siis seuraavilla kriteereillä haussa juhlapaikka:

- kevääseen (toukokuun alku) sopiva paikka, eli valoisa ja raikas, vaaleille keväisille väreille sopiva, mielellään luonnon- tai merenläheinen

- sijainti pk-seudulla (mieluiten Espoossa) ja hyvät kulkuyhteydet toivottavat, muttei välttämättömät

- vieraita n. 70-90, kaikkien mahduttava samaan tilaan (ei siis pieniä erillisiä huoneita)

- hinta mahdollisimman edullinen...

Osaako joku suositella näillä kriteereillä sopivaa paikkaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

400 € kuulostaa kyllä aika vähäiseltä näin pääkaupunkiseudulla... Lähtisin ehkä katselemaan juurikin seuraintaloja tai esim. vpk:iden juhlasaleja, niitä voi saada tuohonkin hintaan. Meillä tulee juurikin tuonkokoiset häät ja olin alustavasti varannut Villa Furuvikin, sen hinta olisi ollut yhdeltä päivältä 625 €. Mutta sekään ei ole mitenkään upea sisältä, vaikka toki tunnelmallinen ja kiva puuhuvila onkin. Lisäksi varauksessa oli ihme sekoilua siellä päässä minkä vuoksi päädyin sitten toiseen paikkaan. Pieniä huviloita on yllättävän paljon Helsingissäkin, mutta tosiaan hinnat saattavat olla korkeampia. Harkitsin meidän häihin myös Tornvillaa mutta sieltä ei koskaan vastattu puheluuni... Omiin kolmekymppisiini mietin myös Rauhanasemaa jonka hinta on suunnilleen 500 euroa. Ehkä se voisi ollakin hyvä, minusta sopii paremmin synttäreihin kuin häihin (mm. sijainnin vuoksi). Tässä nyt muutama idea näin äkkipäätään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itelle tuli mieleen laurinlahden venekerho.. :)

nettisivuilta löytyy muutamia kuvia ja hinnat ainakin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on sitten täällä päätetty sanoa Tahdon toisillemme, mutta SALAA! Eli paikalle tulee ainoastaan alle 10hlö todistamaan salaista vihkimistä.

Koska meitä on niin vähän kirkko tuntuu liian isolta, ja koska olen romantikko maistraatti tappaa tunnelman. Nyt pitäis löytyy joku kaunis paikka missä vois vihkiä ja mahdollisesti sitten jäädä syömään ja viettämään mini hääjuhlaa.

Kaikki paikat mitä oon netistä löytäny on niiin isoja (50-120hlö) saleja.

Olis aivan ihanaa jos vihkiminen onnistuisi luonnossa, mutta missä?? ja jos on huono ilma se pitäis onnistuu sit sisätiloissa...

Onko kellään ideoita tai jotain paikkoja jota on nähnyt tai kuullut PK-seudulla käytettävän?

Ajankohta on nyt syksyllä joten alkaa iskee paniikki kun pää on ihan tyhjä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tääkin taitaa kuulua tuonne aluekohtaisiin ketjuihin... Siellä on jo olemassa useita threadeja pk-seudun paikoista. Kannattaa lukaista ne läpi ja lisätä oma kysymys sinne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munkkiniemessä Ravintola Kadetissa on Tornisalonki, johon mahtuu parikymmentä henkilöä. Uskoisin, että siellä järjestyisi vihkiminenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munkkiniemessä Ravintola Kadetissa on Tornisalonki, johon mahtuu parikymmentä henkilöä. Uskoisin, että siellä järjestyisi vihkiminenkin.

Olen ollut tuolla Kadetissa töissä ja tuossa Tornisalongissa onnistuu kyllä tuo vihkiminen. Yhden parin kanssa aikoinaan suunniteltiin vihkimistä Munkkiniemen rannassa ja juhlia Tornisalongissa.

Kadetissa on myös pieni piha, jota voi käyttää. Tai sateen sattuessa tosiaan tuo Tornikabinetti tai aula.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olis hakusessa Helsinki/Vantaa/Espoo-akselilta ensi kesälle hääpaikka,

johon saisi viedä omat ruoat+juomat ja vielä haluttaisiin bilettää kunnolla

aamuyöhön asti. Tähän asti tuntunut mahdottomalta yhtälöltä,mutta ehkä täältä

löytyy kokemuksia vastaavasta joltain jo rouviintuneelta :)

Porukkaa on tulossa näillä näkymin n.100, tanssitilaa haluttais mutta tarvittaessa

ollaan valmiita raivaamaan pöydistä myöhemmin tilaa lisää. Bändinä on ainoastaan

akustinen kitara+laulaja,sekä mahdollisesti DJ.

