Jump to content
Naimisiin.info

Kajaani


hillomunkki

Recommended Posts

Moi kaikki!

Putosin totaalisesti kuvioista jossain vaiheessa kun sivuilta ei tullut enää sähköpostiin viestiä, ja sitten piti vielä hommata nuo morsiusoikeudet uudestaan. Mutta täältä tullaan loppukirittämään!

Meillä ei reiluun kuukauteen tapahtunut juuri mitään häärintamalla, mitä nyt ilmoittautumisia otettiin vastaan. Nyt on listat sitten valmiina ja huomenna alkaa istumapaikkakorttien väkerrys. Mitäs muuta, öööh, bändi on alustavasti varattu, tosin sen vielä vaihdan jos haluamani toinen poppoo vain on vapaana. Kuvaus on varattu, samoin meikkaus kokeiluineen, kampaus, hääsviitti ja bestmanin liivin sovitus. Meille ei tule hääkarkkia vaan tuikku sellofaanipaketissa, siihen on muut tarvikkeet ja malli valmiina mutta tuikut vielä puuttuvat. Koristeeksi tulevat valosarjat ovat testattuina valmiina odottamassa, ja meidän pöytämme kynttilänjalat tulivat samassa paketissa. Ruokalista on melkeinpä selvillä, samoin tarjottavat juomat, hääkakku on varmistusta vaille tilattu. Kakun koristeen tilaan huomenna. To do -listalla on vielä paljon kaikenlaista, mm. erinäisten asusteiden ja tarvikkeiden hankkimista (korsetti/korseletti, kengät, laukku, sukkanauhat, kimput, sormus...), joten paljon riittää tekemistä, mutta onneksi nyt on aikaa soitella ja kierrellä ja möyriä netissä. Tavoitteena oli että kaikki on valmista kuukautta ennen häitä, mutta kun Kajaanista ei millään saa kaikkea niin osa shoppailusta menee yliajalle. Tietysti tuo kuukausi tuli siitä että tällä morsiamella on tapana olla aina myöhässä ja joka paikasta...

Kampauksista ja meikeistä joku kyseli. Minulle tulee kampaus Oasiksesta, tuttu tekijä kyseessä. Vaikka liike on uusi niin yrittäjähän on ollut Kajaanissa kampaajana jo vuodesta 95, ensin Arja Mårdilla ja sittemmin Muotitukassa. Mutta Komulaisen Mia on oikein hyvä kampaaja myös eli hieno valinta sekin. Meikin olen varannut Kauneusaitta Marjosta, suhteiden kautta sinnekin päädyin.

Olin vieraslistan kanssa pitkään todella väsynyt koko häätouhuun, mutta nyt alkaa tuntua melko kivalta, pääsee vihdoin kunnolla käsiksi itse juhlaan! Ja jännittämään polttareita ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

moi kaikki!

reilu kuukausi!!!!! ihanaaa,kamalaa.... ei kai vai lievää stressiä tällä joka niin vannoi sen nimeen että kaikki menee omalla painollaan...heh..

treffit oli bändin poikien kanssa.siis kertakaikkiaan mahtavia tyyppejä! kaikki kuulemma onnistuu mistä puhuttii,lisäksi tuli ideoita,juuri sellaisia meidän haluamia.ihan ku ne olis lukenu ajatuksia! toivottavasti ei ole liian hyvää ollakseen totta! =) ok... ilmoittautuminen loppu.aika tarkka 100 ihmistä tulossa henkilökunta mukaan lukien.vain pari siis jäi pois.meikki tulee mullakin marjolta. on miehen pikkuserkku =) ja kampaus tosiaan tukkapuodis,katja tekee..puku valmis,haetaan ens perjantaina.13 pv on treffit pitopalveluun jolloin ne asiat lyödään lukkoon.koridstus ideoita on mutta ei olla tehty mitään...kynttilät on mutta... en ole varma haluanko edes muuta.lapsilta puuttu vielä kengät ja valkoiset paidat.ei kai tässä enää ihmeitä... vähäinenki tosin teettää työtä... kakku asia ehkä suurin joka painaa ja hoidettava pian.hauskaa on että olen poikkeuksellisesti töissä täysiä viikkoja.eli... mulla ei ole yhtään vapaata yhtäaikaa miehen kanssa ennen häitä! puvun haku reissunki ajaksi pit antaa oma vuoro sijaiselle.kai se on hyväksyttävää... toivottavasti ei pomo paa vastaan kun on työnsä mun vastuulle jättäny ja sit mä delegoin eteenpäin =) sormuskin pitäis etsiä...

mulla oli polttarit viime launataina!!!!!!!!! aivan ihanaa ja kivaa ja todella yllätyin. miehen kanssa suunnittelin kaikkea,pulkkamäkeen päätettiin viedä muksut ym.aamulla heräsin viimeisenä,ihana mies antoi nukkua ja pisti lapsille aamupalan silla aikaa,kävin vessassa ja kun tulin pois niin, lause jäi kesken kun ystävä porukka tupsahti eteiseen!!!!!!! olin ihan tööt.. ja kaikki ystävät pitkältäkin matkalta.... vieläki itkettää =) pääsin moottorikelkka safarille,eka kertaa elämässäni ja ajoin puoltoista tuntia yksin! sit keilaamaa ja syömään sotkamoon ja illal ku luulin että nyt kotiin.. huijasivat... mentiin kuhmoon yhden ystävän vanhempien mökille.siellä sitten sain perinteise morsiussaunan ja kävin uimassa koskessa! HHRRRRR.....! ja ihanaa ruokaa oli iltapalaks ja jäätiin yöksikin. olen niin iloinen!

palleriina,eikös sulla ollu ihan meidän häiden kans samoihin aikoihin? meillä siis 8.3. alkaa jännittää....

Muokattu: , käyttäjä: jennimk1
Link to comment
Share on other sites

Palleriina, mikä bändi teille olikaan tulossa? (Ja minkä mieluummin ottaisit...?) Me pähkäillään edelleen tuon bändiasian kanssa. Ei taideta oikein edes vielä tietää, mitä halutaan musiikin suhteen ;) No, onneks tässä on vielä aikaa... Entä mistä varasitte sviitin? (Paljonko sviitillä oli hintaa?)

Tsemppiä jennimk1 ja Palleriina teidän hääjärjestelyihin! Hyvältähän nuo kuulostaa! Ja eiköhän kaikki tärkeä tule valmiiksi kumminkin ajoissa! :)

Link to comment
Share on other sites

jennimk1, teillähän on hyvällä mallilla asiat, polttaritkin pidetty jo :) Muistelet ihan oikein että samoihin aikoihin juhlitaan, meillä on se teitä seuraava viikonloppu. Kuuden viikon päästä onnellisesti ohi jo!

JTJ, Tuuliviiri Kajaanista olisi saatavilla, mutta sain sellaisen kuvan että mieluiten soittavat suomalaista pop/rock -osastoa, ja me taas toivottaisiin enimmäkseen ulkolaista. En ole kylläkään soittolistaa vielä heiltä saanut, sekin ratkaisee paljon. Toiveissa olisi saada Matthias Flame Orchestra Oulusta, mutta en ole vielä saanut vastausta kyselyyni eikä heidän sivuillaan oleva keikkakalenteri näytä tämän vuoden aikatauluja. Jälkimmäinen olisi tyyliltään ns. varma nakki, heillä on netissä musiikkinäytteitä ja soittolistat.

Hääsviitti on varattu Kajanuksesta, hinta oli vähän päälle 140 euroa per yö isosta sviitistä, pienempiäkin siellä on. Meillä on tarkoitus mennä sinne jo perjantaina ja hoitaa mahdollisimman paljon laittautumisista siellä sviitissä kaasojen ja bestmanien kanssa joten haluamme ison tilan. Toisaalta on sitten rauhallisempi juhlapäivä kun pääsee jo perjantaina kaikkien kamojen kanssa sinne.

Häämatkalle mennään kesällä vasta, todennäköisesti johonkin välimerelle.

Meilläkin muuten on erityisen hyvät kokemukset Morsiusateljee Katariinasta, ihan mielettömän hyvä palvelu!

Milloin muuten ShsAutumnilla juhlat?

Muokattu: , käyttäjä: palleriina
Link to comment
Share on other sites

Täällä on häävalmistelut menneet eteenpäin hurjalla tahdilla!

Kutsut on valmiit ja odottaa että pääsis laittaa ne postiin. Ihan vielä en kehtaa, maaliskuun alussa ajattelin laittaa ne menemään. Ostan nyt valmiiksi noita ystävänpäiväpostimerkkejä, sopii sit aiheeseen hyvin :) Rupesin pohdiskelemaan että pitäskö sittenkin tehdä meikki ja kampaus itse.. Hiukset nimittäin aattelin pitää ihan vaan auki, laineilla. Kaason avustuksella saan varmasti hunnun ja muut hiuskoristeet laitettua paikoilleen. Ja meikin nyt osaan tehdä ammattinikin puolesta. Mut mitäs jos parin kk päästä löydänkin jonkun kampausmallin jonka haluan enkä osaa tehdä sitä itte! Pitäskö vielä vähän aikaa pitää se varaus siellä Mia Komulaisella kuitenkin..

Onko jollain tietoa mimmosia hääauto/kuljetus mahiksia Kajaanissa on? Erikoisia autoja, heppakyytiä, mitäs muuta? Onko täällä ees hevostalleja :huh:

Link to comment
Share on other sites

Phianna, hevoskyytiä joutuu vähän kyselemään, mutta kokeile Kylmän tallia. Paltaniemellä on jollain tytöllä hevosia ja hän on kuulemma ajattanutkin ihmisiä, mutta en nyt muista nimeä. Otin jossain vaiheessa noita selville kun oli itsellä tarkoitus ajella reellä, mutta nyt kun talvi on jo päällä niin kummasti alkoi tehdä mieli auton sisälle lämpimään ;)

Erikoisia autoja on jonkin verran, yleensä ne on yksityisten mutta saa niitä vuokrattuakin. Vähän riippuu tyylistä millaista olette hakemassa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Palleriina vinkistä! Tuo Matthias Flame Orchestra vaikuttaa kyllä loistavalta. Vois kysästä siltäkin tarjousta... Jyväskylästä ollaan kyselty Trio Aaltoa. Mutta onhan sieltä matkaa tulla Kajaaniin asti...

Tuo sviitin varaaminen jo perjantaina kuulostaa myös todella järkevältä ajatukselta. Täytyypä itsekin ottaa pohdintaan. Vanhempien talo on täynnä ilman että me vielä siellä laittaudutaan juhlaaamuna...

Mekin ostettiin jo kutsukorttitarpeita, askarrellaan ne sit joskus huhtikuussa ja lähetetään yhdessä sähköpostiviestien kanssa (ystäville kutsu siis "vain" sähköpostin välityksellä liitetiedostona, vanhemmalle sähköpostittomalle väestölle sitten perinteinen kortti).

Nyt odotan lähinnä talvilomaa, enää kaks viikkoa töitä ja sitten Ylläksen maisemiin hiihtämään (murtsikkaa)! :)

Muokattu: , käyttäjä: JTJ
Link to comment
Share on other sites

voi että tuntuu hirveältä! pakko jonnekin purkaa kun olen jo saanut tappelun aikaan äitini ja mieheni kanssa ja hermostunu muksuile...2 kolmesta tarjoilijasta ja hääkakun tekijä perui viikonloppuna.eilen onneksi sovin asiat toisen kannssa mutta se perui tänään!!!!! 2,5 viikkoa häihin ja puuttu hieman olelliset asiat.ja mistään ei tahdo onnistua näin lyhyellä varoitus ajalla...itkettää ja ahdistaa...mitä nyt tehdään? rahallahan saa varmaan mutta.... kysyin kakkua samasta paikasta mistä ruoka tulee... helvetti 3,5e/hlö! siis kakku... eli 350e!!!! olenko ihan kaukana ku musta se on aikas karmea hinta.kun ajattelee että 1200 menee kaikkeen muuhun ja ruoka on paljon.pelkkä kakku olisi 1/4.... jos jollain on jotain neuvoja tai vinkkeja mistä kannattaa kysyä tai tuttujen tuttuja ym niin kaikki on tervetullutta!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Karsea tilanne Jennimk1. (Tuollaistahan se valitettavasti tuntuu olevan talkoolaisten kanssa. Miehen siskon häissä kans tarjoilijat perui tulonsa viime tipassa, ja piti pyytää sitten mun siskot hätiin... Onneksi pääsivät tulemaan.)

Osaisitko tehdä kakut itse? Näin talviaikaanhan ne säilyiskin ehkä..? Tietenkään kakkujen tekeminen häitä edeltävänä iltana ei kuulosta ollenkaan houkuttelevalta vaihtoehdolta. Siinä on sitä muutakin häslinkiä varmasti ihan tarpeeksi...

Mites Martat, tekiskö ne kakkuja ex-tempore? Tai ammattikoulun keittiö/kokkikoulutuspuoli tai talouskoulun ihmiset? Tai saisko nuista kouluista innokkaita opiskelijoita edullisesti tarjoilemaan?

Muokattu: , käyttäjä: JTJ
Link to comment
Share on other sites

Ompa karmee tilanne, jenni :( Mä tietäisin kyllä yhden tutun joka on ravintolapuolen ihmisiä ja tehny paljon noita kondiittoripuolen juttuja. Se olis tehny meillekin kakut häihin jos ois pitopalvelumeiningillä menty mut nythän meille tuleepi ruoat juhlapaikan puolesta. Laitatko yksärillä mulle vaikka sun mailiosoitteen niin mä otan selville sen tyypin puhelinnumeron :)

Link to comment
Share on other sites

Palleriina,

Kerroit joskus olleesi häissä Siriuksessa. Oliko niissä juhlissa bändi esiintymässä? Jos oli, niin kuinka iso se oli, ja missä se esiintyi?

Pähkäillään tuota ohjelman järjestämisen paikkaa Siriuksessa... Alakerta tuntuu käyvän tanssimiselle ahtaaksi (noin 90 hengen juhlissa), ja olen vakavasti miettinyt ohjelman siirtämistä loppuillasta yläkertaan. Kaipa siellä yläkerran Bankettisalissa sopisi isompikin (=viiden hengen) bändi soittamaan, ja ihmiset vähän tanssahtelemaan? :)

ps. Mites polttarit sujuivat? :)

Link to comment
Share on other sites

hello again!!!

sota laantunut ja uudet kuviot.. :) saatiin uusi kakuntekija ja tarjoilijoita on 2,saavat pärjätä.nyt vielä loppu silauksia.pienten poikiien housujen lyhennystä,kimpun päätin tänään,salaatit tulee,en jaksa tehdäkään itse... ok.rahaa menny paljon enemmän ku piti mutta pakko kai se on oma jaksaminenki hinnoitella.töissä joka päivä 10-18 ja vastuu siellä suuri,sijais homma ja kynnet olis tarkoitus näyttää...

meille tulee häihin kunniamiekkakuja..

meidän pikkumiehet,3 ja 4 vuotiaat onki sit hakenut leikkimiekat esiin ja sanoo että näillä me sitte taistelllaan kun isi ja äiti lähtee naimisiin... ei kai oikein hoksaa ihan koko hommaa ;)

tuli mieleen et kun täälläkin kajaanissa on juhlijoita niin puku ja kynttiläkippoja olis tulossa myyntiin sit häiden jälkeen... ei tää ole etukäteen myyntiä,jotainhan voi sattua mutta periaatteessa jos joku tahtoo tiedustella..

Link to comment
Share on other sites

Nyt on ollu niin väsy koko häätouhuihin että on jo tehnyt mieli peruuttaa koko touhu. Tuntuu ettei apua saa mistään, jos joltain jotain pyytää niin saa muistuttaa monta kertaa, ja osa asioista on jäänyt sittenkin hoitamatta.

Polttarit oli ihan kivat, ohjelmaa oli tungettu koko viikonlopun täydeltä. Mansikkamargaritapitoisen illan ja neljän tunnin yöunien jälkeen jouduin melkoisessa kankkusessa laskettelukouluun. Sen tunnin aikana meni takuulla taivaspaikka koko perheeltä ja lähisuvulta.. Olen joskus puhunut että olisi kiva käydä hiihtokoulussa kokeilemassa oppisiko vanha koira uusia temppuja, ja se kostautui pahasti.

Menut piti tehdä viime viikolla mutta nyt odottelen että josko ensi viikonloppuna pystyisin istumaan askartelujen ääreen. Kaasoilla on liian kiire että ehtisivät apuun, kateellisena täällä luen naikkaireista jotka pitävät askartelutalkoita viinin ja hyvän syötävän kera. Nyt tekis mieli lähteä yksin viikonlopuksi johonkin ja pistää puhelin kiinni..

JTJ: En muista minkä kokoinen bändi Siriuksessa oli silloin kun siellä olin häävieraana, mutta se oli joka tapauksessa sijoitettu yläkertaan menevien portaiden alapäähän. Äärimmäisen ahdastahan siellä oli, varmaan olisi parempi vaihtoehto tanssia yläkerrassa.

jennimk1: Ihanilta kuulostavat ne sinun pienet miekkamiehesi :lol:

Muoks: tämä palsta ei ollutkaan pelkästään morsiamille...

Muokattu: , käyttäjä: palleriina
Link to comment
Share on other sites

Tsemppiä Palleriina ja Jenni viime metreille! :) Kyllä ne järjestelyt hoituu, kun ei ota liikaa stressiä. Ja jättää sitten tekemättä mitä ei kykene/kerkeä tehdä... ;)

Mä aion välttää stressin jättämällä askartelut minimiin. Tosin paikkakortit (ja ne isommat "paikkataulut") pitää askarrella sit joskus kesällä. Siinä onkin varmaan melkoinen homma... :S (Eli ehkä se stressi sieltä sitten viime metreillä kuitenkin tulee! :D )

Niinhän se taitaa olla, että informaatio jotenkin kummasti "katoaa" aina jossain välissä. Ehkä joillakin on mielikuva, että polttareissa pitää olla ihan kauheesti ohjelmaa, vaikka varmasti kivempaa olisikin rauhallinen oleilu ystävien seurassa.

Mulle ei varmaan kovin riehakkaita polttareita järjestetä, jos ollenkaan. Eikä kyllä haittaa. Noin puolet ystäväpiiristä on raskaana tai pienten lasten/vauvojen äitejä :)

Ja kiitos Palleriina infosta - juuri tuon halusinkin kuulla että ahdasta oli, kun bändi soitti portaiden edessä... (Eli pidän pääni ja vänkään bändin yläkertaan, sanoipa kaikki mitä tahansa vastalauseita ;) )

Link to comment
Share on other sites

Kahden viikon päästä ollaan jo melko onnellisessa tilanteessa -ainakin toivottavasti ;)

Nyt ei jaksa askarrella, kauhea flunssa iski päälle ja vesitti kaikki suunnitelmat. Mutta ei tässä nyt mitään hengenhätää olekaan, muutamia askarteluja on tekemättä, mutta esimerkiksi ostokset alkaa olla tehtyinä. Riisi- ja wc-koreihin voisin väkertää rusetit valmiiksi, ja tulostaa menut, niihin ei paljoa voimia tarvita. Kyllä tämä tästä... :)

Link to comment
Share on other sites

palleriina:miten sulla meni ne polttarit? sullakin vain 2 viikkkoa... mulla viikko ;) jännittää... asiat alkaa olla reilassa mutta yks juttu ihmetyttää... se kakun tekija ei ole ottanut yhteyttä vaikka soitin ja laitoin sähkopostia... niin ja sormus ei ole tullu.sanoivat et kuun lopussa lähtee ranskasta... heko heko... pikku ongelmat pitää vireänä.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Heipparallaa! :)

Täällä ei kauheesti mitn uutta, paitsi Pikantti on nyt varatty juhlapaikaksi ja ollaan ihan tyytyväisiä valintaan.

Hääpuvusta ei ehkä tulekkaan sellaista kuin alunperin olin suunnitellut, aloin nimittäin miettiä, että mitä jos se olisikin punainen valkoisin somistein eikä toisin päin!? En tiedä vielä varmasti, katsellaan :rolleyes:

Palleriinalle ja Jennille voimia viime hetkiin saakka! :-X

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...