mebu

Kuopiolaiset osa IV

686 posts in this topic

Kuopiolainen morsian ilmoittautuu.  :D Alunperin suunnitelmissa oli talvihäät joulukuulle 2008, mutta nyt on suunnitelmia aikaistettu elokuulle 2008. Vihkiminen tapahtuu Riistaveden kirkossa ja juhlapaikka onkin nyt hakusessa. Haluaisimme sellaisen paikan jonne voisi viedä oman pitopalvelun ja juomat. Kokemuksia ja kuvia Ystävyyden majasta ja Pirttiniemestä siis kaipaillaan, ja jos mieleen tulee jokin muu paikka joka sopisi kuvailuuni niin kertokaa ihmeessä.

Vieraita kutsutaan n.80.

Minäkin ilmoittaudun kuopiolaiseksi morsiammeksi. Häät ovat heinäkuussa -08.  :-X

Onko teillä kokemuksia Vanulasta juhlapaikkana? Oletko itse viettänyt siellä häitä tai ollut vieraana?

Miten siellä ovat järjestelyt onnistuneet jne..? Olisi mukava kuulla mielipiteitä. Kiitos!  :)

Laitoin minäkin nyt hääkamaa myyntiin.

Annetaanpas nyt vinkkejä palveluista tuleville morsiamille:

Lomakoti Tuomiranta riistavedellä on kiva (kuvia mun hääkuva-galleriassa) ja edullinen juhlapaikka, tosin sinne ei sisälle mahdu kuin 45 ihmistä ruokailemaan kerralla :D , majoitustilaa on yhtä monelle. Vuokra lienee satasen pintaan.

Valokuvaajana mä voin suositella Reino Turhasta, todella edullinen kuvaaja ja ainakin minä olin oikein tyytyväinen tulokseen!  (Reinon ottamia kuvia nähtävissä samassa galtsussa.) Kuvaa sekä digille että filmille (ja videokamerakin on), me haluttiin filmille ja niistä teetettiin digit. Viisi filmiä otti kuvia, ja negat sekä oikeudet kuviin saatiin itsellemme. Hän kuvasi häitämme n. 5h (myös viralliset hääkuvat otettiin miljöössä), kuvat maksoi vajaan 200e.

Kampaajalla kävin Shinessa ja sitäkin voin kehua. Kampaukseni maksoi 65e, sisältäen koekampauksen.

Ruoka tilattiin kotiruoka Reetasta, ja ai että oli herkullista!! Kaikki kehuivat, ja todella moitteettomasti sujui heiltä kaikki.

Kukat tilattiin Sinisilmästä, ja kukat olivat sellaiset kuin pitikin, kovasti niitä yhdessä ideoitiin ja hyvä tuli!

Mitäs vielä... ...Mekon kävin lyhennyttämässä Carlsonilla, maksoi 25e, eli ei kovin paha.  ;D Helma on kaksinkertaista satiinia (sauma kankaiden välissä), toki lyhentää piti alushameetkin. Monissa paikoissa arvioivat lyhennyksen kustannukseksi 150-200e...  ::)

Meikin tein itse, joten siitä ei ole mitään vinkkiä antaa.

Täällä kotiuduttu häämatkalta.. Huoh.. Oli tylsää tulla takaisin Suomeen, ei ole enää palmuja *yhyy*  :'(  ;D Jossain vaiheessa kertomuksen väsään..

KM, aivan, sähän olit häämatkalla :D pistäs muuten rouvapäikky jossain vaihees pystyyn ;)

Niin olimme :) Täytyy katsoa jos saisi koulujen alettua laitettua päikkyä pystyyn.. Nyt todella kiireinen viikko.. Isomman asunnon katsominen, ystävien näkeminen, kummipoikaa pitäisi käydä moikkaamassa, kuvat katsoo kehitettäväksi.. huoh.. Vaikka mitä.. :) Mutta 3pv alkaa koulu, niin vähän rauhoittuu..

sitä odotellessa ;)

kuopion miitti ketjuun sitten vaan immeiset nimeänne laittamaan, katotaan sitä paikkaa sitten myöhemmin kun nähdään millaisella porukalla ollaan menossa :)

Heippa vaan kaikki kuopiolaiset pitkästä aikaa! Uhkaavasti tuo juhlapäivä lähestyy ja paniikki sen kun kasvaa.. Ihan vaan pari varoituksen sanaa ajattelin teille tulla jakamaan Laura Hännisen pukuliikkeestä, että kaikki tulevat morsiot jotka olette siltä pukua hankkimassa, niin olkaapa tarkkana!

Meillä siis lauantaina 1.9. häät. Puvun kävin tuolta Hännisen liikkeestä ostamassa toukokuussa. Kuukausi sitten kävin sovittamassa muutoksia varten ja puvun piti olla nyt alkuviikosta valmis. No, eilen menin pukuani hakemaan, niin ylläri pylläri sepä ei ollutkaan valmis!! Puvun piti olla pesetettykin ja hunnun valmis, ei niitäkään.. En saanut minkäänlaista anteeksi pyyntöä, hirmu valitukset vaan siitä kuinka hänellä on niin kiire kun hän yksin joutuu nyt tätä liikettä hoitamaan. No paskat se minua kiinnostaa!!!!  >:(

No sitten sovittiin, että saan pukuni tänään. Itku silmässä lähdin liikkeestä, mutta kyllä se fiilis siitä sitten parani. Kunnes tänä aamuna puhelin soi... Tämä eukko soittaa; "Onko jo paniikki häiden suhteen? Millainen huntu tähän sinun pukuun laitetaan?!" Minä olin, että MITÄ?! :o Eilenhän se sovittiin. Pitkä hiljaisuus.. Ei siis muistanut ollenkaan, että olin eilen käynyt liikkeessä!

No, kerroin sitten vielä kerran että millainen huntu. Ja sitten tämä sanoo, että tulenko minä huomenna puvun hakemaan. Siis päivää ennen häitä!!??!??!?! Voi v**u sanon minä. Ilmoitin vain hyvin jäätävällä äänellä, että en, vaan haen sen puvun tänään. Sitten jos se ei ole tänään valmis, niin voi eukko miettiä mistä niitä ruumiinosiaan keräilee.. Tässä tilanteessa minulla ei enää riitä sympatiaa sitä eukkoo kohtaan yhtään!

Että tämmönen tarina, jos siis aiotte asioida ko. liikkeessä niin pyytäkää että pukunne on valmis ainakin kaks viikkoo ennen häitä! Vältytte monelta itkulta..  :'(

no voi vitsi. onkohan sillä eukolla jokin sairaus? alzheimer tai jotain...

Kyllä se taitaa jossain aika korkeella liidellä.. Kävin just puvun hakemassa ja kyrsi niin kovasti, että pyysin vaan puvun pakettiin ja tulin kotiin. Koton rupesin sit kattomaan tarkemmin, niin pukuunpa ei oltu tehty ollenkaan niitä muutoksia mitkä piti!

Puvussa piti olla aika näyttävä kaulus, jota nyt ei ole. Vähän oli yläosasta kavennettu, mutta juuri ne olelliset kavennukset puuttuu. Puku on siis nyt mulle liian iso ja juuri se olellinen osa eli kaulus puuttuu.

Hyvin se eukko osaa ainakin tunnelman pilata.. Ei se taaskaan minua muistanu ollenkaan kun liikkeeseen menin. Toivotti sitten vielä hauskaa juhlaa kun pois lähdin.. Nyt alkaa olla jo hauskuus kaukana :'(

Yritin soittaakin sille, mutta ei vastaa puhelimeen. No, huomenna menen heti aamusta armeijan kanssa vaatimaan muutokset pukuun. Enkä lähe liikkeestä ennen kun puku on siinä kunnossa kun sen piti olla. Ja sitten se huntukin vielä.. Jonka piti olla yksi kerroksinen ja yksinkertainen, onkin nyt kaksikerroksinen tylliunelma. Huokaus.

Sen verran voin siis tuohon edelliseen viestiin korjata, että tulevat morsiot älkää koskaan edes asioiko ko. liikkeessä!!

Fiiw: Kauheaa :( Toivottavasti asiat järjestyy ja saatte upean hääpäivän viettää..  :-X

Voi jestas sentään!   :o

Toivottavasti kaikki sujuu huomenna hyvin sen puvun kanssa.

Paria päivää ennen häitä on varmasti ihan tarpeeksi muutakin hässäkkää ja mietittävää, että ei todellakaan jaksaisi puvun takia mieltään vaivata.

Miten se huntuasiakin on voinut mennä noin päin honkia!?

Itselläni meni puvun kanssa niin viime tippaan, että häitä edeltävänä keskiviikkona sain puvun Kuopioon. Puku ei ollut sopivan kokoinen. Ei paljoa naurattanut keskiviikkoiltana, kun hain puvun Matkahuollosta ja kiskaisin kotona päälleni!!! Seuraavana päivänä etsin käsiini ompelijan, joka onneksi ehti hoitaa puvun kuntoon saman päivän aikana.

Tsemppiä huomiselle!  :-X

No tuota, itse ainakin vedin omat johtopäätökset siitä, kun olen käynyt liikkeessä kaksi kertaa, ja kummallakin kerralla siellä on haiskahtanut mielestäni aika reippaasti rankille... Sitä, onko johtopäätökseni (ja hajuaistini) oikeassa, en tietysti voi tietää.

No huhhuh. Toivottavasti tosiaan asiat korjaantuvat huomenna. Monta kertaa olen täältä lukenut arvosteluja Annelesta, kun siellä on niin tyly myyjä jne. Minä ostin oman pukuni (iltapuku) sieltä, ja asiat sujuivat hienosti. Korjaukset tehtiin todella hyvissä ajoin, sain sähköpostiin ilmoitukset kun korjaukset olivat valmiit jne. Puku muokattiin juuri sopivaksi ja sitä olisi vieläkin korjattu jos olisin halunnut. Minä olin ainakin tosi tyytyväinen saamaani palveluun.

Annelessa olen minäkin saanut hyvää palvelua ja juuri siellä minut pelastettiin puvun korjauksella pikaisesti ennen häitä!

Hännisellä kävin kerran katsomassa pukuja ja se kokemus riitti siitä liikkeestä!

No tuota, itse ainakin vedin omat johtopäätökset siitä, kun olen käynyt liikkeessä kaksi kertaa, ja kummallakin kerralla siellä on haiskahtanut mielestäni aika reippaasti rankille... Sitä, onko johtopäätökseni (ja hajuaistini) oikeassa, en tietysti voi tietää.

...Joku muukin on huomannut sen...  ;D rankin hajun... mun oli pakko lähtee sieltä pois kesken kaiken, haju oli hirvittävä  :-/

Uusi naikkaritapaaminen sovittu :) Nyt vain kaikki ilmoittautumaan niin saadaan ennätysmäärä ihmisiä mukaan :) Ja uusia kaivataan edelleen.. Neidit ohoi.. missä ootte? :) Ei silleen, että Rouvia vastaan mitään olisi, mutta tasapaino olisi hyvä pitää..  ;D Joten nyt vain uudetkin kasvot paikalle, niin siten sitä tutustuu sakkiimme sekalaiseen.. :)

Nyt on häät vietetty, eikä tarvinnut alasti altarille astella, mutta lähellä se oli  :-/ Menin siis perjantai aamuna kaason kanssa Hännisen liikkeeseen ja kas kummaa omistaja ei ollut paikalla! Apulainen siellä kuitenkin oli ja hän sitten soitti tälle Hänniselle että alkaa pikapikaa tulla paikalle. No kyllähän se eukko sieltä sitten tuli, tuhannen tuiterissa! Siis se haisikin niin pahalle viinalle, ettei sen vieressä voinut seistä..

No itse omistaja rupesi korjaamaan huntua ja tämä apulainen itse pukua. Ihan luottavaisin mielin jätin puvun sinne, apulainen kun vaikutti ihan osaavalta ja asialliselta ihmiseltä. Kun sitten kävin puvu uudestaan hakemassa, niin entiset kavennukset oli purettu, mutta pukua oli nyt kavennettu sivuilta. Eikä se siis vieläkään ollut sopiva!! Kaulus oli ommeltu huolimattomasti kiinni, lähti irti saman tien. Ja huntukin näytti ihan 7-vuotiaan räpellykseltä.

Ilmoitin sitten vaan että jos tämä puku ei tule nyt kuntoon, niin saavat maksaa kulut kun vien puvun ompelijalle. No omistaja rupesi sitä taas duunaamaan, kun apulainen ei ollut enää paikalla. Ja tulihan siitä lopulta sopiva, tosin sain vielä lauantaina ommella kauluksen ite kiinni. Sai kyllä omistaja kuullu kuinka "tyytyväinen" olin saamaani palveluun.

Puku sai kyllä kehuja juhlassa, mutta ite olin kyllä jossain määrin pettynyt kun meni noin hankalaksi tuo puvun hankinta.

Fiiw: Onneksi lopulta järjestyi :) Kauheaa tuollainen, ei kenellekään toivoisi ennen tärkeää päivää.. Mutta nyt tärkeintä on, että olet Rouva :) Onnea vaan molemmille :)  :-X

Ilmoittaudun nyt minäkin tänne Kuopiolaisten seuraan!

Häät siis 2.8.2008 tuomiokirkossa..:) Vähän myöhään ollaan liikkeellä kun juhlapaikkoja tuolle päivälle ei tahdo enää löytyä! Onko kenelläkään ehdotuksia? Kyselty on jo kuopion klubi, Koivumäen kartano, puijon maja, kehvonsalon kartano, varapäre, pirttiniemi, nuorisoseurantalo Hiltulanlahdessa, Neulaniemen maja, Haminalahden metsästysmaja... Koivurannan kurssikeskus oli vielä vapaana mutta emme tykänneet paikasta, ja omistaja arvioi menuhinnaksi 40e per henkilö! Meillä ei vielä ole edes menua, joten kallis hinta on vaan hatusta vetäisty. Ruokoniemen leirikeskukseen ei pääse varailemaan ennen lokakuuta, kun päättävät ensi kesän leirit ja muut ensin! Huokaus. Mitä siis jäljellä muuta kuin seurakuntatalot?

No huhhuh, Fiiw! Onneksi sentään tarinalla oli onnellinen loppu!  

Ja meikäläisen alkkisnenä ei tainnut taaskaan pettää...  ::)

Mä kävin viimeviikolla kiertelemässä siinä puijonkadulla olevassa liikkeessä ja legendassa, ja pointsit meni legendaan! Ihanan paljon pukuja, ja myyjäkin oli oikein innoissaan ja just sellanen niinkuin morsiuspukumyyjän kuuluukin eli hengessä mukana. Mutta se puijonkadun liike, onko se just se Hännisen paikka? Sellanen vaaleat lyhyet hiukset/siili? Karmeen tyly oli mullekin, kyselin pukuja, A-mallia, niin siihen se tiuskas että mitä sä sillä A-mallilla oikein tarkotat.. sitten ei antanut mun katsella liikkeen pukuja vaan jankkas koko ajan että tule vuodenvaihteessa, koska silloin vaihtuu mallisto.  ::) Eli törötin siinä ovella ihmeissäni kun en saanut mitään palvelua. Sanoipa vielä että mene nettiin katselemaan pukuja, ja tule sitten jos löydät sieltä jotain. Just...enpä astu siihenkään liikkeeseen enää. No, ei tarttekaan, koska mulla on jo unelmien puku!  ;D