Björkhemin kartanoa olemme miettineet,mutta todella vaikeaa on ollut talonmiehen

kiinnisaaminen...jopa niin vaikeaa ettei siihen puhelimella ole onnistuttu,eikä paikan

päälläkään ketään näkynyt. Joten muita vaihtoehtoja etsitään.

kiitos vastauksista jo etukäteen,paniikki alkaa iskemään :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka,

Meillä myös hakusessa hääpaikka, jossa saisi tarjota omat juomat. Kävimme katsomassa Hgin Salmisaaressa Salmisalia, mutta ei ainakaan ensinäkemältä iskenyt vielä. Sali itsessään vaikuttaa ERITTÄIN toimivalta, mutta ympäristö on vielä aika keskeneräinen työmaa. Vaikea sanoa miltä näyttäisi talvella tai sinun tapauksessasi ensi kesänä. Sinne siis saa viedä omat juomat ja ruuat tulee ottaa Annin juhlapalvelulta. Juhlia saa muistaakseni koko yön. Ei siis mikään ihan pienen budjetin paikka jos sellaista haet, mutta täyttää pari kriteeriäsi.

Toivottavasti tähän ketjuun tulisi muilta idiksiä paikoista, joissa omat juomat mahdollisia. Saa laittaa aika modernejakin/erikoisia vaihtoehtoja. Tuntuu että ketjuissa pyöritellään enemmän "työväentalo"-tyyppisiä paikkoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Meillä oli samanlainen ongelma paikan suhteen - ja tosiaan etsittiin jotain muuta kuin työväentaloja.

Jos Kirkkonummi ei ole liian kaukana, suosittelen tutustumaan Villa Eliisaan! Me varattiin nyt ko. paikka ensi kesäkuulle :-X

Omat ruoat ja juomat - vuokra-aika pe iltapäivä - la klo 24:00 (sunnuntaina voi hakea vielä tavaroita), hinta n. 650€. Hintaan kuuluu myös siivous. Ajateltiin jatkaa juhlia hotelli Långvikissä varsinaisten juhlien jälkeen. Kimppakyyti juhlapaikalta hotellille, jossa voi yöpyäkin :)

Aivan upeannäköinen paikka! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi,

Tuo Villa Eliisa vaikuttaisi tosi hyvältä, mutta sinne ei taida ~100 vierasta mahtua. Meitä kiinnostaisi nykyaikaiset tai modernit tilat. Esim. joku tehdashenkinen loft voisi myös toimia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta häiden pitämisestä hotellin ravintolassa/juhlasalissa? Meistä olisi loistavaa jos siis suurinpiirtein seuraavin ehdoin löytyisi paikka:

- hotelli tai muu paikka missä voisi myös majoittua

- Pääkaupunkiseudulla tai max 80km Helsingistä

- saisi viedä itse omat ruoat ja juomat ja/tai vuokrata erikseen mahdollisesti pitopalvelun

- saisi olla bändi ja juhlat jatkua aika myöhään yöhön

- N. 150 vierasta

Kiitos kovasti mistä tahansa vinkeistä!

Miu:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta häiden pitämisestä hotellin ravintolassa/juhlasalissa? Meistä olisi loistavaa jos siis suurinpiirtein seuraavin ehdoin löytyisi paikka:

- hotelli tai muu paikka missä voisi myös majoittua

- Pääkaupunkiseudulla tai max 80km Helsingistä

- saisi viedä itse omat ruoat ja juomat ja/tai vuokrata erikseen mahdollisesti pitopalvelun

- saisi olla bändi ja juhlat jatkua aika myöhään yöhön

- N. 150 vierasta

Kiitos kovasti mistä tahansa vinkeistä!

Miu:)

Veikkaan, ettei mihinkään hotelliin saa itse tuoda ruokia/juomia tai pitopalvelua mukanaan vaan kaikki pitää ottaa hotellin puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään